Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har vi endelig vært på oul vi også. Vi venter en aktiv, liten babyjente :wub:

Alt så fint ut med babyen, så det var utrolig godt å få det bekreftet :)

Kjempestas å se hun bevege seg der inne, tok seg på nesa, gnidde seg i øynene, hadde armene i kryss osv. Herlig :D

 

Terminen ble fortsatt satt til 26.januar, og jeg er 19+4 i dag!

Endret av Ibris89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenter på vei :) Kjenner jeg nesten er litt misunnelig på dere som har vært på ul, men det har jeg jo vært selv og :P hehe..men har jo veldig lyst å se hun igjen <3 Heldigvis for meg så skal jeg tilbake om 2 uker på en ny ul, så det gleder jeg meg veldig til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente her også!:)

Alt var bra:)

Og de sa jeg var som jeg regner 19 uker alkurat, som babyverden da sier 31.jan, mens de sier 1.feb. De regner visst en dag ekstra. Så blir spennende å se hvilken mnd hun velger:) storebror sin eller tante sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med vel overstått OUL :)

Jeg merker at kroppen min forandrer seg i rekordfart. Magen min har vokst og blitt stor, gutten min sparker hardt (her har flere fått kjenne babyens spark), og sparkene synes godt på magen. Ellers begynte det å komme blank væske ut av brystene mine, etter at jeg klemte litt så kom det råmelk. Det var litt av et sjokk. Så leste jeg at jeg ikke burde klemme på brystene mine, og det ble med den ene gangen.

 

Jeg er førstegangsgravid og alt er nytt for meg, men heldigvis har jeg vært hos jordmor og fått masse nyttig informasjon. Mao. vil jeg anbefale at dere besøker jordmor :) 

 

I dag er jeg 23+5, altså snart 6mnd. på vei. Hjelpe meg så fort tiden går. I det siste har jeg vært litt kvalm av og på, og natt til lørdag spydde jeg. Jordmor mente at det var normalt, noen kan plutselig bli kvalme sa hun.

Ikke vet jeg, men jeg håper det forsvinner snart :)

 

Ellers har jeg handlet inn masse babyklær, muligens funnet navn til gutten min, kjøpt barnevogn (her ble det Brio Happy - supersalg hos Barnas Hus, betalte 3999,- istedet for 7199,-), og så har jeg hørt rykter om babyshower. Haha.. med andre ord så går det i ett her hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med meg går det fint  :)  Magen vokser, lille pia er veldig livlig og beveger seg masse, pappan har også fått kjenne små spark ^_^  er 20+6 idag.

Skal til JM i morgen for kontroll, følges ganske bra opp etter desember 2012.

Ikke gått noen opp i vekt, den står på det samme som før eg ble gravid. 

Men sliter en del med vond rygg og halsbrann  :( Noen gang er det ingenting som funker mot vulkanen eg har nede i magen...!  <_<

 

enn med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stort sett bra, 22+6 i dag.. Psyko halsbrann her også, virkelig unødvendig greie altså!

Pappaen har fått kjenne litt spark i helgen, og jeg kjenner i massevis hver dag.. :-)

Har gått opp 6 kg, ikke stående jubel for det, men samtidig passer alle gamle klær (bukser med åpen smekk og hårstrikk i livet) så vet ikke helt hvor de kg har lagt seg...

Skal til jordmor neste uke, på første kontroll siden lege time i mai.. Blir spennende.. Bestevenninnen min gikk til samme jordmor og likte henne absolutt ikke, så jeg prøver å stille med åpent sinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare eg som ikkje kjenner haugevis av spark? eg kjenner liv kvar dag, men ikkje sånn voldsomt..

Og ein annan ting, eg blei satt 5 dagar tilbake i forhold til menstermin, men endrar eigentleg vekene seg? Altså, dei fleste kalenderar og sånn bruker jo å sei at EL skjer i veke 2...  Er iflg termin nagaele 22+1, men i følge UL 21+4.  Blei litt rotete forklart, dette, men kanskje nokon forstår ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner heller ikke alt for mye liv. Litt hver dag, men sjelden det er harde spark som kjennes eller sees utenpå. Er 24+2 med tvillinger. .

