Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Arteriesklerose skulle det ikke stå hehe... Motstand i arteriene i bekkenet skulle det stå ..

Har du svangerskapsforgiftning da siden bt øker og sånn '?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arteriesklerose skulle det ikke stå hehe... Motstand i arteriene i bekkenet skulle det stå ..

Har du svangerskapsforgiftning da siden bt øker og sånn '?

Legen sa at det er bra med fostervatn, og foreløpig ikkje svangerskapsforgiftning, men veit at eg nok vil få det, så eg har alle teikn på at det er i anmarsj. Ikkje protein i urinen, heldigvis. Ja, eg er litt ambivalent, for samtidig som eg tenker at dette jo er så alvorlig, og blir eg lagt inn, så spørs det korleis det går, så er det også ein trygghet i å vera på sjukehuset og få tett oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, Bowneyes! Håper lillegutt holder seg i magen så lenge som mulig, godt å høre at du får god oppfølging! Krysser fingre for at det går bra med dere fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til Browneyes! Nå er det bare å gire ned, legge seg til rette på sofaen med beina høyt og forsøke ta det med ro! Krysser fingra for deg og lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering herfrå: var på kontroll på Haukeland i dag, og der såg dei at det var enda litt meir mostand i blodårene nå, og sjølv om litleguten har vokst sidan sist veke, så er dei bekymra. Så etter UL, måtte eg ned på obs-posten, der det blei tatt sparketest, bt og urinprøve. samt at me fekk snakka med barnelege. Fekk heldigvis reise heimigjen til Stord, men må tilbake på fredag, og ha med bag i tilfelle eg blir innlagt. Har jo visst at dette kunne skje, men det er likevel noko anna å få høyre realitetane. Er nå 25+3, og veslegut er 716g, ikkje noko voldsomt stor akkurat, og det er heller ikkje mest positivt at han er gut, då jentene ofte viser seg å vere sterkare og tåle meir.. Så ganske så fortvila i dag, og livredd for at me skal mista enda ein liten gutt! Barnelegen sa at dei kom til å gjere alt for at dette skal gå bra, men at han jo er liten og at det er mange farer som truar for han. Håpar å få halde han inne lengst mogleg, og til tross for alt dette, så verkar han tilsynelatande ok inni der, masse liv og bevegelse, svelgar fostervatn. Fekk lungemodningssprøyter idag, og skal ta ei til i morgon. Urealistisk på ein måte, og redd eg ikkje taklar dette...

 

Så ser ut til at eg kjem diltande etter, Alleria...

Det var ikke noe kjekt å høre. Hadde håpet at du skulle slippe det.

Om det er noen trøst så var gutten vår ca like stor som deres i uke 25, og var 1145 da han ble forløst.

Er ikke bare størrelsen som teller, men hvor utviklet de har klart å bli. Vår gutt viser seg å være sterk ihvertfall. Foreløpig får vi bare gode nyheter. Skal ned til han nå.

Bare pakk en god bag med alt du kan trenge. Skal du ta KS i såfall? Smør deg med tålmodighet, det tar litt tid å komme seg, men plutselig løsner det. Bare spør og grav om det er noe du lurer på, send meg gjerne en pm. Vi er en del i samme situasjon, så det kan være godt å høre litt om hva som skjer og hva en kan forvente. Alt blir litt enklere da, selv om det er tøft og vanskelig.

De er helt fantastiske på barneklinikken, har bare gode ting å si om dem. De tar så utrolig godt vare på en, og følger deg veldig godt opp.

Dette her klarer du, det er utrolig hvor man finner kreftene man ikke visste at man har. Men som sagt, spør om du lurer på noe, eller bare trenger å lufte ut. Vet hvor viktig det er. Stå på ditt, og still krav til behandlingen du får.

Modningssprøyten kan gjøre det veldig heit i toppen, du kan se solbrent ut, få litt raskere/hardere puls. Hos meg så begynte jeg å hoppe over et slag tillegg. Nå som ungen er ute, så har dette normalisert seg igjen :)

Husk vide bukser som ikke strammer, og gode topper. Ta med flipflapper eller noe annet det er raskt og greit å trakke oppi, du bør ikke gå barfot på gulvet. Jeg ser ut som en ballong, har fått masse vann i kroppen etter operasjonen. Dette går ut etter to tre uker når vi er i mer bevegelse, men det gjør at det meste av klær strammer. Lurt med vanlig kosebukse, ogikke gravidbukse. Siden gravidbuksen kan stramme over såret.

