Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Regina, er akkurat som deg! Umulig å prøve å planlegge måltid, for det man spiste forrige dagen blir man bare kvalm av dagen etter og det man ble kvalm av da har du døds lyst på en dag senere hehe.. Kan vel si at økonomisk middagsplanlegging og storhandling er bare å glemme!! Må bare handle det jeg har lyst på akkurat der og da hehe..

 

Var hos en gammel venn av meg i går, ble bedt på middag og fikk grillet svinefilet og hadde veldig lyst på det, helt til jeg tok to biter og så klarte jeg ikke spise mer, huff følte meg skikkelig uhøflig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regina, er akkurat som deg! Umulig å prøve å planlegge måltid, for det man spiste forrige dagen blir man bare kvalm av dagen etter og det man ble kvalm av da har du døds lyst på en dag senere hehe.. Kan vel si at økonomisk middagsplanlegging og storhandling er bare å glemme!! Må bare handle det jeg har lyst på akkurat der og da hehe..

 

Var hos en gammel venn av meg i går, ble bedt på middag og fikk grillet svinefilet og hadde veldig lyst på det, helt til jeg tok to biter og så klarte jeg ikke spise mer, huff følte meg skikkelig uhøflig!

 

Signerer også... Jeg er helt håpløs!! Handler flere ganger til dagen, bare fordi at jeg kommer på at det ENESTE jeg har lyst på er xx. I dag gikk det greit med Gorby's (ferdig pirog fra frysedisken) av alle ting. Tror ikke jeg har spist det siden jeg var i tenårene (det begynner å bli en stund siden..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regina, er akkurat som deg! Umulig å prøve å planlegge måltid, for det man spiste forrige dagen blir man bare kvalm av dagen etter og det man ble kvalm av da har du døds lyst på en dag senere hehe.. Kan vel si at økonomisk middagsplanlegging og storhandling er bare å glemme!! Må bare handle det jeg har lyst på akkurat der og da hehe..

 

Var hos en gammel venn av meg i går, ble bedt på middag og fikk grillet svinefilet og hadde veldig lyst på det, helt til jeg tok to biter og så klarte jeg ikke spise mer, huff følte meg skikkelig uhøflig!

 

Signerer også... Jeg er helt håpløs!! Handler flere ganger til dagen, bare fordi at jeg kommer på at det ENESTE jeg har lyst på er xx. I dag gikk det greit med Gorby's (ferdig pirog fra frysedisken) av alle ting. Tror ikke jeg har spist det siden jeg var i tenårene (det begynner å bli en stund siden..).

Regina, er akkurat som deg! Umulig å prøve å planlegge måltid, for det man spiste forrige dagen blir man bare kvalm av dagen etter og det man ble kvalm av da har du døds lyst på en dag senere hehe.. Kan vel si at økonomisk middagsplanlegging og storhandling er bare å glemme!! Må bare handle det jeg har lyst på akkurat der og da hehe..

 

Var hos en gammel venn av meg i går, ble bedt på middag og fikk grillet svinefilet og hadde veldig lyst på det, helt til jeg tok to biter og så klarte jeg ikke spise mer, huff følte meg skikkelig uhøflig!

 

Signerer også... Jeg er helt håpløs!! Handler flere ganger til dagen, bare fordi at jeg kommer på at det ENESTE jeg har lyst på er xx. I dag gikk det greit med Gorby's (ferdig pirog fra frysedisken) av alle ting. Tror ikke jeg har spist det siden jeg var i tenårene (det begynner å bli en stund siden..).

 

Samme her ! Merker det på matbudjsettet :mellow: Får lyst på rare ting som jeg ikke pleier å spise. Mest ting som desverre har mye salt i seg. Men får jo aldri i meg mengde av en matvare likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser det jeg føler for akkurat nå... cola og potetgull er omtrent eneste som ikke kommer opp igjenn.. bortsett fra idag... :-P var på Akkupunktur påtorsdag, følte meg bra ttorsdag og fredag... nå spyr jeg igjenn... blæææhåper det gir seg snart... er 9+litt til. .:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært grisekvalm denne uken, og gjerne hele dagen. Skjønner ikke hvorfor det kalles "morgenkvalme" :P . Problemet mitt er at når jeg er så kvalm så er det gjerne bare én ting jeg klarer å spise og alt annen mat høres grusomt ut. F.eks første dagen med kvalme var det kun reker og laks som hørtes fristende ut. Så spiser jeg litt og så bare FY FADER SÅ EKKELT. Så tenker jeg at reker og laks - det skal jeg aldri spise igjen. Dag nr.2 tenkte jeg at salte kjøttkaker ville hjelpe, men samme skjedde det samme da også. I dag har jeg spist mange rista brødskiver med smør og brunost, men nå sitter jeg og blir helt uggen av tanken på de brødskivene. Frykter at jeg til slutt har utelukket all mat i hele verden! Er virkelig ingenting som frister.... Noen tips? Nå går det liksom bare i Farris ofg agurk.

