Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Hei Alle sammen  :D  Da hoppe eg hit da? 13+5 idag i følge ny UL idag  :lol:  Fikk sett en liten en som hadde vokst mye siden sist :wub:  Som var veldig veldig livlig.. Skulle egentlig vært 13+0 idag men ifølge ul ble det 13+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er formen jenter?  :)

Min er ganske dårlig enda  :mellow:

Kvalm som bare det, problemer med å spise

Svimmel så hver dag er en karusell tur

Litt vondt i ryggen.. 

 

Men det er mest kvalmen som er ille! Men HEI det er jo verdt det  :P

 

Her har dere bilder av den lille

 

Uke 8+6

969754_186333454869606_1751272975_n.jpg

 

Uke 13+5

605_186333431536275_134111162_n.jpg

Hehe bilde er veldig dårlig siden den lille var veldig spinnvill da mannen prøvde å få bilde av han/ho  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljago jeg er akkurat som deg, kvalm og svimmel! vært hjemme i 5 snart 6 uker fra jobb pga det og kjenner jeg virkelig er lei og håper det snart går over!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff høres ikke noe godt ut! Bestemor var så snill å kjøpe inn ting så vi kunne lage kjøttsuppe, så å si det eneste jeg får ned og som blir der nede :lol:  Med mye potet, kål og gullrøtter, kjøttet får noen andre ete for kjøtt er det som kommer først opp på meg :mellow:

 

Kvalmen går greit men det er svimmelheten som er skikkelig ille, jeg kan ikke dusje uten at samboer er hjemme i fare for å svime av :o  Sist jeg var hjemme alene å hadde tenkt å ta en dusj gikk det så langt at eg sto på kne og måtte holde meg fast i sidene på dusjen! Men det er ikke blitt værre enn det da.. 

Så har jeg en super samboer som tar godt vare på meg.  ^_^

 

Jeg har heldigvis sommerferie enda ei stund før det er tilbake på skolebenken fram til Des/jan så får håpe den svimmelheten gir seg mer til da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svimmelheta som er værst her og!! Har kun fått vaska håret 3-4 ganger på snart 6 uker pga at jeg ikke klarer å holde meg oppegående i dusjen lenge nok, går litt tørrshampo her! Er alene så dessverre ingen til å hjelpe meg og tørr da ikke ta for mye sjanser for bor laaangt på landet uten særlig med naboer. Vaskinga blir som en 90 åring på gamlehjem, på en stol med klut forran vasken. Helt grusomt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Fikk en grundig undersøkelse på privat ul i dag, 13 og en halv uke. :)

Legen var ganske sikker på at vi får to jenter! :) Og vi var så sikre på at det var en av hver...den ene var så aktiv, trodde det tydet på gutt, men hun mente at begge med stor sikkerhet var jenter. Så da kan vi kjøpe klær til dem i usa når vi drar på ferie neste uke :D

 

Alt var i orden, ingen feil å se på noen av dem. To perfekte jenter. Herlig å se at de vokser og trives. :)

Termindato er ut fra dagens målinger fortsatt 25.januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å få vite hva det er!:):) gratulerer så mye med to jenter på vei! håper jordmoren kan se hvem som lurer seg inne i magen hos meg i dag også:)

Jeg drømte det var jente, men tror det er gutt:) uansett så gleder jeg meg sånn til å se h*n igjen.... Det lille bankende hjertet.. Sprellende kropp.. Åå.. Håper alt er som det skal, men jeg har en god følelse nå.. Har kjent gode bevegelser siste dagene:) vi er så heldige...!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt usababy:-)) Gratulerer!:-) Fant de ut hva du venter Lykkeligmamma84?

Vi var på 3D ul mandag og fikk full sjekk:-) Alt var bedre enn perfekt, som legen sa, og han var 90 % sikker på at det blir en gutt:-) Morsomt, siden vi har jente fra før og dette blir siste<3

Synes synd på dere som er så dårlige enda:-( sender en trøsteklem og håper dere klarer å tenke at det er verdt det i den andre enden av dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen  :)

Hvordan går det med dere alle sammen?   :)

 

Hos meg går dagene mye opp å ned.

