Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Tinderinne! Skjønner du er redd det skal være kjemisk, men du har jo strek på gravidtest og du tester tidlig. Det er jo helt strålende! Satser på den blir sterkere og sterkere og flott hcg utslag på blodprøve !:):):)

Da har jeg fått tatt ny hcg blodprøve i dag. Får svar i morgen om det er en stigning som er bra nok. Hjemmetestene har ikke blitt særlig sterkere så er ikke så veldig optimist.

Men jeg har erfaringer med kjemisk fra før, i tillegg til 3 sa/ma, og da sitter de erfaringene langt fram i minnet. Så her er det ingen jubel ved positive tester, mer et håp om at det KAN jo være min tur denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Tinderinne! Skjønner du er redd det skal være kjemisk, men du har jo strek på gravidtest og du tester tidlig. Det er jo helt strålende! Satser på den blir sterkere og sterkere og flott hcg utslag på blodprøve !:):):)

Da har jeg fått tatt ny hcg blodprøve i dag. Får svar i morgen om det er en stigning som er bra nok. Hjemmetestene har ikke blitt særlig sterkere så er ikke så veldig optimist.

Men jeg har erfaringer med kjemisk fra før, i tillegg til 3 sa/ma, og da sitter de erfaringene langt fram i minnet. Så her er det ingen jubel ved positive tester, mer et håp om at det KAN jo være min tur denne gang.

Huff stakkars deg tinderinne, du har vært igjennom mye, skjønner du ikke tør å tenke så mye annet før du ser en hcg stigning. Uansett så er det jo så postivt som det kan få blitt på det nåværende tidspunkt synes jeg :) . Hadde selv ma i 3 mnd siste forsøk og det var helt grusomt. Å oppleve det flere ganger gjør jo virkelig noe med en. Nå må det være din tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og lurer på om jeg kanskje skal teste i morgen tidlig....bare for å se om eggløsningssprøyta er ute av kroppen.

 

Men: På den annen side er det litt deilig å leve lengst mulig i håpet...

 

Dere vet: GRAVID TIL DET MoTSATTE ER BEVIST ;)

 

Testet tidlig i mitt første forsøk og var så innmari glad. Til og med cb digital sa "Gravid", men så viste det seg å være kjemisk.

 

Kanskje bedre å vente til man kan få vite helt sikkert.

 

Hva tenker dere andre å gjøre?

Nettopp - må prøve å ha det som mantra jeg og!

 

Tenker å kanskje teste dagen før blodprøveresultatet, altså dag 11. Egentlig fordi jeg har masse møter og en laaang dag på torsdag på jobben, så bedre å kanskje få ut mye av deppingen dagen før istedenfor, om det ikke skulle funke, kan ikke grine og være helt ut av meg på torsdagen. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg skal en tur på ferie nå får ikke jeg tatt blodprøve før på rd 19 :angry:

 

Når tror dere at jeg kan svi av en hjemmetest og få svar?

 

Veldig redd for å få negative tester for då og gå å deppe i ferien også da....

Men på en annen side kommer jeg til å være i STRÅLENDE humør på ferien dersom jeg har en positiv test :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg skal en tur på ferie nå får ikke jeg tatt blodprøve før på rd 19 :angry:

 

Når tror dere at jeg kan svi av en hjemmetest og få svar?

 

Veldig redd for å få negative tester for då og gå å deppe i ferien også da....

Men på en annen side kommer jeg til å være i STRÅLENDE humør på ferien dersom jeg har en positiv test :huh:

Vanskelig den der sunfly...

Jeg hadde valgt å ta hjemmetest for å forberede meg på det som kan komme. Og husk disse hjemmetestene er ikke helt 100%. Hadde det vært dårlig resultat hadde jeg levd i håpet under ferien og fått endelig svar når jeg kom hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly: Jeg ville kanskje tatt en test og bare lovt meg selv å ikke ta det som et endelig svar, mtp at det kan være for tidlig...

