Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Halsbrann her også, spesielt når det går lang tid mellom måltid, f.eks om natta. Elles blei det ein hastetur til sjukehuset i går, oppdaga blod på papiret og vondt  i magen. Alt var heldigvis i orden med vesleguten, og blodet kom frå urinrøyret, så har då ein skikkelig vond urinveisinfeksjon. Ikkje noko stas å tisse blod! Fekk antibiotika, og føler meg bedre i dag. All slags ein skal oppleve i svangerskapet altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenge siden jeg har vært innom her! Er 23+3 i dag og har fra uke 15 og frem til nå hatt et helt fantastisk svangerskap. Har ingen plager annet enn vond rygg om jeg blir sittende forlenge bøyd over strikketøyet. Har altså strikket utrolig mange bukser og gensere, merker godt på den "rede bygge"-følesen man hører gravide får. Har fått både stellebord og seng på plass, vi er sinnsykt utålmodige!! Hele garderoben hans er full fra str.50-92... Jeg er en smule overivrig på shoppingen ja. Er over gjennomsnittet interessert i mote så her har podden fått klær og sko fra Ralph Lauren, Kenzo, Nike og Lanvin. Kjæresten min blir helt oppgitt, men jeg unskylder meg med at det er lov når det er vår førstefødte:D magen vokser, men syntes ikke jeg ser gravid ut helt enda. Føler mer at jeg er tjukk/lubben og kler meg ikke i klær som fremhever magen. Merker også et stikk i magen når folk sier ting som "nå har du fått mage ja!!". Jeg blir rett og slett ikke vant med at stor mage er bra. Håper det der blir bedre for føler meg utrolig overfladisk som tenker sånn om min egen gravidemage:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på svangerskapskontroll hos JM i dag, og blir sendt til UL på torsdag pga at magen har vokst veldig de siste tre ukene, hun mener jeg kan ha for mye fostervann. Har lest litt om det på nettet og blir litt skremt :/ Noen som har noen erfaringer med det? Størrelsen på livmora har vokst fra 19 cm til 26 cm på bare 2 uker og 4 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Kontroll hos lege og jordmor i dag, alt var bra med babyene. De vokser som de skal, og alt så fint ut. :)

 

Er 23+4 i dag og storkoser meg med magen og det å være gravid. Kjenner såklart på plager som at jeg er enormt trett, har bekkenvondt om jeg går for fort, samt halsbrann og store åreknuter i underlivet som verker. Legger på kaldt, det hjelper.

Men det å være gravid er herlig, jeg nyter hvert sekund :) :)

 

Håper veien videre vil gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har tatt turen innom her nå.. Men så artig og hyggelig å lese om andres graviditeter :)

 

Er det flere som sliter litt med nattesøvnen? Jeg våkner gjerne etter 3-4 timer fordi jeg må tisse, og når jeg legger meg igjen bruker jeg ofte 1-2 timer på å sovne igjen.. Er i grunn litt slitsomt når det har gått mange sånne netter etter hverandre.. :mellow:

 

Jeg har også begynt å få vonde strekk i leggen. Jeg kan f.eks strekke meg når jeg ligger i senga, og plutselig får jeg en intens smerte i leggen.. Noen som har tips for hvordan man kan forebygge slike strekk? Det gjør utrolig vondt!

 

Ellers går det egentlig veldig fint. Formen er litt opp og ned, men koser meg med graviditeten. Det er så herlig når babyjenta sparker og når kjæresten og jeg ligger og koser med magen :wub:  Tiden kan bare gå fortere nå...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Ibris: jeg våkner også på natten og må tisse, men sovner heldigvis fort etterpå.

 

Ang beina så er jeg rastløs i beina om kvelden, greier ikke sitte stille med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ibris: jeg våkner også på natten og må tisse, men sovner heldigvis fort etterpå.

 

Ang beina så er jeg rastløs i beina om kvelden, greier ikke sitte stille med dem.

 

Har du støttestrømper?

Jeg fikk anbefalt det av jordmor, og ellers prøve å strekke litt på bena.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jammen meg en liten tur på Haukeland på meg også i dag..
 

Oppdaget en liten blødning i går som fortsatte i dag..

Allt var supert med lillemann, og blødningen kom ikke "innenfra" men fra en "veldig gravid" livmorhals.. (som legen kalte det så pent).. 

