Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Charnelle - så bra :) det var en god telefon!! lykke til med innsettet av eggene

 

Opp - holder fingrene krysset for lørdagen :)

 

håper det går med uttakk og innsett neste uke :) alt var liksom på linje for at det skulle bli nå. har ikke gjort noe på halvannet år etter at vi fikk en idiotisk beskjed fra sykehuset, så halvannet år med depping, trøstespising osv...så ble jeg sendt til gyn pga smerter, og hun sa at det var ikke noe problem med behandling for å få barn, ringte Hausken og fikk time til samtale 2 dager etterpå. dro dit, og de sa de kunne starte behandling på syklusdag 2 - og hvilken dag er det i dag, hvilken dag er det i dag - jo da, det var syklus dag 2 :) :) :) så kunne starte med en gang med sprøytene :) så det virker litt sånn som om det er litt ment to be  :wub:

 

eller jeg lever i det håpet hvertfall  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kaksy: imorgen er det blodprøve for meg ja, da kommer på en måte dommen.. lever jo i en boble om at det kan være mulig å være gravid selv med negative tester, jeg har jo ikke fått mens enda.. kjenner likevel at jeg er skeptisk til om det har gått, det er en del som taler imot :P

 

tante esel: det var leit å høre om deg også!! makan til dårlig runde dette var for så mange... sist gang vi hadde forsøk så syns jeg alle ble gravide, nå var det liksom helt motsatt..

 

lykke til til alle som har fått ut mange egg, hatt innsett eller fått beskjed om befruktede egg :) krysser fingrene for dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsen79 og Tante Esel nå føler jeg med dere. Det er så tungt når alt her i verden kretser rundt forsøk og utfallet blir negativt. Livets realiteter gir en enn hard smekk også er det tilbake til start igjen. Ja, er det mulig at noen må slite så forferdelig når andre igjen blir gravide bare de ser på manen sin. Åh, møkkarealiteter. Vi vil jo bare oppnå det samme som andre rundt oss klarer uten store problemer.

 

Kjenner jeg blir litt nervøs på egne vegne og testingen neste uke når jeg leser om andre som får negativt resultat. Har nå hatt seks negative stimuleringsforsøk på rad og kjenner håpet svinner. Ja, det er som min venninne sier du har fått så mange negative tester at du ville blitt overrasket om det var en positiv. Det er nok litt sant for min del men jeg har fremdeles et lite håp derfor gir jeg meg ikke ennå. Mannen min er også blitt sånn og pratet om neste forsøk midt i stimuleringsperioden til dette forsøket. Tror det er en overlevelsemekanisme for å orke å gå igjennom dette her flere ganger.

 

Gratulerer med innsett av to embryoer Charnelle, Kaksy og Sunfly! Nå er dere også klar for den store og lange tanke og grubleperioden som rugetiden er. Helt merkelig hvordan så mange tanker kan komme helt plutselig for ikke å snakke om hvor mye man analyserer alt rundt seg og kroppslige tegn.

 

Da var Opp også ferdig med uttaket sitt av hele 12 eggfollikler i dag. Gratulerer du fylte en hel eggekartong i dag. Dette går veien og snart er du også en lykkelig ruger som oss andre.

 

I går jogget jeg en liten tur. Var så glad fordi jeg følte jeg eide min egen kropp igjen! Har hatt forsøk i januar, mars, mai og september. Kjenner jeg er lei av alle medisiner, sprøyter, kontroller, uttak og at det går med veldig mye tid, penger og tanker til hvert forsøk. Kan nesten ikke huske hvordan det var å ikke være i forsøk for vi har drevet på i så mange år nå. Tror jeg begynner å bli lei hele styret med forsøk etter forsøk og havne tilbake til start gang på gang. Noen av dere andre prøvere som føler det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernemagnolia - håper virkelig det blir en positiv test for deg neste uke :) det er sant som du sier, det er mye å gå gjennom med sprøyter, timer, kontroller, skjema, bivirkninger, styr og stress...hadde vært enklere om vi var sånn som de som blir gravide med en gang de har sex. men vi måtte visst få en utfordring, men vi skal nok klare det. for det om vi til tider blir lei og sliten av prossessen, negative tester og dritt. og man må ha overlevelsesmekanismer og galgen humor bare for å komme seg igjennom det. men for å se på det på en annen måte, så er vi utrolig sterke kvinner som klarer å gå gjennom denne prossessen, for det er det ikke alle som klarer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg offisielt en ruger og har to egg som svirrer rundt inni magen min.

