Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg valgt begge deler første gang jeg var gravid, men fikk ikke særlig god kontakt med jordmor. Så andre svangerskap gikk jeg kun til legen min, for hun er super! Skal gjøre det samme denne gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd : )) jobber jo 100 % turnus som sykepleier på et sykehus !! Snakket med avd leder Igår ang tilrettelegging og jeg slapp nattevakter : ))) hurra hurra !! Det er jo ikke gunstig som gravid å gå nattevakter men gravide har ikke krav på å slippe heller ... Så jeg er så glad for at jeg slapp : ))

Jeg er så fornøyd : )) jobber jo 100 % turnus som sykepleier på et sykehus !! Snakket med avd leder Igår ang tilrettelegging og jeg slapp nattevakter : ))) hurra hurra !! Det er jo ikke gunstig som gravid å gå nattevakter men gravide har ikke krav på å slippe heller ... Så jeg er så glad for at jeg slapp : ))

 

så bra! jeg jobber også som spl men i kommunen. Jeg slipper å gå i røykefylte hjem. det skulle bare mangle da... har heldivis ikke nattevakter men sliter med å gå fra kveldsvakt til dag. merker at det blir lite søvn men vil liksom ikke sykeliggjøre det å være gravid heller da. prøver å gå vanlig turnus med dag og kveld, så lenge det lar seg gjøre.

lurte forresten på om det finnes retningslinjer på hva gravde kan håndtere av medisiner ? jeg har prøvd å finne det på sykepleierforbundet sine sider og ellers google men finner ikke noe konkrete svar. vet at cytostatika må jeg holde meg unna. HH80, vet du om det er noen andre ting jeg ikke skal være bort i ? røntgen er ikke aktuelt i hjemmesykepleien. men vi har antibiotika, cytostatika og ellers alt av medisiner vi kan komme bort i. Hva med folk som har influensa eller annet smittsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Blodprøven jeg tok i går viste stigning i hcg-nivå fra 1216 til 18034! Første blodprøve var rugedag 15, mens blodprøven i går var 3 uker etter innsett, altså rugedag 21).

Kjempeglad for dette, det viser at det går rette veien! :D

 

Blir spennende på ul på mandag...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 5 uker på vei og har oppdaget noe veldig merkelig. Jeg har fått en stripe fra navlen og ned, som etter litt googling, jeg nå vet heter linea fusca. Det som er rart er jo at folk ikke pleier å få denne streken før fra uke 20 og utover. Er dette noe dere andre har opplevd? Streken er ikke sterk, men jeg frykter at den blir det. Siden jeg opplevde en MA i januar vil jeg ikke fortelle om graviditeten før i uke 16 eller senere, men litt vanskelig å bortforklare denne streken da... Irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne gongen går eg nok berre til legen min og evt. på sjukehuset. Var ikkje fornøyd med jordmor på helsestasjonen i haust... Ho tok meg ikkje seriøst, og hadde aldri tid til å snakke med meg. Då eg begynte å bli dårleg og hadde høgt blodtrykk, fekk eg beskjed om å ta det meir med ro, og ei veke etterpå blei det dødfødsel... Trur det viktigaste er å gå til nokon ein kjenner seg trygg på, og der ein føler seg ivaretatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_

3.MeretheNordland, Spire nr.2 <3

4. HH80, Avion

5.sevilla

6. olebrum26_05&amp;09-jan14

7.Anaira, Anonym88

8. Klatrejenta

9. Når 3 blir 4 <3

10. Alleria, Plexy,lady82

11. Paulita, Mej, Blonid

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN

14. Junior&amp;vesl@

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20. rugemaskinen, Power puff

21.browneyes, lilja90

22. LilleMy007,

23. Usababy

24.

25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi

26. Camillok

27. Prøverpånr1

28. Stjerna2011

29.