Kvalmen kommer og går

tisser ikke like mye som før

Fått dilla på sitron, sure epler vel ja alt som er surt :P

Vann med isbiter, isbiter å tygge og vanlig saftis..NaaAM :rolleyes:  Noe som får samboer til å grøsse når jeg sitter i sofaen og tygger isbitene og noen ganger spiser en skive med sitron  :lol:

Veldig trøtt kan sikkert sove opptil 15 timer om dagen  :(

Men humøret er på topp  :D

Sulten veldig fort men det hjelper som regel med ett eple eller ett glass vann..

også gråter jeg veldig lett når jeg ser filmer, reklamer og tv! Kan ikke se Mulan tydeligvis :rolleyes: (Har alltid likt familiefilmer/barnefilmer siden jeg har en lillesøster på snart 7 år så er det noe man ser ofte når man er hjemme på besøk)  :rolleyes: Men det er bare koselig! 

Endret av lillja90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Nå er det lenge siden sist jeg skrev her inne på forumet. Jeg er på ferie i Øst Europa, og var nylig på ultralydundersøkelse for å finne ut hvilket kjønn min lille skjønne er slik at jeg kan kjøpe diverse ting. Alt er myyyyye billigere her. Der gikk ihvertfall 15 euro rett i dass. Hun sa at det med 50% sikkerhet er en jente. Vel, ehm.. er det ikke allmennkjent at det er 50/50% sjanse for jente/gutt?

 

Jaja, jeg får vel  bare smøre meg med tålmodighet. Skal på ordinær ultralyd 8.august og lever i spenning til da. 

 

Jeg kan ellers nevne at jeg ikke lenger er i tvil om at jeg har en veldig aktiv baby inni magen. Her er det full bevegelse til alle døgnets tider. I dag morges var babyens spark så kraftig at jeg så magen min bevege seg, og jeg er bare 17+5 uker på vei. Herlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time til ordinær UL 29. august, da vil jeg være 19+4.. :)   Spent.. Synes det er så lenge å vente...!! Vil vite om den har det fint der inne NÅ.. :D Klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil vite kjønnet.. :P 

Jeg føler meg ikke gravid, kjenner ikke livmoren og har ikke fått mage ennå... Hatt masse stikking og strekking i magen i det siste, men det er alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær ul idag viste jente :-) spurte hvor sikker hun var og da sa hun ganske for hun så ingen utstyr så da tar jeg det som et ja :-) var det jeg har følt på i mange uker selv også. :-) Alt sto bra til å tulla vinket å sprellet inni der. ble satt fram en dag altså at jeg er 17+6 istedenfor 17+5 med termin 5 januar. Så får vi se når tulla vil se verdens lys :-)

 

Ellers er jeg plaget med småkvalmen hvis keg ikke spiser fort nok om morgningen og vondt bekken som krangler seg til etter 5-6 timer på jobb og når jeg kommer hjem er det så vidt jeg kommer ut av bilen.. Kjedelig men kun 2 uker igjen så håper det holder seg slik å ikke låser meg fast i senga en morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått oul også, 3.september. Da er jeg 19+5. Synes det var litt sent, men.. som vi gleder oss til å se hvilket kjønn og om alt er bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal på oul 12august.. er da 18+4.. :-) gleder meg sånn! Igår tok det helt av i magen min! Tilogmed mannen min kjente bevegelse! Det var deilig å wndeøig få konstatert det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Vi er i usa på ferie, og har kjøpt masse babytøy <3 Vi ville benytte sjansen pga at de har så mye fint her! Og billig. Helt andre ting enn hjemme. Jeg har også fått tak i en masse gravidklær...stort utvalg og fine priser. Fikk alle mine klær for litt over 2500 kr. Herlig å ha på bukser og shorts som er behagelige og ikke strammer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter/damer :-D noen flere som sliter mye med halsbrann og sure oppstøt?

Hos meg er det så ille at jeg ikke får sove :-( samarin, nyco og biola funker ikke :-/ noen tips?

 

Idag er jeg 14+4 (men i følge siste Ul ska jeg være 15+2) skal til JM på tirsdag :-) hba gjør man der? Va skal sjekkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at det er enkelte matvarer som gir meg sure oppstøt, Holder jeg meg unna dem går det greit.

For meg er det alt som inneholder tomat som er "fy".

Ellers gjelder det for meg å ikke spise meg for mett på kvelden, spesielt med feit mat.

 

Lovehearts er det mange som sverger til.

