Gå til innhold

MAI 2014 baby


Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hihi,ja, jeg hadde gjennomgått en ICSI-behandling, og ble gravid med tvillinger :)

Heldigvis er det iallefall en` som vil bli med et stykke videre på den laaaaaaaaaaaaange ferden!!! Herregud, så lang tid disse 8 resterende mnd. vil ta :wacko:

 

Ønskespira: Nå begynner det å poppe opp flere gravide inne på august-tråden :) Men de fleste vil jo havne i juni-termingruppen! Godt jeg er her ilag med deg :D

Å jeg er så glad for alle de som hopper fra august-gruppa til 1. Trimester gruppa :):) det er her vi alle hører hjemme :) og jammen har vi jobbet og slitt for å være her!

 

Jeg nyter i hvertfall å være her. Er lykkelig for at mini ser ut til å henge godt fast. Etter at jeg var på ul har jeg klart å slappe av og tenkt at nå går alt! Håper den lille minien som er igjen hos deg er like bestemt, og vi går høst/vinter i møte med voksende mager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er det tidlig ultralyd, kjempespennende! Håper alt er bra!

Har litt lyst å ta UL i uke 12-13 også for å se på nakkefold, men det vil jo bare være Max 3 uker til isåfall... Vil det ikke være litt flaut å komme igjen samme sted etter så kort tid? Noen andre som har hatt flere UL med kun noen ukers mellomrom kun for nysgjerrigheten eller for å se på dette?

 

Anbefaler deg å gå så ofte som du selv har behov for det. Ingen som vil synes det er rart om du kommer raskt tilbake igjen! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå så ofte du føler du må for å ikke stresse, men ikke gå for mye heller - har hørt at for mye ultralyd kan være skadelig for fosteret (?). Men man hører jo mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg ringt legen pga kvalme og oppkast.. Fikk time senere idag og han ville ta urinprøve for å sjekke etter ketoner siden jeg kaster opp så mye. Merker jeg får nesten dårlig samvittighet av å ikke takle denne kvalmen og lurer på om jeg overdriver.. Huff:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt legen pga kvalme og oppkast.. Fikk time senere idag og han ville ta urinprøve for å sjekke etter ketoner siden jeg kaster opp så mye. Merker jeg får nesten dårlig samvittighet av å ikke takle denne kvalmen og lurer på om jeg overdriver.. Huff:(

 

Jeg har også ringt lege angående den dårlige formen... Jeg er kvalm (spyr somregel 2-3 ganger ila formiddagen), uhyre ekkelt svimmel og geleføtter hele dagen lang. Har også hatt tilfeller av noe vi tror er blodtrykksfall.... Jeg har ikke sjans til å komme meg opp på jobb om dagen, og det er litt krise da jeg er under utdanning. Har også fått eksamensdatoer så alt dette psykiske stresset kan vel ikke være helt bra det heller. 

Men nok om det da, det jeg skulle si er at du skal ikke ha dårlig samvittighet av å ikke takle kvalmen!!! For denne svangerskapskvalmen synes jeg er verre enn dagen etter 12 tequila og 2 flasker vin altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har første time hos jordmor i morgen, vil da være 8+6. Hva skjer på en slik time? Skal jeg ta med mannen?? 

Åå, skal man til jordmor så tidlig? Hvordan ordnet du dette..? Må vel kanskje begynne å tenke på dette til uka vi og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Jeg begynte å gå til lege i uke 5. Trenger oppfølging fra tidlig av grunnet en tidligere ex.u. Forrige svangerskap gikk jeg ikke til jordmor i det hele tatt.  fikk såpass mye ekstra oppfølging med ultralyd at jeg rett og slett ikke orket å gå til jordmor i tillegg. Håper å kunne gå til jordmor denne gangen, men tenker å begynne med det når jeg er nærmere 14 uker ca =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å gå til lege i uke 5. Trenger oppfølging fra tidlig av grunnet en tidligere ex.u. Forrige svangerskap gikk jeg ikke til jordmor i det hele tatt.  fikk såpass mye ekstra oppfølging med ultralyd at jeg rett og slett ikke orket å gå til jordmor i tillegg. Håper å kunne gå til jordmor denne gangen, men tenker å begynne med det når jeg er nærmere 14 uker ca =)

