Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Tusen takk for omtanken alle dere! Huff, det er så mange berg og dalbaner i denne prosessen her :/ Alt fra gleden ved å se en positivt test til frustrasjonen når man vet at det ikke har gått likevel... Det verste var at når jeg ringte tilbake til sykehuset i dag for å si ifra om at jeg ikke trenger ultralydtimen om tre uker likevel, så sier sykepleieren at jeg skal ta en ny test på fredag igjen for å være helt sikker på at jeg ikke er gravid lengre. Så forteller jeg henne om at jeg har jo fått en ordentlig kraftig mensblødning med klumper (sorry, detaljer) og at håpet derfor er helt ute, men hun gir seg ikke og sier at hun ikke kan sette opp tid for fryseforsøk i oktober før jeg er helt sikker på at dette ikke har gått... Det gjør det egentlig ekstra slitsomt at hun sykepleieren prøver å gi meg håp eller oppmuntring eller hva det nå er, når jeg er 100 % sikker på at det ikke er igjen noen ting inni meg. Skulle ønske hun bare kunne sette meg opp på et nytt forsøk allerede! Jaja, dagens utblåsning!

 

Så spennende med dere som ruger! OG gratulerer så mye med positiv test Sunfly!!!! :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Sunfly, så gode nyheter! Gratulerer :-)

Hvordan går dermed deg tidenerinne?
Takk som spør :-) Det går greit, men føler meg veldig sliten om dagen. Jeg er nå 5+2 i en graviditet som jeg det ikke blir noe av :-( hcg-verdiene har langt fra doblet seg, men klinikken fastholder at dette fortsatt kan gå bra. Jeg har opplevd dette før, så føler meg helt sikker på at det ikke blir noe barn av dette. Billigtestene er fortsatt veldig svake. Og i morgen skal jeg ta ny hcg for å se hva den sier. Håper egentlig jeg skal begynne å blø snart så jeg får det overstått og kan komme meg videre.

 

Hva med deg, Opp? Snart testedag?

Huffameg, så vanskelig ting skal være, det er så urettferdig at når man endelig blir gravid, at det ikke da bare kan fungere som det skal. Å være i et slikt "ingenmannsland" må ta noe fryktelig på, spes i den situasjonen vi er i og etter flere nedturer slik du har hatt. Skjønner du bare tenker du vil bli ferdig og komme deg videre, men det er jo en grunn til at de ikke har gitt deg opp enda da, det er jo fordi de også har sett at det kan gå bra! Så jeg håper virkelig du får en positiv hcg overraskelse på neste test.

 

Jeg skal teste torsdag! Regner m den er negativ, føler ikke noe gravid symptomer eller at noe er på gang. Det gjorde jeg sist, og tenker jo at jeg bør ha noen av de samme symptomene. Så vært mest i kjellern de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanken alle dere! Huff, det er så mange berg og dalbaner i denne prosessen her :/ Alt fra gleden ved å se en positivt test til frustrasjonen når man vet at det ikke har gått likevel... Det verste var at når jeg ringte tilbake til sykehuset i dag for å si ifra om at jeg ikke trenger ultralydtimen om tre uker likevel, så sier sykepleieren at jeg skal ta en ny test på fredag igjen for å være helt sikker på at jeg ikke er gravid lengre. Så forteller jeg henne om at jeg har jo fått en ordentlig kraftig mensblødning med klumper (sorry, detaljer) og at håpet derfor er helt ute, men hun gir seg ikke og sier at hun ikke kan sette opp tid for fryseforsøk i oktober før jeg er helt sikker på at dette ikke har gått... Det gjør det egentlig ekstra slitsomt at hun sykepleieren prøver å gi meg håp eller oppmuntring eller hva det nå er, når jeg er 100 % sikker på at det ikke er igjen noen ting inni meg. Skulle ønske hun bare kunne sette meg opp på et nytt forsøk allerede! Jaja, dagens utblåsning!