Fikk se Pelle på ultralyd en gang til, og kunne til og med se at han drakk fostervann og så ut som om han blunket med øynene.. Lillegutten hadde akkurat passert 1 kg nå, og jeg er 25+1, spent på hvor dette ender.. ;)

 

Veldig positiv erfaring med både jordmødre og leger på obeservasjonsposten for gravide, synes egentlig det var litt godt med en tur innom, selvom jeg var litt urolig før vi kom inn, så var jeg VELDIG beroliget når vi gikk.. :)

 

Kjekt å se lillegutt, synes det blir mer og mer virkelig for hvert hjerteslag og ikke minst for hver gang vi får se på han på ultralyd... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann her også, spesielt når det går lang tid mellom måltid, f.eks om natta. Elles blei det ein hastetur til sjukehuset i går, oppdaga blod på papiret og vondt  i magen. Alt var heldigvis i orden med vesleguten, og blodet kom frå urinrøyret, så har då ein skikkelig vond urinveisinfeksjon. Ikkje noko stas å tisse blod! Fekk antibiotika, og føler meg bedre i dag. All slags ein skal oppleve i svangerskapet altså!

Bra det ble oppdaget, og at du føler deg bedre!

UVI er absolutt ikke noe digg, og nyrebekkenbetennelse er enda ett par hakk værre, så godt å få stoppet det så snart man kan...

 

Skal jammen ikke være problemfritt å være gravid nei, men jeg synes haukeland var ett godt sted å komme til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye som har skjedd siden sist! Jeg har ikke vært her på er n stumd.. lykke til til dere med litt mer trøblete sv.skap! Jeg går bare rundt å irriterer meg over kvalmen som aldri går bort.. blææ... spyr heldigvis sjeldent nå da... :-P eller er det masse med liv i magen, og magen synes godt! Kjekt når folk ser den og spør hvor d går og sånn:-D er 26 uker i morgen:-D kos dere jenter!♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har tatt turen innom her nå.. Men så artig og hyggelig å lese om andres graviditeter :)

 

Er det flere som sliter litt med nattesøvnen? Jeg våkner gjerne etter 3-4 timer fordi jeg må tisse, og når jeg legger meg igjen bruker jeg ofte 1-2 timer på å sovne igjen.. Er i grunn litt slitsomt når det har gått mange sånne netter etter hverandre.. :mellow:

 

Jeg har også begynt å få vonde strekk i leggen. Jeg kan f.eks strekke meg når jeg ligger i senga, og plutselig får jeg en intens smerte i leggen.. Noen som har tips for hvordan man kan forebygge slike strekk? Det gjør utrolig vondt!

 

Ellers går det egentlig veldig fint. Formen er litt opp og ned, men koser meg med graviditeten. Det er så herlig når babyjenta sparker og når kjæresten og jeg ligger og koser med magen :wub:  Tiden kan bare gå fortere nå...  :)

Akkurat slik har jeg det også! Jeg sover dårlig og i natt hadde jeg også skikkelig kramper i leggene. I dag er de helt støle, så jeg går som jeg har løpt maraton. Kramper i leggene var så sinnsykt vondt at jeg lå å hylte i senga.. Ikke koselig! Støttestrømper og magnesium er på kveldens meny - det er iallefall sikkert!

Endret av ØYENønskerLITEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En stund siden jeg har tatt turen innom her nå.. Men så artig og hyggelig å lese om andres graviditeter :)

 

Er det flere som sliter litt med nattesøvnen? Jeg våkner gjerne etter 3-4 timer fordi jeg må tisse, og når jeg legger meg igjen bruker jeg ofte 1-2 timer på å sovne igjen.. Er i grunn litt slitsomt når det har gått mange sånne netter etter hverandre.. :mellow:

 

Jeg har også begynt å få vonde strekk i leggen. Jeg kan f.eks strekke meg når jeg ligger i senga, og plutselig får jeg en intens smerte i leggen.. Noen som har tips for hvordan man kan forebygge slike strekk? Det gjør utrolig vondt!

 

Ellers går det egentlig veldig fint. Formen er litt opp og ned, men koser meg med graviditeten. Det er så herlig når babyjenta sparker og når kjæresten og jeg ligger og koser med magen :wub:  Tiden kan bare gå fortere nå...  :)

 

Akkurat slik har jeg det også! Jeg sover dårlig og i natt hadde jeg også skikkelig kramper i leggene. I dag er de helt støle, så jeg går som jeg har løpt maraton. Kramper i leggene var så sinnsykt vondt at jeg lå å hylte i senga.. Ikke koselig! Støttestrømper og magnesium er på kveldens meny - det er iallefall sikkert!