Har allerede vært på to UL hos fastlegen min jeg også, og skal vel "holde kontakten" litt, men er det ikke greit å få pratet litt med jordmor også? Mtp fødsel o.l..? Er kanskje viktigere for oss som bor to timer unna fødested kanskje..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg ringt legen pga kvalme og oppkast.. Fikk time senere idag og han ville ta urinprøve for å sjekke etter ketoner siden jeg kaster opp så mye. Merker jeg får nesten dårlig samvittighet av å ikke takle denne kvalmen og lurer på om jeg overdriver.. Huff:(

 

Jeg har også ringt lege angående den dårlige formen... Jeg er kvalm (spyr somregel 2-3 ganger ila formiddagen), uhyre ekkelt svimmel og geleføtter hele dagen lang. Har også hatt tilfeller av noe vi tror er blodtrykksfall.... Jeg har ikke sjans til å komme meg opp på jobb om dagen, og det er litt krise da jeg er under utdanning. Har også fått eksamensdatoer så alt dette psykiske stresset kan vel ikke være helt bra det heller. 

Men nok om det da, det jeg skulle si er at du skal ikke ha dårlig samvittighet av å ikke takle kvalmen!!! For denne svangerskapskvalmen synes jeg er verre enn dagen etter 12 tequila og 2 flasker vin altså!!

 

 

 

 

Da har jeg ringt legen pga kvalme og oppkast.. Fikk time senere idag og han ville ta urinprøve for å sjekke etter ketoner siden jeg kaster opp så mye. Merker jeg får nesten dårlig samvittighet av å ikke takle denne kvalmen og lurer på om jeg overdriver.. Huff:(

 

Jeg har også ringt lege angående den dårlige formen... Jeg er kvalm (spyr somregel 2-3 ganger ila formiddagen), uhyre ekkelt svimmel og geleføtter hele dagen lang. Har også hatt tilfeller av noe vi tror er blodtrykksfall.... Jeg har ikke sjans til å komme meg opp på jobb om dagen, og det er litt krise da jeg er under utdanning. Har også fått eksamensdatoer så alt dette psykiske stresset kan vel ikke være helt bra det heller. 

Men nok om det da, det jeg skulle si er at du skal ikke ha dårlig samvittighet av å ikke takle kvalmen!!! For denne svangerskapskvalmen synes jeg er verre enn dagen etter 12 tequila og 2 flasker vin altså!!

 

Takk for svar og oppmuntring:) Jeg synes bare det er så vanskelig å vite hva som er normalt og hva som er mer enn man kan tåle.. Her er formen ok på morgen og formiddag (er uggen, men kaster som oftest ikke opp), men på kvelden er den helt forferdelig og jeg spyr som regel 10 ganger ca, og sover ekstremt dårlig fordi jeg er så kvalm og våkner i ett sett. Og våkner med hodepine pga dehydrering fra spyingen kvelden før.. men så bedrer det seg ut over dagen når jeg får spist og drukket litt. Og så på ann igjen.. ! Jobbe har jeg ikke sjangs til heller.. Skjønner godt du blir stressa av eksamner midt oppi det hele - du kan kanskje evnt få lov å utsette eksamen eller få lengre tid på eksamnesdagen? hmm..nei det er jammen ikke bare en drøm å være gravid og jeg gleder meg masse til den berømte gravidgløden og de glade dager i 2.tri, hehe!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg har første time hos jordmor i morgen, vil da være 8+6. Hva skjer på en slik time? Skal jeg ta med mannen?? 

Åå, skal man til jordmor så tidlig? Hvordan ordnet du dette..? Må vel kanskje begynne å tenke på dette til uka vi og da!

 

 

 

 

Jeg har første time hos jordmor i morgen, vil da være 8+6. Hva skjer på en slik time? Skal jeg ta med mannen?? 