Ul terminen er beregnet ut fra størrelse på de små etter som jeg har skjønt. Jeg ble satt frem 5 dager og jeg har vært gjennom assistert befruktning så jeg vet med sikkerhet når jeg ble gravid og når el var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det stort sett greit! Fortsatt litt trøtt og lett sliten, men nå er jeg i uke 25, så det skulle vel bare mangle etter hvert ;) Lagt på meg nesten 10kg, og har ingen problemer med det! Dette er nr.2, og  det var ca.like mye sist også, og da rant de kjapt av igjen, så jeg er ikke bekymret ;)
Ellers var jeg til ekstra UL i dag, for å se etter tegn til sv.skaps.forgiftning, men der var det bare gode nyheter å hente-så vi er overlykkelige i dag!!  Fikk gode prognoser, og det føles bare helt utrolig fantastisk :wub: 
Jeg kjenner veslefrøken sparke hver dag, men hun er særdeles rolig har jeg tenkt mange ganger..Men, så viser det seg at morkaken min ligger forran, så da er det ikke så veldig merkelig likevel ;) Så lenge man kjenner noe, er det det beste tegn på trivsel sa JM i dag :)
Nå skal jeg nyte de kommende ukene, og glede meg over å få gjøre hus og hjem klart til baby kommer :)
Er dere godt i gang eller?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare eg som ikkje kjenner haugevis av spark? eg kjenner liv kvar dag, men ikkje sånn voldsomt..

Og ein annan ting, eg blei satt 5 dagar tilbake i forhold til menstermin, men endrar eigentleg vekene seg? Altså, dei fleste kalenderar og sånn bruker jo å sei at EL skjer i veke 2...  Er iflg termin nagaele 22+1, men i følge UL 21+4.  Blei litt rotete forklart, dette, men kanskje nokon forstår ? :)

Er nok jeg som spiser litt for mye sukker i blandt, men generelt pleier jeg å kjenne det rett etter jeg har spist, eller hvis jeg bøyer meg ned og "tar meg på tærne", vet ikke om d blir litt trangt da at han prøver å si fra om det.. ;-)

 

Jeg også er satt 5 dager tilbake ifht mens termin, har valgt å forholde meg til det, siden det et det de kommer til p gjøre når jeg nærmer meg termin.. :-)

Samtidig leser jeg litt om neste uke på apper og på nett da jeg "vet" jeg egentlig hører til der.. :-)

 

El skjer i uke 2, men kan gjerne gå noen dager før egget fester seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det stort sett greit! Fortsatt litt trøtt og lett sliten, men nå er jeg i uke 25, så det skulle vel bare mangle etter hvert ;) Lagt på meg nesten 10kg, og har ingen problemer med det! Dette er nr.2, og  det var ca.like mye sist også, og da rant de kjapt av igjen, så jeg er ikke bekymret ;)

Ellers var jeg til ekstra UL i dag, for å se etter tegn til sv.skaps.forgiftning, men der var det bare gode nyheter å hente-så vi er overlykkelige i dag!!  Fikk gode prognoser, og det føles bare helt utrolig fantastisk :wub: 

Jeg kjenner veslefrøken sparke hver dag, men hun er særdeles rolig har jeg tenkt mange ganger..Men, så viser det seg at morkaken min ligger forran, så da er det ikke så veldig merkelig likevel ;) Så lenge man kjenner noe, er det det beste tegn på trivsel sa JM i dag :)

Nå skal jeg nyte de kommende ukene, og glede meg over å få gjøre hus og hjem klart til baby kommer :)

Er dere godt i gang eller?

 

"Heldige" du som fikk ekstra ul ;-), godt det ble avkreftet med svangerskapsforgiftning da :-)

 

Vi kjøpte oss nytt hus for litt under ett år siden som skulle total renoveres, så her er det ikke mye annet enn redebygging som foregår.. :-p

Veldig kjekt, og føler meg mer og mer klar for bebisen for vært rom vi blir ferdige med nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare eg som ikkje kjenner haugevis av spark? eg kjenner liv kvar dag, men ikkje sånn voldsomt..

Og ein annan ting, eg blei satt 5 dagar tilbake i forhold til menstermin, men endrar eigentleg vekene seg? Altså, dei fleste kalenderar og sånn bruker jo å sei at EL skjer i veke 2...  Er iflg termin nagaele 22+1, men i følge UL 21+4.  Blei litt rotete forklart, dette, men kanskje nokon forstår ? :)

 

Her er det spark hver dag, men det er ikke full fest døgnet rundt, akkurat :) Jeg pleier å kjenne henne noen ganger i løpet av dagen, stort sett når jeg er i ro, og mest om kvelden når jeg ligger på sofaen eller har lagt meg. Men hvor mye sparking det er per "episode" og hvor hardt det er varierer ganske mye fra dag til dag. Har hatt noen ganske intensive episoder hvor det romsteres så det er godt synlig utenpå, det er skikkelig rart :) Men det skjer ikke så ofte, da.