 

Dette ble langt... Håper det tar noen uker før vi sees på barneklinikken.

Masse lykke til!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også mye sting i sidene om jeg går fort, mest på høyre side, men også ganske kraftig nede på venstre side. Vet ikke om jeg har kynnere, har ihvertfall ikke kjent noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Liten oppdatering herfrå: var på kontroll på Haukeland i dag, og der såg dei at det var enda litt meir mostand i blodårene nå, og sjølv om litleguten har vokst sidan sist veke, så er dei bekymra. Så etter UL, måtte eg ned på obs-posten, der det blei tatt sparketest, bt og urinprøve. samt at me fekk snakka med barnelege. Fekk heldigvis reise heimigjen til Stord, men må tilbake på fredag, og ha med bag i tilfelle eg blir innlagt. Har jo visst at dette kunne skje, men det er likevel noko anna å få høyre realitetane. Er nå 25+3, og veslegut er 716g, ikkje noko voldsomt stor akkurat, og det er heller ikkje mest positivt at han er gut, då jentene ofte viser seg å vere sterkare og tåle meir.. Så ganske så fortvila i dag, og livredd for at me skal mista enda ein liten gutt! Barnelegen sa at dei kom til å gjere alt for at dette skal gå bra, men at han jo er liten og at det er mange farer som truar for han. Håpar å få halde han inne lengst mogleg, og til tross for alt dette, så verkar han tilsynelatande ok inni der, masse liv og bevegelse, svelgar fostervatn. Fekk lungemodningssprøyter idag, og skal ta ei til i morgon. Urealistisk på ein måte, og redd eg ikkje taklar dette...

 

Så ser ut til at eg kjem diltande etter, Alleria...

Det var ikke noe kjekt å høre. Hadde håpet at du skulle slippe det.

Om det er noen trøst så var gutten vår ca like stor som deres i uke 25, og var 1145 da han ble forløst.

Er ikke bare størrelsen som teller, men hvor utviklet de har klart å bli. Vår gutt viser seg å være sterk ihvertfall. Foreløpig får vi bare gode nyheter. Skal ned til han nå.

Bare pakk en god bag med alt du kan trenge. Skal du ta KS i såfall? Smør deg med tålmodighet, det tar litt tid å komme seg, men plutselig løsner det. Bare spør og grav om det er noe du lurer på, send meg gjerne en pm. Vi er en del i samme situasjon, så det kan være godt å høre litt om hva som skjer og hva en kan forvente. Alt blir litt enklere da, selv om det er tøft og vanskelig.

De er helt fantastiske på barneklinikken, har bare gode ting å si om dem. De tar så utrolig godt vare på en, og følger deg veldig godt opp.

Dette her klarer du, det er utrolig hvor man finner kreftene man ikke visste at man har. Men som sagt, spør om du lurer på noe, eller bare trenger å lufte ut. Vet hvor viktig det er. Stå på ditt, og still krav til behandlingen du får.

Modningssprøyten kan gjøre det veldig heit i toppen, du kan se solbrent ut, få litt raskere/hardere puls. Hos meg så begynte jeg å hoppe over et slag tillegg. Nå som ungen er ute, så har dette normalisert seg igjen :)

Husk vide bukser som ikke strammer, og gode topper. Ta med flipflapper eller noe annet det er raskt og greit å trakke oppi, du bør ikke gå barfot på gulvet. Jeg ser ut som en ballong, har fått masse vann i kroppen etter operasjonen. Dette går ut etter to tre uker når vi er i mer bevegelse, men det gjør at det meste av klær strammer. Lurt med vanlig kosebukse, ogikke gravidbukse. Siden gravidbuksen kan stramme over såret.

 

Dette ble langt... Håper det tar noen uker før vi sees på barneklinikken.

Masse lykke til!

