Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke til Alleria:-)

Hvordan gikk UL HH80?

Jeg var hos jordmor i går og da hun skulle finne hjertelyden rørte lillegutt veldig på seg:-) når jeg da fikk lyd til bevegelsen kjente jeg de veldig godt og han dulta borti apparatet hennes så hun kjente det også:-) sa jeg hadde en veldig aktiv baby...;-0

Endret av My73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul gikk supert

Alt så bra ut ! 19 cm lang og 300 gr tung. Har gått i surr i ukene i ferien jeg, trodde jeg var 20+4, men var 19+6. Ble satt frem en dag fra 5 til 4 januar !

Veldig hyggelig jordmor som brukte god tid og forklare masse : ))

Har foranligende morkake som forklarerbat jeg syns jeg kjenner lite liv ut mot magen !!

Nå kan ikke tiden gå fort nok frem til januar syns jeg ; ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bytter vi uke samme dag :) jeg også bytter på torsdager.. :) men jeg har 5 jan som termin :) blir spennende om det blir 2013 eller 2014 babyer på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men dere? jeg har ett lite spørsmål, er det noen flere som sliter mye med magen? altså forstoppelse?? :unsure:

Jeg har hatt forstoppelse nå i 4 dager og det gjør veldig vondt! 

 

Har prøvd mange råd men ingenting funker, har dere noen tips??

Jeg hadde det slik en periode, gikk på do hver tredje dag. (Og jeg går vanligvis minst en gang om dagen). Leste at det kunne være fordi babyen trekker til seg mye væske, og det blir dermed en noe hard avføring som kan føre til forstoppelse. Så når jeg tvingte i meg mye væske, selv uten å være tørst, fikk jeg tilbake min hver dag rutine. Merk veldig godt om jeg ikke har fått i meg nok væske en dag eller to.

 

Man får treg mage fordi musklene i tarmen er slappere enn vanlig. Det er samme type muskulatur som i livmor (og blæra), og hormonene som gjør at livmor blir slappere og kan utvide seg, påvirker også tarmen (og blæra). Altså går fordøyelsen mye saktere enn vanlig - maten bruker visstnok dobbelt så lang tid på å passere ift. det som er vanlig. Fordi det går så sakte rekker tarmen å trekke til seg mer næringsstoffer (som er bra) og mer vann (som ikke er fullt så bra, siden det gjør at det som er igjen blir veldig fast - altså treg mage). For å motvirke er det viktig å få i seg nok vann, men også nok fiber. Fiber trekker til seg vann slik at det blir værende i tarmen, dermed motvirker det treg mage. Bare væske er altså ikke nok, du trenger fiber i tillegg for å holde på vannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp lactulose på apoteket .

Har ikke hatt behov selv , men er det vi begynner med på jobben på sykehuset hvis noen er trege i magen : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk høre verdens fineste hjertelyd når jeg var hos jordmor denne uka..<3 Utfra hvordan livmoren lå, mente hun at jeg kanskje var en liten uke kortere enn vi tror...men bare kanskje..;) Får se hva de finner ut på UL om et par uker..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig vært på oul også. :-) inni magen lå det en perfekt tass som villig flashet familie juvelene.. <3 ha ha :-)

 

Noen kg lettere nå gitt. :-) terminen ble holdt på det de sa på tidlig ul, ifølge tidlig ul er jeg 18+6 nå, ifølge oul 19+2, men det var visst vanlig å beholde tidlig ultralyd termin uansett.. :-)

 

Nå er det igang med den evinnelige navnejakten, samt å finne ut hva vi skal gjøre med pjokken sitt rom, der er det fin grønn tapeten med rosa fugler på :-p

 

Anonymous poster hash: 3ee09...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig vært på oul også. :-) inni magen lå det en perfekt tass som villig flashet familie juvelene.. <3 ha ha :-)

 

Noen kg lettere nå gitt. :-) terminen ble holdt på det de sa på tidlig ul, ifølge tidlig ul er jeg 18+6 nå, ifølge oul 19+2, men det var visst vanlig å beholde tidlig ultralyd termin uansett.. :-)

 

Nå er det igang med den evinnelige navnejakten, samt å finne ut hva vi skal gjøre med pjokken sitt rom, der er det fin grønn tapeten med rosa fugler på :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt : )

Har en liten gutt i magen jeg også !

Navn er ikke lett og her i huset blir vi ikke enige !!