 

Jeg ringte fertilitetsseksjonen i stad, og fortalte om blødningen. Sykepleieren sa at det kan være rester etter Lutinusen som har blanda seg med blod, eller det kan være en påbegynnende blødning. Hun kunne selvfølgelig ikke vite noe mer enn meg, men ba meg om å vente til i morgen og se om blødningen har stoppet eller økt. Hun sa faktisk at en positiv test vil være positiv allerede på dag 10, så jeg tror jeg kommer til å teste i morgen, selv om jeg hadde lovt meg selv å vente til fredag ;) Noen som vet om det er noen apotek som har tilbud på grav.tester nå? Rekker ikke å bestille fra nettet tror jeg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Lucky Baby*....bor du i Bergensområdet, kan du få tester av meg i morgen :) Håper den har klort seg fast, og du er superpreggo!!!

 

Jeg skal til legen i morgen pga store smerter etter den kraftige flommen på fredag.Har aldri hatt menssmerter, så litt vanskelig å sammenligne med. Men kan jo være at renselsen av embryoene ikke er fullført...at det sitter igjen rester?! Ikke vet jeg...er bare satans vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tanken Fighter`n! :) Så snilt av deg :) Men jeg bor i Trondheim ;) Neste gang skal jeg være mye bedre forberedt og hamstre inn mange billig-tester på forhånd :P 

 

Huff, ikke bra med så store smerter! Sender en varm trøsteklem. Hele dette greiene er noe ordentlig makkverk altså... Håper neste runde går bedre for deg! Var det fryseforsøk eller ferskforsøk du hadde? Så bra at du skal til legen i morgen, blir nok bra å få sjekket det ut. Kanskje du har noen vonde cyster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :) Satser på at de søte små koser seg og at det er en positiv samtale som kommer i morgen :)

 

blir stadig klokere av å være her inne, er så kjekt med folk som har gått gjennom dette før å kan dele erfaringene sine og komme med tips og råd :)

 

Vi er på klinikk Hausken i Haugesund :)

 

Spørsmål: flere som har hatt ekstreme smerter i forbinnelse med egguttak??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Lucky Baby* :

 

Jeg hadde fryseforsøk. I slutten av juli/begynnelsen av august hadde jeg ferskforsøk. Da ble jeg veldig overstimulert, og ble nesten lagt inn på sykehus pga fare for blodpropp i halsen.

 

Aldri hatt cyster før, så kan jo fullt mulig være det - har hørt at det gjør veldig vondt :mellow:

 

 

 

Cilie :

 

For meg var ikke selve uttaket vondt. Men ble veldig uvel en halvtime etterpå. Kan være morfinen som gjore det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :) Satser på at de søte små koser seg og at det er en positiv samtale som kommer i morgen :)

 

blir stadig klokere av å være her inne, er så kjekt med folk som har gått gjennom dette før å kan dele erfaringene sine og komme med tips og råd :)

 

Vi er på klinikk Hausken i Haugesund :)

 

Spørsmål: flere som har hatt ekstreme smerter i forbinnelse med egguttak??

Det var ganske så vondt uttak nr 2 da de fikk ut 24 egg. Fikk beskjed av legen som utførte uttaket at jeg burde ta smertestillende fast i hvertfall 1-2 døgn (paracet). Grunnen til at det gjorde mer vondt da var at de måtte stikke meg så mange ganger. Husker jeg nesten hoppa liggende i den gynstolen da de tok ut egg....men fikk litt ekstra smertestillende intravenøs, men det var bare paracet 1g.

 

Fikk også en medisin for å motvirke OHSS(er i utlandet for behandlingen), hun mente jeg hadde lett OHSS, og det stemte nok, var veldig oppblåst og var kvalm lenge. Andpusten var jeg også....

 

Denne siste gangen var også vond, men greit nok. Var ei uerfaren som startet uttaket, en mannlig gyn tok over etterhvert. Syns ikke de var like flinke som de 2 forrige gangene. De andre var flinkere til å kommunisere med meg, disse 2 sa knapt noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chloe30 - tusen takk, greit å vite at det ikke bare er meg. Får bare dope meg ned med paracet :) satse på at det går over om et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lucky-baby: Har du blødd mer? Har aldri sett prikker selv, så vet ikke. Men vet at det finnes de som har blødd (kjenner ei) og fått barn likevel, så vet det kan skje. Har ikke opplevd det selv da dessverre. 