Legen sa begge disse var 5 delte, noe som visstnok er veldig positivt.

Bruker nå samme oppskrift som da jeg ble gravid med datteren min, mest mulig ro og hvile.

Blir et par uker i horisontalen her og lite stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å krepsen :( det var dritt :( hva er det som gjør at dere  velger Tyskland videre???

 

negativ møkkatest her også!offisielltestedag...   men den neste testen jeg tisser på skal være positiv, så nå gidder jeg ikke teste før jeg er sikker på at jeg er gravid!!! Håper på å få nytt ferskforsøk så fort som mulig!! vil ha kort regime denne gangen!!! ikke noe nesespray...

 

ønsker resten lykke til med testing!! kommer nok til å følge med på sidelinja :D

Kjære Tanta Esel føler med deg, det er noe dritt når det ikke går veien altså. Tror det går den samme veien her i gården. Sånn som du sa "bare føler det på hele kroppen"

vet det er tidlig men....Hva er det som egentlig avgjør om man får kort -eller langregime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk sunfly og kaksy!

Fikk telefon i dag tidlig fra laboratoriet og trodde først det var dårlige nyheter. Men begge eggene var i følge hun som ringte "kjempefine" og jeg skal sette de inn om en time. Er så vannvittig lettet over at jeg har kommet over den første kneika med to supre egg.

En sånn telefon er bare helt herlig å få. Lykke til med supereggene.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så mange negative tester :(  jeg beklager for å ha startet en sånn dårlig trend!!!

 

Tatt 4 blodprøver nå - fått svar på 3 av de. De satset på at svaret på 4.prøven fikk jeg i morgen. Det var bare for å konstantere en abort.

 

Hcg 1: 31

Hcg 2: 97

Hcg 3: 102

Hcg 4: ???

 

Det var 2 dager i mellom prøve nr.1 og 2. Mens det var 5 dager i mellom prøve nr. 2 og 3 :(

Så da ligger vel nok prøve nr.4 på 11 sikkert......2 dager i mellom prøve nr. 3 og 4

 

 

Håper så inderlig at det er kun positive tester fremover - dere har med å veie opp for alt det negative vi har stellt i stand :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så mange negative tester :( jeg beklager for å ha startet en sånn dårlig trend!!!

 

Tatt 4 blodprøver nå - fått svar på 3 av de. De satset på at svaret på 4.prøven fikk jeg i morgen. Det var bare for å konstantere en abort.

 

Hcg 1: 31

Hcg 2: 97

Hcg 3: 102

Hcg 4: ???

 

Det var 2 dager i mellom prøve nr.1 og 2. Mens det var 5 dager i mellom prøve nr. 2 og 3 :(

Så da ligger vel nok prøve nr.4 på 11 sikkert......2 dager i mellom prøve nr. 3 og 4

 

 

Håper så inderlig at det er kun positive tester fremover - dere har med å veie opp for alt det negative vi har stellt i stand :P

Åhh fightern, så utrolig fært med slike nesten graviditeter, det blir liksom som å stikke skrutrekker inn i allerede et åpent sår og vri rundt, sånn føles det for meg ihvrf med denne sorgen og når det ikke går som man hadde håpet og trodd. Det gjør ekstra vondt. Får prøve å ta det positive ut av forsøket, og se fremover mot neste. Det virker som kroppen er klar og gjerne vil ta imot en liten spire. Neste gang sitter den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle stå ....

Hcg 3: 182!!!

Men er da for lite for 5 dager.... :(

 

Blødde igjen i går. Går ennå på Lutinus, selv om jeg veeet det er over. Har 2 piller igjen, så da trykker jeg de likegodt opp i glufs og blir ferdig med det!