 

Så spennende med dere som ruger! OG gratulerer så mye med positiv test Sunfly!!!! :D :D :D :D

Det skjønner jeg, kunne hun ikke bare satt deg opp så fikk de evt stryke deg om det mot formodning skulle være liv i magen. Fint å høre du har frys :) da har du en liten en i fryseren som venter på deg og du slipper å vente så lenge til neste forsøk. Det er jo kanskje en bitte, bitte liten trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det jo sånn enn gang at vi kvinner kjenner kroppen vår best selv. I tillegg har vi vært igjennom dette såpass lenge at vi vet en ting eller to om graviditet, abort og alle de prosessene, så vi vet vel egentlig selv om vi mister eller ikke sånn sett med det du beskrev :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff lucky-baby. Så trist at det har gått sånn for deg også. Og så irriterende med disse klinikkene som ikke vil innse at det er over, når vi vet det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky Baby: Dette var dritleit :(  Jeg får alltid så vondt av å lese historien din nede på bunnen av innleggene dine :( . Du har gått igjennom mer enn noen skulle fått lov til - livet er urettferdig, men du må ikke gi opp. Jeg har hatt positiv opplevelse (bank i bordet) med frysebaby :) Så håper din neste lille eskimo vil klamre seg fast :wub:

 

Tidenerinne: Satt du kun inn ett egg, eller kan det være samme som skjedde med meg? Da doblet ikke hcg seg lengre, men hadde kun veeeldig svak stigning pga at det ene egget døde. Kroppen skal visst da regulere ned hcg-verdiene til et ett-barns-svangerskap-nivå. Noe sånt legen sa til meg.

Jeg krysser fingrene for deg ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fighter'n, har tenkt på deg. Vet du noe mer om hvordan det går? Håper så veldig det skal gå bra for deg. Når skal du på neste ul?

 

Jeg hadde bare ett egg til innsett, så med mindre det egget har delt seg til eneggede og så den ene falt fra så ser det dårlig ut. Vet ikke om det med eneggede er mulig engang jeg, hehe. Har ikke trua på det uansett. Syns testene har blitt litt sterkere, men ikke mye. Tatt hcg i dag, så da vet jeg litt mer i morgen.

Endret av Tidenerinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med influensa samtidig som rugeperioden? Er på rugedag 6 og har ligget i sengen med kvalme, smerter i muskler og ledd, null matlyst, hodepine, feber og slapp.... spennende start på livet for de to små eggene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint.....selv om jeg tror lille-oliven har dødd hver dag. Har null symptomer, så jeg er jo så himla nervøs. Var på ul for 4 dager siden pga at jeg var overbevist om at jeg ikke lengre var gravid. Men der slo ennå hjertet.

Men litt mer kritisk ang. blodpølsen som ligger der inne og truer. Ny ul om 11 dager :)

Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge....hehe! 

Gleder meg til jeg kommer i uke 12-13...hvis jeg gjør det da.....Angelsounden ligger allerede klar på soverommet :D

 

Jeg har dessverre ikke peiling på eneggede tvillinger. Men vi må jo bare håpe på det beste til svaret kommer i morgen!!!!! Skal sende deg masse gravidstøv :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint.....selv om jeg tror lille-oliven har dødd hver dag. Har null symptomer, så jeg er jo så himla nervøs. Var på ul for 4 dager siden pga at jeg var overbevist om at jeg ikke lengre var gravid. Men der slo ennå hjertet.

Men litt mer kritisk ang. blodpølsen som ligger der inne og truer. Ny ul om 11 dager :)

Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge....hehe! 

Gleder meg til jeg kommer i uke 12-13...hvis jeg gjør det da.....Angelsounden ligger allerede klar på soverommet :D

 

Jeg har dessverre ikke peiling på eneggede tvillinger. Men vi må jo bare håpe på det beste til svaret kommer i morgen!!!!! Skal sende deg masse gravidstøv :wub:

Huff, den ventetiden du er gjennom nå er ikke morsom. Den er en påkjenning for de fleste, men den må være ekstra påkjenning for deg etter det du har vært gjennom.

