Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Storken er en tunghørt og upålitelig jævel, men han kommer som regel til slutt! Snakker av erfaring.

 

Ikke gi dere:) Lykke til!

takk.. det trengte jeg å høre nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye Vicci2000!! Fantastiske nyheter! :) Håper vi alle følger etter en etter en! :D

 

Og lykke til til dere som ruger sammen med meg :) Dette er kjempespennende! :D I dag er jeg på rugedag 10 kom jeg på. Kan man virkelig teste så tidlig? :) Sykehuset ba meg om å ikke teste før på fredag, for da hadde det gått akkurat to uker siden innsett :)

 

Vil bare sende alle dere som det ikke klaffet for en stor klem.... Kjenner desverre så altfor godt til skuffelsene... Men snart er det deres tur også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Vicci2000!! Fantastiske nyheter! :) Håper vi alle følger etter en etter en! :D

 

Og lykke til til dere som ruger sammen med meg :) Dette er kjempespennende! :D I dag er jeg på rugedag 10 kom jeg på. Kan man virkelig teste så tidlig? :) Sykehuset ba meg om å ikke teste før på fredag, for da hadde det gått akkurat to uker siden innsett :)

 

Vil bare sende alle dere som det ikke klaffet for en stor klem.... Kjenner desverre så altfor godt til skuffelsene... Men snart er det deres tur også :)

 

Sist da jeg ble gravid gjennom IVF testet jeg positivt med hjemmetest på dag 9. Synes det å bruke hjemmetester før den endelige blodprøven på dag 12 forbereder en på svaret som kommer. Det har iallefall hjulpet meg å takle mulige dårlige beskjeder bedre. Tenkte denne gang å begynne å teste på dag 8...

 

Hvor kjøper dere forresten graviditetstestene? Jeg kjøpte akkurat 10 tester her til ca 15 kroner stykket http://www.sikkertsvar.no/Graviditetstester/cat1909351_1735332.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer så mye Vicci2000!! Fantastiske nyheter! :) Håper vi alle følger etter en etter en! :D

 

Og lykke til til dere som ruger sammen med meg :) Dette er

kjempespennende! :D I dag er jeg på rugedag 10 kom jeg på. Kan man virkelig teste så tidlig? :) Sykehuset ba meg om å ikke teste før på fredag, for da hadde det gått akkurat to uker siden innsett :)

 

Vil bare sende alle dere som det ikke klaffet for en stor klem.... Kjenner desverre så altfor godt til skuffelsene... Men snart er det deres tur også :)

 

Sist da jeg ble gravid gjennom IVF testet jeg positivt med hjemmetest på dag 9. Synes det å bruke hjemmetester før den endelige blodprøven på dag 12 forbereder en på svaret som kommer. Det har iallefall hjulpet meg å takle mulige dårlige beskjeder bedre. Tenkte denne gang å begynne å teste på dag 8...

 

Hvor kjøper dere forresten graviditetstestene? Jeg kjøpte akkurat 10 tester her til ca 15 kroner stykket http:/

/www.sikkertsvar.no/Graviditetstester/cat1909351_1735332.aspx[/

quote]

 

Det er mange som har positiv test fra rugedag 8-9-10. Det har sine fordeler å vente, og å ikke vente.

Jeg velger også å ikke vente, begynte denne gang å teste på rd 8. Fordelen er at jeg slipper å vente så lenge hvis det viser seg at forsøket er negativt. Jeg vet også litt hvordan hcg endrer seg, første ivf hadde jeg kjemisk, og testen var sterkest på testdag, så hadde kanskje trodd jeg virkelig var gravid hvis jeg ikke hadde testa dagene førbog sett at det ikke utviklet seg bra.

 

Jeg har positive tester denne gangen også, men supersvake, så stor sjanse for en ny kjemisk :-( får vite mer på tirsdag når jeg får svar på hcg-blodprøvene.

Jeg kjøper forresten testene på babyplan.no. 20 tester 225 kr inkl. Porto.

 

Trist å lese om at det er så mange negative tester denne mnd. Men i allefall en som har testet positivt, gratulerer til deg vicci :-)

Endret av Tidenerinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper forresten testene på babyplan.no. 20 tester 225 kr inkl. Porto.

 

 

 

Hmmm, finner bare 20 tester til 289,- der jeg. Det er stav du kjøper, ikke strimmel?

Sjekket akkurat der jeg handler, de har 20 tester de også på tilbud til 250,-. http://www.sikkertsvar.no/Graviditetstest_STAV_20_stk/p1909350_10876736.aspx

Går nok for 20 stk neste gang jeg bestiller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg ute av dansen desverre :`( Gikk på do isted, og fikk blod på papiret :( Huff, for en dårlig start på uka! Og jeg som gikk og trodde at det kom til å gå bra... Men på en annen side har jeg stresset noe enormt de siste ukene da, kanskje det er derfor det ikke gikk? Har jobbet fulltid, og noen ekstra kvelder for å komme ajour, i tillegg er vi midt oppi flytte og vaskekaos, så har ikke slappet av en eneste dag siden innsettet. Men sykepleieren der sa jo at jeg bare kan leve som jeg gjorde før. Huff, men jeg burde tatt mer hensyn :/ Menmen, for sent å gjøre noe med det nå. Er det noen som vet hvor fort man kan kjøre på med fryseforsøk etter at man har mislyktes med ferskforsøk? 

