Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Mitt BT var normalt begge gangene eg har vært til kontroll og alt av prøver ser fine ut, UL så bra ut og JM sa også at alt gikk bra...MEEN uansett klare eg liksom ikke helt slappe av :(  Men det er vel bare normalt for både førstegangs og fleregangs. 

 

Browneyes: eg er ikke så flink med BT, men er det ikke sånn at noen gang i svangerskap så stiger det litt også går det tilbake til det legene kaller normal? Sorry men er ikke flink med sånn, jeg bare hører det legen sier om at mitt hvert fall ser helt fint ut.. 

 

Eg er veldig trøtt (kunne sikkert sovet mer om det gikk), tisser mye, halsbrann/sureoppstøt og hodeverk noen ganger og ja så har eg blitt veldig glemsk  :o  husket ikke hva skittenstøy kurvet het da eg skulle forklare noe til samboer! Hahaha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, det med å vere glømsk merker eg også. husker det godt frå i fjor, klasssen min hadde klasserom i ein annen etasje enn arbeidsplassen min, og det var ikkje få gonger i løpet av ein dag eg måtte opp for å henta noko eg hadde gløymt...

 

Har også høyrt at BT kan variere litt, så håpar det berre er det! Fekk uansett beskjed av legen min å ta det heilt med ro, kvila minst ein time på formiddagen og ein time på ettermiddagen. Legga meg ned, altså. Er nå heilt overbevist om at det er lurt at eg ikkje går på jobb, sjølv om eg jo kunne tenkt meg det.

 

Halsbrann har vore på plass ei stund, og av og til kjenner eg litt bekkensmerter.  Sulten heile tida, og synest eigentleg eg et ein del, men har ikkje gått noko særleg opp i vekt, 2-3kg, trur eg. Men på andre sida har eg jo meir enn nok å ta av..så det er vel bare bra. hadde faktisk gått ned i vekt sidan sist kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Jeg blir trøttere og trøttere...skal det være sånn? Sovner i stolen på dagtid, sovner i sofaen mens vi ser film, glipper med øynene generelt gjennom dagen.

Alt fint på blodprøvene.

Skal det være sånn? Jeg gjør ingenting anstrengende om dagene, slapper av og gjør rolige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Leser også at det visstnok er normalt å være trøttere enn vanlig når en går med tvillinger. Så det forklarer jo litt.

 

Skal på oul 4.september, det blir spennende. :) Spent på om de da bekrefter at det er to jenter, som den private ultralyden viste.

 

Håper også på info fra sykehuset da, og hvordan oppfølgingen mht svangerskapet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 21 og har vært relativt trøtt hele svangerskapet men føler meg enda trettere nå :-o har nok mye med dårligere søvn på natten da jeg aldri ligger godt nok lengre da favoritt stillingen er på magen :-) har ei lita i magen som ikke helt liker at mamsen ligger på sidene så da får jeg kjenne det :-) Andre plager er kraftig bekkenløsning, mye kynnere med mens smerter når jeg går, litt vann i kroppen og blir veldig fort sliten.. ser virkelig frem til juletider og alt er i hus og vi bare venter på lillegull.. Blir flytting i oktober til større hus :-o så har visst nok å gjøre denne høsten inkl baby shopping :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på ultralyd, og alt var bare velstand så det ut til :) Jordmor mente på at vi venta ei lita pie :) Men jeg må tilbake på ultralyd i november for morkaka lå litt langt nede. Bra med god oppfølging :) Så da blir det vel bekreftet eller avkrefta om det er ei lta snuppe i magen. Hun lå litt rart til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våkna i går med hovudverk og i dag ringte eg legekontoret. Fekk time og viser seg at BT mitt har auka til 135/100, så nå blei eg satt på medisiner. Er så bekymra og redd, veit jo at dette kan gå fryktelig galt.  Nokon andre som har tatt bt-medisiner i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tenkt på at det kan være grunnen til hodepine i svangerskap.. Hmm.. Tror jeg skal være litt obs på den! :-)

 

God bedring!

Skjønner at du er bekymret og redd, krysser fingrene og håper alt går som det skal for deg denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Browneyes: sist jeg var gravid fikk jeg bt-medisin,ikke pga.samme grunn som deg,men det gikk helt fint.Det viktigste er vel ro og hvile,lytt til kroppen og prøv å finn roen!Det er det beste man kan gjøre for seg selv og babyen;-)

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har eg fått hodeverk(sitter på litt over alt) og føle meg varm i hele ansiktet..ca to gang i uken men ellers er formen fin..andre som har hodeverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg også kjenner litt hovedverk.. Prøver å passe på å drikke mye vann, synes kanskje d hjelper litt..

