Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff skyfrihimmel :(

 

Det kan hendene du går opp litt, eller så kan det hende du ikke spiser så mye egentlig, at du bare spiser annerledes enn du pleier og derfor får så dårlig samvittighet.

 

Det er jo ofte sånn at det man har gått raskt opp også kommer raskt av, hvis man tar det med en gang.

 

Så fort du frisk er du tilbake i dine gode vaner vet du :) god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring skyfrihimmel :) Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg leste et slikt syteinnlegg fra meg selv når jeg gikk gjennom de gamle trådene. Likevel var vektnedgangen der. Det handler bare om å hente seg inn igjen :)

 

Syt alt du orker så lenge du er syk! Det er det denne gruppa er til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Skyfrihimmel.

 

Jeg er innom ofte og leser men har ikke skrevet mye på en stund, er nede i tidenes bølgedal. Og har mistet trua på at jeg kan klare å gå ned i vekt. Det er irriterende å føle seg tynnere enn man i virkeligheten er. Jeg kan føle meg bra men så ser jeg ett bilde eller kanskje speilbildet mitt i en refleksjon i ruta og blir lettere sjokka over hvor svær jeg er. Var på game of thrones the exhibition på mandag og tok jo bilde på tronen men fy f... Hvordan jeg så ut der jeg satt tilbakelent. Valker og ekstra hake, det verste er hvor rundt ansiktet har blitt. Måtte gå en tur til og heller sitte rett i ryggen da ble bildet ok.

 

En annen ting som tærer veldig er at jeg ikke får ri. På stallen hvor jeg jobber og står på er de veldig opptatt av vekt og jeg får bare vist bittelitt av hva jeg kan (og da kun fra bakken) Og gud som jeg savner å ri, ikke har jeg råd til egen. Blæh blæh blæh!

 

Så ville bare gi ett hint på hvorfor jeg er så stille om dagen, og lufte noen tanker jeg ikke har delt med noen. :( hjertesukk fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til at jeg kjemper videre og skal klare å krympe og få frem god følelsen og bli fornøyd med kroppen igjen. :) selv om jeg er nede gir jeg ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du ikke får ri løvemamma. Hvor mye har du igjen til du får ri da?

 

Jeg kjenner igjen følelsen av å bli uvel/gremmes når jeg ser bilder osv. Jeg husker jeg var i en bursdag da jeg var på mitt tyngste. (Ca 100kg) for det første hadde jeg jo ingenting å ha på meg, så hadde et tantete skjørt og bluse. Ei på bursdagen tok et bilde av oss jentene i sofaen og la det ut på Face, med alle navnene taget i. Vet du, den vemmelsen, fysiske kvalmen og sjokket da jeg så det bildet :( jeg fjernet tagen, men alle venninnene mine var jo tagget, så alle så det. Og alle så meg jo live og... På bildet satt jeg med valg på valk, tror blusen var inni en valk eller to og og magen som bare veltet seg utover, ja du skjønner.

 

Jeg har ikke funnet igjen det bildét, så tror ikke det ligger på Face lenger. Jeg lette etter bilden fra mitt tyngste for en stund siden, i håp om å få litt motivasjon, men fant ingen. Jeg unngikk å bli tatt bilde av. Har kanskje et par bilder der bare ansiktet synes.

 

Men så bra at du gikk tilbake og tok et bedre bilde! DET var positivt :) også tenker jeg det er positivt at du føler deg vel. Det viser jo at du har det bra inne i kroppen, at den fungerer fysisk og psykisk! Og da ligger alt til rette for å endre det fysiske utad. Det er jo bare et sunnhetstegn når du føler deg sterk og i bedre form enn tidligere og lengter etter utfordringer som å ri! Sant? Du kunne garantert veid mye mindre, men allikevel følt deg mye feitere og sykere og vært redd for utfordringer. Se det som noe positivt!

 

Vekten i dag viste 76.6. 1.2 ned fra forrige uke. Jeg har gått opp ned mellom 75.5 og 78.8 de siste 10 ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg må under 90 før jeg får ri. Sjefen er som sagt veldig sær på vekt. I dag har dagen vært mye bedre, fokus er tilbake nå skal jeg komme i rideform til etter sommerferien. Ikke f....n om jeg skal bli værende på bakken.

 

Jeg unngår også å bli tatt bilder av, grøsser når jeg ser meg. Men med en god fotograf kan jeg få til virkelig smashing bilder. ;)

 

Sol-regn-latter:gratulerer med nedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at du er ved godt mot løvemamma :)  

 

Jeg forstår ikke noe av dette med vekta mi. Jeg ser at jeg går ned, jeg merker det på klærne og mannen ser det. Men vekta er fremdeles 2 skritt frem og 1 tilbake. Var jo 86,4 så 87,1 og så 86,6 for å så være nede på 85,7. Så var jeg her en dag i uka 87,1 igjen.. Men str. minker da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny vekt neste uke når jeg får lønn.

