Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

71,6 i dag også!!! Jippi! Da har jeg ikke vært flink matmessig i helgen, men jeg har trent!! Motivert for en ny uke, og har allerede trent:)) målet er under 71 til fredag! Det må jeg vel klare??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempe bra Skyfrihimmel!! Ja nå må du smi mens jernet er varmt og fortsette den gode fremgangen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja moota, men jeg har liksom ikke vært såååå flink... Men det er bra, det motivere til og holde fokus i ukene og heller Skeie litt ( litt!! Kremt) i helgene. Men ups ble plutselig to hele vaffler på meg.... Xtra tur i kveld da:)

Liker ikke og få besøk når jeg er på slankeren, kan liksom ikke servere de vann og luft spist er spist, jeg stoppet i vertfall etter to, kunne sikkert ha spist et par til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo si at 2 vafler er jo bra :D  Vafler er jo supergodt!! :)

 

Jeg skal veie meg til helga, forstår meg ikke på kroppen nå når jeg går på lavkarbo. Hadde ikke sånn kontroll når jeg spiste lavkarbo sist, vet bare at jeg gikk ned. Ikke noe mer om og men..

Skulle gjerne ønske at det virket, for det er god mat og nå har jeg faktisk spist slik i 1 mnd uten at jeg savner vanlig mat eller har skeid ut med vanlig mat.. Men, men som jeg har sagt før, hvorfor skulle jeg være så heldig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt mer usunt i går, gikk alt for langt mellom luch( vaffler og middag) så jeg trykte inn på den ene usunne tingen etter den andre, at jeg aldri lærer?!? Spis det som funker, samme opplegget hver dag!! Gaaaad er det så vanskelig liksom?? ( hehe ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det samme! At jeg aldri lærer! :/  Derfor hadde det vært så godt om lavkarbo hadde funket for nå etter 1 mnd har jeg enda ikke spist noe jeg ikke skal.. Ny veiing i helga og det er resultatene som bestemmer om jeg fortsetter.

 

Er også spent på veien videre i forhold til lavt stoffskifte. Snakket med ei i dag og prøver å lese meg opp om det. Forstår at jeg må gå videre når jeg bare får vært hos legen som kan fortelle at alle prøvene er fine.. Det er bare å finne den rette vei da. Tenker jo litt, tenk om jeg ikke har ME, tenk om det "bare" er stoffskiftet? Det er jo mange av de samme symptomene. De tar jo ikke skikkelige prøver hos legen, mener veldig mange, dvs at de heller ikke tok de riktige/nok prøver når det ble utelukket og åpnet for ME diagnosen.. Usikker på hva jeg skal føle og synse her..

 

Hadde jo hjulpet om ikke vekta var et enormt problem i tillegg da.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende/frustrende moota. Ja "bare" stoffskiftet tror jeg er bedre, uten og vite noe særlig om det, men finnes vel medisiner mot stoffskiftet og ikke noe for ME?

 

Håper det ordner seg for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lavt stoffskifte. .. men ligger visst helt i grenseland. Måtte teste 3 ganger for å få bekreftet det. Men jeg følte meg ikke syk eller hadde noen symptomer som jeg har lest om. Eneste jeg kan komme på er vektoppgang. Følte jeg gikk opp bare jeg så en sjokolade. Ble forresten testet tidlig i svangerskapet (før jeg visste jeg var gravid)

 

Her er jeg IGJEN matlei deluxe!!! Begynte bra imorges med havregrøt før trening. Lunsj ble dessverre en shake is.... middagen ble grei og kveldsmaten bra (2 fullkornawraps med salatblad, skinke, ost og agurk.)

Men på 2 kvelden på rad er jeg kvalm eller halvveis sulten (spiste kveldamat for 30 min siden da lillegutt spiste grøt)

 

Vekta derimot står på stedet hvil....

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende/frustrende moota. Ja "bare" stoffskiftet tror jeg er bedre, uten og vite noe særlig om det, men finnes vel medisiner mot stoffskiftet og ikke noe for ME?

 

Håper det ordner seg for deg:)

 

Tja det finnes medisiner og er en heldig kan en få det bedre, og noen blir jo faktisk helt "friske" når de er rett medisinert.

Først må jeg vel kjempe for å få en diagnose tenker jeg. Det er jo noe som er gale når jeg går fra 73 kilo i desember til 81 kilo 1. juni når jeg slanker meg.. Og så fra 81 kilo 1.juni til 95 kilo midten av august.. Da er det noe som ikke stemmer..