 

Lykke til så mye til dere andre! :) Håper det klaffer for dere! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charnelle:

Har bare kjøpt de stripsene jeg, er vant til de og syns de er ok. En gang kjøpte jeg de stavene, men det var jo akkurat samme testen bare med plastdings utenpå. Bare pass på om de sender varene fra norge eller ikke. Grense på 200 kr før toll, men det vet du sikkert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man straks i Haugesund for egguttak :)

 

Lykke til i dag. Håper du får mange flotte og modne egg. Skal du dyrke til blasto evt?

 

Charnelle:

Har bare kjøpt de stripsene jeg, er vant til de og syns de er ok. En gang kjøpte jeg de stavene, men det var jo akkurat samme testen bare med plastdings utenpå. Bare pass på om de sender varene fra norge eller ikke. Grense på 200 kr før toll, men det vet du sikkert :-)

 

Jeg har også brukt de stimlene fra www.billigtester.no. De slår ut på lav konsentrasjon.

 

Da er jeg ute av dansen desverre :`( Gikk på do isted, og fikk blod på papiret :( Huff, for en dårlig start på uka! Og jeg som gikk og trodde at det kom til å gå bra... Men på en annen side har jeg stresset noe enormt de siste ukene da, kanskje det er derfor det ikke gikk? Har jobbet fulltid, og noen ekstra kvelder for å komme ajour, i tillegg er vi midt oppi flytte og vaskekaos, så har ikke slappet av en eneste dag siden innsettet. Men sykepleieren der sa jo at jeg bare kan leve som jeg gjorde før. Huff, men jeg burde tatt mer hensyn :/ Menmen, for sent å gjøre noe med det nå. Er det noen som vet hvor fort man kan kjøre på med fryseforsøk etter at man har mislyktes med ferskforsøk? 

 

Lykke til så mye til dere andre! :) Håper det klaffer for dere! :)

 

Så dumt, da. Men er du sikker på at det er en mens blødning? Mange som blør gjennom svangerskapet og spesielt på begynnelsen. Mange som også får veldig såre slimhinner av progresteronstøtten man bruker ved IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene hvor dere kjøper graviditetstester, jeg kjøpte nettopp en hel haug strips, så kan jeg ta tester i fleng uten å gå konkurs. Til nå har jeg bare kjøpt på apoteket, og de er jo dyre. 

Jeg går rundt og tenker "jeg er gravid til det motsatte er bevisst" som et lite mantra har. Spiste så mye bløtkake i helga at jeg ble kvalm og tenkte JIPPI, graviditetskvalme (tihi). 

 

Lucky-baby. Jeg har dessverre aldri hatt noen egg på frys, men har forstått det sånn at en nesten ikke trenger å vente siden det er mye mer naturlig for kroppen?

Hvis blødningene øker er det jo sikkert mensen, men som de over sier, bitte-litt blod kan jo være noe annet, festeblødning, hvis du har satt inn to egg kan det være den ene, etc. Hvis du har ekstremt hell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med egguttak i dag Cilie-prøver igjen! :)

 

Ja, nei jeg vet ikke :/ Nå har det sluttet å blø... Hva skjer? For i sted var det ikke bare litt blod, men det var også noen pittesmå prikker (beklager så mye for ekle detaljer). Vi fikk bare satt inn ett egg, så kan desverre ikke være det heller :/ Nå håper jeg bare at jeg ikke fortsetter å blø! Huff, for en slitsom følelse å gå rundt med... Jeg vet ikke hva kroppen driver med!! På en annen side kan det jo være at det er irritasjoner ett eller annet sted inni der pga. den Lutinusen som jeg påfører hver dag. Er det noen flere som har blødd her, som det har gått bra med?

 

Og lykke til til dere som skal teste i nærmeste fremtid, krysser fingrene for at det kommer positive tester i fleng her nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg blodprøvedagen.... :wacko: ikke før torsdag, men likevel....ikke tatt en eneste test enda  :D  vet at Ovitrelle er ute av kroppen da denne ble satt 7. sept...skal en tur ut snart, kanskje kjøpe en test? Vanskelig å teste på morgenurin da jeg i det siste må tisse midt på natta/par tre timer før jeg står opp....orker ikke teste da, haha.....hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Chloe30! Ja, håper at det er en eller annen forklaring på blødningen bortsett fra at det er lille gullegget som vi satte inn som er på vei ut :/ Tror jeg vil få svaret i løpet av de neste 24 timene, for viss det er mensen, så fortsetter det nok å blø snart...