Da blir det i alle fall stabilt. Har lest flere dårlige anmeldelser på nett om den jeg har nå også så da var det nok tenker jeg.

 

Har hatt familieselskap for storesøster idag. Hadde laget vafler i søkk og kar, sjokoladekake, suksesskake, jordbærkake og ferskenkake.

Hadde kjeks, skum, salte kringler og annet godt på bordet.

Lagde meg en salat rett før gjestene kom og hadde oppi litt oppvarmet karbonadedeig. Det ble min mat :D

Har ikke skeid ut eller spist noe jeg ikke burde. Det er rart, jeg ser det ikke som en kur, men en livsstilsendring. Jeg skal ikke unne meg noe. Jeg mener at sukker er gift for kroppen min, og siden jeg i det minste har mindre migrene nå og mindre tull med magen så vil jeg ikke utfordre sjebnen. Skal jeg unne kroppen min gift?? Hvorfor legge i meg vafler og kake og få svi etterpå? Og bli dårlig. Så godt er vel ikke vafler? Seriøst! :P hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt fraværende siste uke da vi har vært på en liten ferie. Som igjen resulterte i litt godt hver dag. Men imorgen skal jeg begynne på jobb igjen. Har handlet inn gulrot og eple som jeg skal kutte opp å ha tilgjengelig. Jeg har tatt opp biffkjøtt som jeg skal steke å ha i salat. Havregrøt til frokost og knekkebrød liggende på jobb. Spennende å se hvordan det skal gå på jobb. Kommer til å savne lillegutten min som skal kose seg hjemme med pappan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir snart opp hele vekta!! :(  

Jeg prøvde en shorts igår. Den ble kjøpt til ferien ifjor. Og ikke brukt pga. jeg la jo bare på meg. Har bestemt meg for å prøve den en gang i uka. Så får vi se. 

 

Må også kjøpe en ny vekt. Veide meg igår. Var så på do igår og spiste lite pga. jeg var kvalm og dårlig. Veide meg idag og veide akkurat det samme. Er det ikke sannsynlig at jeg hadde veid litt mindre etter dobesøk og lite inntak av mat? Om i det minste 100g mindre?? 

 

Snakket med mannen igår og jeg må jo si at om jeg kjøper ny vekt og den også viser at jeg faktisk ikke går ned noen gram, så er det jo et skikkelig slag i trynet! Han sier han ikke kan forstå det. Han ser jo at jeg blir mindre. Jeg sier, ja men hva om du bare tror det, siden du vet at jeg slanker meg. At han innbiller seg det? 

Jeg blir gal av alt dette! 

Kjøper vekt når jeg er til "byen" neste uke så får jeg håpe den gir bedre resultater. Og om ikke så går jeg jo bare ikke ned i vekt, da er det ikke noe mer å lure på :P 

Så må jeg prøve denne shortsen noen uker da :P 

 

 

 

 

 

 

Må få legge til at prosjektet mitt er i boks :D 

Dere får vite det om noen få uker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp målebånd når du først er på handletur. (Minne meg selv på at jeg må få kjøpt målebånd)

 

http://www.siljemariela.com/ned-i-vekt-med-cardio-jo-men/

Bare for å vise at men kan veie det samme men være stor forskjell i størrelse. Og på lavkarbo med proteiner og fett så får musklene mat og kroppen starter å forbrenne fett. D kan du minske en del i størrlse uten at det vises på vekta. Og det viktigste er vel at du føler deg bedre uten sukker.

 

Spennende med prosjekt.

 

Dagene her suser av gårde, jeg har begynt å jobbe mere på jobben min igjen håpe lille holder seg frisk denne gangen (jeg kutta kraftig i timer rett før jul da lille var syk annenhver uke og sjefen begynte å rynke på nesa), ulempen er mindre tid i stallen, fokus på kosthold har vært bra denna uka, jeg får bare stå på videre. Håper på sol og varmere tider, land of the pissing skies. Surt er det også frister ikke å sykle spesielt ikke når jeg har lagt regnbuksa mi på et lurt bortgjemt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trener jo ikke..... ? 

Jeg forstår ikke dette med målebånd. Hvordan kan jeg være sikker på at jeg måler samme plass hver gang? 