 

Det finnes jo noen som mener de har funnet vidunderkur for ME også, men det er så ufattelig individuelt at det er foreløpig ikke mulig å si at det finnes en kur for ME pasienter generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lavt stoffskifte. .. men ligger visst helt i grenseland. Måtte teste 3 ganger for å få bekreftet det. Men jeg følte meg ikke syk eller hadde noen symptomer som jeg har lest om. Eneste jeg kan komme på er vektoppgang. Følte jeg gikk opp bare jeg så en sjokolade. Ble forresten testet tidlig i svangerskapet (før jeg visste jeg var gravid)

 

Her er jeg IGJEN matlei deluxe!!! Begynte bra imorges med havregrøt før trening. Lunsj ble dessverre en shake is.... middagen ble grei og kveldsmaten bra (2 fullkornawraps med salatblad, skinke, ost og agurk.)

Men på 2 kvelden på rad er jeg kvalm eller halvveis sulten (spiste kveldamat for 30 min siden da lillegutt spiste grøt)

 

Vekta derimot står på stedet hvil....

 

 

Jeg var i grenseland for 1 1/2 år siden. Og fikk beskjed om å følge med på stoffskiftet.

Det jeg tenker, som jeg har prøvd å skrive tidligere er jo om de kan i ytterste verste fall ha tatt feil og at jeg ikke har ME, men lavt stoffskifte. Så er det det faktum at om det er så ille så hadde det nok slått ut på de vanlige, kjipe prøvene de tar på legekontoret. Den andre siden er at det som gjør at jeg mistenker lavt stoffskifte er jo nye symptomer og verre symptomer. Dette tyder jo på at det er noe nytt som skjer i kroppen min. Hvis det stemmer blir det jo ikke lavt stoffskifte i stedenfor ME, men i tillegg til.

 

De nye symptomene er

jeg får jo ikke gå på do uten medisiner,

jeg har problemer med synet,

enda mer hodeverk, muskelverk,

glemmer enda mer nå (om mulig), forteller en ting 4 ganger, men glemmer den neste tingen

hovne hender og føtter,

dårligere matlyst, kvalm, uvel,

uregelmessig mens,

jeg er enda trøttere både om natten og om dagen, orker mindre enn før, tiltak å dra på besøk til mine beste venninner om valget er sofa og slappe av,

uregelmessig puls, ekstraslag med hjertet og kroppen jobber veldig hardt bare med å stå

fryser alltid utenom hjemme der jeg styrer varmen

tørr hud

håret vokser ikke lenger

 

 

Jeg må jo også få legge til at om jeg hadde holdt på slik som dere andre her inne på forumet så hadde jeg aldri livet gått ned 1 gram. Is her, vafler der, noen kjeks, litt godteri i helgene.. Jeg tenker bare whhhaaatt?? Men så er resultatene deres ikke så ille, det er litt oppgang, men mest nedgang og noe stillstand. Der ser jeg jo en vesentlig forskjell. Jeg klarer jo å legge på meg når jeg slanker meg jeg.. Lurer egentlig på hvor pågangsmotet mitt kommer fra. Laget de deiligste lappene til barna i dag. De ville ha det til middag, og pga. den tidligere nevnte kvalmen og dårlige matlysten sliter jeg virkelig med å lage mat til barna og å komme på gode forslag hver dag. Så lapper ble det i dag. Skulle lage lavkarbo pannekaker til meg. Steiker deilige lapper til barna og noe dritt til meg selv. Det smaker pyton og jeg kaster dem. Ble egg og bacon på meg i dag. At jeg gidder!? Hæ? Hehe :D 

Jeg fortsetter så lenge jeg har resultater sier jeg!

Jeg lovet legen at jeg skulle fortsette til jeg kom igjen, nå skal jeg dit på mandag. Så jeg kommer ikke til å hoppe av i helga, jeg klarer de dagene til jeg har fått pratet med legen også. Bare i tilfelle det var noe han mente om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på laveste dose av levaxin.

Men når jeg leser symptomene du skrev så er det kun trøtthet etter jobb som har vært problemet mitt, men jeg mener det er pga av lite trening en stund. Jo mer trening jo mer energi.

Dobesøk har jeg ingen problemer med, har en mage som sier fra når den har fått for mye ( Beklager detaljer)

Men jeg skulle vært og sjekket stoffskifte nå, siden alle tester ble utført da jeg var gravid.

 

 

Jeg er utrolig skuffet over meg selv at jeg ikke klarer å si nei til alt det gode rundt omkring. Og verre skal det bli i påska. Som regel har vi en stor frokosy og middag, så jeg må være flink i år å si ifra at nå må jeg spise litt. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo et lite håp i magen om at han vil teste medisiner på meg mens jeg venter på utredning, men jeg vet at det er masse å be om.. Man skal ikke gå på de medisinene bare for morsomt heller. Prøver å lese meg mer opp, og for hver gang jeg finner noen flere symptomer så har jeg noen eller i det minste en av dem. Det er nesten litt ekkelt!!

