Gå til innhold

MAI 2014 baby


Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Er 8+4 og har ikke fått mage, men føler at jeg lagt på mig. Fikk mage i uke 11 eller 12 med nr 1.

 

Begynte å blø igjen i går og venter nå på telefon fra gynekologen om når jeg får ny time. :( Var på ul forrige uke og allt var då normalt. Håper så at alt er bra og at disse dumme blødningene som setter meg helt ut stopper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det nok over for meg... begynte å blø mandag ettermiddag, og enda mer tirsdag. Kom meg til lege, og de ville ikke si om det var bra eller dårlig siden jeg ikke har vondt. I natt kom murringer i korsrygg, men ikke mer blødning, bare litt. Så må bare vente å se... jeg tror nå at dette ikke blir noe av. Så det er litt trist... Denne var etterlengta... 8 uker på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Etter 2 Missed abortions har vi nå endelig for første gang sett hjerteslag på UL! Mistet første gang for ett år siden (oppdaget i uke 12, men veksten stoppet i uke 7/8), og andre gang i juni i år (uke 8).

 

Vi er nå ca 7-8 uker på vei så dette blir spennende! Ny UL om ca 3 uker.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker i dag! :) Jeg veier akkurat det samme nå som før jeg ble gravid, føler meg faktisk slankere.. magen er heller mindre nå.. er det negativt? Man skal jo ikke slanke seg, men trenger man å gå opp? Har normal BMI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Kjempetrist å høre sofiegullet! 

 

chillaot: Helt normalt å ikke legge på seg nevneverdig i første trimester :) Jeg la på meg ganske mye de første ukene (t.o.m uke 6) men nå har jeg gått ned igjen, for jeg klarer jo nesten ikke spise i det hele tatt... Så her starter vi på scratch igjen når kvalmen gir seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist å høre sofiegullet.

 

Jeg føler meg også oppblåst og har fått "stor" mage. Synes ikke det er så lett å sjule lenger... men må prøve på det to uker til iallefall! Nå må det sies at jeg er veldig forstoppet også, og har fått lactulose av lege i dag. Håper det hjelper. Noen som har brukt det før? Flere av buksene mine passer ikke lenger, synes det er litt ille så tidlig. Men nå har jeg gått opp endel allerede da (6kg), noe legen mente delvis skyldtes forstoppelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofiegullet: Kan det være en tvilling du har mistet? Det gjore jeg for ca.2 uker siden. Men jeg fikk enorme smerter på venstre side av magen + blødde mye i en dag. Andre dagen blødde jeg litt, men det gikk gradvis over til brunt blod. Heldigvis overlevde den ene spiren :)

 

Ellers joiner jeg dere småfeite :P  Jeg føler meg pløsete og slapp i skinnet....sikkert alderen som gjør sitt også :P  Er ikke som en sprek 20-åring lengre,hehehee!

Har lagt på meg 4 kg., og er 7+1 i dag.

Forrige svangerskap la jeg på meg totalt 15 kg.(klarte å gå ned 12 kg etter fødselen). De første 7 kg kom i 1.trimester.

Målet er å ikke legge mer enn 30 kg på meg :D ...ellers er hver kilo verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike25 - litt tregere mage her også. Før var det ganske grei skuring med en normal avføring om dagen, nå er alt mye hardere og føler jeg må jobbe mer for å få det ut (beklager detaljer) og at det er mørkere. Men mulig det er litt jern i tilskuddet jeg tar? Har hørt fordøyelsen går saktere fordi vi skal ta opp mer næring. Vet ikke om jeg liker det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

velkommen Malin1991! :)

 

Fordøyelsen min er helt på bærtur iallefall. Kroppen min har reagert raskere og kraftigere på hormonene for hver gang jeg har vært gravid, dette blir baby nummer 3, svangerskap nummer 4. Formen er bare jævlig på alle måter egentlig, men så lenge lille i magen vokser og trives så er det verdt det! :) Det er en befrielse å tenke på at kvalmen sannsynligvis vil gå over om noen få uker, og resten vil bli oppveid ved at jeg kjenner liv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Hvordan går det med dere alle nå?

 

Jeg har fått en lett influensa, så er ekstra kjipt å ikke vite om uvelheten er symptomer på graviditet eller sykdom :huh:  Er jo på evig jakt etter symptomer, så jeg kan klamre meg til håpet om at jeg ennå er gravid.

Det er en laaaaaaaang uke til ultralyd.....da vil jeg være 8+3...antar man ser litt mer enn bare en rund klump da.Husker jo ikke fra forrige svangerskap :blink:  Gammel og senil + gravid....hmmm,god combo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Hei! :) Jeg har også blitt syk :( Er KRONISK tett i nesen når jeg er gravid, så når jeg i tillegg blir forkjøla, så er den ubrukelig :P  Er fortsatt kvalm som FY, har ikke blitt noe bedre, -snarere verre.... UL på mandag. i uke 8 ser det ut som en liten kylling med gigantisk hode synes jeg :P Jeg er 8+0 når jeg skal på ul på mandag:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lille spiren i magen har det bra! Blødningene har stoppet og det var ikke mulig å se hvorfor jeg hadde blødd igjen. Den lille ble målt til 9 uker og et par dager. Er 8+6 idag etter siste mens 1 dag. Det var mye mer baby idag enn for bare en uke siden. Nå var det tydelig hode, armer og bein. Sist var det mest hode og kropp. Blir selvsagt veldig glad men tørr samtidig ikke å glede meg helt. Lengter til 2 trimester!