Tror du ikke det nytter med en shorts som jeg prøver 1 gang i uka?? :P :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mn musklene får jo fremdeles føde selv om du ikke trener, de vil jo ikke fortsette å vokse. Uansett de tar mye mindre plass en fett men de veier mer. Så en person som er veltrent kan veie 5-10kg mer enn en utrent person men fremdeles være mindre i cm. Og om du måler deg i midjen på ditt smaleste punkt vil jo ikke dette stedet gå opp eller ned. Selvsagt kan du ta det på klæra men det er gøy å se cm endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jeg er her enda:) bare mistet litt motet, fokus, ja uff, nei...

 

Startet så bra med under 70. Så ble jeg syk,fikk ikke trene og spiste søppel mat, gikk ikke så voldsomt opp, hadde fint klart å gått det ned igjen, ( var opp i 71,3 etter syke uken)om jeg hadde fortsett som før ( før jeg ble syk)

Men neida, fikk panikk tanker, alt er ødelagt, vil under 70 igjen, er sikkert 74 igjen! Må ned nå!!!!! Og hva skjer da? Jo vi går for raske løsninger! Løsninger som Jeg har prøvd før, som jeg vet ikke fungerer!!!! Så jeg har holdt på hele uken med begynner i mårgen, spiser litt snop i dag, full skjerpings fra i mårgen, ble ikke trim i dag, begynner i mårgen, kan like godt spise litt potetgull til filmen...and so on...

Mega frustrert på meg selv!! :((( sånn da har jeg tilstått kanskje jeg klarer meg i mårgen??:)))

Blir tilbake til det som funket, selv om det tar litt mer tid,det gjør ikke det, bare føles sånn, det går faktisk senere med raske løsninger, for det går ikke!!!

 

Har handlet inn det jeg spiste når det funket! Så satser på jeg er back on track fra i mårgen;) går ikke på vekta før neste fredag.....:/

Endret av Skyfrihimmel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje dumt å skrive det (nå), men det er jo litt sånn at det er vanskelig uten motivasjon. Tar det en uke før motivasjonen kommer så tar det en uke. Motivasjonen må være med hvis du skal klare dette. 

Håper motivasjonen er med deg imorgen. Tenk litt på det ikveld, eller imorgen om du ikke leser dette før imorgen. Hvorfor vil du ned, er det verd det det du holder på med, vil du ned til sommeren, er du egentlig fornøyd siden du bare faller av? Og viktigst av alt, er du motivert for å holde deg nede når du kommer dit? 

Du må slippe de dårlige vanene nå, ellers må du slanke deg annen hver uke/mnd resten av livet. De gode vanene må være med nå når du har kommet så langt.. 

 

Lykke til! Håper ikke jeg trør deg på tærne nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: sutrinnlegg!

 

78!!!! :(

 

Åh, for en drittdag. Eller, det har vært en drittsekk.1.4 oppfra forrige uke. Fikk mensen går, men tror heller vi skal se på overspisinga denne uka: tirsdag, spiste 6(!) brødskiver etter trening. Onsdag: 10 doble kjeks med fyll på jobben. Torsdag: 5 (!) biter faccotha (altså, som 5 rundstykker) mens jeg lagde middag.

 

Jeg er helt ute å kjører. Finner ikke kreftene, motivasjonen. Ser og kjenner at legger på meg. Alt tyter og henger og disser. 3 kg merkes godt på klærne for å si det sånn.

 

Jeg har ikke klart å gå ned siden oktober!!!! Da veide jeg 75. Tenk, da var jeg 10 kg unna drømmevekt! Så har jeg brukt 6 mnd på ingenting. Eller på å gå opp da. Mens jeg liksom slanker meg. Flott.

 

Jeg skal på tur i helga. Møte gode venninner, vi treffes kun to ganger i året. Det hadde vært så gøy å ha oppnådd målet mitt nå. Føle meg vellykket, fin og i mål. Det er jeg jo ikke i nærheten av. Den siste uka har jeg vært deppa pga dette og trøstespist/skjøvet følelsene vekk. Greit nok at man kan si ja, ja, spist er spist, nå skal jeg ta meg sammen, men jeg gjør jo ikke det. Jeg har jo ikke gjort der på 6mnd.

 

Tror vi er på samme sted skyfrihimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er vi på samme dritt sted sol-reg-latter...

Men i dag snur det!! Fatter ikke hvorfor jeg bare ikke fortsatte på opplegget?!? Hvorfor må jeg lese om hun som gikk på ketolyse og gikk med x antall hun som gikk på 5:2 og gikk ned x antall... Og tenke ja!! Jeg og! Når jeg veit at jeg ikke holder ut i lengden! Fordi jeg har prøvd før!!!! Nå har jeg spist samme frokost. Lunch og kvelds, variert med middag, sikkert ligget lavt på kalorier, men det har ført til at utskeielser har gått bra.så hvorfor i pokker kan jeg ikke bare fortsette?!? Ikke er jeg lei maten en gang?! Arg! Jeg må forstå det ikke finnes noen kvikk fix!