 

I dag begynte eg og plutselig å blø neseblod når eg lå på sofaen.. Merkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også hatt litt neseblod men ikke mye, det kommer nok av endring i slimhinner osv..

Skjønner hodepine er noe de fleste får noen gang når de gravid likens som de som ikke er gravid :-) hehe jeg tenkte litt over hvorfor jeg fikk vondt i hode og jeg spyr noen gang om morgenen å det blir jo ett trykk i panne/hode så fant ut hvorfor jeg fikk det idag :-P (flau) men ellers så kan jo hodeverk komme av mye som feks: for lite vann, for lite frisk luft, lite mosjon, for lite/mye søvn osv :-)

10 dager til OUL :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som nå vet kjønn, stemte det med feelingen dere hadde på forhånd? Jeg føler at min er gutt og blir skikkelig overrasket om det er jente! Begge deler er såklart like velkomne:) OUL om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som nå vet kjønn, stemte det med feelingen dere hadde på forhånd? Jeg føler at min er gutt og blir skikkelig overrasket om det er jente! Begge deler er såklart like velkomne:) OUL om en uke.

Jeg var helt sikker på at det var jente. hadde til og med kjøpt ett par rosa plagg, men her var det vist en liten gutt inni :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere som nå vet kjønn, stemte det med feelingen dere hadde på forhånd? Jeg føler at min er gutt og blir skikkelig overrasket om det er jente! Begge deler er såklart like velkomne:) OUL om en uke.

 

Jeg var helt sikker på at det var jente. hadde til og med kjøpt ett par rosa plagg, men her var det vist en liten gutt inni :P hehe

Samme her, ble oppriktig overrasket over at det var en gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som nå vet kjønn, stemte det med feelingen dere hadde på forhånd? Jeg føler at min er gutt og blir skikkelig overrasket om det er jente! Begge deler er såklart like velkomne:) OUL om en uke.

Jeg var helt sikker på gutt sist,og det var det!Jeg var denne gang ganske sikker på jente,og det stemte også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg stor følelse om jente fom uke 6 og det stemte.. Med eldste dattera mi også stemte det med magefølelsen, imens med minstemann klarte jeg ikke lande på noe kjønn og det ble gutt.. Og alle 3 svangerskapene har vært annerledes utenom uren hud med jentene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Regina George: jeg var sikker på at det var en av hver, eller muligens to gutter. Ble skikkelig overrasket da det viste seg å være to jenter. :)

Begge deler er såklart like velkommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så sterk følelse på at det blir gutt! :) Men bare ni dager igjen til vi får vite om den følelsen stemmer  :D Syns tiden kan gå fort! 

 

Jeg er 17+5 idag og lurer på om det er noen som kjenner noe som helst? Jeg kjenner svææært lite må jeg si, det jeg føler er jeg ikke sikker på om det er den lille jeg så vidt kjenner eller om det luft!  :huh: Det føles ut som en luftboble noen ganger og andre ganger litt mer som dult (det er da jeg er mer sikker på at det er den lille) men så har jeg vært plaget mye med luft og hard mage de siste ukene... Så jeg aner ikke.. 

 

Hvordan føles det ut for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg noen reale spark 18+6 og skjønte da at det jeg tenkte kanskje var bebisen før det var nok det..

Synes det var veldig vanskelig å være sikker på om det var bebisen eller ei før jeg fikk ordentlige sparkene..

 

Har dere ført dere opp her? :-)

 

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144049265-terminliste-januar-2014/page-2#entry145631613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å kjenne ting i løpet av uke 19 - men når jeg først hadde kjent et par som jeg var ganske sikker på ikke var bobler, tok det seg opp fort, både i styrke og frekvens. Nå (uke 21) kjenner jeg henne daglig, tidvis ganske kraftig, andre ganger svakere. Har visst foranliggende livmor, da.

 

Er ikke lett å forklare hvordan det kjennes, har jeg oppdaget - eller hva som er forskjellen på spark og bobler. Men det er en forskjell, og når jeg først har merket den synes jeg den er tydelig, selv om den er vanskelig å sette fingeren på. Kjennes litt som bobler og litt som leamus, men det er mer lokalt enn bobler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var oul unnagjort og vi fikk se 2 flotte gutter :) Gleder meg virkelig til å bli kjent med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...