Gå til innhold

Januarjentene hopper videre til 2.trimester.. :)


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Hopper inn hit nå jeg også :) Er 12+5 i dag.

Var på UL i går og fikk da se våre 2 veldig aktive små :wub: UL 8+0 var det ingen bevegelse,  så var helt fantastisk å se dem både sparke og veive med armene :)

 

Hadde et flott første trimester, med veldig lite symptomer, kun veldig trøtthet og lite energi. Så nå er det godt å være kommet til andre tri., og kjenne energien komme tilbake :) Kunne leve litt i tillegg til jobben. Ikke bare sove når man har fri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hopper jeg også inn hit, selv om det står tom uke 13 på 1. trimester. Var på UL i dag og så en 6 cm krabat som hoppet rundt pga av hikke  :wub:  12+5 og termin 10. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei da hopper jeg over hit også :) Har i hodet mitt tenkt at 12 + er andre trimester selv om det sier 14 + her på forumet . Er 13 + 3 idag.  Vet ikke 100 % men i uke 13 er det ihvertfall. :P 

 

Endelig avtar trøttheten!! Utrolig glad for det, selvfølgelig. Men den "bakvent" kvalmen følger meg fortsatt! Når jeg våkner på morgenen,må jeg spise i løpet av de første 5 min ellers så kaster jeg opp :wacko:  ( det er ikke noe å kaste opp så det blir å brekke seg) og dette uavhengig hva og hvor mye jeg spiste dagen før...

Er dilla på salt mat eller mat med mye smak i og har en mage som jeg tipper er ca to mnd for tidlig ute :unsure: Jeg hadde en liten "fettklump" når jeg ble gravid så det er nok den som på et vis blir presset oppover og gjort veldig synlig. Pga trøttheten har jeg ikke klart å komme meg til trening heller....

 

Neste mandag  lovte legen at jeg skal jeg få høre hjertet og dagene går ikke fort nok...

Også er det sikkert en meget sterk ønsketenkning men jeg trodde jeg kjente "noe" inni magen idag. Det er vel ikke mulig i uke 13???

 

Igår klarte jeg ikke å dy meg og kjøpte helseteppe og ekte Simo vognteppe :wub:  de var jo på tilbud ;) den følelsen var helt fantastisk! Nå er det ikke gave til en veninne men til MIN lille baby...det er i tidligste laget å gjøre innkjøp men tar det som en slags feiring at jeg og baby klarte den  første etappen.

Noen andre som har kjøpt noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi 13+0 i dag!!! Kvalmen er bedre og jeg har faktisk spist frokost!!!!!! Nå håper jeg bare at jeg klarer å beholde maten  :) Og så er det fredag og snart helg  :D 2 uker til ferie - og det blir GODT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+2 i dag. Var på oul i går. Herlig å se at det faktisk er noe inni der. Ikke bare vektnålen som peker oppover og magen som er blubben.

Herlig å høre hjertet for første gang, gjorde nesten mer inntrykk det enn bildene. :)

Tar folat fremdeles, ikke hver dag, men når jeg husker på det. Vet at vi her blir oppfordret til å spise det de første 12 ukene, mens mange andre steder i verden skal man liksom spise det hele svangerskapet. Kjenner jeg vingler litt midt i mellom.

Vi kjøpte bilstol etter ul. Egentlig tilfeldigheter... fant 40% nedsatt, så da var det bare å brenne av noen kroner. Pakket godt inn og satt bort i boden hvor den skal få stå til ut i desember en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+2 i dag. Var på oul i går. Herlig å se at det faktisk er noe inni der. Ikke bare vektnålen som peker oppover og magen som er blubben.

Herlig å høre hjertet for første gang, gjorde nesten mer inntrykk det enn bildene. :)

Tar folat fremdeles, ikke hver dag, men når jeg husker på det. Vet at vi her blir oppfordret til å spise det de første 12 ukene, mens mange andre steder i verden skal man liksom spise det hele svangerskapet. Kjenner jeg vingler litt midt i mellom.

Vi kjøpte bilstol etter ul. Egentlig tilfeldigheter... fant 40% nedsatt, så da var det bare å brenne av noen kroner. Pakket godt inn og satt bort i boden hvor den skal få stå til ut i desember en gang...

