Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Er kvalm og generelt uggen! Skal overhode ikke klage, men kjenner at jeg gleeeeder meg til å bli ferdig med dette trimesteret:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikkje svimmel, men litt uvel av og til. Har i grunnen mest vondt i magen og vondt i hovudet for tida. Og er trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i fin form, men veldig trøtt og drar litt nede i bekkene, spes hvis jeg reiser meg fort.. Men tidlig enda ift kvalmen, så tørr ikke helt å håpe at jeg slipper helt;-) er 5 uker i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i super form (men nå er jeg bare 6+2) men i dag har jeg spydd etter hvert måltid. Ikke kvalm men bare spyr!! Men om det er bare sånn så skal dette gå strålende :) gleder meg til det blir skikkelig babymage <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babymage blir bra : )) jeg ligger som er slakt på sofaen i pysjen jeg nå ... Venter bare på å kunne legge meg ha ha .. Ungene må bare bli trøtte først !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i fin form.. :) Noen trøtte perioder i løpet av dagen, ellers ingen andre tegn på graviditet.. Men det kommer nok, er jo bare 5+4 i dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har kvalmen kommet skikkelig :/ klarte ikke å holde det sjult for sjefen lenger da jeg satt på gulvet på jobb med brekkninger :P er bare 6+2 så det blir nok værre de neste ukene tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare litt murringer i nedre mageregion, men våkner noen ganger av at det river skikkelig i høyre side når jeg strekker meg ut.. Ellers ble jeg vanvittig trøtt idag på jobb på ettermiddagen, men det kan komme av andre ting også (som jobb etter ferie) :) Måtte si det til sjefen og noen kolleger, da det er noe jeg ikke kan jobbe med når jeg er gravid - viktig med allierte på jobben da, hehe. Men litt dumt å måtte si det allerede på 4+5 kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben !!!! Fant akkurat ut at det hjelper litt å spise frossene bær....mange på jobben min som vet det. Jeg syns det er like greit for da skjønner folk hvis man er litt daff og fjern ! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som sagt ikke mer enn 4+2 men ser veldig gravid ut. Er vant med en flat mage så utrolig frustrerende å ha en så oppblåst en nå! Er det vanlig å ha så mye luft i magen så tidlig i svangerskapet? Spiser jo ikke noe mer eller annerledes (med unntak av de tingene man ikke skal spise som gravid da).

 

Tror det er ganske vanlig med endel luft i magen og se "gravid ut" tidlig i svangerskapet. Husk at hele fordøyelsessystemet ditt nå begynner å gå saktere og at fordøyelsen etterhvert bruker dobbel så lang tid enn tidligere.

 

Er litt oppblåst jeg også men husker det verste med luft i magen sist gang var all "prompingen" som ikke akkurat blir mindre påtrengende lenger ut i svangerskapet... ;)

 

Er 7+3 idag og formen er ikke så verst, rekker heller ikke å kjenne så mye etter ettersom lilletulla på 14 mnd verken har forståelse for sin gravide mor eller tar noe hensyn til at mor er trøtt eller har vondt i hodet.

Her er det bare å få maten på bordet, skifte bleie, leke, vaske, skifte ny bleie, leke, lese bok, pusse tenner, vaske hender, tørke snørr, synge nattasang, skfite ny bleie og ellers nyte stundene med verdens deiligste godjente. Når den lille kommer må de jo dele på oppmerksomheten så får jeg heller "skjemme bort" storesøster nå og kose oss masse sammen.

 

Har forresten en bestemt følelse av at den lille blir gutt... aner ikke hvorfor men føler det bare veldig sterkt..

Noen andre som har en følelse for kjønn allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her klatrejenta, med ei lita frk på 17 mnd som tar all energi, men er verdens nydeligste<3

Har dessverre ikke noen følelse av kjønn enda.., men annerledes nå enn sist..

Ser flere steder at man har fått vite kjønn allerede i uke 12-13. Så må jo prøve det da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sterk følelse for gutt, det har samboeren min også. For meg spiller det virkelig ingen rolle hva det blir, men det er gutt jeg føler. Lurer litt på om jeg ikke vil vite det med sikkerhet denne gangen, men heller overlate litt mer spenning til fødestua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalm, kvalm, kvalm... Jeg har ikke vært kvalm i de 2 foregående svangerskapene, så jeg har ikke skjønt hva de andre gravide har snakket om egentlig. Men det har jeg jammen fått igjen for denne gangen! :wacko:

Jeg har en gutt og ei jente fra før, så denne kvalmen sier meg ingenting når det gjelder kjønn.