Det er noen offentlige sykehus som tar blodprøve, mens andre ikke. Iallfall sånn her der vi er. Jeg fikk blodprøve på mine første forsøk, men ble flyttet og der jeg er nå tar de dessverre ikke. Vi må teste selv og ringe inn svaret til de. Dumt. På mange måter. Følte du deg gravid? før du begynte å blø? jeg vet dessverre ikke om apotek som har tilbud på graviditetstester. Er jo litt skummelt og med evt falsk håp hvis du har en kjemisk. Min var helt smertefri, så alle trenger ikke å ha smerter hvis det går galt. 
 
Sunfly. Jeg tror jeg skal begynne å teste hver dag når jeg får tilsendt billigtestene. vi får jo som sagt ikke blodprøve, og jeg vil vite det hvis jeg evt får en kjemisk igjen. For å kjenne min egen kropp bedre + å vite om jeg ble gravid i det hele tatt+ jo mer en vet jo bedre. Men det er jo meg. Skjønner jo godt de som heller ikke vil vite det i det hele tatt. Især meg egentester så får en jo falsk håp hvis en først får en positiv en, for så å ha en kjemisk. Tenker også å teste masse denne gangen for å vite evt om det går eller ikke, hvis de to strekene lar vente på seg, så må vi søke om privat ivf, vil evt prøve igjen så fort som mulig. 
 
Cilie: gratulerer med seks egg. Krysser fingrene for befruktning og innsett. 
 
Tidenerinne: krysser fingrene. Håper at spiren denne gangen sitter og vokser seg stor og sterk. Er hinderløp det her.  
 
Fightern: dumt at du har vondt. Bra du får sjekket det ut. Har og hørt at cyster er ille når de brister, men de burde vel ivf legen ha sett og fortalt deg om? De vokser vel ikke så fort, og du har ikke hatt det før som du vet om?
 
Vizzy: bra du ikke trengte å vente lenge. Så deilig med kort regime. 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da går startskuddet for symptomjakten ^_^

 

Jeg har en god følelse denne gangen så kommer til å gå på en ordentlig smell dersom det ikke går. Prøver egentlig å være (hva er det dere så fint sier) positiv realist?

 

Vel vel. Kunne ikke dy meg. Svidde av en test i dag. Ikke for å få positivt utslag altså, for det er altfor tidlig. Men ville gjerne se om eggløsningssprøyta var ute av kroppen i tilfelle utslag senere. :wub:

 

Og testen var helt blendahvit så neste gang jeg tester kan jeg godt få de to berømmelige strekene.

Har ikke bestemt meg for når jeg skal teste neste gang. Kanskje på søndag...rd 11. Er det for tidlig, synes dere? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv blandet følelser med testing. Har alltid brukt alt fra 3-8 tester (de dyre) leeenge før mensen skal komme og like skuffende. Lever i håpet og like skuffende når mensen kommer. Usikker på hvordan det bli nå i forhold til ivf, som er en helt annen prosess igjen. Er selv veldig usikker....klarer jeg å holde ut til testdagen? Er det lurt å teste tidlig pga alle medikamentene?

 

MEN ble akkurat oppringt av eggpasserene mine og alle 6 er 100% prosent, så i morgen blir det innsett :) :) :) :) :) håper de alle 6 deler seg bra til i morgen så man kan fryse ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi noen tester igår og tenkte, kanskje, men så kjøpte jeg ikke :D Driver med selvpining,haha. Mannen min har bestilt par tester på nett, mulig vi får dem idag. Men ikke lenge til blodprøven :D Mwn lurer jo litt på OM jeg er gravid før jeg drar for å ta den prøven :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bekreftet oppstart ved neste mens og kort regime. Så da Blir det vel uttak siste uka i oktober tenker jeg:-)

da ser det ut som vi skal følge hverandre igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ultralyden ved egginnsett, så egglederne+++ veldig flotte ut. Så antar at det ikke var noe anlegg til cyster der da.

Selvfølgelig har jo smertene nå gitt seg :mellow: ....typisk når jeg da endelig skal til legen. Vurderer å avlyse, men er kanskje greit å få sjekket om alt er kommet ut og sånt :)  Har ikke blødd noe i natt, så antar det er noe som stopper "renselsen".

