Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Skal ta blodprøve i morgen, er litt spent. Sist hadde jeg hcg på 400 på rd 14 men det endte med ma i uke 7. Testet positivt på lørdag med CB digital. De sa på fertilitetsklinikken at dette var et egg med skikkelig futt i....Men kan allikevel ikke slippe skuldrene helt enda. Uff alltid er det noe å bekymre seg for i dette gamet. Alltid en milepæl som mange andre tar som en selvfølge. Lykke til alle sammen uansett hvor langt dere er kommet. Jeg følger fortsatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette vil ingen av dere tro............

 

 

                JEG ER GRAVIIIIIIIIIIIIIIIIIIID!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Jeg gikk som sagt til legen i dag. Hcg-stigningen...eller mangelen på den + blødning + kramper, gjorde at legen sa at det hadde gått gale dette forsøket. Noe jeg selvfølgelig har visst :rolleyes:

Under undersøkelsen fant han kun ett egg.Så blødningen var egg nr. 1. Men det gjenværende egget var nok også gått til grunne, sa han :mellow: 

Men så zoomet han litt ekstra inn på min lille 7 mm store krabat, og fant hjerte som slo :wub: . Den lyden skal jeg faen meg leve lenge på!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Selvfølgelig kan jo ikke dette ende i en solskinnshistorie......med en gang iallefall :wacko:  Dette gjenværende egget har nemlig en blødning/sår/blodpøl hvor morkaken skal anlegges :( . Derfor er dessverre ikke legen såååå positiv. På sykemeldingen min står diagnose; TRUENDE ABORT :(  :(  :(  :(  :( 

 

Grunnen for at hcg ikke doblet seg lengre, var pga at jeg ikke lenger er gravid med twins. Så da regulerer kroppen hcg-nivået ned til hva det skal være når det kun er 1 baby å holde styr på :)

 

Jeg er iallefall overlykkelig for å få komme aktivt inn igjen til dere herlige damer :D  Og for å jekke opp de positive testene :D
  :D :D
  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se! Tusen takk til dere som har lurt på hvordan det har gått her :) Mannen min begynner å bli litt lei av å høre alle de tusen bekymringene jeg har i løpet av dagen ;) Så veldig koselig å kunne prate med så mange andre som også er i samme situasjon :) Jeg gikk på do sikkert 10-15 ganger i går, bare for å se om det kom mer papir på blodet, men det gjorde det ikke... Skjønner ikke hva kroppen driver med egentlig... Men jeg føler meg ikke noe gravid heller forsåvidt :/ Og alle de tre gangene jeg har vært gravid tidligere, så har jeg hatt symptomer ganske tidlig, og aldri hatt noen blødninger. Men så skal det også nevnes at det gikk galt begge de siste gangene jeg var gravid. Så dette her er kjemperart! Håper bare nå at jeg ikke blør igjen i dag eller i morgen eller noen gang igjen på 9 mnd :P

 

Fightern: Ja, jeg hadde en gang ganske sterke magesmerter, og da var det det at jeg hadde noen cyster i eggstokkene eller noe sånt, som måtte "sprekke" av seg selv, ellers kunne de operere meg. Heldigvis gikk det over etter ett par dager :) Men de ville sikkert sett det hos deg viss det hadde vært det? Så håper at det bare er "renselsen" som gir deg smertene. Blir sikkert godt å få det sjekket hos legen uansett!

 

Cilie: Så spennende! Gratulerer med så mange flotte egg! :) Jeg hadde også sterke smerter ved egguttak, de hentet ut 13 egg, og mot slutten kjente jeg det skikkelig godt :/

 

Vizzy: Lykke til med oppstart i oktober! Kjempespennende :) (Jeg kommer kanskje etter dit, viss jeg fortsetter å blø).

 

Kaksy: Takk for omtanken! :)

 

Sunfly: Når jeg ringte fertilitetsseksjonen i går, sa hun sykepleieren at en positiv test ville være positiv allerede på dag 10 (Hvor dagen etter innsett regnes som 1. dag) Men en negativ test vil ikke bety at man ikke er gravid, bare at det er for tidlig ;) Skal dra innom apoteket etterpå tror jeg og kjøpe meg en test, viss jeg rekker det før bhg stenger, klarer ikke å vente til fredag likevel ;)

 

Er det noen flere som skal teste i nærmeste fremtid? :)

Tenkte å teste imorgen tidlig :) fått det i hus,endelig. Skal ta blodprøver torsdag, så får jo evt bare vite det en dag før :D Endret av Chloe30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingenting av symptomer da. Med de andre hadde jeg sykt ømme pupper som det første tegnet. Syns ikke jeg har det nå. Er jo litt ømme,men det er jo pga hormonene vi propper i oss...så er usikker. Eneste jeg har "kjent" i rugeperioden er mensmurringer på dag 5-7....

 

De sykt ømme puppene kommer kanskje om en uke hvis det viser seg at jeg er gravid???

Endret av Chloe30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Fightern!!! Hyggelig med positive nyheter her i gruppen :-) Enig med Cilie over at den er en fighter akkurat som mammaen sin og klorer seg fast :-)

 

Chloe30 - Jeg blir også forvirret over hva som er Crinonen eller faktiske tegn.

Jeg er på rugedag 5 og er veldig kvalm i dag. Kan jo være Crinone eller placeboeffekt. Men synes ting kjennes litt annerledes denne gang enn sist jeg ruget (som var negativ test) 

Det første tegnet jeg hadde da jeg ble gravid for 1,5 år siden av synlige blodårer på puppene, mener at det kom rundt rugedag 7-8. Så følger ekstra godt med der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang symptomer så kan jeg bidra med mine etter to svangerskap: synlige blodårer på brystene var det første. Var litt trøtt også, men det skjønte jeg etterhvert var bivirkning av Crinone, for da den ordentlige trøttheten kom (uke 6) så kjentes det, for å si det slik... Ang kvalme, så kom heller ikke den før i uke 6-7.