Jeg tar også fortsatt folat, tenker at det skader ikke. Snart er krokken tom så skal ikke kjøpe ny ihvertfall hvis det ikke er sånn at man må ta gjennom hele svangerskapet.

oul =ordinær ultralyd? er ikke det før i uke 18-20 man skal ha det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sevilla joda stemmer det... var privat ul jeg skulle skrive ;) litt fort i svingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sevilla joda stemmer det... var privat ul jeg skulle skrive ;) litt fort i svingene :)

skjønner . Så gøy at du allerede både har hørt og sett den lille :) det blir mye mer virkelig. jeg kommer nok til å grine når jeg hører hjertet.. er så følelsesladet pga svangerskapet....:) gledestårer såklart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å ta folat når krukken var tom,var da 13+noe..vat hos fastlegen å han sjekket det opp når eg var der,å det hadde ingenting for seg å bruke folat etter 12uker.I uke 5-6 er den "kritiske"tiden hvor man virkelig bør ta folat...så jeg følte meg trygg på å ikke kjøpe ny krukke;-)

Ellers er formen på topp,humøret svært svingende og jeg nyter sydenlivet;-)

God sommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å ta folat når krukken var tom,var da 13+noe..vat hos fastlegen å han sjekket det opp når eg var der,å det hadde ingenting for seg å bruke folat etter 12uker.I uke 5-6 er den "kritiske"tiden hvor man virkelig bør ta folat...så jeg følte meg trygg på å ikke kjøpe ny krukke;-)

Ellers er formen på topp,humøret svært svingende og jeg nyter sydenlivet;-)

God sommer:-)

så bra jeg begynte med folat fra ca uke 4 . visste ikke at man bør ta det. gjort er gjort. satser på at alt er bra med den lille.

God sommer til deg også ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tusler inn hit jeg også.. :-) starter på uke 13 i morgen(12+6 i dag) :-) så da er det vel greit å henge her håper jeg :-)

 

Merker at uggenheten begynner å dabbe av og at frokostlysten er på vei tilbake :-)

Trøttheten henger godt i, men det hadde kanskje hjulpet og legge seg før halv 1 når man skal opp 6??? :-)

 

 

Ellers mye vondt i ryggen, over rumpen og ned i lårene for tiden.. Fryktelig irriterende..

Noen andre som har vondter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjenner meg litt skuffet(?)!!!... :/

 

Var på første kontroll for en mnd siden idag, var da jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg fikk en vikar for min fastlege. Helt uviten om alt egentlig, virket kontroll timen helt grei, de tok blodprøve av meg, urinprøve og spurte om når jeg hadde sist mens osv. Jeg sa til han at det kan være vanskelig å regne på meg da jeg har PCOS og uregelmessig mens og fått beskjed av gynekolog at jeg har ikke eggløsning. Likevel regnet han seg frem til at jeg var 6 uker på vei da. Ble ikke tatt prøve av jern, hiv ++ (alt annet en skal sjekkes for)

Når jeg kom hjem den dagen meldte jeg meg inn her på dette forumet. Så at man kunne regne ut termin datoen sin her, så sett så gjort ifølge den var jeg 9(!!!!) uker på vei, altså 13 uker på vei nå. Hvem skal jeg stole på? Det må sies at etter å ha vært hos en annen lege idag ( som reagerte på alt forje lege hadde gjort ) virker han første som om han egentlig ikke helt viste hva han drev med. For legen idag tok all mulige prøver av meg, stilte en masse spm, lurte på om jeg hadde spm. Henviste meg til ul med engang.

 

Kanskje litt rart å føle seg skuffet, men symptomene mine tilsier mer til at jeg et i uke 13 enn uke 10 ihvertfall. Har ikke vært dårlig på over 2 uker. Føler jeg kjenner litt sånn leamus/bobling i magen. Buksene mine passer meg ikke lengere, magen har begynt å "forme" seg ( ingen synbar mage, men så er jeg LITT overvektig å ). Selvom familien min tror det er to der inne hehe

 

Hvilken termindato stemmer..? Ble mye nå, men føler meg bare litt frustrert og skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjenner meg litt skuffet(?)!!!... :/

 

Var på første kontroll for en mnd siden idag, var da jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg fikk en vikar for min fastlege. Helt uviten om alt egentlig, virket kontroll timen helt grei, de tok blodprøve av meg, urinprøve og spurte om når jeg hadde sist mens osv. Jeg sa til han at det kan være vanskelig å regne på meg da jeg har PCOS og uregelmessig mens og fått beskjed av gynekolog at jeg har ikke eggløsning. Likevel regnet han seg frem til at jeg var 6 uker på vei da. Ble ikke tatt prøve av jern, hiv ++ (alt annet en skal sjekkes for)