 

Nei, skjønner ikke hvorfor det kalles morgenkvalme jeg heller.. For meg går kvalmen i bølgedaler i løpet av dagen, men jeg er så heldig at det ikke har kommet opp noe ennå, heldigvis.. Misunner deg ikke:/ Men matlysten er så der.. Mye som plutselig ikke frister. Det jeg jeg har klart å få ned uansett er friske bær, frukt og grønnsaker, suppe, yoghurt, nøtter, tørt knekkebrød, juice og sjokomelk. Prøvd noe av dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Er snart 7 uker på vei og hadde rosa utflod i går på papiret. :/ Kjenner meg litt trist og lei meg.

Vet at det ikke trenger være noe, men har mistet før rundt denne tiden. Og da kom det rosa eller brunlig utflod. :.(

Skal på tidlig ul i morgen da, så er spendt og redd for resultatet.

Er jo blitt små vandt til tanken på at jeg er gravid.

Har mye symptomer da, ser på det som positivt siden jeg de andre gangene jeg har mistst ikke har hatt noen symptomer.

*snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff. Er snart 7 uker på vei og hadde rosa utflod i går på papiret. :/ Kjenner meg litt trist og lei meg.

Vet at det ikke trenger være noe, men har mistet før rundt denne tiden. Og da kom det rosa eller brunlig utflod. :.(

Skal på tidlig ul i morgen da, så er spendt og redd for resultatet.

Er jo blitt små vandt til tanken på at jeg er gravid.

Har mye symptomer da, ser på det som positivt siden jeg de andre gangene jeg har mistst ikke har hatt noen symptomer.

*snufs*

 

Slapp helt av! Det er helt vanlig! Jeg hadde småblødninger ofte rundt da.. på på fredag hadde jeg full panikk da jeg blødde mye! Hadde tilogmed en ganske stor klump.. det likte jeg dårlig... var på ul. Senere på dagen og alt var helt fint! Satse på der er det for deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Er snart 7 uker på vei og hadde rosa utflod i går på papiret. :/ Kjenner meg litt trist og lei meg.

Vet at det ikke trenger være noe, men har mistet før rundt denne tiden. Og da kom det rosa eller brunlig utflod. :.(

Skal på tidlig ul i morgen da, så er spendt og redd for resultatet.

Er jo blitt små vandt til tanken på at jeg er gravid.

Har mye symptomer da, ser på det som positivt siden jeg de andre gangene jeg har mistst ikke har hatt noen symptomer.

*snufs*

 

Slapp helt av! Det er helt vanlig! Jeg hadde småblødninger ofte rundt da.. på på fredag hadde jeg full panikk da jeg blødde mye! Hadde tilogmed en ganske stor klump.. det likte jeg dårlig... var på ul. Senere på dagen og alt var helt fint! Satse på der er det for deg og!

 

 

Takk for trøstende ord.

Vet det er helt vanlig, blir bare litt engstelig. Har mistet før og håper veldig den sitter nå.

Er redd samme beskjeden kommer i morra på ul. Desverre ser jeg ikke noen hjerteslag eller hær er det ikke noe :(

Men får bare krysse fingre og tær. Ikke så mye mer jeg kan gjøre.

 

Så bra at alt sto helt fint til med knøttet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her jeg også :) Med termin 4 Januar 14 :)

 

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_, Januarbaby2014

3.MeretheNordland,

4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones

5.sevilla

6. olebrum26_05&amp;09-jan14

7.Anaira, Anonym88

8. Klatrejenta, Camilla136

9. Når 3 blir 4 <3

10. Alleria,lady82

11. Paulita, Mej, Blonid

12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3

13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN

14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20. rugemaskinen, Power puff

21.browneyes, lilja90

22. LilleMy007,

23.

24.

25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy

26. Camillok, Ibris89

27. Prøverpånr1,bolla87

28. Stjerna2011, Minnimusa

29. Regina_George

30.

31. Lillepu86, Piu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!! Hopper inn her jeg også. Har menstermin 18 januar. Husker ikke hvor mange uker jeg er på vei. Synes ikke at det er så lenge siden jeg var her inne sist.... Artig at det er så mange januar mager.. Ønsker alle lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Er snart 7 uker på vei og hadde rosa utflod i går på papiret. :/ Kjenner meg litt trist og lei meg.

Vet at det ikke trenger være noe, men har mistet før rundt denne tiden. Og da kom det rosa eller brunlig utflod. :.(

Skal på tidlig ul i morgen da, så er spendt og redd for resultatet.