Poenget mitt er at alt man går og kjenner på i rugeperioden som oftest er bivirkning av hormonene, da det ikke er så vanlig å få graviditetssymptomer så tidlig.

Lykke til alle sammen! Følger med fra sidelinja. Skal ha behandling i nov, så venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE FIGHTERN!!!!! :D :D :D :D Hold deg der inne i 9 mnd til mini-fightern! :) 

Kjempegode nyheter! Håper nå at vi alle følger etter med positive tester, og med småtroll neste sommer :) 

 

Chloe30: Da er det sikkert for tidlig? Blir spennende med blodprøve sikkert :)

 

 

Jeg har ikke testet enda, rakk ikke innom apoteket i går, så har ingen tester, og det er egentlig like greit kanskje. For jeg gruer meg så ekstremt til å teste, jeg har absolutt ingen symptomer, og føler meg ikke gravid eller noe :/ Jeg har sett altfor mange blendahvite tester i det siste, så tror jeg bare venter til fredag morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blah. Jeg skal prøve på et FER forsøk og går derfor på Progynova. Var på UL i dag. Endometriet var på 8mm, så det er vel godkjent, men den største folikkelen var bare 6mm.. Så da blir det vel enda flere dager med Progynova før noen planlagt innsett. -sukk- ting tar sånn tid!

 

Heldigvis er mannen min positiv og holder meg i ørene når jeg blir for negativ da :P ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så innmari DUM.....testet i dag også jeg. Helt idiotisk. Er på rd 7 og testen var blendahvit....selvfølgelig. Har bare hatt en god feeling og i tillegg ble det satt inn to stk egg....så mente at litt hcg burde det være nå. Hadde også kontroll på sykehus i går. Pga overstimulering. Der tok de også blodprøve. Den viste ikke noe utslag på hcg i blodet. Det må jo være et dårlig tegn. HERREGUD SOM JEG HATER DETTE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager fightern! For en strålende nyhet til tross for at det er noen utfordringer igjen! Det er nok en liten fighter det der! Krysser fingre!

 

Chloe30 - veldig kjipt m negativ test, men rugedag 11 er også tidlig og alt håp er ikke ute før du får svar på blodprøvetesten!

 

Cilie - gratulerer som ruger på 2 egg! Heldig som får inn 2, de nekter å gi meg det, siden jeg er blitt konisert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler med deg Opp :( trodde aldri i verden vi fikk sette inn 2. Hadde øvd inn et sutre blikk før vi gikk inn, men legen foreslo å sette inn 2, ble litt paff der :) så da har vi en 4-delt og en 5-delt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp: Hva er konisert?

Det er at de har brent vekk tuppen av livmorhalsen for å fjerne celleforandringer som kan utvikle seg til kreft. Så da har jeg en litt kortere livmorhals, så skulle jeg bli gravid m tvillinger kan det muligens skape komplikasjoner m å greie å holde på 2 stk mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler med deg Opp :( trodde aldri i verden vi fikk sette inn 2. Hadde øvd inn et sutre blikk før vi gikk inn, men legen foreslo å sette inn 2, ble litt paff der :) så da har vi en 4-delt og en 5-delt :)

Kuuult! Håper begge fester seg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også Opp :) :) håper med alt jeg har :)

 

Sunfly - jeg tror det er bare fordi det er tidlig, håper du blir positivt overrasket når du er hjemme fra Frankrike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chloe30 - Skjønner at det er skikkelig nedtur å ikke se en antydning til strek på testene. Men ikke gi opp troen, det er fremdeles håp. Ikke alle som tester positivt gjør dette med hjemmetester på rugedag 11.

 

Cilie - Gratulerer med to gullegg! Krysser fingrene for deg :-)

 

I går hadde jeg skikkelig troen på at dette skulle gå veien, men da jeg våknet i dag fikk jeg en dårlig følelse. Huff, skikkelig følelsesmessig berg-og-dalbane dette her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang symptomer så kan jeg bidra med mine etter to svangerskap: synlige blodårer på brystene var det første. Var litt trøtt også, men det skjønte jeg etterhvert var bivirkning av Crinone, for da den ordentlige trøttheten kom (uke 6) så kjentes det, for å si det slik... Ang kvalme, så kom heller ikke den før i uke 6-7.

Poenget mitt er at alt man går og kjenner på i rugeperioden som oftest er bivirkning av hormonene, da det ikke er så vanlig å få graviditetssymptomer så tidlig.

Lykke til alle sammen! Følger med fra sidelinja. Skal ha behandling i nov, så venter i spenning.

Jeg hadde også syneligere blodårer på brystet og så ble jeg veldig tørst på rugedag 10 ca da jeg ble gravid, så kommer sikkert til å være helt crazy i begynnelsen av neste uke og "vil ha" de symptomene ;P . Ellers har jeg lest her på forumet at noen har hatt disse symptomene og ikke vært gravid også, så om det kommer av progesteronen vi dytter i oss eller ikke er ikke godt å si, men det er ihvrf et bra tegn, selvom man like gjerne kan være gravid uten noen tegn også. Ikke rart vi blir skrullete %)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra kjip med negativ test etter å ha drømt inatt at jeg fikk positiv test....

huff ja skjønner det! men kanskje det var en henvisning til blodprøven :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...