Stor klem

 

Takk! Har fått roa meg ein del nå, og faktisk er lillegutt 731g, eg blingsa på helsekortet, og akkurat nå føler eg at alle gram teller! Såvidt eg har skjønt, vil ein at eg skal ta vanleg, vaginal fødsel, så lenge barnet vil tåle det. Og er vel eigentleg det eg ønsker også, for eg tenker at eg kjem meg raskare etterpå. 

 

Var til samtale med jordmor her i dag, ho var heilt fantastisk grei, og var godt å få lufta litt tankar. Ho tipsa oss også om å få omvisning på barneklinikken, slik at me veit kva som ventar oss der, det høyrtes jo fornuftig ut, synest eg. Eg sender deg nok ein pm når eg blir innlagt iallefall, ja! Greit å få snakke med andre som har født premature barn, for eg er så bekymra! 

 

Tusen takk alle andre her inne, det er så fint å ha eit slikt forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper gutten din får vokse i magen litt lengre, Browneyes. Lykke til!

Og så fint å høre at det går bra med deg og babyen din, Stella Maris:)

 

 

Selv har jeg blitt sykemeldt 50% i dag. Har de 2-3 siste ukene vært så utrolig sliten, og de siste dagene har jeg fått muskulære smerter under høyre bryst. Muskel og nerver ligger i klem under ribbeinet fordi det begynner å bli trangt om plassen. Det er ikke farlig, men veldig ubehagelig og vondt. Så det er litt av hvert som kan plage oss under svangerskapet, damer.. Det er godt det kommer noe fint ut av det<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg 100 dager igjen til termin :D Og dere, det ble opprettet en gruppe med MAI babyer. Det må jeg bare si føltes godt å se, vi er snart klar for siste trimester. Jeg lengter og gleder meg til å holde min lille skatt (men vil selvsagt ikke møte han helt enda). Nå gleder vi oss til ul om noen uker. Litt skrekkblandet fryd enda, selv om jeg kjenner sterkere spark for hver dag som går. Det er mye aktivitet i magen for tiden :)

Ha en nydelig helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Liten oppdatering herfrå: var på kontroll på Haukeland i dag, og der såg dei at det var enda litt meir mostand i blodårene nå, og sjølv om litleguten har vokst sidan sist veke, så er dei bekymra. Så etter UL, måtte eg ned på obs-posten, der det blei tatt sparketest, bt og urinprøve. samt at me fekk snakka med barnelege. Fekk heldigvis reise heimigjen til Stord, men må tilbake på fredag, og ha med bag i tilfelle eg blir innlagt. Har jo visst at dette kunne skje, men det er likevel noko anna å få høyre realitetane. Er nå 25+3, og veslegut er 716g, ikkje noko voldsomt stor akkurat, og det er heller ikkje mest positivt at han er gut, då jentene ofte viser seg å vere sterkare og tåle meir.. Så ganske så fortvila i dag, og livredd for at me skal mista enda ein liten gutt! Barnelegen sa at dei kom til å gjere alt for at dette skal gå bra, men at han jo er liten og at det er mange farer som truar for han. Håpar å få halde han inne lengst mogleg, og til tross for alt dette, så verkar han tilsynelatande ok inni der, masse liv og bevegelse, svelgar fostervatn. Fekk lungemodningssprøyter idag, og skal ta ei til i morgon. Urealistisk på ein måte, og redd eg ikkje taklar dette...

 

Så ser ut til at eg kjem diltande etter, Alleria...

Det var ikke noe kjekt å høre. Hadde håpet at du skulle slippe det.

Om det er noen trøst så var gutten vår ca like stor som deres i uke 25, og var 1145 da han ble forløst.

Er ikke bare størrelsen som teller, men hvor utviklet de har klart å bli. Vår gutt viser seg å være sterk ihvertfall. Foreløpig får vi bare gode nyheter. Skal ned til han nå.

Bare pakk en god bag med alt du kan trenge. Skal du ta KS i såfall? Smør deg med tålmodighet, det tar litt tid å komme seg, men plutselig løsner det. Bare spør og grav om det er noe du lurer på, send meg gjerne en pm. Vi er en del i samme situasjon, så det kan være godt å høre litt om hva som skjer og hva en kan forvente. Alt blir litt enklere da, selv om det er tøft og vanskelig.

