Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Jeg følte veldig på meg at det var en jente.. men på ul såg de klart og tydelig en gytt:-) kjempeglad for det, men ble skikkelig overrasket:-) jeg kjenner bevegelse hver dag nå, og synes de er sterkere enn samme tid med forrige. . Kjenner tydelige dunk. . Ingen tvil liksom... til å begynne med var det mere som luftbobler bare for lokalt til at det kunne vær noe annet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde det var jente, men her er det gutt:-)

Kjenner tydelige spark nede på v side flere ganger om dagen<3 kan også kjenne det godt utenpå magen nå:-) er 18+5 og kjent det godt et par uker nå. Før det var det bobler og "fiskehale" - følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 uker i dag og endelig begynt å kjenne deilige babyspark i magen. Herlig følelse! Nå gleder jeg meg til podden blir så sterk og stor at pappan kan kjenne sparkene han også. Har folk bestemt seg for vogn eller? Tittet i dag og tror jeg faller på Bugaboo Buffalo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er koselig med babyspark! Og er en utålmodig pappa her også, som venter på å få kjenne :-)

 

Vi kjøpte brukt britax babysafe bilsete med base uten isofix og babytravel vogn til 3000 totalt :-)

Så vi håper 3 hjuling er brukbart fra januar :-)

Vi har hund så prioriterer en lett vogn som er grei å gå med litt ulendt :-)

 

Anonymous poster hash: 3ee09...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også mye aktivitet nedi der:) romsterer og strekker på seg!:)

Nedtelling til ul om 7 dager!

Jordmor sa hun trodde det var ei jente i uke 13+2, jeq prøvde å ikke tenke så mye på det fordi hun selvfølgelig kan ha tatt feil, men jeg tenker visst mye på det likevel og tror jeg blir veldig overrasket om det er en gutt. Underbevisstheten min lever sitt eget liv og har liksom tenkt det er ei jente en stund selv om jeg prøver å la være og tenke det kan være begge. Jeg kjøpte vogn i går!:):) Stokke Crusi! Åå så gøy det var å få den i hus:) vi har noen vogner fra før pga vogndilla og en s fortsatt bruker sportsvogn i hus, men har solgt alle bagvogner så dette var stad:)

Bilstol har jeg ikke kommet så langt enda. Men jeg tipper kanskje besafe izi go, for den kan klikkes rett på vognen og får bra resultater i test:) tenkte å følge med før jul om det kommer noen tilbud på den.

Resten har vi egentlig fra førstemann. Men blir det jente blir det nok litt kle shopping;)

Gleder meg sånn til ul neste uke.., vil bare spole tiden fort frem!!

Formen min er som en berg og dalbane, noen dager er ganske greie men andre dager er jeg helt elendig:( har vært sykemeldt litt av og på:( veldig slitsomt å være dårlig de dagene jeg er alene med han på. 2,5..! Har mye dårlig samvittighet for han:(

Prøver å tenke på at det kun er en liten del av livet og at han tåler det.. Men uff, ikke noe kjekt å ikke orke være sammen med han uansett:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 uker i dag og endelig begynt å kjenne deilige babyspark i magen. Herlig følelse! Nå gleder jeg meg til podden blir så sterk og stor at pappan kan kjenne sparkene han også. Har folk bestemt seg for vogn eller? Tittet i dag og tror jeg faller på Bugaboo Buffalo.

Hei Regina_George:-)

Leste innlegget ditt tidligere i dag og har akkurat lest en artikkel i F&B om barnevogner. Her har Bugaboo Buffalo fått stryk. Kommet jo sikkert ann på bruken deres, men tenkte si fra..

Vi har Emmaljunga Mondial fra første barn, og er veldig fornøyde med den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vogn fra førstemann, og den er så god at vi helt fint kan ha den igjen :) Emmaljunga City Cross!! Superfornøyd med den, og den har jammen meg trillet mange mil, blitt dradd opp trapper, kjørt i snø og regn, og er mer eller mindre like god å trille i dag som for 3.5år siden :) Gleder meg til å finne frem babydelen igjen.. :)
Ellers så har vi fått en vugge i hus, eller bedside crib er det vel...Kjøpte et nytt merke hos Jollyroom, så er spent på å få den montert og ta den i bruk. Jeg husker sist fra nattammingen, hver gang tok det sånn tid og jeg savnet så veldig å bare kunne skyve babyen forsiktig over i sin seng så vi alle hadde god plass og sov søtt..! Og nå har vi endelig muligheten til det.. :) hurra! Så den er jeg kjempefornøyd med!  Ellers mangler vi stellekommode og bilsete...så er vi klare på utstyrsfronten hvertfall :) Hvordan ligger dere andre an..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen  :)

Da har jeg vært hos legen, ingenting galt med prøvene, BT var fint og ja alt var som det skulle så hun mente eg hadde fått omgangssyke  <_< Blææææh! 