Når jeg kom hjem den dagen meldte jeg meg inn her på dette forumet. Så at man kunne regne ut termin datoen sin her, så sett så gjort ifølge den var jeg 9(!!!!) uker på vei, altså 13 uker på vei nå. Hvem skal jeg stole på? Det må sies at etter å ha vært hos en annen lege idag ( som reagerte på alt forje lege hadde gjort ) virker han første som om han egentlig ikke helt viste hva han drev med. For legen idag tok all mulige prøver av meg, stilte en masse spm, lurte på om jeg hadde spm. Henviste meg til ul med engang.

 

Kanskje litt rart å føle seg skuffet, men symptomene mine tilsier mer til at jeg et i uke 13 enn uke 10 ihvertfall. Har ikke vært dårlig på over 2 uker. Føler jeg kjenner litt sånn leamus/bobling i magen. Buksene mine passer meg ikke lengere, magen har begynt å "forme" seg ( ingen synbar mage, men så er jeg LITT overvektig å ). Selvom familien min tror det er to der inne hehe

 

Hvilken termindato stemmer..? Ble mye nå, men føler meg bare litt frustrert og skuffetjeg er

jeg er førstegangs så alt sånt er nytt for meg. Når jeg var første gang hos legen for å si at jeg er gravid så regnet hun ut termin og dette stemmer med treminkalkulator som man kan bruke her.  Min lege  her heldigvis erfaring med gravide og jeg føler meg veldig trygg på henne. Hun tok alle blodprøver og sendte avgårde riktige papirer med en gang så jeg skjønte at dette har hun gjort før. 

Hva sa den legen som du var hos idag? Fikk du noe termindato fra legen?  Det virker jo sånn at den legen har mer peiling men det viktigkste er at duer trygg og  kan stole på legen/ jordmor som du framover kommer til å ha endel kontakt med.

Endret av sevilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tusler inn hit jeg også.. :-) starter på uke 13 i morgen(12+6 i dag) :-) så da er det vel greit å henge her håper jeg :-)

 

Merker at uggenheten begynner å dabbe av og at frokostlysten er på vei tilbake :-)

Trøttheten henger godt i, men det hadde kanskje hjulpet og legge seg før halv 1 når man skal opp 6??? :-)

 

 

Ellers mye vondt i ryggen, over rumpen og ned i lårene for tiden.. Fryktelig irriterende..

Noen andre som har vondter?

Jeg har ilinger nedover høyre legg. Det skal vist bety at det er noen nerver som blir avklemt når livmoren er på vei opp og bekkenet blir løsere alt det der som skjer... blir irritert jeg også... hvordan skal det gå med fødsel når noe så lite  irriterer meg ?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tusler inn hit jeg også.. :-) starter på uke 13 i morgen(12+6 i dag) :-) så da er det vel greit å henge her håper jeg :-)

 

Merker at uggenheten begynner å dabbe av og at frokostlysten er på vei tilbake :-)

Trøttheten henger godt i, men det hadde kanskje hjulpet og legge seg før halv 1 når man skal opp 6??? :-)

 

 

Ellers mye vondt i ryggen, over rumpen og ned i lårene for tiden.. Fryktelig irriterende..

Noen andre som har vondter?

Jeg har ilinger nedover høyre legg. Det skal vist bety at det er noen nerver som blir avklemt når livmoren er på vei opp og bekkenet blir løsere alt det der som skjer... blir irritert jeg også... hvordan skal det gå med fødsel når noe så lite  irriterer meg ?! :P

 

haha, du sier noe der.. ;)

jeg er forberedt på at det blir smerter under fødsel såklart, men at det skulle begynne med vondt i ryggen etter bare 10-11 uker synes jeg er irriterende.. synes det kunne drøyd litt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører vel til her jeg også, 12+4 i dag...i følge BV, termin 19.januar...

