Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Så gøy da :-D gleder meg til vi skal på Oul 4sept, men det er så lenge til :-P hehe..

 

Var hos legen i går å fikk vite at de plagene jeg kjente var bekkenløsning :-/ så skulle jeg få henv til fyso..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh venter spent på OUL her også.. virker så lenge til fortsatt. 29.8

 

Er så spent på hva som er inni der!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på OUL på mandag og er kjempe spent :) har skikkelig følelse av at det er en jente i magen, så får se om jeg har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oul til onsdag for meg . Da er jeg 20+4 . Litt sent men det er pga ferie ; )

Kjenner liv men ikke det enorme livet som noen snakker om .. Et dunk i ny og ne : ) virker som han sparker mest innover !!

Hvordan går det med resten av januar damene !! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Er det flere som sliter med å få i seg nok mat? Jeg klarer bare veldig små porsjoner før jeg er stappmett, får vondt i magen om jeg forsøker å spise mer under et måltid. Det er liksom ikke plass i magen.

Så stikker det i magen f eks om morgenen fordi jeg har spist lite dagen før. Men klarer igjen bare lite til måltidene.

Er 16 uker på vei, og kan det ha noe å si at det er tvillinger?

 

Hvordan har dere andre, har dere plass til normale måltider eller sliter dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, orker knapt mat. Har ikke spist ett måltid som virkelig har smakt godt enda. Alle lukter av mat gjør meg kvalm og når jeg spiser blir jeg stappmett med en gang. Fordelen er at man ikke går opp i vekt, barnet tar vel det den trenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Barna tar det de trenger, heldigvis :)

 

Jeg har lyst på maten, alt smaker godt og jeg vil gjerne spise et måltid av normal størrelse, men det er ikke plass i magen. Stopper opp som om jeg har spist to svære porsjoner, når jeg i virkeligheten har spist f eks en liten minihaug ris, to brokkolidusker og et minimalt kjøttstykke.

 

Det er nok vanlig når babyen/babyene tar mer plass og klemmer på magesekk og tarmer vil jeg tro.

Akkurat dette husker jeg ikke fra første svangerskap, men det er jo en del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet! Ingen mat frister, ingenting lukte godt, alle lukt av mat gjør meg kvalm :wacko:  Men det er vel bare sånn det er for noen, Babyen tar jo det den trenger så det går jo bare ut over oss kommende mødre da..

Klarer bare kjempe små porsjoner og da mener jeg nesten mindre enn lillesøsteren min på seks år..Men så har jeg litt ekstra på kroppen da så det gjør vel ikke så mye. På første kontroll hadde jeg gått ned i vekt, andre kontroll (JM) Hadde vekten min stått stille siden sist. 

 

Noen her inne som har smakt mat som de vil anbefale at man prøver?  :)  

 

Kan vel å fortelle at formen min har blitt bedre, men fått bekkenløsning allerede og det gjør vondt :(

Eneste jeg kjenner ellers er: ømme brystvorter, varm ett sek og kald det neste sek, veldig god luktesans så ille at da jeg i går skulle ta bussen fra meg og inn til byen begynte å brekkes fordi han som satt bak meg hadde veldig dårlig ånde og jeg takler ikke sånt. <_<  Måtte nesten hoppe av bussen, stakkars mann! Sånn er det med alle lukter og det blir plagsomt til tider!  :mellow:

Men ellers kjenner jeg ikke mer enn det.. Noen gang så kommer tanken "Skulle jo nesten tro at jeg ikke var gravid" Selv om vi har sett den lille to ganger sprelle der inne og hørte hjerteslagene da vi var hos JM..  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere? jeg har ett lite spørsmål, er det noen flere som sliter mye med magen? altså forstoppelse?? :unsure:

Jeg har hatt forstoppelse nå i 4 dager og det gjør veldig vondt! 

 

Har prøvd mange råd men ingenting funker, har dere noen tips?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt sånn i begynnelsen, skikkelig ubehagelig og vondt :/ har dessverre ingen gode råd, det har heldigvis blitt bedre nå, men hender jeg får ubehag og føler meg skikkelig oppblåst hvis jeg spiser mye, som om det blir for trangt om plassen på en måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt lita frøken vi fikk hilse på i dag, alt var bare bra♥. Er 19+1 og kjenner ikke noe annet enn små dult innimellom, men frøkna var aktiv og turnet rundt. Foranliggende morkake så det kan være derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt lita frøken vi fikk hilse på i dag, alt var bare bra♥. Er 19+1 og kjenner ikke noe annet enn små dult innimellom, men frøkna var aktiv og turnet rundt. Foranliggende morkake så det kan være derfor.

så bra at alt var bra med den lille :) jeg skal på OUL om litt over en time og kjenner jeg er litt nervøs nå :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Perfekt lita frøken vi fikk hilse på i dag, alt var bare bra♥. Er 19+1 og kjenner ikke noe annet enn små dult innimellom, men frøkna var aktiv og turnet rundt. Foranliggende morkake så det kan være derfor.

så bra at alt var bra med den lille :) jeg skal på OUL om litt over en time og kjenner jeg er litt nervøs nå :P

 

 

Spennende! Regner med at alt gikk bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere? jeg har ett lite spørsmål, er det noen flere som sliter mye med magen? altså forstoppelse?? :unsure:

Jeg har hatt forstoppelse nå i 4 dager og det gjør veldig vondt! 