Fikk høre hjertelyden igjen til den lille i magen aaahhh herlig å høre den.. Slo 154  :wub:

Tror jeg kan kjenne lille mer nå  :D Litt sånn sprell følelse der nede kor legen fant hjerte! 7 dager til OUL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente noen harde spark for noen dager siden, men det er det eneste tydelige jeg har kjent. Ellers er det litt mer som bobler. Er 20+6 i dag. Legen mente at det var helt normalt fordi jeg var så stram :rolleyes: Tar imot komplimenter mens jeg kan :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om sider ble det ul på meg også. Igjen klarer jeg ikke å være så glad jeg burde på en måte.. Har vært så mye tull med systemet siden jeg ble gravid at jeg blir skuffet gang på gang på gang.

Jeg er i uke 20+1 idag å ikke fått noen brev om ul i posten.. Jeg har jo vært utålmodig, men samtidig gledet meg.

Så idag bestemte jeg meg for å ringe sykehuset for å høre om de har glemt meg, eller om brevet er kommet bort i posten. Næh.. De kunne ikke se noen henvisning. !!!??!?!???

 

Når jeg var på ul i uke 12, sa gynekologen til meg og min samboer at da ville vi få brev om neste ultralyd.

 

Vel, uansett jeg fikk ul på Fredagen kl 09. Å så klart jeg gleder meg, får jo tårer av å skrive at jeg ikke føler meg så glad som jeg burde, men.. Jeg har vel lov til å være skuffet å lei meg, når jeg føler at jeg må ta alt i egne hender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig Frozen! Jeg ble litt oppgitt i starten selv, jeg var veldig redd for muskelknutene mine, opererte ut en på 600g i oktober og fikk påvist ny i januar så da veldig spent på hvor mye den hadde vokst og legen min sendte henvisning til sykehuset om at jeg trengte en tidlig ul pga operasjonen og knutene. Fikk først avslag i posten om at jeg ikke trengte ekstra oppfølging(slag i trynet) og dagen etter så kom det brev igjen om at jeg skulle på kontroll for operasjonen, men da måtte jeg betale full egenandel på over 300kr. Var da inne i uke 12 for den kontrollen og alt var bra og overlegen reagerte på at jeg først blir avvist så innkalt dagen etter, men slapp å betale, kun "utstyr" på 30 kr. 

Og nå tenkte jeg at jeg skulle bestille meg en jordmortime da jeg har gått til legen frem til nå, men det var pokker ikke lett!! Greit jeg bor på landet og det ikke er jordmor på fulltid her, men tok en uke før jeg i det hele tatt kom frem til riktig person for å bestille timen!!?? Etter en uke så ringte jeg et mobil nr jeg fant og da fikk jeg endelig tak i jordmor så har nå time til uken og er da 19+2 på den timen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL i dag, ein liten gutt i magen her! alt ser heldigvis bra ut foreløpig. han var superaktiv, så kjekt å sjå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 18 uker i dag og endelig begynt å kjenne deilige babyspark i magen. Herlig følelse! Nå gleder jeg meg til podden blir så sterk og stor at pappan kan kjenne sparkene han også. Har folk bestemt seg for vogn eller? Tittet i dag og tror jeg faller på Bugaboo Buffalo.

Hei Regina_George:-)

Leste innlegget ditt tidligere i dag og har akkurat lest en artikkel i F&B om barnevogner. Her har Bugaboo Buffalo fått stryk. Kommet jo sikkert ann på bruken deres, men tenkte si fra..

Vi har Emmaljunga Mondial fra første barn, og er veldig fornøyde med den:-)

Søren altså...!!! Må google litt, den hadde jo fått så mye bra i de tyske testene. Jeg har mange krav, og det er bare denne og Brio Go som når helt til topps for min del og jeg er ikke helt fan av Brios utseende. Syntes den ser litt billig ut. Husker du hva den ble slakta for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UL i dag :)  Alt så bra ut, men minien ville ikke avsløre helt hvilken kjønn den er.. ;)  jordmor tror det er jente, men kunne ikke garantere... Så blir spennende å se i januar (eller februar hvis jeg går over tiden som jeg sikkert blir å gjøre :P )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er 18 uker i dag og endelig begynt å kjenne deilige babyspark i magen. Herlig følelse! Nå gleder jeg meg til podden blir så sterk og stor at pappan kan kjenne sparkene han også. Har folk bestemt seg for vogn eller? Tittet i dag og tror jeg faller på Bugaboo Buffalo.