For meg funker vann, av og til melk men ikke alltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i usa på ferie, og har kjøpt masse babytøy <3 Vi ville benytte sjansen pga at de har så mye fint her! Og billig. Helt andre ting enn hjemme. Jeg har også fått tak i en masse gravidklær...stort utvalg og fine priser. Fikk alle mine klær for litt over 2500 kr. Herlig å ha på bukser og shorts som er behagelige og ikke strammer!

Hvor har du kjøpt gravidklærene? Tenkte jeg skulle hamstre litt der borte. HM sine klær kan jeg ikke bruke, og ikke funnet noe særlig annet heller med snitt som funker fint.

 

 

 

Stormberg har forresten kommet med en regnjakke som kan utvides på begge sider av magen, og en veldig behagelig turbukse for gravide. Bare et tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Alleria: takk for tips! :)

Jeg kjøpte gravidklærne i Maternity-avdelingen til Macy's på Florida Mall. De hadde en god del forskjellig.

 

Men tror det skal være andre butikker også, de er kanskje ikke lokalisert i denne mall'en, men andre steder. Jeg fant i hvert fall ikke rene maternity-butikker der, men avdeling. HM er også på Florida Mall, men det droppet jeg siden vi har den butikken hjemme.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med sure oppstøt, er 17+1 og har hatt det i flere uker :/ fikk tips fra legen om noe jeg kjøpte på apoteket ( husker ikke hva det heter ) men syns ikke det virker :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips at små terninger med rå potet skulle funke på halsbrann. Jeg har ikke prøvd det selv, da jeg til nå bare har vært plaget på jobb og ikke har rå potet tilgjengelig der.. Hehe. Har ikke helt funnet ut hva som utløser sure oppstøt enda, den jakten tar jeg når det blir altfor ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også ein del halsbrann, og synest gaviscon i flytande form fungerer bra. Dette får du kjøpt på apoteket, finst også i tablettform, og dei er fine å ha i veska, men eg synest det flytande er best.  Skal på UL på tirsdag, veldig spent. Håpar at alt står bra til der inni. Nokre gonger trur eg kanskje eg kjenner litt liv, små bobler liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Gaviscon mot sure oppstøt og det virker supert på meg. 

 

Jeg ler meg ihjel av min lille inne i magen. Snakk om å ha en turbobaby som er våken nonstop og bare vil begeve seg. Haha.. Til dere som enda ikke har kjent babyens bevegelser, gled dere ;) 

 

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg kan halsbrann komme bare eg drikk vann :blink:  Holder meg unna sterk mat å alt eg vet som gir meg halsbrann men den dumme halsbrann bare kommer! Føles ut som en vulkan inni meg...Men ellers er formen begynt å blir bedre :lol:  

 

Noen gang kjenner jeg noe på innsiden/livmor som føles ut som ekstremt små dult/bobler og da jeg var på UL fikk jeg bekreftet der at det var den lille jeg kjente  :D  Veldig tidlig syntes jeg da siden alle sa man ikke kjenner noe før i uke 20..Men hei som de på UL sa så er det veldig forskjellig fra person til person! 

Men så kjenner jeg ikke det hver dag heller da  :P Bare sånn av og til heldig.. Men jeg gleder meg veldig til man faktisk kan kjenne det mer som ett spark enn ett lett vingeslag vis dere skjønner? er veldig dårlig på å forklare :rolleyes:  Men den der boble følelsen på innsiden av livmor...

 

Vet dere hva som skjer på andre kontroll som skal være hos jordmor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi er i usa på ferie, og har kjøpt masse babytøy <3 Vi ville benytte sjansen pga at de har så mye fint her! Og billig. Helt andre ting enn hjemme. Jeg har også fått tak i en masse gravidklær...stort utvalg og fine priser. Fikk alle mine klær for litt over 2500 kr. Herlig å ha på bukser og shorts som er behagelige og ikke strammer!

 

Hvor har du kjøpt gravidklærene? Tenkte jeg skulle hamstre litt der borte. HM sine klær kan jeg ikke bruke, og ikke funnet noe særlig annet heller med snitt som funker fint.

 

 

 

Stormberg har forresten kommet med en regnjakke som kan utvides på begge sider av magen, og en veldig behagelig turbukse for gravide. Bare et tips :)

Hva heter regnjakken/buksen da? Veldig nysgjerrig på de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...