Jeg går med strømpene fra jeg står opp til jeg legger meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

En stund siden jeg har tatt turen innom her nå.. Men så artig og hyggelig å lese om andres graviditeter :)

 

Er det flere som sliter litt med nattesøvnen? Jeg våkner gjerne etter 3-4 timer fordi jeg må tisse, og når jeg legger meg igjen bruker jeg ofte 1-2 timer på å sovne igjen.. Er i grunn litt slitsomt når det har gått mange sånne netter etter hverandre.. :mellow:

 

Jeg har også begynt å få vonde strekk i leggen. Jeg kan f.eks strekke meg når jeg ligger i senga, og plutselig får jeg en intens smerte i leggen.. Noen som har tips for hvordan man kan forebygge slike strekk? Det gjør utrolig vondt!

 

Ellers går det egentlig veldig fint. Formen er litt opp og ned, men koser meg med graviditeten. Det er så herlig når babyjenta sparker og når kjæresten og jeg ligger og koser med magen :wub:  Tiden kan bare gå fortere nå...  :)

Akkurat slik har jeg det også! Jeg sover dårlig og i natt hadde jeg også skikkelig kramper i leggene. I dag er de helt støle, så jeg går som jeg har løpt maraton. Kramper i leggene var så sinnsykt vondt at jeg lå å hylte i senga.. Ikke koselig! Støttestrømper og magnesium er på kveldens meny - det er iallefall sikkert!

Jeg går med strømpene fra jeg står opp til jeg legger meg :-)

 

Jeg har tatt magnesium i noen uker, det har hjelpt meg veldig mye :) Får litt kramper om jeg har gått veldig mye, kanskje jeg må gå til innkjøp av støttestrømper til bruk de dager jeg vet det blir mye trasking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen  :)

Hvordan går det med dere? hvordan er formen? 

 

Kan jo fortelle at formen min er endelig blitt bedre bortsett fra at jeg har fått halsbrann fra h******! Den er så ille at det ikke er noe som funker lenger  :(

Men kjenner spark over navlen nå JIPPI :D  Men i det siste har det vært veldig rolig inni der men kjenner henne ofte og hvertfall om jeg ligger på mag. Så sånn som det føles ut å ligger hun nok med hode nedover og fotan oppover og med ryggen mot magen min... Sånn lå hun også på OUL å da kjente jeg henne heller ikke. 

Samboer har kjent henne sparke bare ikke med å legge hånden på magen (han har ikke fint følende fingre) så han kjente det som ett lett spark mot hode  :lol:

Skal til JM neste uke da er jeg 24+0 (idag er jeg 23+2) ^_^

 

Har hatt ganske vonder når jeg gjør en brå bevegelse i de der båndene(?) hehehe...Dere skjønner sikkert orde jeg leter etter.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann =)

 

er 23+1 i dag og formen er helt ok =) har vært plaget med halsbrann siden starten, bekkenet krangler litt, plutselig kvalme og slapphet osv.. tenkte det skulle gått over til nå men neeeida..

vet ikke hva det blir, jordmor kunne ikke se hvilket kjønn det blir på UL, men alle rundt meg mener og tror det blir en gutt denne gangen. sikkert fordi jeg har en jente fra før av =)

 

var på kontroll sist i uke 16/17 og skal ikke til jordmor igjen før 24+5 =/ syns det ble lenge imellom :S

 

gleder meg som bare det til Januar og skulle ønske vi var der nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere :)

 

Jeg sliter også med nattesøvnen, våkner ofte, må på do, men sovner heldigvis raskt igjen..!! På kvelden er beina litt rastløse, men ikke noe jeg ikke overlever!

 

I dag var jeg på kontroll hos legen igjen, og alt var fint! Like lettet hver gang jeg går ut derfra ;) Fikk som vanlig høre hjertelyden og ble nok engang litt nyforelsket :wub:  hehe... For noen uker tilbake var vi på ekstra UL for å se om det var tegn til sv.skapforg.denne gang, og da fikk vi kjempegode prognoser..!! :D  Når jeg sa dette til legen i dag syns han det var en merkelig ting å si, for selv om alt ser helt fint ut nå, betyr ikke det at ikke noe kan oppstå senere... :huh:  Og det var jo ikke slik vi forsto det på jm som utførte UL.... så ble litt forvirret, og litt skuffet i dag :/ Men, jeg skal ikke ta noen sorg på forskudd, men bare gjøre klar hus å heim like tidlig som jeg i utgangspunktet hadde planlagt denne gang ;) Så nå er jeg akkurat begynt på uke 28 i dag, altså 27+0, og om 5 uker er jeg kommet like langt jeg kom sist, og da skal jeg ha det meste klart :) Så får vi bare nyte det som forhåpentligvis blir resten av ventetiden, og julen ;):wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:-) Godt å se at det går bra med de fleste her og sender gode tanker til dere som sliter:-)

Jeg har en veldig stor mage og den føles mye lengere ned enn sist, så tror det blir et langt siste trimester.