Åå, skal man til jordmor så tidlig? Hvordan ordnet du dette..? Må vel kanskje begynne å tenke på dette til uka vi og da!

 

Jeg vet ikke.. ringte bare jordmortjenesten og sa at jeg var gravid  og ønsket oppfølging (dette er nærmere en mdn siden nå) og da gav de meg time 1. oktober. De spurte ikke hvor langt jeg var på vei eller noe. 

 

Da jeg var hos legen tok jeg alt av blodprøver og tester, så jeg lurer på hva man skal gjøre hos jordmor. Sjekker de hjertet på baby? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skulle det være flaut? =) er jo bare hyggelig! :) Går du privat da, siden du kan velge? =)

 

Privat ja, betaler 1500 kr... Så det er jo litt dyrt og da, men men. Det blir iallefall ikke flere etter det (utenom ordinær UL da selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

jeg synes 1500kr er verdt det dersom det får deg til å slappe mer av, stress er jo ikke bra for fosteret heller ;)  Jeg betalte 1000kr for å få tatt ut spiralen på privatklinikk når det viste seg at fastlegen hadde ferie og ikke kunne ta den ut før september. det viste seg å være et veldig godt valg, for vi ble gravide på første pp, som vi hadde kommet til å gå glipp av dersom jeg hadde ventet til fastlegen var tilbake! :)  Jeg skal til ny UL på sykehuset førstkommende mandag, følges opp pga smerter og tidligere ex.u. Hadde ul i forrige uke, og var så heldig å få se hjertet til spiren slå <3 Det veier opp for alle plagene når man får se spiren!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Heihei! Slenger meg med i mai-klubben jeg også. Er førstegangsgravid med sannsynlig termin 26. mai. Jeg bor i Oslo, er 28 år mens samboeren er 29 :)

Gratulerer med baby i magen, og velkommen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingenting å være flau over å gå mange ganger til ul. Jeg var på ul i forrige uke.....2-3 dager etterpå følte jeg at også siste lille nurket mitt hadde dauet, så jeg dro tilbake til ny ul :)

Fikk da høre hjertelyden og all ting :wub: . Men han ville ikke spille av hjertelyden mer enn noen få sekunder pga at det er da man sender radiobølger inn til livmoren - noe han ikke ville ta sjansen på så tidlig, og med det kritiske standpunktet jeg har.

Betaler 1200 kr. hver gang....verdt hver krone, men kjenner at kortet er overbelastet :P

 

Tror uansett jeg ikke klarer å vente i 11 dager på neste ul...... :wacko: jeg er jo overbevist om at det lille nurket er dødt hver jæv*** dag :huh: . Gubben blir gaaaaaaaaaal av mine bekymringer. Men blir jo sånn når man har opplevd så mange MA og SA oppgjennom årene.

 

Vel, vi hår satse på at alle og enhver her inne, får sine søte,små mai-babyer :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes 1500kr er verdt det dersom det får deg til å slappe mer av, stress er jo ikke bra for fosteret heller ;)  Jeg betalte 1000kr for å få tatt ut spiralen på privatklinikk når det viste seg at fastlegen hadde ferie og ikke kunne ta den ut før september. det viste seg å være et veldig godt valg, for vi ble gravide på første pp, som vi hadde kommet til å gå glipp av dersom jeg hadde ventet til fastlegen var tilbake! :)  Jeg skal til ny UL på sykehuset førstkommende mandag, følges opp pga smerter og tidligere ex.u. Hadde ul i forrige uke, og var så heldig å få se hjertet til spiren slå <3 Det veier opp for alle plagene når man får se spiren!:)

Det er bra det ikke bare er jeg som er hysterisk! Klart det er en del penger, men da får jeg prioritere bort noe annet i stedet! Det lille føret kommer som 1 prioritet nå :-) lykke til på UL du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingenting å være flau over å gå mange ganger til ul. Jeg var på ul i forrige uke.....2-3 dager etterpå følte jeg at også siste lille nurket mitt hadde dauet, så jeg dro tilbake til ny ul :)

Fikk da høre hjertelyden og all ting :wub: . Men han ville ikke spille av hjertelyden mer enn noen få sekunder pga at det er da man sender radiobølger inn til livmoren - noe han ikke ville ta sjansen på så tidlig, og med det kritiske standpunktet jeg har.