Hei Regina_George:-)

Leste innlegget ditt tidligere i dag og har akkurat lest en artikkel i F&B om barnevogner. Her har Bugaboo Buffalo fått stryk. Kommet jo sikkert ann på bruken deres, men tenkte si fra..

Vi har Emmaljunga Mondial fra første barn, og er veldig fornøyde med den:-)

Søren altså...!!! Må google litt, den hadde jo fått så mye bra i de tyske testene. Jeg har mange krav, og det er bare denne og Brio Go som når helt til topps for min del og jeg er ikke helt fan av Brios utseende. Syntes den ser litt billig ut. Husker du hva den ble slakta for?

Hei igjen:-)

Det står styk på Kvalitet og styrke. 4,8 i detaljer og funksjoner. 3,5 på kjøring. 3,1 på brukervennlighet. Toltalkarkter: Stryk. Og kommenterer: Mangler riktig EN-merking på et skandinavisk språk. Stryker i rykktesten av håndtaket. Sperren for sammenlegging av vognen slapp og hoppet over et nivå. Lett å manøvrere og stabil i trapp, men vanskelig å trille i grus. Terningkast 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe den da jeg var i Statene nettopp, men når jeg leser dette her så er jeg virkelig glad for at den ikke kommer for salg før 1.sept. Kjøpte med meg en annen vogn hjem i stedet, og håper den duger for vårt bruk. Prisen var det heller ikke noe å si på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut til at det blir gutt her også... Jordmor var veldig usikker, men mente ho så testikkelene. Da får en bare kjøpe nøytralt og finne guttenavn isteden for jente navn, som vi har klar pga ul i uke 12 hvor gynekologen mente jente. Kan bli spennende dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg er 18 uker i dag og endelig begynt å kjenne deilige babyspark i magen. Herlig følelse! Nå gleder jeg meg til podden blir så sterk og stor at pappan kan kjenne sparkene han også. Har folk bestemt seg for vogn eller? Tittet i dag og tror jeg faller på Bugaboo Buffalo.

Hei Regina_George:-)

Leste innlegget ditt tidligere i dag og har akkurat lest en artikkel i F&B om barnevogner. Her har Bugaboo Buffalo fått stryk. Kommet jo sikkert ann på bruken deres, men tenkte si fra..

Vi har Emmaljunga Mondial fra første barn, og er veldig fornøyde med den:-)

Søren altså...!!! Må google litt, den hadde jo fått så mye bra i de tyske testene. Jeg har mange krav, og det er bare denne og Brio Go som når helt til topps for min del og jeg er ikke helt fan av Brios utseende. Syntes den ser litt billig ut. Husker du hva den ble slakta for?

Hei igjen:-)

Det står styk på Kvalitet og styrke. 4,8 i detaljer og funksjoner. 3,5 på kjøring. 3,1 på brukervennlighet. Toltalkarkter: Stryk. Og kommenterer: Mangler riktig EN-merking på et skandinavisk språk. Stryker i rykktesten av håndtaket. Sperren for sammenlegging av vognen slapp og hoppet over et nivå. Lett å manøvrere og stabil i trapp, men vanskelig å trille i grus. Terningkast 3.

 

Denne tenkte vi også å kjøpe, og i butikken sa de at den var fin på grus :huh: Godt vi ikke kjøpte den da. Vi gikk for en Brio Happy, var til tilnærmet halv pris, så da tror jeg vi har en god vogn til billig penge. Husker du om denne vogna var med på testen?

Endret av ØYENønskerLITEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg er 18 uker i dag og endelig begynt å kjenne deilige babyspark i magen. Herlig følelse! Nå gleder jeg meg til podden blir så sterk og stor at pappan kan kjenne sparkene han også. Har folk bestemt seg for vogn eller? Tittet i dag og tror jeg faller på Bugaboo Buffalo.