De er helt fantastiske på barneklinikken, har bare gode ting å si om dem. De tar så utrolig godt vare på en, og følger deg veldig godt opp.

Dette her klarer du, det er utrolig hvor man finner kreftene man ikke visste at man har. Men som sagt, spør om du lurer på noe, eller bare trenger å lufte ut. Vet hvor viktig det er. Stå på ditt, og still krav til behandlingen du får.

Modningssprøyten kan gjøre det veldig heit i toppen, du kan se solbrent ut, få litt raskere/hardere puls. Hos meg så begynte jeg å hoppe over et slag tillegg. Nå som ungen er ute, så har dette normalisert seg igjen :)

Husk vide bukser som ikke strammer, og gode topper. Ta med flipflapper eller noe annet det er raskt og greit å trakke oppi, du bør ikke gå barfot på gulvet. Jeg ser ut som en ballong, har fått masse vann i kroppen etter operasjonen. Dette går ut etter to tre uker når vi er i mer bevegelse, men det gjør at det meste av klær strammer. Lurt med vanlig kosebukse, ogikke gravidbukse. Siden gravidbuksen kan stramme over såret.

 

Dette ble langt... Håper det tar noen uker før vi sees på barneklinikken.

Masse lykke til!

Stor klem

 

Takk! Har fått roa meg ein del nå, og faktisk er lillegutt 731g, eg blingsa på helsekortet, og akkurat nå føler eg at alle gram teller! Såvidt eg har skjønt, vil ein at eg skal ta vanleg, vaginal fødsel, så lenge barnet vil tåle det. Og er vel eigentleg det eg ønsker også, for eg tenker at eg kjem meg raskare etterpå. 

 

Var til samtale med jordmor her i dag, ho var heilt fantastisk grei, og var godt å få lufta litt tankar. Ho tipsa oss også om å få omvisning på barneklinikken, slik at me veit kva som ventar oss der, det høyrtes jo fornuftig ut, synest eg. Eg sender deg nok ein pm når eg blir innlagt iallefall, ja! Greit å få snakke med andre som har født premature barn, for eg er så bekymra! 

 

Tusen takk alle andre her inne, det er så fint å ha eit slikt forum!

 

 

 

Kjære browneyes :)

 

Det var kjedelig å lese at det var sånn det ble nå..!!Men, du er jo i de tryggeste og beste hender, og jeg håper du både spør og graver om alt du lurer på og litt til ;) Om du blir innlagt så blir du jo fulgt med døgnet rundt, og de kan gjerne få til at du kan bli liggende i mange uker, dersom ikke bt stiger/proteiner kommer eller noen endringer inni magen hos gutten din ! Utrolig hva de får til de flinke folkene som jobber med dette!

Ta vare på deg selv, og be andre gjøre det også <3 Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper gutten din forblir huleboer noen uker til ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg 100 dager igjen til termin :D Og dere, det ble opprettet en gruppe med MAI babyer. Det må jeg bare si føltes godt å se, vi er snart klar for siste trimester. Jeg lengter og gleder meg til å holde min lille skatt (men vil selvsagt ikke møte han helt enda). Nå gleder vi oss til ul om noen uker. Litt skrekkblandet fryd enda, selv om jeg kjenner sterkere spark for hver dag som går. Det er mye aktivitet i magen for tiden :)

Ha en nydelig helg :)

I går dukket det opp juli gruppe ;-)

 

Skal dere på 3D ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Idag har jeg 100 dager igjen til termin :D Og dere, det ble opprettet en gruppe med MAI babyer. Det må jeg bare si føltes godt å se, vi er snart klar for siste trimester. Jeg lengter og gleder meg til å holde min lille skatt (men vil selvsagt ikke møte han helt enda). Nå gleder vi oss til ul om noen uker. Litt skrekkblandet fryd enda, selv om jeg kjenner sterkere spark for hver dag som går. Det er mye aktivitet i magen for tiden :)

Ha en nydelig helg :)

I går dukket det opp juli gruppe ;-)

Skal dere på 3D ul?

