Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Kålrabi skal vær godt på halsbrann:-D jeg skal på ul. Om en uke!!:-) de har noen gravidklær på barnas hus her i Norge og..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også kjent "bobler", men bare en dag. Nå lengter jeg etter å kjenne mer :) Har ikke fått innkallelse til UL enda jeg.. Utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har allerede hatt to UL og tre til er booka. Dette er pga av eg fekk svangerskapsforgiftning tidleg i fjor, slik at eg får ei heilt anna oppfølging denne gong. Kjekt å sjå den lille, men eg er nervøs. Skulle jo berre på kontroll i fjor pga BT, og då såg dei at eg nesten ikkje hadde fostervatn og blei sendt i ekspressfart til Haukeland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. de hørtes travelt ut... jeg var til kontroll for sv.f. med forrige. . Dette var ett par uker før termin. . Da nektet hun som sku sjekke meg å ta noen prøver for blodtrykket var ikke høgt nok.. fikk en ul. Som viste mye fostervann så da sa hun alt var fint. . Fødselen startet med at morkaken løsnet... noe som er typisk for sv.f.... jadda... :-P men heldigvis gikk alt fint :-) lurte litt på om jeg også egentlig burde få ett par ekstra sjekker pga dette...?:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vi er i usa på ferie, og har kjøpt masse babytøy <3 Vi ville benytte sjansen pga at de har så mye fint her! Og billig. Helt andre ting enn hjemme. Jeg har også fått tak i en masse gravidklær...stort utvalg og fine priser. Fikk alle mine klær for litt over 2500 kr. Herlig å ha på bukser og shorts som er behagelige og ikke strammer!

Hvor har du kjøpt gravidklærene? Tenkte jeg skulle hamstre litt der borte. HM sine klær kan jeg ikke bruke, og ikke funnet noe særlig annet heller med snitt som funker fint.

 

 

 

Stormberg har forresten kommet med en regnjakke som kan utvides på begge sider av magen, og en veldig behagelig turbukse for gravide. Bare et tips :)

Hva heter regnjakken/buksen da? Veldig nysgjerrig på de..

 

Husker ikke helt, mor? Skal sjekke... Kjøpte en sånn jakke selv, veldig fornøyd.

Men det er en ny kolleksjon visst

 

http://www.stormberg.com/no/moradalen-jakke.html#18630

De har flisjakke og bukse og. Moradalen heter kolleksjonen

Endret av Alleria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. de hørtes travelt ut... jeg var til kontroll for sv.f. med forrige. . Dette var ett par uker før termin. . Da nektet hun som sku sjekke meg å ta noen prøver for blodtrykket var ikke høgt nok.. fikk en ul. Som viste mye fostervann så da sa hun alt var fint. . Fødselen startet med at morkaken løsnet... noe som er typisk for sv.f.... jadda... :-P men heldigvis gikk alt fint :-) lurte litt på om jeg også egentlig burde få ett par ekstra sjekker pga dette...?:-P

Morkakeløysing kan jo vere heilt fatalt, så eg ville nok bedt om å få litt ekstra oppfølging, men dette må du jo kjenne på sjølv. Eg fekk sv.f i veke 23, og det blei dødfødsel i 24, så eg tar i mot all oppfølging eg kan få denne gongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Oi.. de hørtes travelt ut... jeg var til kontroll for sv.f. med forrige. . Dette var ett par uker før termin. . Da nektet hun som sku sjekke meg å ta noen prøver for blodtrykket var ikke høgt nok.. fikk en ul. Som viste mye fostervann så da sa hun alt var fint. . Fødselen startet med at morkaken løsnet... noe som er typisk for sv.f.... jadda... :-P men heldigvis gikk alt fint :-) lurte litt på om jeg også egentlig burde få ett par ekstra sjekker pga dette...?:-P

Morkakeløysing kan jo vere heilt fatalt, så eg ville nok bedt om å få litt ekstra oppfølging, men dette må du jo kjenne på sjølv. Eg fekk sv.f i veke 23, og det blei dødfødsel i 24, så eg tar i mot all oppfølging eg kan få denne gongen.