30. Regina_George, Minnimusa

31

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sevilla: jeg jobber på en infeksjonsavdeling og blander masse AB i.v. Bruker hansker og står under avtrekk. Er visst et par antivirale medisiner gravide ikke skal blande .. Mener det ene heter cymvene...men det er du nok ikke borti i hjemme spl .ellers går jeg ikke til pasienter med cmv virus eller noen av virusene i vannkoppefamiien,.. Som f. Eks helvetesild ( herpes zoster) ... Når det gleder cytostatica så adm jeg ikke dette og går ikke til pasienter som har fått dette i opptil 72 timer etter kur.. Cellegift tabletter bruker jeg hansker hvis jeg skal ta på de : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Melder meg her jeg også! Førstegangsgravid, så det er greit å ha et slikt forum :) Var på første kontroll hos lege i dag og fikk beskjed om at jeg er 7+2 og har termin 14. januar. Hvis noen har lyst til å føre meg opp på lista hadde det vært veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sevilla: jeg jobber på en infeksjonsavdeling og blander masse AB i.v. Bruker hansker og står under avtrekk. Er visst et par antivirale medisiner gravide ikke skal blande .. Mener det ene heter cymvene...men det er du nok ikke borti i hjemme spl .ellers går jeg ikke til pasienter med cmv virus eller noen av virusene i vannkoppefamiien,.. Som f. Eks helvetesild ( herpes zoster) ... Når det gleder cytostatica så adm jeg ikke dette og går ikke til pasienter som har fått dette i opptil 72 timer etter kur.. Cellegift tabletter bruker jeg hansker hvis jeg skal ta på de : ))

HH80, takk for svar ! det er kjekt å vite hva jeg skal holde meg unna. Det er heldigvis ikke mye da :) jeg er litt forbauset over at for eks sykepleierforbundet ikke har en oversikt over slikt. De henviser bare videre til arbeidstilynets sider som er riktig nok oversiktlig men litt for detaljert da det skal gjelde alle mulige "farer" i forskjellige yrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd : )) jobber jo 100 % turnus som sykepleier på et sykehus !! Snakket med avd leder Igår ang tilrettelegging og jeg slapp nattevakter : ))) hurra hurra !! Det er jo ikke gunstig som gravid å gå nattevakter men gravide har ikke krav på å slippe heller ... Så jeg er så glad for at jeg slapp : ))

Jeg er så fornøyd : )) jobber jo 100 % turnus som sykepleier på et sykehus !! Snakket med avd leder Igår ang tilrettelegging og jeg slapp nattevakter : ))) hurra hurra !! Det er jo ikke gunstig som gravid å gå nattevakter men gravide har ikke krav på å slippe heller ... Så jeg er så glad for at jeg slapp : ))

 

 

så bra! jeg jobber også som spl men i kommunen. Jeg slipper å gå i røykefylte hjem. det skulle bare mangle da... har heldivis ikke nattevakter men sliter med å gå fra kveldsvakt til dag. merker at det blir lite søvn men vil liksom ikke sykeliggjøre det å være gravid heller da. prøver å gå vanlig turnus med dag og kveld, så lenge det lar seg gjøre.

lurte forresten på om det finnes retningslinjer på hva gravde kan håndtere av medisiner ? jeg har prøvd å finne det på sykepleierforbundet sine sider og ellers google men finner ikke noe konkrete svar. vet at cytostatika må jeg holde meg unna. HH80, vet du om det er noen andre ting jeg ikke skal være bort i ? røntgen er ikke aktuelt i hjemmesykepleien. men vi har antibiotika, cytostatika og ellers alt av medisiner vi kan komme bort i. Hva med folk som har influensa eller annet smittsomt?

 

Skal vel ikke holde på med immunsupprimerende midler heller. Også er det enkelte ab som ikke er noe særlig å blande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_

3.MeretheNordland, Spire nr.2 <3

4. HH80, Avion

5.sevilla

6. olebrum26_05&amp;09-jan14

7.Anaira, Anonym88

8. Klatrejenta

9. Når 3 blir 4 <3

10. Alleria, Plexy,lady82

11. Paulita, Mej, Blonid

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN

14. Junior&amp;vesl@, zelda83

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20. rugemaskinen, Power puff

21.browneyes, lilja90

22. LilleMy007,

23. Usababy

24.

25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi

26. Camillok

27. Prøverpånr1

28. Stjerna2011

29.

30. Regina_George, Minnimusa

31

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle lykkelige damer :) Håper dere alle har det fint og at formen holder seg grei :)

Selv har jeg vært endel sliten denne gang, utrolig trøtt siden før positiv test, og de siste ukene har jeg stort sett vært helt ute av form..skikkelig kvalm og uvel, men heldigvis ingen spye!! Har en snill mann som tar seg av barnet vårt så mye som jeg ternger det, slik at jeg får hvile meg...har det hektisk om dagen også, og det hjelper vel ikke særlig på :P Men nå er det snart ferietid, og jeg liker å tro at formen bare bedrer seg fra nå! Er allerede(!!) 9uker på vei, og imrg er første legekontroll, så nå er jeg veldig spent på endel ting..Første gang jeg skal til den nye legen, så jeg er veldig spent på hvilke oppfølging jeg får i forbindelse med et risikosvangerskap..Nå skal jeg bare se fremover og glede meg for hver dag som går, og nyte den flotte sommeren ;)

 

Sist gikk jeg til legen de to første gangene, og deretter til jordmor. Sålenge jeg var helt frisk, fikk jeg mye mer utav å gå til min fantastiske jordmor :D Og det vil jeg nok gjøre denne gang også, da de stort sett sjekker det samme begge to likevel...