Betaler 1200 kr. hver gang....verdt hver krone, men kjenner at kortet er overbelastet :P

 

Tror uansett jeg ikke klarer å vente i 11 dager på neste ul...... :wacko: jeg er jo overbevist om at det lille nurket er dødt hver jæv*** dag :huh: . Gubben blir gaaaaaaaaaal av mine bekymringer. Men blir jo sånn når man har opplevd så mange MA og SA oppgjennom årene.

 

Vel, vi hår satse på at alle og enhver her inne, får sine søte,små mai-babyer :wub:

Å, takk for oppmuntrende svar! Da bare kjører jeg på med UL i dag og ny om 3 uker... Så lenge jeg betaler selv er det vel ingen som kan si noe på det :-/

 

kjenner meg igjen med det du forteller om at du tror det ikke er liv. Min mann er nok like oppgitt som din mann er hver dag jeg sier "jeg tror ikke det er noe liv mer, jeg tror fosteret er dødt". Huff, ikke noe kjekt med bekymringer men i dag skal jeg endelig få bekreftet (evt avkreftet) om det er liv. Jeg har sagt til mannen han ikke bør ha noen forhåpninger...huff... Det er så forskjellig symptomer fra dag til dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

 

jeg synes 1500kr er verdt det dersom det får deg til å slappe mer av, stress er jo ikke bra for fosteret heller ;)  Jeg betalte 1000kr for å få tatt ut spiralen på privatklinikk når det viste seg at fastlegen hadde ferie og ikke kunne ta den ut før september. det viste seg å være et veldig godt valg, for vi ble gravide på første pp, som vi hadde kommet til å gå glipp av dersom jeg hadde ventet til fastlegen var tilbake! :)  Jeg skal til ny UL på sykehuset førstkommende mandag, følges opp pga smerter og tidligere ex.u. Hadde ul i forrige uke, og var så heldig å få se hjertet til spiren slå <3 Det veier opp for alle plagene når man får se spiren! :)

Det er bra det ikke bare er jeg som er hysterisk! Klart det er en del penger, men da får jeg prioritere bort noe annet i stedet! Det lille føret kommer som 1 prioritet nå :-) lykke til på UL du også!

 

Tusen takk:) Fikk svar på alt av blodprøver inkl hcg-stigning idag, og alt ser supert ut og peker i retning et helt normalt forløpende svangerskap :D Driver og leter etter hjertelyden hjemme også, med angelsounds, men regner med at det fortsatt kan gå et par uker til uten at jeg finner noe. Nå vet jeg iallefall fra ultralyden at lille utvikler seg som h*n skal foreløpig :) Er dette ditt første svangerskap? =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

jeg synes 1500kr er verdt det dersom det får deg til å slappe mer av, stress er jo ikke bra for fosteret heller ;)  Jeg betalte 1000kr for å få tatt ut spiralen på privatklinikk når det viste seg at fastlegen hadde ferie og ikke kunne ta den ut før september. det viste seg å være et veldig godt valg, for vi ble gravide på første pp, som vi hadde kommet til å gå glipp av dersom jeg hadde ventet til fastlegen var tilbake! :)  Jeg skal til ny UL på sykehuset førstkommende mandag, følges opp pga smerter og tidligere ex.u. Hadde ul i forrige uke, og var så heldig å få se hjertet til spiren slå <3 Det veier opp for alle plagene når man får se spiren! :)

 

Det er bra det ikke bare er jeg som er hysterisk! Klart det er en del penger, men da får jeg prioritere bort noe annet i stedet! Det lille føret kommer som 1 prioritet nå :-) lykke til på UL du også!