 

 

Heh.. ja, hadde endel flaks... den løsnet litt under halvveis, så heldigvis ikke helt. .. æsj! Det hørtes lite kjekt ut! Forstår veldig godt du vil sjekke ekstra! har du noen barn? Skal krysse fingrene for deg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll hos JM idag  :D  Fikk høre hjerteslagan til den lille ^_^  en utrolig herlig lyd, slår med 150 :)  Ikke gått opp i vekt og heller ikke ned i vekt (hadde gått ned på første kontroll) alt var som det skulle.. Så nå er det ikke lenge til OUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å vite at alt er som det skal:) Gleder meg veldig til oul jeg nå, og det føles så uendelig lenge til, helt til 3.september.. Jaja, moro å lese hvordan det går med dere i mellomtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere usa-shoppere ee..;-)jeg får vel nøye med med netthandel derfra;-)

Idag var vi på ordinær UL og der var alt helt topp!P.g.a.risikosvangerskap sjekker de litt ekstra ting,men alt så ut til å være i skjønneste orden-hurra!!føler meg 10kg lettere,minst!!Men det er vel ikkr akkurat tilfelle..sånn rent fysisk!Er 19+5idag,og har lagt på meg 5-6kg ca..det syns jeg er helt topp! Ellers var det ingen tvil om at det er en jente inni magen♥Veldig koselig,da har vi en av hver:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på OUL i morgen. Gleder meg. Håper den lilles parer overraskelsen litt lengre. Vi ønsker ikke å vite kjønn, men blir spennede å se om den lille har andre planer :)

Blir kjekt å se magetrollet igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i går gjekk veldig greitt! Alt såg heldigvis bra ut foreløpig, og me kan senka skuldrene litt. skal på oul om tre veker, det blir spennande. Fekk ikkje vite kjønn, det klarte ikkje legen å sjå, dessverre. Hadde jo vore kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter med blandede følelser etter oul. Vet ikke helt ha vi skal tenke, føle og håpe. Det ser bra ut med den lille, det de klarte å se. Har lite fostervann, slik at de er veldig usikre og bekymret for hvordan dette kan gå, og vi fikk ikke de beste prognosene for tiden fremover. Var først inne hos jordmor for vanlig kontroll, ble sendt videre til legen for ny undersøkelse både ul og gyn. Sitter igjen med flere spørsmål enn svar. Litt tom og matt, og vet ikke helt hva vi skal tenke og tro og føle...

Skal inn igjen på mandag, men er vel begrensen hvor mye som kan ha endret seg til mandag. Håper bare vi får noen flere svar.

 

Noen andre som har erfaringer med lite fostervann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:) Gøy å lese gjennom tråden! Jeg kommer inn litt sent, var jo med i tråden på 1.trim, men sommerferien har liksom gått til andre ting enn data. I dag er jeg 15+1 og har vært på 3 ultralyder hittil. Første var i uke 6 pga en liten blødning, så en i uke 8 bare for å se at alt var bra før jeg dro på ferie og igjen i uke 12. Så at både nakkefold og neseben var noramlt, samt to armer og to bein. Krabaten var aktiv, men jeg kjenner fortsatt ingen bevegelser. Er jo førstegangs så det er jo normalt å ikke merke dette før om noen uker. Skal på OUL 2.september på Ullevål, er det egentlig noen fler her inne som holder til i Oslo? 

 

PS: Veldig trist å høre Alleria:( Jeg håper alt går bra til slutt og skal krysse noen fingre og tær for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er førstegangs og venter tvillinger (icsi forsøk ved Klinikk Hausken).

Var på OUL Igår og alt sto bra til. En gutt og en jente :)

Har kjent masse bevegelser hver dag siste uken :)

Ble satt tilbake en uke ca., så har termin 9.januar, men ikke sikkert en går så lenge med tvillinger. Men greit å få en dato :)

Magen vokser og formen er grei. Sliter en del med bekkenet/ryggen.

