Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

I dag var jeg hos gynekolog, og da fikk jeg mulighet til å ta ultralyd. Jeg kunne se min lille på 3 cm var i stor aktivitet, og alt så fint ut! Jeg er en dag lenger enn jeg trodde, så er 9 + 5 i dag. Termindatoen har blitt flyttet fra 26.januar til 23.januar:) Det var helt fantastisk å se livet som spirer inne i meg<3

 

 

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes
2. eneleh_, Januarbaby2014
3.MeretheNordland,
4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones
5.sevilla, LilleMy+1<3
6. olebrum26_05&amp;09-jan14
7.Anaira, Anonym88
8. Klatrejenta, Camilla136
9. Når 3 blir 4 <3
10. Alleria,lady82
11. Paulita, Mej 
12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3
13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN
14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11
15. Fruktig, Januars lykkeliten
16. Stinemor:)2,blonid, fr0zen84
17. Koneogkone+litenjente
18.
19.
20. rugemaskinen, Power puff
21.browneyes, lilja90
22. LilleMy007,
23. Steinbukkpia, Ibris89
24.
25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy, januarspire---2012+2014
26. Camillok
27. Prøverpånr1,bolla87, preggy96
28. Stjerna2011, Minnimusa
29. Regina_George
30. Lmt1g
31. Lillepu86, Piu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært på UL :-D fikk se den lille som hadde vokst en del siden sist :-D fikk se ett lite hjerte som slo.. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

kan noe fjerne meg fra listen.

Er flyttet med termin til februar. Såda tusler jeg over dit.

Takk for meg hær inne og lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes
2. eneleh_, Januarbaby2014
3.MeretheNordland,
4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones
5.sevilla, LilleMy+1<3
6. olebrum26_05&amp;09-jan14
7.Anaira, Anonym88
8. Klatrejenta, Camilla136
9. Når 3 blir 4 <3
10. Alleria,lady82
11. Paulita, Mej 
12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3
13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN
14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11
15. Fruktig, Januars lykkeliten
16. Stinemor:)2,blonid, fr0zen84
17. Koneogkone+litenjente
18.
19.
20. rugemaskinen, Power puff
21.browneyes
22. LilleMy007,
23. Steinbukkpia, Ibris89
24.
25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy, januarspire---2012+2014
26. Camillok
27. Prøverpånr1,bolla87, preggy96
28. Stjerna2011, Minnimusa
29. Regina_George, Lillja90
30. Lmt1g
31. Lillepu86, Piu

 

Sånn der fikk eg endret min fra den 21 til den 29 Januar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. jeg var på ny ul forrige tirsdag og fikk da vite jeg var 11+1 istede fpr 10+3. . Så er da 12+1 idag... jippi.. 2 tri. Here l come:-D trodde det var den uka en gikk over på 13 jeg.. altså 12+6...:-P Gratulerer mef milepæen folkens ♡ Lykke til videre:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hello ladies! 
Har bare et sjapt spørsmål; jeg tar et kosttilskudd som heter Gravid Kosttilskudd merka Lifeline Care, som inneholder alle nødvendige vitaminer, mineraler osv. Men de har jerntabletter også der, som jeg nå har tatt i 2 uker ++, og jeg blir så sinnsykt dårlig form av dem! Jeg blir skikkelig dårlig i magen, og spyr hele tiden, overalt. Senest i dag tidlig måtte jeg løpe ut av Kiwi for å kaste opp - kjempeflaut. Men det verste er magesmertene... Føles som om magen eksploderer.. Nå har jeg bestemt meg for å kanskje ta disse hver andre eller tredje dag, men fortsette med de andre vitaminene på daglig basis. Noen som har noe lignende erfaring av de jerntablettene? og de STINKER! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tar samme som deg, jeg synes ikke disse jerntablettene er ille uforhold til andre jern ting jeg har tatt tidligere. Har du prøvd å ta de på kvelden istedenfor morningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på samme kosttilskudd og eg ble å dårlig av dem og spydde. meeeen så begynte eg å ta dem om kvelden når eg legg meg å da ble det litt bedre :) prøvd det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også kosttilskuddet Gravid, og har ikke blitt dårlig av dem.. :)  Jeg tar ikke jerntabletter i tilleg, skal man det..?  :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest usababy

Legekontroll i dag. Utvendig ultralyd viste to småtasser som lå og sprellet, så begge to har det fint :D

 

Ang tilskudd. Jeg har kun fått beskjed om å ta folat de første tre mnd, ellers ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legekontroll i dag. Utvendig ultralyd viste to småtasser som lå og sprellet, så begge to har det fint :D

 

Ang tilskudd. Jeg har kun fått beskjed om å ta folat de første tre mnd, ellers ikke noe.