Men vi har jo noen mnd til på oss : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøyt å se at så mange får gutt:-) vi og må gjør noe med blomstertapetenfra 1962 som er på rommet til den kommende gutten... vurderer å gi storesøster det rommen... men da blir det kræsj med alt det andre hun har... og tapeten har jeg liite lyst å fjerne... jaja.. vi får se hva det blir til... :-P navnet har vi ganske så sannsynlig klart... må såklart se han før vi bekrefter det... men blir nok min bestefars navn... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å oppkalle gutten etter bestefar! Kunne ønske min morfar hadde et litt greiere navn for et lite barn, men navnet hans er dessverre veldig gammelt og traust. I dag er det to uker til min oul og vi gleder oss skikkelig. Blir veldig spennende å se hva det blir. Har følt at det er gutt siden jeg ble gravid og det sitter veldig sterkt fortsatt, men nå som jeg leser at så mange andre får gutt tenker jeg at det er mer sannsynlig at min er jente.. Sikkert en fjern tanke, men hadde jo vært veldig corny om alle fikk gutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå begynner det å bli en del gutter her inne!

Mannen tror jeg er gal, fra og med ultralyden i dag heter lillemann PELLE.. <3

nesten litt skummelt, hvis ikke noen kommer med noe bedre forslag så vet jeg ikke altså..

 

Regina_George, det fødes 106 gutter mot 100 jenter, så er en liten naturlig overvekt med gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøyt å se at så mange får gutt:-) vi og må gjør noe med blomstertapetenfra 1962 som er på rommet til den kommende gutten... vurderer å gi storesøster det rommen... men da blir det kræsj med alt det andre hun har... og tapeten har jeg liite lyst å fjerne... jaja.. vi får se hva det blir til... :-P navnet har vi ganske så sannsynlig klart... må såklart se han før vi bekrefter det... men blir nok min bestefars navn... :-P

 

åh.. det må være enda verre å kvitte seg med! vær tapet ble satt opp for under ett år siden..

Eijffinger pip, den med fugler på, den er grønn, men fulgene er roooosa..

 

må nok "choose my battles" babisen kan ikke hete Pelle OG ha rosa fugler på veggene.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det nokon andre her som slit med rastlause/kriblande føtter? Synest at det hjelp å ta magnesiumtiskudd heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutter på vei:-)

Festlig utfordringer dere har interiør messig..!Her er vi igang med å male storebror sitt rom i en fin gråblå farge..men i dagslys blir den lilla:/ veldig trasig..så vi får se etter noen strøk til hvordan det blir:-)Den skal være gråblå,siden vi har samme farge nymalt i stuen,som får det samme lyset inn;-)

Ellers er vi såvidt igang med å få kontroll på hva vi har etter storebror som kan brukes til lillesøster..heldigvis det meste av utstyr på plass,men det er alltid noe;-)Og så må vi ha ull jenten vår...:-)

Rastløse bein hadde jeg mye tidligere,men det har forsvunnet nå når jeg tenker meg om;-)uke 21nå...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastløse bein her også, spesielt om kvelden når jeg begynner å bli trøtt. Vi er motvekt - og venter jente :D Hun har allerede fått navn, og det er så koselig å kunne si navnet hennes når jeg stryker på magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastløse bein ja !!! Fytti fy !! Kommer på kvelden . Det som hjelper meg er at mannen masserer litt ; ))

 

Jeg får også det, men har magnesium på nattbordet som jeg tar og da går det greit og jeg får sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Jeg har også rastløse bein om kvelden. Er det vanlig? Hva kommer det av? Har ikke fått påvist noen mangler på blodprøvene jeg har tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia  :)

Hvordan er formen hos alle sammen? 

 

Bare 15 dager til det blir vår tur med OUL  :D Vi gleder oss som bare det, men jeg kan ærlig si at jeg gruer meg litt også  :mellow: Selv om vi har vært på to UL som viste at alt var bra og i tillegg har hørt hjertelyder hos JM så er jeg litt redd for at noe skal gå galt! :(  Har bare vært gravid to ganger før og de er i bakhode mitt enda og skremmer meg! (Og jeg vet det ikke er utfor denne gangen men uansett er jeg litt redd) Andre som er litt små redd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, ja, eg er meir enn småredd. men det er mest pga min forhistorie. BT mitt hadde stege frå 120/80 til 130/88, og eg likar ikkje den utviklinga.... Elles føler eg meg litt trøttt og sliten for tida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...