Jeg hørte hjertelyden i uke 10 med Angelsounds sist, så kanskje bekreftelsen kan komme tidligere enn uke 12-13. Krysser fingrene for deg og din lille oliven!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test idag tidlig, siden jeg har en krevende jobbdag imrg som er egentlige testdag. Den var så klart blendahvit :( har følt det på meg hele denne rugeperioden at det ikke kom til å gå, men håpet jo likevel at signalene i kroppen og min tolkning av det ville være feil. Men jeg hadde rett. :( åhh og så er det så deprimerende å måtte vente helt til januar før et nytt insett. Har bestemt meg for å kjøpe hund, føler det er et lite nederlag, for hadde ikke gjort det om jeg hadde vært gravid eller hatt barn. Men jeg føler jeg trenger å ha noe å ta vare på og gi omsorg til og at det kan skape litt glede i dette deprimerende og vonde livet mitt. Har vært gjennom så mye fært de siste 5 årene på toppen av barnløsheten at jeg nesten ikke selv skjønner hvordan jeg greier å henge sammen, men det går nå på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp: gikk ikke for oss heller. Blendahvit hver dag. Har testdag straks og ikke en liten skygge av noe hcg. kjenner og på kroppen at det er ikke noen huleboer der. Var en først tror jeg, men den stakk av. Nå er alle tegn helt borte, og har vært det i ukesvis. Deppa og stressa på samme tid. Deppa fordi det ikke gikk og biologien tikker. Og stressa fordi jeg må overtale samboer til nytt forsøk og sunn livstil + 40 tusen for å ta et privat forsøk. Gir ikke opp. Dritt, dritt, dritt. 

 

Men fikk iallfall tips om billige gravidtetstester. Lærer litt hvert forsøk her :-)

 

Masse klemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjipt, trist å høre det ikke gikk for deg heller kaksy. Vi er ihvrf ikke alene om dette savnet og sorgen. Vi går mot det 3 og siste offentlige forsøket. Har ikke fått noen på frys. Ja det er endel penger og i denne perioden får man jo hverken "fugl eller fisk". Ingen penger til å reise og gjøre morsomme ting eller få det høyeste ønsket vårt oppfylt. Vi holder på å spare og skal ta opp lån om det ikke skulle gå på siste forsøk heller. Ja, vi skal få barn til slutt, det holder meg oppe! Iløpet av et par år nå, så er vi gravide kaksy, det tror jeg helt sikkert. Det er som krone og mynt, og den vil alltid havne på den positive siden etter noen runder :) . En på riksen sa til meg at grunnen til at det ikke er fler som får barn m ivf, er fordi mange gir opp og ikke orker lenger. Håper virkelig mannen din er med på det. Ellers hadde jeg tatt opp eget lån ;). Klokka tikker her og, og det gjør det ekstra tragisk å måtte vente så mange mnd m nytt forsøk. Skjønner man må ha en syklus å komme seg på, men 3-4 stk som i det offentlige er altfor lenge. Ja, ja, neste forsøk kaksy, neste forsøk, da skal den sitte! Basta.

 

Masse klemmer til deg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da har jeg snakket med gynekologen. Embryoene mine er ikke så god kvalitet på, heller ikke denne gangen, selvom de satte det inn. Han sier at Menopur ga litt bedre (men ikke fantastisk,som han sa) kvalitet enn Puregon. Så egga mine er ikke så gode, men min manns sperm er av god kvalitet. Vi fikk velge om vi ville prøve mer. Fortalte at vi ønsket en siste gang......selvom jeg innerst inne er nesten sikker på at det ikke går. Men jeg har ikke lyst til å IKKE prøve, for tenk om....det kunne jo skje....hvis vi er så heldig at vi får innsett av embryo igjen...selvom sjansen for det er liten også( fått innsett 1 av 3 ganger).

 

Da blir det ny runde med hormoner til neste mens. Høyere dose denne gang, og kort protokoll.

 

Begynte å tute etter at jeg hadde lagt på telefonen. Trodde jeg aldri ville få en slik reaksjon. Det er vel fordi dette blir siste gang, og at jeg fikk beskjed om at det er egga mine som har dårlig kvalitet   :(

 

Trist at det ikke gikk for dere heller, Opp og Kaksy  :( Klem til dere :wub:

 

Jaja, får tørke tåra og snørra og komme meg på kveldsvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp kaksy og cloe: :( blæ! dritt!! føler med dere! skjønner at du ble lei deg cloe! det er jo liksom siste sjangsen, men samtidig så endrer de dose, og regime, så da kanskje det går bra! Du kan jo hive innpå med vitaminer nå, s^å egga dine får bedre kvalitet!! Ta store doser frem til neste forsøk! eks C-vitamin 3gnger daglig, zink 2x2, mgnesium 2x2, e-vit 350mg, Dvitamin (trippel dose)  B vitamin.

 

Er ikke farlig å ta høye doser vitaminer i en kort periode på f.eks 3 mndr... men det er viktig å ikke ta det lenge enn 3 mndr.. da kn du gå ned til normal dose igjen... dette kan bedre eggkvlitet!