...andre terminkalkulatorer sier 17.januar...vet ikke helt hva som er rett...dette er IVF, og jeg har regnet ut etter befruktningsdag (egguttak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjenner meg litt skuffet(?)!!!... :/

 

Var på første kontroll for en mnd siden idag, var da jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg fikk en vikar for min fastlege. Helt uviten om alt egentlig, virket kontroll timen helt grei, de tok blodprøve av meg, urinprøve og spurte om når jeg hadde sist mens osv. Jeg sa til han at det kan være vanskelig å regne på meg da jeg har PCOS og uregelmessig mens og fått beskjed av gynekolog at jeg har ikke eggløsning. Likevel regnet han seg frem til at jeg var 6 uker på vei da. Ble ikke tatt prøve av jern, hiv ++ (alt annet en skal sjekkes for)

Når jeg kom hjem den dagen meldte jeg meg inn her på dette forumet. Så at man kunne regne ut termin datoen sin her, så sett så gjort ifølge den var jeg 9(!!!!) uker på vei, altså 13 uker på vei nå. Hvem skal jeg stole på? Det må sies at etter å ha vært hos en annen lege idag ( som reagerte på alt forje lege hadde gjort ) virker han første som om han egentlig ikke helt viste hva han drev med. For legen idag tok all mulige prøver av meg, stilte en masse spm, lurte på om jeg hadde spm. Henviste meg til ul med engang.

 

Kanskje litt rart å føle seg skuffet, men symptomene mine tilsier mer til at jeg et i uke 13 enn uke 10 ihvertfall. Har ikke vært dårlig på over 2 uker. Føler jeg kjenner litt sånn leamus/bobling i magen. Buksene mine passer meg ikke lengere, magen har begynt å "forme" seg ( ingen synbar mage, men så er jeg LITT overvektig å ). Selvom familien min tror det er to der inne hehe

 

Hvilken termindato stemmer..? Ble mye nå, men føler meg bare litt frustrert og skuffet

Jeg hadde dratt til privat UL hvis det finnes der hvor du bor. Alle foster vokser likt til ca den 20. uken, og ved mål kan de derfor finne terminen din  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan æ å melde mæ inn her. :D 13+5 idag og kjente liv igår. Det hjalp mye på da æ fikk avvist tidlig UL. Har møstet 3 for 3 år siden, så va veldig innstilt på at æ sku få den ul. Men neida.. Så no må æ vente til æ e nesten 20 uke før æ får den. :wacko:

 

Kvalmen har gitt sæ og trøttheta bynne å avtar. Livet e hælig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bestilte meg angelsound for et par uker siden, fikk den i posten idag og har allerede fått høre begge hjertelydene til dem :) for en herlig lyd! <3

Skal til andregangs kontroll hos jordmor på fredag, formen er bedre, matlysten bedre. Eneste er at jeg blir fort sliten og har begynt å kjenne det i ryggen/bekkenet, spesielt de dagene jeg har masse energi og hele huset skal endevendes i rydding og vask.

15+1 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flytter jeg meg over hit. Jordmor mente jeg var 13+1 i dag. Vi fikk høre et lite babyhjerte som slår i dag også  :wub:  Jeg begynte nesten å grine, ble så rørt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører vel til her jeg også, 12+4 i dag...i følge BV, termin 19.januar...

...andre terminkalkulatorer sier 17.januar...vet ikke helt hva som er rett...dette er IVF, og jeg har regnet ut etter befruktningsdag (egguttak)

Fikk du ikke noe beskjed på 7ukerskontrollen om termindato? Det fikk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med baby i magen alle sammen!

Jeg er nå 14+5 i følge ultralyd i går.

Vi bestilte privat, og det var en kjempefin opplevelse! Fikk med oss 3D- film og bilder til å vise storesøsken.

Vi har tre barn fra før, gutt, jente, jente, på 15, 12 og 8, så lille Knerten var en liten overraskelse

Nå gleder vi oss veldig, og ultralyden viste veldig tydelig at det er en gutt på vei❤

Foreløpig termin er satt til 6. jan, menstermin 9. jan.

Nå må jeg løpe på jobb, ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg også inn her 12+1 i dag :-) hærlig å komme over første milepæl! Koselig å se så mange her og gratulerer til alle med "overstått" 1.trimester :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper videre jeg og, 13 + 0 idag, formen er betydelig bedre enn for 2-3 uker siden. Ferierer og koser oss, og begynner å føle meg småtjukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Tiden flyr og så var jeg allerede 14+6 uker på vei.

Tror den verste trøttheten begynner å slippe taket og nærmer meg "normalisert tilstand" om det ikke hadde vært for pollenallergien og forkjølelsen da... men tror jeg holder litt tett om at "graviditetssymptomene" er på retrett for å fremdeles ha en unnskyldning som det ikke finnes motargumenter for når jeg føler/mener jeg trenger det "Jeg er gravid" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...