Det er folat i den pakken, også omega 3, jern og litt andre vitaminer og mineraler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også bare folat. Forstod det slik at det ikke er bra å ta tilskudd dersom en ikke trenger det.. Kan få for mye også. Jeg spiser mye grønnsaker til vanlig og håper jeg får i meg det jeg trenger gjennom kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med lite jern i lang tid og hadde også lite d vitamin før graviditeten, så da synes jeg de pakkene var enkle og greie å ta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legen har sagt at man har for lite jern, eller for lite av noe annet, skal man ta tilskudd, ellers er det bortkastede penger. (og man kan risikere å få for mye). Det er bare folat og evnt. omega-3 med d-vitamin (hvis man ikke spiser mye fet fisk og d-vitamin, som de færreste gjør) som anbefales til alle. Det er et visst kosttilskudd-hysteri i befolkningen generelt - den bransjen er flink til å reklamere for seg selv og gi inntrykk av at dette er noe man trenger, når de færreste gjør det.

 

Hvis du attpåtil blir dårlig av kosttilskuddet synes jeg du skulle slenge det i søpla så fort som råd er. Trenger du jerntabletter har de det på apoteket, disse kjekke multi-tilskuddene for gravide er bare en snarvei til veldig dyr urin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake etter første ferie og må si jeg ikke hadde bestilt den storbyturen om jeg viste at jeg kom til å være gravid. Fy søren så dårlig jeg har vært! Jeg er nå i uke 9+2 og kvalmen når hele tiden nye høyder. Gleder meg så sinnsykt til det går over!!! Ang kosttilskudd tar jeg folat og d-vitamin da jeg har et stort mangel på d-vitamin (sjekket hos legen) og jeg generelt er veldig forsiktig med sola da jeg er overredd for rynker. 

 

Har et spørsmål ang UL i uke 12. Jeg ønsker å få sjekket nakkefold og neseben for å utelukke (så langt det lar seg gjøre) downs. Jeg håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå altså, men jeg ønsker meg bare så inderlig et friskt barn. Det jeg lurer på er om de private legen gjør dette selv om jeg er frisk og ung? Har nemlig hørt at leger ikke har lov til å se spesielt etter dette, men om de oppdager det "tilfeldig" så kan de sende meg videre til nærmere undersøkelser. Kan jeg spørre legekontoret rett ut om de utfører dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på samme kosttilskudd og eg ble å dårlig av dem og spydde. meeeen så begynte eg å ta dem om kvelden når eg legg meg å da ble det litt bedre :) prøvd det? 

Takk for svar!

Jeg har prøvd morgen, midt på dagen og på kvelden.. Men i går droppet jeg akkurat jern-tilskuddet, og var i helt fin form, så tror jeg skal ta det annenhver dag eller hver tredje, og heller høre med legen om jeg ikke har nok jern i kroppen (spiser jo mye leverpostei og nok fisk), så kanskje derfor jeg reagerer så innmari. Men inntil videre så troooor jeg kanskje at jeg dropper dem noen få dage, for er ikke godt å ligge å vri seg i smerte + spy som en foss bare jeg tenker på f.eks... majones. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Regina_george: prøv Sea Band mot kvalmen. Jeg har også vært veldig kvalm og dårlig, men Sea Band har hjulpet mye. :). Kjøpes på apoteket. Må settes på riktig, så trykket blir akkurat på punktet, ellers funker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var vi på ul - 10+1 ble vi fortalt. Utrolig deilig å høre hjertelyden og ekstra stas når lille beveget seg. Jeg bare satt og smilte fra øre til øre. Pappaen synes også det var stort og litt mer virkelig å få se at det er noen der :)

Vi er så lykkelige og skal kose oss med helg og herlige bilder av en liten knøtt. Håper alt er bra med dere - god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig  :D  Får man høre hjertelyder så tidlig?  :huh:  

Isåfall gleder jeg meg til neste UL!  :)

 

Noen her som vet om i hvordan uke man kan få 3D UL??  ^_^  

Idag er jeg 9+2, og må si kvalmen kom tilbake for noen dager siden ti ganger værre enn det den var  :blink: Så her er det litt vanskelig å holde på maten, går for det meste i vann, eplejucie (blandet med gulrotjucie), frukt og litt suppe noen ganger.. også er jeg trøtt heeeeletiden :mellow:  Har en del små smerter ut i begge sidene! 

 Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles mye kvalm, trøtt, svimmel og hodepine :/ vært sykemeldt i 3 uker og blir nok det litt til. Er 12 uker på mandag, så krysser fingrene for at det snart blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svimmel ble jeg helt plutselig da jeg var på kjøretime :o  Var veldig ekkelt og virket som veien beveget seg selv om bilen sto i ro! Men var heldigvis akkurat ferdig å kjøre og på vei ut av bilen da det skjedde... Men tidligere i dag føltes det ut som jeg skulle gå i bakken! 

 

Men med mamma sine råd ble kvalmen litt bedre ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...