Bare kjedlig at legetimen er kl.17:30......altfor lang tid å vente :(

 

*Lucky Baby*: er så nysgjerrig på hvordan det går med egget ditt. Har det klart å klore seg fast? Håper det kun var skjøre slimhinner - derfor du blødde :)  Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra smertene har gitt seg fightern, anbefaler deg likevel å gå til legen, kan være kroppen bare har seg en "pause", slike var det m meg. Så kom smertene tilbake for fullt 1-2 dager igjen, det var riktignok etter utskraping (de fikk ikke ut alt) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj,håper jeg slipper utskrapning. Bare småstikking nå, og brunt blod i bindet :blink:  Ja,jeg tror jeg beholder legetimen min - better safe, than sorry :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se! Tusen takk til dere som har lurt på hvordan det har gått her :) Mannen min begynner å bli litt lei av å høre alle de tusen bekymringene jeg har i løpet av dagen ;) Så veldig koselig å kunne prate med så mange andre som også er i samme situasjon :) Jeg gikk på do sikkert 10-15 ganger i går, bare for å se om det kom mer papir på blodet, men det gjorde det ikke... Skjønner ikke hva kroppen driver med egentlig... Men jeg føler meg ikke noe gravid heller forsåvidt :/ Og alle de tre gangene jeg har vært gravid tidligere, så har jeg hatt symptomer ganske tidlig, og aldri hatt noen blødninger. Men så skal det også nevnes at det gikk galt begge de siste gangene jeg var gravid. Så dette her er kjemperart! Håper bare nå at jeg ikke blør igjen i dag eller i morgen eller noen gang igjen på 9 mnd :P

 

Fightern: Ja, jeg hadde en gang ganske sterke magesmerter, og da var det det at jeg hadde noen cyster i eggstokkene eller noe sånt, som måtte "sprekke" av seg selv, ellers kunne de operere meg. Heldigvis gikk det over etter ett par dager :) Men de ville sikkert sett det hos deg viss det hadde vært det? Så håper at det bare er "renselsen" som gir deg smertene. Blir sikkert godt å få det sjekket hos legen uansett!

 

Cilie: Så spennende! Gratulerer med så mange flotte egg! :) Jeg hadde også sterke smerter ved egguttak, de hentet ut 13 egg, og mot slutten kjente jeg det skikkelig godt :/

 

Vizzy: Lykke til med oppstart i oktober! Kjempespennende :) (Jeg kommer kanskje etter dit, viss jeg fortsetter å blø).

 

Kaksy: Takk for omtanken! :)

 

Sunfly: Når jeg ringte fertilitetsseksjonen i går, sa hun sykepleieren at en positiv test ville være positiv allerede på dag 10 (Hvor dagen etter innsett regnes som 1. dag) Men en negativ test vil ikke bety at man ikke er gravid, bare at det er for tidlig ;) Skal dra innom apoteket etterpå tror jeg og kjøpe meg en test, viss jeg rekker det før bhg stenger, klarer ikke å vente til fredag likevel ;)

 

Er det noen flere som skal teste i nærmeste fremtid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da går startskuddet for symptomjakten ^_^

 

Jeg har en god følelse denne gangen så kommer til å gå på en ordentlig smell dersom det ikke går. Prøver egentlig å være (hva er det dere så fint sier) positiv realist?

 

Vel vel. Kunne ikke dy meg. Svidde av en test i dag. Ikke for å få positivt utslag altså, for det er altfor tidlig. Men ville gjerne se om eggløsningssprøyta var ute av kroppen i tilfelle utslag senere. :wub:

 

Og testen var helt blendahvit så neste gang jeg tester kan jeg godt få de to berømmelige strekene.

 

Har ikke bestemt meg for når jeg skal teste neste gang. Kanskje på søndag...rd 11. Er det for tidlig, synes dere? :rolleyes:

 

Heisann! Jeg har testa positivt med CB digital rd 9 og 10 de to gangene jeg har vært gravid. Denne gang på rd 10 og da fikk jeg en svaaak, nesten usynlig strek dagen før på CB. Ønsker deg hell og lykke med testinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...