 

Når jeg var ferdig hos legen gikk jeg forbi en mammabutikk og såg på noen bukser. Har merket at magen har begynt å komme de siste dagene. Jeg turte ikke prøve eller kjøpe noe. Er fortsatt veldig redd for at det ikke kommer gå bra. Om en uke eller to må jeg antagligen oansett kjøpe et par bukser...

 

Har de siste dagene fått smerter i magen som kommer ved raske bevegelser og mest påminner om strekk. Gynekologen regnet med at det er ligamentsmerter.

 

Lykke til med ul neste uke Fightern!

Endret av *junijente*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

bra at du ikke blør lenger :D  du kan jo slappe MYE mer av når du har sett hjertet slå etter uke 7 :) da er jo risikoen for SA kjempeliten jo! :) Jeg kjenner ligamentstrekkingen godt jeg også, veldig ubehagelig og noen ganger VONDT.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligamentstrekking, er det når livmoren flyttes opp og ting ommøbleres der inne? Jeg har begynt å få noen skikkelige stikninger som gjør vondt innimellom, men jeg har ikke vært gjennom det her før, så jeg er litt i villrede når det kommer til hva som er greit at gjør vondt og ikke.

 

Tror jeg må samle sammen ca 1000 spørsmål til jordmor når jeg får første kontrollen :P

 

Er det noen andre her som er sykemeldte pga kvalmen? Legen sykemeldte meg fordi kvalme, svimmelhet og trøtthet var en veldig dårlig kombinasjon med fysisk yrke, og akkurat nå holder jeg på å gå på veggene fordi det er uvant å være så mye hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at det ennå var liv i magehuset ditt, Junijente :D  Håper du slipper flere blødninger!!!

 

Vi får drikke Sanasol og holde oss varme, så blir vi nok frisk igjen :) .

 

Er forresten også sykemeldt....tror jeg blir hjemme til 1.nov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho..idag var jeg på jobbintervju og jeg føler det gikk bra! Litt kjip timing med graviditeten, men jeg sa ingenting.. iik:) det er uansett et vikariat så mest sannsynlig kan jeg fullføre jobben før bebisen kommer:)

 

Imorgen skal jeg på første time hos jordmor! Gleder meg! er da 9+5:) Ellers er formen her rimelig dårlig som vanlig, klarer å knekke den verste oppkasten med kvalmestillende medisiner så det hjelper litt. Går å venter veldig på magiske uke 12-13 da man liksom skal føle seg så mye bedre. Tror det ikke før jeg får se det..!

 

Gratulerer med spire som klamrer seg fast Junijente!! Dette går nok bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! Håper og tror jeg etter hvert klarer å senke skuldrene litt. Sist svangerskap hjalp det veldig å snakke med jordmor.

Så spennende med jobbintervju babyboom84 og masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Ligamentstrekking, er det når livmoren flyttes opp og ting ommøbleres der inne? Jeg har begynt å få noen skikkelige stikninger som gjør vondt innimellom, men jeg har ikke vært gjennom det her før, så jeg er litt i villrede når det kommer til hva som er greit at gjør vondt og ikke.

 

Tror jeg må samle sammen ca 1000 spørsmål til jordmor når jeg får første kontrollen :P

 

Er det noen andre her som er sykemeldte pga kvalmen? Legen sykemeldte meg fordi kvalme, svimmelhet og trøtthet var en veldig dårlig kombinasjon med fysisk yrke, og akkurat nå holder jeg på å gå på veggene fordi det er uvant å være så mye hjemme.

ligamentstrekk er tøying av ligamentene som holder livmoren på plass ja=) Hos meg kjennes dette spesielt i lysken.  Det er normalt både at det er ubehagleig, vondt eller ikke merkes i det hele tatt. Jeg er sykemeldt på tredje uka nå pga kvalme, tretthet og vondt bekken... Er bare 7+4, så det lover jo ikke så godt ^^ Jeg kjeder meg osgå noe vannvittig, men sover for det meste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da var jeg her plutselig igjen.. 4år siden sist.. :)

 

Termin 28.mai!

En liten rask presentasjon..

23 år, samb er 30. Har 1 barn + 1 bonusbarn.. :)

Bor for øyeblikket i Haugesund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, i dag har jeg vært hos legen og der fikk jeg se et bankende hjerte♥ Hærlig! Var sikker på at det var begynnelsen på en sa da det kom brun utflod forrige onsdag.. Men neida:-) Er ca 8 uker i morgen og nå slapper jeg litt mer av! Bare den dumme kvalmen..:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Velkommen morgensol<3 :)  

 

Ønskerbaby2012: har du prøvd sea band? Har akkurat børstet støv (bokstavelig talt^^) av mine som ble kjøpt når jeg gikk gravid sist gang, for tre år siden ^^  Håper de funker denne gangen også, for jeg er så sliten og lei nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Dette vr en populær tråd! Har ikke lest gjennom alt, men gratulerer alle vordende mai-foreldre!

Alder: Jeg er 36, sambo 33
Uker: 9+2
PP: aner ikke hva er
Førstegangs?: Ja, men har hunder, så dette skal gå bra! ;-)
Bosted: Finnmark
Symptomer: Ømme pupper og enorm tretthet. Ligamentsmerter. Spykvalm en gang, nesten spykvalm en gang, og litt småkvalm inni mellom.

Jobber 100% begge to.

 

Gleder oss til UL i uke 12. Og er egentlig litt smånervøs for mye... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...