 

Lykke til jenter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det er så mange som skal ha i januar :) selv er jeg 6 + 6 i dag etter et års prøving :D vært hos legen i går pga veldig svangerskapskvalme :( så er blitt sykemeldt 60 %. Kjedelig, men å være på jobb er helt jævli så er glad jeg fikk sykemelding. Vet enda ikke termindato men har regnet meg til 18. Januar. :) gledings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_

3.MeretheNordland, Spire nr.2 <3

4. HH80, Avion

5.sevilla

6. olebrum26_05&amp;09-jan14

7.Anaira, Anonym88

8. Klatrejenta, Camilla136

9. Når 3 blir 4 <3

10. Alleria, Plexy,lady82

11. Paulita, Mej, Blonid

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN

14. Junior&amp;vesl@, zelda83

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20. rugemaskinen, Power puff

21.browneyes, lilja90

22. LilleMy007,

23. Usababy

24.

25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi

26. Camillok

27. Prøverpånr1

28. Stjerna2011

29.

30. Regina_George, Minnimusa

31

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kvalmen meldt seg hos meg! På t-bana! Satt og så på bilder på iPhonen fra tidligere i mai og kom over et bilde av en pavlovakake jeg baka, og det skulle ikke mere til. Jeg blir kvalm bare av å skrive om det fordi jeg får opp bildet på netthinna mi. Pjuk! Begynte plutselig å fantasere om lakris, så da ble det en tur innom Nille og innkjøp av Piratos, namnam. Det stilte kvalmen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg ser at vi er ganske mange som hører til i termin-klubben her, så gøy:) Ville bare si at jeg håper vi alle sammen fortsatt er her i desember og januar. Med store mager som er sprekkferdige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler min er stor allerede!! Håper ukene mot 2. trimester går fort nå!!

Fortsatt hell og lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker i dag og sliter med smerter i magemusklene. Det river enormt mye for hver eneste bevegelse. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker i dag og sliter med smerter i magemusklene. Det river enormt mye for hver eneste bevegelse. Er dette normalt?

 

Er det ikke det som kalles ligamentsmerter da? Livmora vokser og ting må enten flytte på seg eller strekke seg for at det skal bli plass, så det er vel voksesmerter det du kjenner. I så fall helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker i dag og sliter med smerter i magemusklene. Det river enormt mye for hver eneste bevegelse. Er dette normalt?

 

Er det ikke det som kalles ligamentsmerter da? Livmora vokser og ting må enten flytte på seg eller strekke seg for at det skal bli plass, så det er vel voksesmerter det du kjenner. I så fall helt normalt :)

 

Åja, jeg trodde ligamentsmertene var de stikningene jeg kjenner i livmorsområdet og ned mot lysken. Takk for svaret, jeg tenkte meg det kanskje var normal, men måtte forsikre meg ;)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjent litt stikninger der nede de siste dagene. Ikke veldig vondt, men jeg kjenner det. Ellers, er formen mye bedre nå. Har vært til akupunktur tre ganger, og skal i morgen igjen. Jeg skjønner liksom ikke helt hvordan eller hvorfor det funker, men så lenge det gjør det så bryr jeg meg ikke :) Kvalmen er overkommelig, nå klarer jeg å spise, sitter ikke bare i sofaen og gråter. Så takknemlig for at jeg har det bedre! Nå klarer jeg også å glede meg over det som skjer i kroppen!

Jo, og så lurer jeg på om jeg skulle meldt meg som narkohund! Jeg kan jo lukte snart dårlig kjøttpålegg gjennom kjøleskapet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen deres damer ? Jeg er 9 fullgåtte uker idag og syns kvalmen er noe bedre idag !! Brakk meg til morran men etter jeg kom på jobb har det gått greit . Blir jo nesten stresset av det også men leser flere steder at kvalmen kan roe seg ved inngangen til uke 10 .. Ellers er søvnbehovet enormt og puppene likeså ; ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...