 

Får sette min lit hos Dr. Hausken igjen. Var hos han for 3 år siden, så da satser vi på mirakler i november/desember  :) . Han ville sette meg på enda et kort regime, heldigvis. Men må vente 2 sykluser....huff,jeg som har så uregelmessig mens :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Tanta Esel føler med deg, det er noe dritt når det ikke går veien altså. Tror det går den samme veien her i gården. Sånn som du sa "bare føler det på hele kroppen"

vet det er tidlig men....Hva er det som egentlig avgjør om man får kort -eller langregime?

 

 jeg har hatt begge deler, kroppen respondere likt, så derfor kan jeg nok velge,... tror de har mer kontroll når de4 brukere nesespray... lettere å holde fokus på syklussen liksom...

vet at endometriosepasienter alltid får langt regime...

 

dritt når man bare kjenner det på kroppen :( håper du tar feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

figtheren : se på det sånn at du faktisk BLE gravid dette forsøket! da er det jo masse håp for lykke neste runde! meg er det jo 2 år siden sist graviditet :( blæ! Pluss at du har ei vakker snuppe heldiggrisen!!!

 

stjernemagnolia: det er viktig å ta vare på kroppen og ikke minst psyken sin oppe i det her!! jeg vet det, for jeg har vært der du er nå... hadde 3ferskforsøk, og 2 frys en graviditet og resten negative fra januar 2011-juni2012 da levde jeg bare i en boble fra gng til gang... følte meg som en robot... og jeg var så ulykkelig!! jeg endte med å bli sykemeldt i 6 mndr pga utslitthet ifht dette.... så da fant jeg ut at en pause, og bare fokusere på å leve var tingen for meg... et år senere sitter jeg her i gang med nye forsøk. men psyken er blitt så mye mye bdre!! og jeg er lykkelig i bunn denne gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er fortsatt testen negativ, men ingen mens. Syns kroppen er litt slem som holder meg for narr på den måten..

Reiser til riksen for å ta blodprøve slik t jeg får det ut av verden skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så innmari vondt i ryggen....fikk beskjed om at det var vanlig da eggposene hadde blåst seg opp igjen ganske kraftig. Nå har jeg imidlertid fått slike strekksmerter nederst i magen. Skikkelig ubehagelig og det er desidert værre på høyre enn venstre side.  

 

Noen flere som har opplevd dette?

 

Tankene begynner å vandre til blindtarmen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly: etter at fosterbroren min hadde blindtarmbetennelse i vinter har eg lært følgende: trykk ned der blindtarmen sittet (nede til høyre på magen). Hvis det gjør vondt når du slipper opp bør du ta deg en tur til legen.

Håper i alle fall det går fort over!!

 

Da har jeg tatt blodprøve, må ringe kl 12 for å få svaret.

Er det egentlig noen mulighet for at man er gravid når man ikke at utslag på testene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optatium: lykke til idag. Tror helt klart at det går ann å få positivt på blodprøve, men negativt på egentester. Blodprøven slår ut tidligere tror jeg. Igår ved innsett fikk jeg beskjed om at testdag (med graviditetstest) først er 8 oktober, mens en blodprøve ville være lenge før. 

 

Sunfly. jeg har ikke opplevd det du beskriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaksy :  når skal du ta blodprøve da? Jeg fikk vel egentlig aldri beskjed om å ta en graviditetstest, men bare blodprøve .... Da er det jo ingen vits i å teste før blodprøven???  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chloe: er egentlig ingen grunn til P teste før nei, er bare at det er fristende :-P men så blir man skuffet da!

 

Kaksy: takk for svar, det beroliget litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optatium:  Jeg hadde hvite tester på testdagen, mens positiv blodprøve på RD 15 :)

Men endte jo ikke godt da...men det gjør det jo selvfølgelig hos deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått det (er ingen lege, men dette er det jeg har blitt fortalt), så varierer hcg stigning fra person til person. Derfor kan alt være ok, men en har så lav hcg at det ikke slår ut på urin, bare blod. Men at alt er ok uansett. Det viktigste er ikke tallet, men at den øker ganske raskt. Men ved en blodprøve ser en det sikkert tidligere. 

 

Jeg skulle gjerne fått blodprøve, men de gir ikke det der jeg er. En må teste selv med vanlige graviditestester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...