 

Lykke til så mye med blodprøvetaking på torsdag! :) Krysser fingrene masse for deg! Jeg ble ikke satt opp på noe blodprøvetaking jeg? Vet ikke hvorfor. De sa bare på sykehuset at jeg skulle ta en test på dag 14, også ringe inn til de med resultatet. Hmm, er det forskjell på privat og offentlig mon tro? Ikke vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly - høres blond ut, men hva er blasto? Hehe :)

 

*Lucky-Baby* - satser på at det bare er festeblødning :)

 

Og takk til begge :) ble 6 egg :) var 17 poser, men eggene ville ikke bli med ut. Så da er det bare å vente på telefonen i morgen tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky baby - alt håp er ikke ute enda! Fært å være i den "limbo" tilstanden der.

 

Så rart cilie, at de ikke fikk dem ut, kanskje det ikke var no i dem?? Men 6 er jo ikke så værst det :) kan bli mye bra ut av det.

 

Spennende chloe30 ! Jeg synes også det er så skummelt og tør liksom ikke å teste, også skal jeg ta blodprøve rugedag 12 så det er jo ikke så mye vits å få svar 2 dager før for meg og kanskje det er kjemisk ellers så blir jeg lei meg, men får et lite håp likevel. Ahh er så vanskelig ;) men noen liker jo også å få svar tidlig. Huff orker ikke tenke på denne testedagen enda, er jo leeeeenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly - høres blond ut, men hva er blasto? Hehe :)

 

Og takk til begge :) ble 6 egg :) var 17 poser, men eggene ville ikke bli med ut. Så da er det bare å vente på telefonen i morgen tidlig....

 

Blasto er blastocyst. Altså at egget dyrkes litt lenger (ca. 5 dager) tror jeg før det settes inn.

 

6 egg er bra. Vet det er skuffende i forhold til antall eggposer. I mitt første forsøk hadde jeg 21 eggposer, og fikk kun ut åtte egg. Denne gangen hadde jeg også en del eggposer, men fikk kun ut fem egg. Sitter likevel og ruger på to perfekte fire-delte egg. Krysser fingrene for deg og håper at du får en god nyhet i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart cilie, at de ikke fikk dem ut, kanskje det ikke var no i dem?? Men 6 er jo ikke så værst det :) kan bli mye bra ut av det.

 

 

Dette er ganske vanlig, og ofte gjelder dette egg som ikke er modne nok. Slik jeg har forstått det er det slik at eggløsningssprøyta vi setter er den som får egget til å løsne inne i posen sin...slik at det kan suges ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinderinne! Skjønner du er redd det skal være kjemisk, men du har jo strek på gravidtest og du tester tidlig. Det er jo helt strålende! Satser på den blir sterkere og sterkere og flott hcg utslag på blodprøve !:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Cilie ;) Krysser fingra for deg også ;) Blasto er det samme som blastocyster. Da er embryo vokst seg til blastocyststadiet, som er ca dag 5 etter befruktning. De fleste embryo faller fra før Dag 5 og de dyrker dem ikke så lenge hvis man ikke har mange nok egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så rart cilie, at de ikke fikk dem ut, kanskje det ikke var no i dem?? Men 6 er jo ikke så værst det :) kan bli mye bra ut av det.

 

Dette er ganske vanlig, og ofte gjelder dette egg som ikke er modne nok. Slik jeg har forstått det er det slik at eggløsningssprøyta vi setter er den som får egget til å løsne inne i posen sin...slik at det kan suges ut.

Ah okey,skjønner, lærer mer og mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og lurer på om jeg kanskje skal teste i morgen tidlig....bare for å se om eggløsningssprøyta er ute av kroppen.

 

Men: På den annen side er det litt deilig å leve lengst mulig i håpet...

 

Dere vet: GRAVID TIL DET MoTSATTE ER BEVIST ;)

 

Testet tidlig i mitt første forsøk og var så innmari glad. Til og med cb digital sa "Gravid", men så viste det seg å være kjemisk.

 

Kanskje bedre å vente til man kan få vite helt sikkert.

 

Hva tenker dere andre å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telles innsettingsdagen som rugedag 1?

For da er jeg på rugedag 11 i dag :) Og viss jeg ikke fortsetter å blø i dag, så skal jeg ta en test i morgen kanskje :) Eller er det for tidlig evt.? Må på apoteket i dag evt. for å kjøpe en test, for har glemt å bestille på nettet :/ For en spennende periode!!

 

så bra med 6 egg Cilie! Håper alle blir befruktet :)

 

Hvor går dere til behandling? vi går på St.Olavs Hospital :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telles innsettingsdagen som rugedag 1?

For da er jeg på rugedag 11 i dag :) Og viss jeg ikke fortsetter å blø i dag, så skal jeg ta en test i morgen kanskje :) Eller er det for tidlig evt.? Må på apoteket i dag evt. for å kjøpe en test, for har glemt å bestille på nettet :/ For en spennende periode!!

 

så bra med 6 egg Cilie! Håper alle blir befruktet :)

 

Hvor går dere til behandling? vi går på St.Olavs Hospital :)

 

Jeg teller rd 1 som dagen etter innsett.

Det kan være at det er for tidlig å få utslag på test. Vær oppmerksom på at du også kan få utslag dersom det viser seg at det er en kjemisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...