Vi må tilbake på ul i uke 28 for å se om morkaken har komt litt lenger opp. På ordinær ul stengte den for utgang til vanlig fødsel, så blir spennende å se om vi må planlegge keisersnitt. Håper vi slipper det, men så lenge gutten har det fint så får det bare være :) Får se 3D også da håper jeg, sist sa gyn at det blir bedre 3D bilder neste gang, så satser på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære browneyes :)

 

Det var kjedelig å lese at det var sånn det ble nå..!!Men, du er jo i de tryggeste og beste hender, og jeg håper du både spør og graver om alt du lurer på og litt til ;) Om du blir innlagt så blir du jo fulgt med døgnet rundt, og de kan gjerne få til at du kan bli liggende i mange uker, dersom ikke bt stiger/proteiner kommer eller noen endringer inni magen hos gutten din ! Utrolig hva de får til de flinke folkene som jobber med dette!
Ta vare på deg selv, og be andre gjøre det også <3 Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper gutten din forblir huleboer noen uker til ;)



Hei! Me fekk reise heim igjen i dag, hurra! Ei av bivirkningane til lungemodningsprøytene er at blodgjennomstrømmingen midlertidig blir bedre, og uten protein i urinen og med aktiv gutt i magen, fekk eg nokre dagar til heime. Glad for dette, men klart eg er litt uroleg sjølv om legen sa at han ikkje såg at noko kunne skje med ein gong. Så lenge veslegut får nok næring, og ikkje virkar slapp, så er eg fornøyd, og må eg leggast inn på tysdag, så er det ok også. Då er me jo komt enda litt lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode nyheter browneyes. Nyt tiden hjemme, og prøv å slappe litt av i helgen, selv om det er vanskelig. Det vet jeg alt om..

Satser på at gutten holder seg i magen enda litt lenger!

Heier på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Da har vi vært på privat ul for å få tatt 3D bilder av tvillingene. :)

Det er ikke lett å få fine bilder når det er to, for den ene skygger ofte for den andre. Og ganske riktig...de rottet seg sammen så det var nesten umulig å få til bilder som var noe. Og armer og bein overalt.. Hihi :)

Men vi fikk med oss noen bilder som vi kunne se ansiktene deres på, så vi er fornøyde med bildene.

Så skjønt å se dem! De har blitt større, og så så fine ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk reisa heim frå Haukeland i dag også. Me går liksom berre rundt og ventar på at eg skal få svangerskapsforgiftning, men foreløpig så ser det ut til at tilstanden min er stabil. Er veldig nøgd med den oppfølginga eg får frå Bergen, og synest eg blir tatt godt vare på! Det ser ut til at ting vil skje gradvis med meg, og demed blir jo målet å få halda gutten inne til veke 28, slik at han ikkje er ekstremt prematur. Men me veit jo ikkje, no er er berre glad for å få vere heime  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen :-)

Da er jeg kommet til 26+1 og 96 daga igjen til termin :-D skal på 3D 14november ;-) glede oss masse♡

Formen er bra bortsett fra halsbrann dritt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) Har ikke vært her på en stund og vondt å lese om deg browneyes :(  men godt det ser lovende ut nå :) Lykke til og ta vare på deg selv :)

Her er jeg gedigen stor i forhold til sist og fått bekkenløsning foran, men ellers er formen fin ;)  :)

Skal på 3 D 8. november og gleder oss veldig til å se lillegutt igjen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fekk eg ikkje reisa heim, tok ctg og jordmor og lege var litt usikre på eit avvik, om min puls plutselig slo inn på målingane eller ikkje. Litt mindre fostervatn og litt auka motstand :( så føler allerde eg har vore her i evighetar, berre venting og venting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke lykke lykke til Browneyes!!

 

 

Jeg skal til jordmor i morgen, på vanlig kontroll..

Har hatt små blødninger i en hel uke nå, akkurat som siste dagene av mensen feks..

Nå når jeg gikk på do var det helt gjennomsiktig men rødlig i truseinnlegget.. akkurat som VELDIG utvannet blod..

Så takk gud for at jeg kjenner lillemann sikkert 50 ganger om dagen, ellers hadde jeg sikkert vært lettere panisk etterhvert..



Anonymous poster hash: 3ee09...97b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...