Men jeg vet at spiren ble plantet på eggløsningsdagen, så "teknisk sett" skal det bli en gutt :rolleyes:

Jeg er i dag 6+4, og jeg har første legetime 28.5. Er spent og klarer nesten ikke vente til første UL. Er meste spent på hvor mange det er der inne :lol: - pappaen har både tvilinger og trillinger i slekta, og jeg er såååå redd for at det er derfor jeg er så sabla kvalm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt Sea Band mot kvalmen. Føler at de hjelper litt faktisk - jeg har iallefall klart å beholde det siste lille måltidet mitt :)

Her er det bare pappaen som har følelse av hva kjønn som gjemmer seg inni magen - han føler jente. Han har en gutt fra før, så det hadde vært koselig med en jente.

Synes å huske at det er moren som må ha tvillinger i slekta, hva pappa har spiller ingen rolle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 5+1 og trøtt og skikkelig menssmerter. Blir uvel om jeg ikke spiser jevnt men ikke kvalme enda. Når kommer den? Jeg er forsåvidt veldig glad for alle symptomer, første graviditet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe kvalme her men veldig trøtt på dagtid. Mannen føler at det er jente, jeg er overvevist om at det er gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt likt hupsi:-) Tror kvalmen ofte kommer i uke 6-7, men det er jo ikke alle som blir kvalme.. Jeg er blitt veldig fort anpusten de siste par dagene, og jeg som skravler så fælt merker det spes godt da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker i morgen og idag måtte eg sove lenge etter jobb.. Ble kvalm når jeg våknet og det går litt i bølger. Flere som har blitt kvalm så tidlig? Eller er det andre grunner? Kjenner jeg begynner å bli forkjølet, så kan jo være derfor (lov å håpe) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt likt hupsi:-) Tror kvalmen ofte kommer i uke 6-7, men det er jo ikke alle som blir kvalme.. Jeg er blitt veldig fort anpusten de siste par dagene, og jeg som skravler så fælt merker det spes godt da;-)

 

Så gøy:) jeg er også anpusten. Har ikke super kondis fra før men dette tar kaka! Håper på litt flere symptomer så jeg tror det er noe der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker i morgen og idag måtte eg sove lenge etter jobb.. Ble kvalm når jeg våknet og det går litt i bølger. Flere som har blitt kvalm så tidlig? Eller er det andre grunner? Kjenner jeg begynner å bli forkjølet, så kan jo være derfor (lov å håpe) :)

 

Sjansen er vel like stor om du blir kvalm eller ikke. Dette svangerskapet har jeg blitt kvalm/uvel hvis jeg ikke spiser, mens med førstemann var jeg kvalm uansett! Gikk rundt med bøtte i leiligheten, men kastet aldri opp. Tror nesten det er det verste... Er 7+1 i dag, så jeg håper kvalmen ikke blir verre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom kvalmen i uke 6.. Den varierer i intensitet. Fra dag til dag og fra time til time. Har hatt 1 dag uten oppkast de siste 2 ukene og det var 17 mai... Kvalmen min er som regel verst på ettermiddagen og kvelden ... Men igår spydde je plutselig på formiddagen ....så lenge alt går bra i dette svangerskapet skal jeg være fornøyd : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bare meg opp på lista :) 21januar 2014

Kvalm

Trøtt

Kviser

Tisse heletia

Hodeverk

Vaaaarm heletia

TEtt nese

Er 5+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg. :D Ikke sikker på termin, men tror det er 21. januar om noen ka føre meg på lista? Det vil si 5+6 dag.

 

Har ikke særlig kvalme enda, om den kommer da.. Er kjempe oppblåst i magen, 5åringen kommenterte det i dag: "Mamma tror det er en baby i magen jeg"... :huh: haha :D Han vet ingenting enda.

 

Ellers er jeg stuptrøtt og har kjempe ømme og følsomme bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...