Er jo blitt små vandt til tanken på at jeg er gravid.

Har mye symptomer da, ser på det som positivt siden jeg de andre gangene jeg har mistst ikke har hatt noen symptomer.

*snufs*

 

Slapp helt av! Det er helt vanlig! Jeg hadde småblødninger ofte rundt da.. på på fredag hadde jeg full panikk da jeg blødde mye! Hadde tilogmed en ganske stor klump.. det likte jeg dårlig... var på ul. Senere på dagen og alt var helt fint! Satse på der er det for deg og!

 

 

Takk for trøstende ord.

Vet det er helt vanlig, blir bare litt engstelig. Har mistet før og håper veldig den sitter nå.

Er redd samme beskjeden kommer i morra på ul. Desverre ser jeg ikke noen hjerteslag eller hær er det ikke noe :(

Men får bare krysse fingre og tær. Ikke så mye mer jeg kan gjøre.

 

Så bra at alt sto helt fint til med knøttet ditt :)

 

Satsa på alt er helt flott! Har du no kvalme/ ømme pupper ect? Det trenger okke å vær noe en må ha, mn kan vær ett bra tegn! Uansett masse lykke til imorga :-D skal krysse fingrene for den lille og deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på terminlisten jeg også etter vi har sett et lite bankende hjerte på tidlig UL. Har termin 17.1.14. Vi har ei jente på 2,5 fra før :) og gleder oss til å få en til.

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_, Januarbaby2014

3.MeretheNordland,

4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones

5.sevilla

6. olebrum26_05&amp;09-jan14

7.Anaira, Anonym88

8. Klatrejenta, Camilla136

9. Når 3 blir 4 <3

10. Alleria,lady82

11. Paulita, Mej, Blonid

12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3

13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN

14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17. Koneogkone+litenjente

18.

19.

20. rugemaskinen, Power puff

21.browneyes, lilja90

22. LilleMy007,

23.

24.

25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy

26. Camillok, Ibris89

27. Prøverpånr1,bolla87

28. Stjerna2011, Minnimusa

29. Regina_George

30.

31. Lillepu86, Piu


  •  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veeeeldig til i morgen, da er det tidlig ul.. Enten uke 10 eller uke 14, spennende :-) dere som har tatt ul allerede, hva tror dere, innvendig eller utvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk utvendig ul i uke 8 og 10 : ) i uke 8 så jeg bare en klump med et hjerte som slo, men i uke 10 så vi armer, ben,kropp og hode og hjertet som dundret i vei !! Hvis man er normalt slank så ser de ofte ok på utvendig ul så tidlig !! Lykke til imorgen : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har nevnt det for min kjære så han er forberedt hvis det blir innvendig, men utvendig hadde selvfølgelig vært greiest.. :-) nå er det enten uke 10 + noen dager eller 14 + noen så da skulle man vel kunne se greit :-)

 

Takk for lykkeønskninger, krysser fingrene for at alt er bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har begynt å fortelle til venner og familie enda?

 

Vi tenker å innvitere søsken og foreldre også lage en stor kake, med pupper og stor mage, også skrive på "i vinter blir vi tre"..

Svigermor får samtidig en handleliste (de skal på ullared, og handler allerede babytøy til min venninne) mens mamma får en pose med garn og oppskrift :-)

 

 

Gleeeeder oss til å dele nyheten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer koneogkone:-)

Lykke til i morgen Blonid!! :-) vil tro de ser greit når du er så langt på vei med utvendig:-)

Vi var på første UL i dag, 7+4, og fikk se en perfekt liten skapning med et sterkt bankende hjerte:-)) innvendig her og det var ikke noe stress;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten fortalt det til de nærmeste allerede, siden det er prøverør og derfor en litt lenger prosess:-)

Men venter med storesøstrene og en del venner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Er snart 7 uker på vei og hadde rosa utflod i går på papiret. :/ Kjenner meg litt trist og lei meg.

Vet at det ikke trenger være noe, men har mistet før rundt denne tiden. Og da kom det rosa eller brunlig utflod. :.(

Skal på tidlig ul i morgen da, så er spendt og redd for resultatet.

Er jo blitt små vandt til tanken på at jeg er gravid.

Har mye symptomer da, ser på det som positivt siden jeg de andre gangene jeg har mistst ikke har hatt noen symptomer.

*snufs*

 

Slapp helt av! Det er helt vanlig! Jeg hadde småblødninger ofte rundt da.. på på fredag hadde jeg full panikk da jeg blødde mye! Hadde tilogmed en ganske stor klump.. det likte jeg dårlig... var på ul. Senere på dagen og alt var helt fint! Satse på der er det for deg og!