Har begynt å få litt bekkenløsning foran, så det er litt plagsomt, men noe skal det jo være;-) Tar massasje på legger, innside lår og bakken og det hjelper godt:-)

Lillegutt sparker veldig tydelig, og kjennes godt både utenpå og inni og i alle retninger flere ganger daglig, så det er godt<3 i dag kjentes det ut som han kløyp med inni magen...hehe..

Er 24 uker i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også mye liv. ser bevegelser utenpå magen og kjenner babyen overalt:) utrolig kjekt:) ellers har vi hatt en runde av spysjuka i hus.... "kjekt" når den andre kvalmen endelig har gått over... utrolig godt å være over halvveis og kjenner at ukene faktisk går ganske fort for tida. gleder meg til ul i begynnelsen av nov for da får jeg se babyen igjen. de skal se om morkaka har tenkt å flytte seg litt oppover, akkurat det bryr jeg meg ikke om siden jeg ønsker keisersnitt. det blir første gangen jeg faktisk gler meg til ul. det er en følelse som jeg har savna.

er 23+ 4 i dag:)

Endret av Mamma07+MA+Babymage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips angående leggkramper. Blir det verre skal jeg gå til anskaffelse av både støttestrømper og magnesiumtilskudd. Har funnet ut at å tøye ut beina før jeg legger meg og sove med ullsokker også kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er det bare eg som ikkje kjenner sterke spark? Eg kjenner liv kvar dag, men føles meir som små dunk eller bobler.... Skal seiast at eg har ein del ekstra polstring på magen, så forstår at eg ikkje kjenner noko utanpå enda... Halsbrannen her blir fort slukka med Gaviscon, takk og lov for den!

 

Har dei siste vekene hatt ein del vondt i hovudet i dag er det ganske voldsomt, både i nakken og rundt nasen + pannen. Eg trur det er bihulene som tullar seg, men fekk ingenting for det då eg var hos legen. Blir litt lei av å  ha vondt heile tida altså!  Har målt BT og det er heldigvis fint, så er ikkje det som gjer det, men kjenner eg er stiv i nakke og skuldre i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer !! Halsbrann ja... Det er plagsomme greier !! Ellers har jeg ingen plager bortsett fra tabbet føler jeg ikke får puste så bra lenger ; ) og at jeg er innmari sliten etter jobb!

Har min siste uke her inne på 2 trimester . Neste torsdag fytter jeg inn på 3 .trinester og tar fatt på siste etappe : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er det bare eg som ikkje kjenner sterke spark? Eg kjenner liv kvar dag, men føles meir som små dunk eller bobler.... Skal seiast at eg har ein del ekstra polstring på magen, så forstår at eg ikkje kjenner noko utanpå enda... Halsbrannen her blir fort slukka med Gaviscon, takk og lov for den!

 

Har dei siste vekene hatt ein del vondt i hovudet i dag er det ganske voldsomt, både i nakken og rundt nasen + pannen. Eg trur det er bihulene som tullar seg, men fekk ingenting for det då eg var hos legen. Blir litt lei av å  ha vondt heile tida altså!  Har målt BT og det er heldigvis fint, så er ikkje det som gjer det, men kjenner eg er stiv i nakke og skuldre i tillegg. 

Du er ikke alene om å ikke kjenne kraftige bevegelser! Hos meg spørs det veldig hvordan hun ligger tror jeg. I går kjente jeg kraftige sprak, men før det var det dagevis siden. Jeg har ikke ekstra polstring på magen, men både jm og legen sier at det på grunn av sterke magemuskler. Og det kan jo stemme, jeg merker sparkene hennes tydeligere når hun spraker nederst i magen, hvor musklene mine har sagt farvel :P

 

Hodeverk har jeg også... Tror jeg har litt stresskuldre. Jeg synes det hjelper å smøre tigerbalsam på nakken og litt opp mot hodet. Jeg har ikke tatt noen form for tabletter i svangerskapet, blitt tilbudt både for hodet og kvalmen, men har jeg klart meg så langt, så skal jeg holde ut (nå går det bare sport i det..) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg kjenner han godt når han sparkar nede,men styrken varierer litt. Bra det ikkje bare er meg då.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...