 

Ift. terminjustering synes jeg det er lettest å tenke på det som at det bare er termindato som er flyttet, ikke hvor langt man er kommet. Altså - i utgangspunktet regner man termindato på 40+2 (eller var det 40+3?), men hvis man får justert terminen så flyttes denne til f.eks. 40+6, hvis man nå har blitt "satt tilbake" 4 dager. Var det forståelig? Jeg synes det var mest praktisk å tenke sånn, for da slipper jeg å endre hvordan jeg teller uker - har vent meg til at søndager er første dag i ny uke, og har ikke lyst til å endre det :)

 

Jeg har ikke "fått lov" til å begynne med redebyggingen helt ennå, men gleder meg masse til å starte! Vi flytter inn i ny leilighet snart, siden det ikke er plass til 3 der vi bor nå. Både plassmangel akkurat nå og flyttingen i seg selv tilsier at det er lurt å vente med å skaffe babysaker til vi er ferdige med dette, så jeg må pent holde meg i skinnet en stund til, men jeg tar meg selv i å sitte og bla gjennom foreldre-og-barn-kategorien på finn litt for ofte... Var hos jordmor igjen for første gang siden juni, det var veldig stas. Veslefrøken vokser som hun skal, og det var veldig koselig å høre hjertelyden igjen! Deilig å være igang med kontrollene igjen, synes jeg, det er veldig lenge mellom 1. og 2.kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var første gangen noen spurte "hvor mange uker er du på vei?" (er 23+5). Det var litt gøy at noen kunne se det  :) Hadde på meg stram treningssinglet på spinning - så skulle egentlig bare mangle hihi. Men med litt klær klarer jeg fint å "skjule" at jeg er gravid. Har dere fått magebemerkninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for første gang på fredag, var 22+3, artig.. Jobber i tights og tskjorte så er ganske synlig egentlig, med mindre man tror jeg bare har spist mye boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var første gangen noen spurte "hvor mange uker er du på vei?" (er 23+5). Det var litt gøy at noen kunne se det  :) Hadde på meg stram treningssinglet på spinning - så skulle egentlig bare mangle hihi. Men med litt klær klarer jeg fint å "skjule" at jeg er gravid. Har dere fått magebemerkninger?

 

Jeg så noen støvletter jeg hadde lyst på forje uke. Gikk inn i butikken, en hyggelig dame kom bort og spurte om jeg ville prøve. Jeg hadde på meg en jakke som tilhører min samboer, å den er litt stor, men tydeligvis ikke stor nok. :P Den koselige damen så ekstra på meg når jeg satt meg ned og sa så font hun kunne at hun ville anbefale meg å komme tilbake etter jeg hadde født fordi beina kunne hovne opp og forandre seg. :) Ble egentlig bare stolt jeg, hun var jo så søt og jeg satt pris på det hun sa, for skoene kostet tross alt 1799,- (ikke at jeg hadde tenkt til å bruke så mye på sko, men er da vel lov til å prøve?) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23+1 idag forresten!! Å jeg elsker bevegelsene som lille gull gir meg hver dag. Jeg kunne bare tenkt meg å få vite hvilket kjønn det er :P Heldige dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23+1 idag forresten!! Å jeg elsker bevegelsene som lille gull gir meg hver dag. Jeg kunne bare tenkt meg å få vite hvilket kjønn det er :P Heldige dere!!

Ville småen ikke vise seg frem på OUL, siden du ikke vet kjønn? Her i huset ville samboeren at kjønn skulle være en overraskelse, men frua i huset fikk viljen sin :lol: Neste gang skal jeg vurdere om han får bestemme..

 

Jeg elsker også bevegelsene i magen fra lille prinsessa. Må innrømme jeg mister all kontakt med verden rundt meg, og ser sikkert skikkelig rar ut :rolleyes: Som f.eks da jeg skulle betale for matvarene i går. Da sparket den lille meg rett i blære mange ganger, noe som førte til at jeg bare begynte å le :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21+5 og nyter å kjenne de koselige bevegelsene til tvillingjentene våre. :)

De sparker og slår i alle retninger, ganske så ofte gjennom dagen. Kjempekoselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24+5 og for 1-2 uker siden så begynte folk å tørre å kommentere magen :) Synes det er kjempekjekt :) nesten litt flaut tidligere når du ser at alle ser veldig på magen og lurer, men ikke tørr spørre.. :P Men nå er det virkelig ingen tvil, og godt føles det ;)
Sparkene er klare og tydelige her, spesielt lengst nede, og det viste jo seg at var pga.morkaken ligger forran lenger oppe! Men jeg kjenner hun styrer på inni der, syns det er en fryd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:) hopper inn her nå jeg. jeg har termin 28.januar og vi vet ikke hva det blir. spennende. har fulgt med litt her og der men har valgt å ikke være aktiv selv her inne før nå. jeg har ei jente fra før som har begynt på skolen og vi har brukt en del tid på å bli gravid. Jeg har mistet to ganger, en gang i uke 7 og en gang i uke 19. det er derfor jeg ikke har villet skrive her inne før nå. nå føler jeg meg trygg på at dette skal gå bra. babyen sparker hver dag og er aktiv. legen passer godt på meg og jeg har i det siste begynt å gle meg på at den lille skal komme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...