Jeg må velge den måten som funker for MEG, og ikke det som alle andre har hatt suksess med! Er jo en grunn til at det finnes 1000000 måter og gå ned i vekt på! Er ikke så mange kilo jeg trenger gå ned, like mye opp stramming trening som må til.

Skal ut på tur sener i dag, og litt trening har jeg lovet meg selv! Buksen ligger og venter på meg... Jeg skal ta den i bruk før den morkner!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke om jeg skal le eller gråte idag.

Kjøpte ny vekt igår. Idag sa den gamle 86,8 og den nye 87,9.

Prøvde shortsen igjen idag, syns den satt bedre.

Det er tydelig at på tross av full tømming så går jeg opp i vekt. Ikke fullt så tydelig er det hva som skjer med str..

 

Jeg får prøve litt til. Prøve shortsen flere ganger og gjøre som jeg gjør en stund til. Føler jo at jeg blir mindre, men det går sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt lei nå! Veide meg idag og var 84,3 kilo på den gamle vekta. Men jeg går jo opp og ned litt så jeg vet at det ikke varer og det er kjipt! Veier jeg meg neste helg eller imorgen er jeg nok oppe i det samme jeg har ligget på. 

 

Var i badeland igår siden storesøster ble 9 år og på vei hjem stoppet vi 2 plasser for påfyll av mat. Fant ut at de hadde den aller aller beste sjokoladen som finnes i denne verden på den ene plassen og hadde nesten lyst å bare kjøpe 1 og spise. Gjorde jo selvfølgelig ikke det da, men det fristet veldig! Ble ut i bilen for å spise salaten jeg hadde med meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ tide med en oppdatering herfra, som flere av dere andre går motivasjonen veldig opp og ned. Men magen har begynt å trøble den er ikke happy med hva den får om dagen så en endring må helt klart til. Hva er annerledes enn før, jo jeg spiser mer brød enn før (fått litt dilla på de grove polarbrødene), og mere meieriprodukter, så nå må jeg prøve å kutte litt igjen, så magen blir happy. 

 

Fokus for meg de neste ukene blir bruskutt. Har blitt alt for mye av det også og jeg føler meg crap etterpå, så smaken er faktisk ikke god nok til å bli trøtt og slapp etterpå, trodde sukker skulle gi en boost jeg. Vekta er stabil. 

 

Det viser seg gang på gang at vekta har motsatt virkning på meg så nå skal jeg prøve å ikke gå på den på en stund bare fokusere på kosthold og lett mosjon, la tall være tall. Ta det på feelingen, sist gang jeg klarte å gå ned masse veide jeg meg ikke i det hele tatt. 

 

Uansett så henger jeg her inne og heier på dere, håper motivasjonen kommer med full kraft til oss alle. Ønsker dere en fin uke, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrer unna vekta jeg også, har jeg gått ned slapper jeg av og tillater meg ting har jeg gått opp gir jeg F å trykker inn på:)) herregud!!:)) haha

 

Spise sunt trene er greia her, buksa i skapet er målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er det her også Skyfrihimel.

 

Målet er en endring som funker å leve med fast ikke en kvikk fiks kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det vi alle prøver på. En endring som funker for vekt og helse og som vi kan leve med. Å gu som jeg misunner de som har fin kropp uten å måtte jobbe særlig for den :P

 

Jeg veier meg på søndag og da har jeg vel gått opp igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er igjen mannen som gjør at jeg ikke hopper av lavkarbo. Jeg blir ikke lettere og jeg blir ikke mindre. + nå har jeg hatt så dårlig matlyst de siste 3 dagene. Har sluttet å spise når jeg ikke orker/vil ha mat pga. jeg er redd for å ha dårlig humør når barna kommer hjem, redd for å bli sulten på tur osv. 

 

Har også hatt en tur med et migrene anfall på 3 dager nå og er skikkelig dårlig. Ser for meg at 17.mai tar knekken på meg og etter leker og div. blir jeg å finne i senga resten av dagen. Noe som forresten er helt fint for meg.. 17.mai er for barn og jeg kan ikke spise is! :o  

 

Jeg hater det faktum at jeg kommer til å reise til Kroatia som en feit flodhest i år også! :(  

 

Siden dette er et 100% syteinnlegg avslutter jeg med den eneste positive tingen på lang tid; det er snart pakke på vei fra h&m til meg. Klær til barna og tjukkasklær til meg.. men i alle fall noe nytt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...