Jeg går ikke på do når jeg ikke tar tablettene mine. Kan lett gå over 1 uke uten å gjøre nr. 2 om jeg ikke tar noe for det. De tablettene jeg tok i forbindelse med bryllupet ol. var jo kun forebyggende. Har ikke hatt behov for noe før nå i det siste. Og nå etter jul og de siste mnd har ikke de tablettene hjulpet (for friskere mage), jeg har måttet kjøpe "for treg mage".

Hun på kontoret sa at legen ringte om det var noe spesielt. Det har han ikke gjort så regner ikke med å få noe ny informasjon der på mandag. Men er jo litt spent på hvordan han vil gripe saken an fremover.

 

Jeg var på påskefrokost med storesøster i dag. Grua meg litt mtp maten og slik.

Traff ei der som også har lavt stoffskifte og hun ga meg noen tips og jeg har lagt henne til på fb. Hun er mora til ei i klassen til storesøster så skal nok treffe henne igjen også da :P

Men uansett. Jeg forsynte meg 2 ganger med 1 egg, 3 osteskiver, 5-6 agurkskiver og litt smør. Gikk helt fint, ingen glodde fordi om jeg ikke tok skive :)   Så det går an. Hadde dette bare funket for meg da.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Jeg titter bare innom om dagene, masse jobb og på farten om dagen. Tanta kom med masse menssmerter (noe jeg skjeldent har) og puppa ble da plutselig ikke ømme mer.

 

Ellers alt bra men jeg er stuptrøtt for vett på å legge meg om kveldene har jeg ikke så etter flere netter med 4-6timers søvn så har jeg allerede lagt meg. Ville bare gi et livstegn først. :) kommer innom i morgen med vekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ikke til å veie meg i morgen! Har ikke vært på do siden helga, på tross av tablettene. Vil også veie meg nærmere mandag når jeg skal til legen slik at jeg kan si hvordan det ligger an til han.

 

Du må huske å sove også :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på vekta i mårgen, håper jeg ikke går på en smell, da er det lett å hive inn på det ene etter det andre.... Jeg LOVER jeg skal være fornøyd om det så bare er 100g ned:))) haha

Har holdt meg til planen med trening og trim, noen utskeielser her og der dessverre, menmen spist er spist! Dette tar tid, men greit nok, raske løsninger /resultat funker heller ikke. Jeg har blitt "litt" mer bevist, tenker over hva og hvor mye jeg putter i meg. Og prøver, sliter litt der enda, med og ikke la en utskeielse eller for mye spising ødelegge resten av dag, men syns jeg har blitt bedre:)

 

Skal ha påske snop, men skal trene! Så håper vi det går opp i opp, helst ned, ikke opp haha :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har kontroll Skyfrihimmel! :D

 

Jeg er helt ødelagt.. Har vondt i hodet, kvalm, tror jeg er sulten.. Har noen rare ting som skjer litt sørpå i magen til tider. Vil bare sove og hvile meg dagen lang. Orker ikke noe. Armene mine føles som de skal brekke etter at jeg har rattet og snudd etter levering av barna på skolen. De orker knapt å gre håret eller pusse tenner.

Jeg håper nesten jeg har gått opp i vekt og at legen er enig i at jeg skal hoope av lavkarbo. Da skal jeg spise masse sukker! Det er såå tåpelig. Jeg er jo 100% avvent sukker.. :o Jeg må jo ikke spise sukker! Men hva pokker skal jeg spise?? Jeg vil bare sove og være alene. Idag er jeg lei. Orker ikke lage mat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig moota, håper du finner ut av det. Hvor lenge har du levd lavkarbo nå?

 

Siden 8. mars. Men jeg går jo ikke ned i vekt.. Og ikke føler jeg meg bedre heller :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70,6, ned 1 kilo:) dette går rette veien! Da blir det å begrense seg i helgen.... Og resten av påsken...

Da satser vi på under 70 til neste fredag?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Skyfrihimmel!

 

I dag viste vekta 76.3. 0.8 opp fra forrige uke.

 

Jeg er selvsagt skuffet. Hvor lenge har man evt den kg i forbindelse med mensen i kroppen? Kun første dagen?

 

Ja ja, jobbe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Skyfrihimmel! :D

 

Jeg pratet med mannen igår for første gang på noen dager. Lurer på om han er lei alt dette "tullet" som er rundt meg nå. Jeg merker at engasjementet hans ikke er større enn det bør være. Jeg har hele tiden noen ideer om hva som kan være bra og hvordan ting bør gjøres.