 

Alleria: Så trist å høre. Håper noen inne her kan gi deg litt svar. Men ring og snakk med din jordmor/lege idag. Skjønner at hodet er tomt og dere har mange spørsmål!

Krysser alt jeg har for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så trist å høre Alleria :-( har ei venninne som hadde for lite fostervann å alt gikk bra med ho :-) fødte en fin liten datter..

 

Jeg har ett spørsmål til dere, noen andre som plages med smerter/ømhet akkurat på bekkenet, lysken og hofte? Det begynte i går å er her enda i dag, det er ikke veldig vondt men ubehagelig og ømt :-/ nesten som forstoppelse, diare og luft på samme tid.. det kom i går da jeg malte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på OUL igår vi! Så nå er termin satt til 9 januar. Dvs jordmor sa at lårbeinet viste 6 januar mens hodet viste 9 januar og det var visst hodet man gikk etter ;) Og det var en gutt, ingen tvil! Kjempegøy å se den lille krabaten rulle rundt der inne, alt var bra og vi har telt over fingre og tær. Morsomt! Var jo ingenting å grue seg til :)

 

Nå kan navnekampen begynne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alleria: så trist! Eg kjenner så godt den følelsen du har nå, for det var akkurat den beskjeden eg fekk i fjor haust. Eg hadde fått svangerskapsforgifitning, men det treng jo ikkje å gå gale for deg! Ein legane sa at av og til så kunne dette endre seg,  og at produksjonen av fostervatn kunne variere i svangerskapet. Kor langt er du på veg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med blandede følelser etter oul. Vet ikke helt ha vi skal tenke, føle og håpe. Det ser bra ut med den lille, det de klarte å se. Har lite fostervann, slik at de er veldig usikre og bekymret for hvordan dette kan gå, og vi fikk ikke de beste prognosene for tiden fremover. Var først inne hos jordmor for vanlig kontroll, ble sendt videre til legen for ny undersøkelse både ul og gyn. Sitter igjen med flere spørsmål enn svar. Litt tom og matt, og vet ikke helt hva vi skal tenke og tro og føle...

Skal inn igjen på mandag, men er vel begrensen hvor mye som kan ha endret seg til mandag. Håper bare vi får noen flere svar.

 

Noen andre som har erfaringer med lite fostervann?

Så trist å høre. Jeg håper alt ordner seg, at dere får god oppfølging og at deres lille skatt klarer seg helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

I dag var jeg på OUL, og fikk se min lille. Alt var i skjønneste orden, og jeg skal bli mamma til en aktiv, liten gutt. Det blir visst et nyttårsbarn på meg dersom prognosene er riktige. Ifølge dem er jeg 19+5 i dag , og har termin 31.desember (på min mann og bestevennines bursdag). Det er helt utrolig hvordan noe så tilfeldig blir til et slikt sammentreff. Dersom gutten min drøyer en uke, vil jeg få ham på min bursdag. Haha.. 

 

 

Alleria, ikke ta sorgene på forhånd. Det er verken bra for deg eller din lille. Jeg håper virkelig at legene har bedre nyheter på mandag, slik at du ikke trenger å bekymre deg så mye. Tenker på deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jordmor-time i dag. Fikk ul også. Godt å få se våre aktive tvillinger :) Så ut til å være to gutter ♥ Men tvilling 2 var så aktiv at det var vanskelig å se helt tydelig der :) Gleder meg til oul om 2 1/2 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt Januar-spirer:-) Du skal få nok å henge fingrene i du da;-)

Alleria; krysser fingrene for at det går bra med deg!!!:-)

Her ser jeg ut som jeg er 7 mnd (er 16 uker i dag), og kjenner masse små bevegelser:-) så skal nok få en aktiv kraftkar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en PRINSESSE! OUL var helt fantastisk! Morkaken lå helt perfekt til, prinsessen har ti fingre og ti tær. Hun var veldig aktiv og gjorde jobben til jordmor vanskelig, men hun klarte å ta målingene. Fikk termin 12. januar, som kun er to dager fra menstermin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre om oul til dere som er så heldige å ha kommet så langt. Gleder meg veldig til å vite kjønn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...