 

I tillegg passe på hva som spises.... lite sukker, ikke kaffe/te/cola (med kofein) ikke hvetemel, ikke melkeprodukter (eller minimalt) Og drikke mye vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips fra en jordmor jeg kjenner er å unngå sukker! Sukker gjør visstnok at miljøet i livmoren blir sur og egget har derfor vanskeligere for å feste seg. Jeg spiste masse godis og sjokolade i rugetiden og egget festet seg likevel, så gjelder kanskje ikke alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste masse godis når jeg var gravid første gang. Egget både ble befruktet og festet seg. Ble gravid naturlig, så jeg visste ikke at jeg var gravid. Men vi mistet i uke 5. Men gunstig er nok ikke sukkeret nei, men eggene kan feste seg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste også maaaaaaaaaaaaaaaasse sukker i forrige svangerskap.....daglig dosen var en 200 g melkesjokolade + 2 poser med Maxi Dundersalt.

 

Men det er vel som med alt annet......det kommer an på person til person :) . Og alt med måte *kremt*

 

Denne runden droppet jeg alt av vitaminer og mineraler (utenom Folat), og spiste/drakk mye meieriprodukter,null trening (oki,sånt driver jeg ikke med uansett) og mye snop.....GRAVID.

 

Mens på forsøket før det, proppet jeg nedpå med vitaminer,null meieriprodukter,var i jobb (litt løpetrening der da) og nesten null sukker.........IKKE gravid!

 

Det er nok et sjansespill dette her :mellow:  Men vi får håpe at alle kommer i mål uansett hvilken metode man bruker :)

9 dager til jeg skal til ul..........nedtelling de lux!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mer et sjebne spill enn noe annet. Skal det bli, så blir det...skal det ikke bli, så blir det ikke :) er jo som de som har spist sunt hele livet og har trent og holdt seg frisk får like mange barn som de som lever på junkfood og godis hver dag. Det er et sjansespill vi spiller. Selvsagt prøver man det man selv føler man burde for å prøve å få det til :) personlig har jeg aldri levd så sunt som nå :) så får vi se da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rart med det å leve sunt. Men alt som kan bedre odds må jo prøves. Men på den andre siden så føles det jo enda surere når det ikke går hvis en har gjort alt rett. 

 

Her kom iallfall tante rød idag, så de blendahvite testene mine visste rett. Så nå blir det ordentlig koffeincappuchino. Ikke bare koffeinfri som smaker blæh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, trist det Kaksy :( du fortjener en koffein cappuchino da ja!! :) men da sitter den lille neste gang :)

 

Her blir det er røyk, en iskald cola og en melkerull om det ikke går denne gangen. Men lever i håpet om at det blir leeeeenge til jeg ser den røyken igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så dritt at det ikke gikk denne gangen, Kaksy :(

Du får pleie deg selv med mye kaffe,koseteppe,en god tv-serie og annet koselig :)  Så skal jeg krysse mine fingre og tær for at du får baby i magen på neste forsøk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også drukket masse kaffe og skal ta meg litt vin til helgen! Men vet dere hva, jeg får begynne igjen allerede 28 oktober! Så den kaffe og vin drikkinga blir kort hehe! Slapp å vente i 3 mnd, ble veldig glad for det! Riksen har endret prosedyrene :). Da er det faktisk 40 % sjanse for at jeg kan være gravid til jul jeg også :) jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og kaksy, så trist det ikke gikk denne gangen :-(

Men så bra du får startet på neste forsøk så raskt Opp:-)

 

Selv har jeg vanskelige dager. Hcg-målinger sist uke viste altfor dårlig stigning, den siste en dobling på 4 dager. Så jeg hadde ikke noe tro på dette. I går fikk jeg svar på tirsdagens hcg, som plutselig viste stigning tilsvarende annenhver dag de siste 6 dagene! Så pr nå er jeg 5+5 gravid, men aner ikke om det går bra. Hcg ligger godt under gjennomsnitt fordi den steg minimalt sist uke. I morgen har jeg legetime og får svar på dagens blodprøve. Dette er forferdelig nervepirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, der har virkelig vært mange triste nyheter her inne denne mnd :( håper virkelig det kommer noen oppturer med tiden for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...