Men som han sa, han merka ikke så masse på at jeg har ME. Det sårer veldig :(

Jeg er så dritt lei av at kroppen ikke fungerer. Jeg er så dritt lei av å aldri vite utfallet av noe jeg gjør.

 

Hvor står jeg og hva gjør jeg om legen ikke vil hjelpe meg på mandag?

 

Skal veie meg i helga for å kunne si mest mulig nøyaktig til legen hva jeg veier og hvor masse jeg har gått opp på lavkarboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol-regn-latter vi er i samme båt. Jeg går heller ikke ned. Er så lei av å være såå tjukk at jeg ikke har noen klær. Tror det beste er å gå over på kalori telling. Blir vel masse utskeielser, men det er muligens der jeg har sjans til

å være flink og gå ned. Har jo ikke lyst å leve på lavkarbo resten av livet om det ikke har noen fordeler..

Hvorfor er det ikke noe som virker på meg???? :(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff moota, skjønner at du sliter litt om dagen. Ikke hyggelig å lese.

 

Det er tungt når mismotet tar overhånd, og fortvilende hvis man ikke føler støtte av de rundt seg.

 

Du skriver at du ikke har noen klær å gå med. (Du går neppe naken, men jeg skjønner godt hva du mener ;) )

Kanskje du skal investere litt i et par antrekk som passer nå, som du kan føle deg vel i? Som jeg skrev tidligere la jeg ut bunaden min for tre år siden, har brukt den masse etterpå og angrer ikke. For meg er det ingen nederlag å ta den på, det er en lykke :) hvem bryr seg vel om jeg har lagt den ut? Ingen.

 

Du har jo masse klær som passer når du har nådd målet ditt, det er nå du må handle litt. Kjøp deg et hverdagsantrekk og et penantrekk. Tving deg selv til å prøve ting du tror ikke passer, fokuser på det positive slik det er nå. Ikke hvordan du vil se ut når du er tynn. Kjøp deg matchende veske og skjerf, kule sko eller et pent smykke. (Kjedene som Lindex og H&M har mye billig stæsj) Man kan ikke kjøpe lykke ene og alene, men å føle seg litt fjong hjelper på humøret :)

 

Poenget mitt er at du fortjener å føle deg fin nå. Jeg gikk i altfor mange år og straffet meg selv fordi jeg var tykk. Siden jeg var tykk var jeg ikke "verdig" å bruke bunaden min. Men det var jeg jo! Jeg måtte bare legge den ut!

 

Jeg har/hadde lett for å tenke at når jeg har gått ned så mye DA skal jeg bli lykkelig. Da skal jeg fikse håret, kjøpe ny garderobe, tørre å begynne å trene, ta fotpleie osv. Jeg stoppet delvis med denne tankegangen for noen år siden. Da jeg ble 30 bestemte jeg meg faktisk for å tillate meg å være lykkelig. Der jeg var. Klart jeg kan ta fotpleie selv om jeg er tykk! Som jeg har skrevet tidligere er jeg mye lykkeligere når jeg lever som jeg ønsker. Det å tillate seg å være lykkelig, eller å gjøre ting som gjør det lykkelig betyr jo ikke at man ikke kan endres. Tvert i mot er det lettere å gjøre endringer og å "ta kamper" når man har det bra.

 

Ikke legg begrensninger på deg selv! Kanskje et nytt antrekk, litt negllakk på tåneglene eller noen søte øredobber er det som skal til for at du skal føle deg bedre. Da skal du unne deg det Nå. Ikke sett lykken på hold til du blir tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill du er Sol-regn-latter :D   Verken form eller økonomi er på plass for at jeg skal kjøpe meg noe fint akkurat nå. Holder på med et prosjekt som er veldig viktig og jeg har tidspress og det koster alle mine ekstra penger. Skal røpe det her om jeg får det til som jeg vil etter hvert :) 

 

Formen min er pyton, så orker ikke å pynte meg heller. Jeg er skikkelig glad for at jeg skal til legen på mandag, for jeg trenger noen svar, eller i det minste trøst om at vi skal lete til vi finner svar :( 

 

Jeg kjøpte 2 tjukkasbukser når vi skulle på jobbreise med mannen. Men jeg klarer ikke å føle meg fin eller flott sånn jeg er. Det går jo ikke bare på fysiske her. Det går på det psykiske og også nederlaget med at jeg var 73 kilo og nå så vidt klamrer meg under 90 kilo igjen.. Enn så lenge da. Og tilslutt det faktum at jeg ikke kjenner min egen kropp. Jeg er fanget i denne tjukke kroppen og klarer ikke komme meg bort. Jeg klarer ikke å gjøre noe med det om jeg så vil. Kroppen stritter imot på alle nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...