 

 

Takk for trøstende ord.

Vet det er helt vanlig, blir bare litt engstelig. Har mistet før og håper veldig den sitter nå.

Er redd samme beskjeden kommer i morra på ul. Desverre ser jeg ikke noen hjerteslag eller hær er det ikke noe :(

Men får bare krysse fingre og tær. Ikke så mye mer jeg kan gjøre.

 

Så bra at alt sto helt fint til med knøttet ditt :)

 

Satsa på alt er helt flott! Har du no kvalme/ ømme pupper ect? Det trenger okke å vær noe en må ha, mn kan vær ett bra tegn! Uansett masse lykke til imorga :-D skal krysse fingrene for den lille og deg! :-)

 

Takk for trøsten :)

 

Var på ul i dag. Trodde selv jeg var 7 uker på vei, men den lille var vistnok ikke mer enn 5 uker.

Så ingen hjerteslag. Eneste han kunne gjøre var å sette opp en ny time om 10 dager.

Da finner jeg ut om den er stoppet opp eller om jeg bare er kortere på vei enn jeg trodde.

Krysser alt jeg kan for at den er frisk.

Har både hovne og veldig ømme bryster, trøtt og kvalme. Så håper det er tegn på at dette går bra.

Føler meg ikke noe spesiellt lettet akkurat. Bare å være tolmodig de neste 10 dagene. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vore på tidleg UL på Haukeland i dag. Trudde eg var 8 veker på veg i dag, men blei satt tilbake til 7+2. Såg eit bankande hjarte,men me fekk tydeleg beskjed om at det kunne gå like galt som sist, så eg vil nok vere nervøs heilt til eg har passert veke 24 denne gongen...og det er jo gaanske langt fram i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var på ultralyd i dag, og alt var så fint! Lille knøttet var så søøøøøøt. Sprella, veiva og "hoppa" rundt inne i magen. Jordmor estimerte at jeg er 11+1, og at termin er 29.desember. Det er litt rart ettersom jeg etter terminkalkulatorene på nett er 11+0 og har termin 1. januar. Det henger jo ikke sammen?? Hvis jeg er 11+1,så burde vel termin bitt 31. desember?? Jaja, jeg føder sikkert over termin likevel,så henger her jeg (så slipper jeg å se at ALLE med termin i desember føder før meg).Gikk 11 dager over sist, og mamma har født alle oss over termin (hadde likt svangerskap og fødsel som mamma sist).

 

Jordmor gjettet forresten at det blir ei jente til. Hun ga ingen garanti, men mente hun pleier å ha rett, og hadde faglige grunner til å gjette kjønn. Trodde ikke det var lov å si noe om kjønn før etter uke 12 jeg...

 

Uansett: det viktigste er jo alt så fint ut :) Drømte i natt at når jeg skulle på UL så så vi et tomt rom inne i magen min (med parkett på gulvet). På en stol der fosteret skulle sitte, lå bare restene av en ødelagt plommesekk... Huff- glad jeg ikke er sanndrømt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan se slikt på hjerteslag og ett par andre ting.. men ikke alle som tør å si noe om det... jeg skjønte selv pga hjerteslaga at det var jente.. men turte ikke garantere det...:-P leger og jordmødre regner 40+3 på termindag, mens kalkulatorer regner bare 40... derfor ble du forvirret:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Kan noen fjerne meg fra terminlisten? Var på UL i går etter liten blødning i et døgn. Konstatert MA. Har en del spørsmål rundt det til dere som har hatt MA og prøvd å bli gravid igjen. Har laget egen tråd i 1 trimester med spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på tidlig ul i dag, ble innvendig, ikke veldig behagelig men det gikk greit :-)

Endret termin med 5 dager.. Målte først fosteret til 16mm, så 19mm før hun endte på 24mm, så var 9 uker på vei nå da :-)

 

 

Trist å høre Helene7, lykke til med neste forsøk! Måtte spiren sitte som støpt! :-)

Endret av Blonid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_, Januarbaby2014

3.MeretheNordland,

4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones

5.sevilla

6. olebrum26_05&amp;09-jan14

7.Anaira, Anonym88

8. Klatrejenta, Camilla136

9. Når 3 blir 4 <3

10. Alleria,lady82

11. Paulita, Mej

12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3

13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN

14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11

15. Fruktig

16. Stinemor:)2,blonid

17. Koneogkone+litenjente

18.

19.

20. rugemaskinen, Power puff

21.browneyes, lilja90

22. LilleMy007,

23.

24.

25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy

26. Camillok, Ibris89

27. Prøverpånr1,bolla87

28. Stjerna2011, Minnimusa

29. Regina_George

30.

31. Lillepu86, Piu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...