Tusen takk:) Fikk svar på alt av blodprøver inkl hcg-stigning idag, og alt ser supert ut og peker i retning et helt normalt forløpende svangerskap :D Driver og leter etter hjertelyden hjemme også, med angelsounds, men regner med at det fortsatt kan gå et par uker til uten at jeg finner noe. Nå vet jeg iallefall fra ultralyden at lille utvikler seg som h*n skal foreløpig :) Er dette ditt første svangerskap? =)

Så utrolig bra å høre! Ingenting er bedre enn at alt står bra til! Krysser fingrene her fr at låt er normalt, at hjertet slår og det bare er én (har ul time om en time, Hehe). Dette er første svangerskap for meg ja! For deg og?

 

Har litt lyst å kjøpe angelsounds jeg og, ser at det ikke er noe dyrt i det hele tatt. Får du det til? Hvor langt er du på vei nå? Jeg er 9-10 uker (satser på UL vil si det mer nøyaktig) men tenker det er litt tidli med doppler enda. Må vel vente noen uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike85:

Hvordan gikk det på ultralyden? Fikk du se en livlig liten krabat? :wub:

 

Jeg kjøpte Anglesound i forrige svangerskap. Fant ikke hjertelyden før i uke 13....men skal nok begynne letingen allerede i uke 9 denne gangen :P

 

EnBlåEnRosaOgEnTil:

Hvor langt er du på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

 

 

 

jeg synes 1500kr er verdt det dersom det får deg til å slappe mer av, stress er jo ikke bra for fosteret heller ;)  Jeg betalte 1000kr for å få tatt ut spiralen på privatklinikk når det viste seg at fastlegen hadde ferie og ikke kunne ta den ut før september. det viste seg å være et veldig godt valg, for vi ble gravide på første pp, som vi hadde kommet til å gå glipp av dersom jeg hadde ventet til fastlegen var tilbake! :)  Jeg skal til ny UL på sykehuset førstkommende mandag, følges opp pga smerter og tidligere ex.u. Hadde ul i forrige uke, og var så heldig å få se hjertet til spiren slå <3 Det veier opp for alle plagene når man får se spiren! :)

Det er bra det ikke bare er jeg som er hysterisk! Klart det er en del penger, men da får jeg prioritere bort noe annet i stedet! Det lille føret kommer som 1 prioritet nå :-) lykke til på UL du også!

Tusen takk:) Fikk svar på alt av blodprøver inkl hcg-stigning idag, og alt ser supert ut og peker i retning et helt normalt forløpende svangerskap :D Driver og leter etter hjertelyden hjemme også, med angelsounds, men regner med at det fortsatt kan gå et par uker til uten at jeg finner noe. Nå vet jeg iallefall fra ultralyden at lille utvikler seg som h*n skal foreløpig :) Er dette ditt første svangerskap? =)

Så utrolig bra å høre! Ingenting er bedre enn at alt står bra til! Krysser fingrene her fr at låt er normalt, at hjertet slår og det bare er én (har ul time om en time, Hehe). Dette er første svangerskap for meg ja! For deg og?

 

Har litt lyst å kjøpe angelsounds jeg og, ser at det ikke er noe dyrt i det hele tatt. Får du det til? Hvor langt er du på vei nå? Jeg er 9-10 uker (satser på UL vil si det mer nøyaktig) men tenker det er litt tidli med doppler enda. Må vel vente noen uker til...

 

Jeg var bekymret for at det skulle være to, har vært det før nemlig, og siden dette blir barn nummer tre (svangerskap nummer 4) så er det ikke optimalt å plutselig ha 4 barn, bli nødt til å bytte biler osv :P  Jeg er 7+0 i dag, fant fosterlyden i uke 8/9 i mitt forrige svangerskap, men regner med at det sikkert kan bli senere denne gangen, ingen svangerskap er like=) angelsounds er ihvertfall et kjøp jeg absolutt ikke angrer på! :) nesten alle mine gravide venninner har lånt den hos meg :P

 

Veldig spent på hvordan det gikk på ultralyden! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...