 

Har prøvd mange råd men ingenting funker, har dere noen tips??

 

Jeg hadde det slik en periode, gikk på do hver tredje dag. (Og jeg går vanligvis minst en gang om dagen). Leste at det kunne være fordi babyen trekker til seg mye væske, og det blir dermed en noe hard avføring som kan føre til forstoppelse. Så når jeg tvingte i meg mye væske, selv uten å være tørst, fikk jeg tilbake min hver dag rutine. Merk veldig godt om jeg ikke har fått i meg nok væske en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering :)

Var på ny ul i dag, og ting er likt som forrige onsdag. Det positive er at magetrollet ser ut til å ha det bra. De finner ingen feil med ungen, så vi krysser fingre og tær og håper at h*n holder seg i magen i mange mange uker til. Er forespeilet for tidlig fødsel om ikke vannet tar seg opp. Og da alt fra uke 25- noen og tredve. Vi håper på januarbaby, og at vannet skal ta seg opp. Foreløpig vet vi ikke så mye mer, men har en bedre følelse i dag enn for en uke siden. Vi får ukentlige oppfølginger med ul på sykehuset så lenge vi ønsker det. Så får vi se hvordan trollet har det om en ukes tid.

Jeg tar meg en liten pause herfra kjenner jeg, frem til vi ser at ting er stabilt, og ikke går med hjertet i halsen hver gang kroppen gjør noe jeg ikke vet hva er :)

Lykke til videre med magene deres, så håper jeg vi "sees" igjen om noen uker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men dere? jeg har ett lite spørsmål, er det noen flere som sliter mye med magen? altså forstoppelse?? :unsure:

Jeg har hatt forstoppelse nå i 4 dager og det gjør veldig vondt! 

 

Har prøvd mange råd men ingenting funker, har dere noen tips??

Jeg hadde det slik en periode, gikk på do hver tredje dag. (Og jeg går vanligvis minst en gang om dagen). Leste at det kunne være fordi babyen trekker til seg mye væske, og det blir dermed en noe hard avføring som kan føre til forstoppelse. Så når jeg tvingte i meg mye væske, selv uten å være tørst, fikk jeg tilbake min hver dag rutine. Merk veldig godt om jeg ikke har fått i meg nok væske en dag eller to.

 

Har enda forstoppelse  :unsure:  Og jeg har prøvd det jeg har hørt funker, men til nå NULL virkning på noen av delene! Drikker så mye vann at jeg kommer til å bo inne på doen tilslutt men da bare for å tisse  :mellow:  Og har prøvd det må tvinge i meg masse masse vann men til nå funker det ikke. Og sånn pastiller har ejg spist sp mye av at munnen er ødelagt av dem.. 

Men får bare prøve å prøve  :) Noe må jo funke tilslutt, håper jeg..

Så får bare drikke enda mer vann så se hva som skjer  :D

 

Flere gode tips jenter/damer og komme med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+1 nå og har masse småbevegelser i magen. Hører jo at nesten ingen andre kjenner så tidlig så blir jo usikker på om jeg er helt koko hehe.. Jeg kjente allerede "boblene" og "kilende fiskehaler" når jeg var 13 uker på vei. Nå er det små kilende bevegelser litt lengre opp en "hårfestet" og er akkurat som du kjenner en liten som beveger på seg og kommer litt jevnlig i løpet av dagen, samme sted og følelse hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+1 nå og har masse småbevegelser i magen. Hører jo at nesten ingen andre kjenner så tidlig så blir jo usikker på om jeg er helt koko hehe.. Jeg kjente allerede "boblene" og "kilende fiskehaler" når jeg var 13 uker på vei. Nå er det små kilende bevegelser litt lengre opp en "hårfestet" og er akkurat som du kjenner en liten som beveger på seg og kommer litt jevnlig i løpet av dagen, samme sted og følelse hver gang.

det er nok den lille du kjenner ;) var sånn hos meg også ;) fra midten av uke 16 kunne jeg kjenne tydelige "dunk" :) nå er jeg 18+ 3 og kjenner masse bevegelser og "spark" mange ganger om dagen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oul imorgen for meg

Er 20+3

Syns jeg kjenner lite liv ,,, ikke spark , men åling og bittesmå dunk kjenner jeg ... Ikke noe utover mot magen

Hørte hjertelyd med angel sound idag så har vel bare en rolig baby !

Begynt å grue meg til ul imorgen , men alt var bra på ul i uke 12 så da er det vel det nå også : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...