 

Hei Regina_George:-)

Leste innlegget ditt tidligere i dag og har akkurat lest en artikkel i F&B om barnevogner. Her har Bugaboo Buffalo fått stryk. Kommet jo sikkert ann på bruken deres, men tenkte si fra..

Vi har Emmaljunga Mondial fra første barn, og er veldig fornøyde med den:-)

Søren altså...!!! Må google litt, den hadde jo fått så mye bra i de tyske testene. Jeg har mange krav, og det er bare denne og Brio Go som når helt til topps for min del og jeg er ikke helt fan av Brios utseende. Syntes den ser litt billig ut. Husker du hva den ble slakta for?
Hei igjen:-)

Det står styk på Kvalitet og styrke. 4,8 i detaljer og funksjoner. 3,5 på kjøring. 3,1 på brukervennlighet. Toltalkarkter: Stryk. Og kommenterer: Mangler riktig EN-merking på et skandinavisk språk. Stryker i rykktesten av håndtaket. Sperren for sammenlegging av vognen slapp og hoppet over et nivå. Lett å manøvrere og stabil i trapp, men vanskelig å trille i grus. Terningkast 3.

Denne tenkte vi også å kjøpe, og i butikken sa de at den var fin på grus :huh: Godt vi ikke kjøpte den da. Vi gikk for en Brio Happy, var til tilnærmet halv pris, så da tror jeg vi har en god vogn til billig penge. Husker du om denne vogna var med på testen?
Hei:-)

Uff, jeg har visst ødelagt noen salg for Bugaboo her...:-/ Er jo sikkert forskjell fra test til test dette, men greit å se litt på likevel;-)

Eneste Briovogna som er med er Brio Go.

Emmaljunga Mondial har fått best i test, og den har vi etter førstemann, og kan ikke bli mere fornøyd tror jeg:-)

Kronan Duo S på 2. plass:-)

Endret av My73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvordan går det med dere? :)

 

Jeg er i dag 18+5 (eller 19+3 som de mente på UL i uke 13) jeg har faktisk begynt å kjenne litt til den lille erta inni meg :D Kommer små dunk inni og jeg merker godt at det er den, men det er bare snakk om en til to gang om dagen. Men føles ut som den lille noen ganger treffer urinrøret eller blæra for jeg får sånne plutselige dunk i det område og det kjennes godt (Ikke UVI da det er sjekket) noen som har opplevd dette? jeg er forresten veldig dårlig til å forklare men men :lol:

 

skal på OUL om to dager, og jeg gleder meg så utrolig mye og håper dagen i dag og morgen går fort! OUL 4sept kl 0815  ;)

 

Ps godt tips mot halsbrann: GAVISCON flytende funker helt utrolig bra!

Endret av lillja90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo her er formen bra : ) er 22+4 idag og kjenner mye liv fra lillebror

Enkelte dager er det nesten hele dagen føles det som, mens andre dager er han mere rolig

Igår kjente pappaen det utenpå for første gang, har foranliggende morkake

 

Det eneste jeg har av småplager er kriblende bein når jeg blir trøtt og at jeg blir fort trøtt og sliten !

Da kan jeg ikke klage!

Er veldig utålmodig da og teller dager til termin 4. Januar !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL i dag, alt ser bra ut og babys er en gutt! Jeg "visste" jo det fra starten av, følte det skikkelig på meg så ble ikke overrasket i det hele tatt. Er veldig glad for at alt er som det skal, at han rører masse på seg og at målene stemmer. Ble forøvrig flyttet til 27.januar istedenfor 31, som jeg fikk på UL i uke 12. Klager ikke jeg! 3 mindre dager å vente på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ventes også en liten guttebaby, og det var så deilig å høre at alt er bra med lille skatten :) Termin er 28 januar, som er det samme eg fikk av legen. På tidlig ultralyd fikk vi 25 januar, og jeg var da 19+4 idag, men på OUL idag fikk vi 28 januar og beskjed om jeg er 19+3.. Forstår ikke det helt jeg, men da regner jeg 19+3 idag jeg da.. :D Hurra for frisk baby! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

125 dager igjen til termin.. Huff virker såååå lenge til prinsessa kommer :-) men vet at høsten går fort så håper det plutselig blir jul & nyttår og terminen nærmer seg med stormskritt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy med bevegelser i magen!:)

Her er det mye bevegelser og noen ganger litt ubehagelig;)

Har også ul i morra som deg, men ikke før 12.30..! Hehe:)

Er også spent på om termin blir flyttet:)

Jeg har jo i mnd skifte så kan bli februar og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...