Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale en god(e) bok (er) om svangerskapet og / eller barseltid. Helst skrevet av jordmor, helsesøster e.l. og for "norske forhold" ? dvs. ikke en dårlig oversatt engelsk utgave ? :) på forhånd takk for tips! :)

 

Hei Sevilla,

 

Jeg fikk en av legen min som heter Svangerskapsboken som jeg synes er veldig bra. Den er delt opp i to, hvor hoveddelen er beregnet til "mor" og resten til "far".

Du kan visst bestille den samme på babyverden.no gratis. Du betaler kun porto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HH80, her svinger symptomene veldig mye. I går og forigår hadde jeg faktisk ingen symptomer. Brystene mine var så og si helt normale også. Du kan tenke deg i hvilken retning tankene mine vandret, men så kom kvalmen og stikk i magen og alt det der i dag igjen, og jeg ønsker symptomene velkommen. Hmm.. Ikke vet jeg hva som skjer.

 

Velkommen browneyes og gratulerer med positiv test. Det gjør meg vondt å høre at det ikke gikk så bra i sist svangerskap, men ønsker deg masse lykke til denne gangen. Sender positive tanker din vei ;)

 

Takk takk, ja, me kryssar fingrar og tær, og håper det går bra no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77

2. eneleh_

3.MeretheNordland, Spire nr.2 <3

4.

5.sevilla

6. olebrum26_05&09-jan14

7.Anaira

8. Klatrejenta

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy,lady82

11.

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07

14. Junior&vesl@

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77

2. eneleh_

3.MeretheNordland, Spire nr.2 <3

4.

5.sevilla

6. olebrum26_05&09-jan14

7.Anaira

8. Klatrejenta

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy,lady82

11.

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07

14. Junior&vesl@

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20.

21.

22. browneyes

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de siste dagene vært uggen innimellom, men med en gang jeg spiser noe så går det over ha ha ... Sånt kan man bli tjukk av : ) flere som opplever at småspising hjelper på uggenhet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, samme her! Sist jeg var gravid gikk jeg ned i vekt den første tiden- ikke denne gangen!

 

Spiser mest saftis mot småkvalmen da, og det er jo ikke SÅÅÅÅÅ ille ;) Men så er jeg også mer sulten og så trøtt og med kvalme som kommer når jeg har kjørt meg for hardt = mye mat + lite aktivitet = flere kilo på kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk mer kvalm av å spise. Rart!

 

Ja, saftis funker for meg også. Jeg fryser også ned appelsinjuice og det hjelper en god del. Salte kjeks (typisk Ritz) er også helt fantastiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått positiv test!! Helt i hundre her! Ulike terminkalkulatorer sier ltit forskjellige termindato for meg, ene sier 11. januar, den andre sier 14. januar. Sånt er vel uansett vanskelig å si før kontroll hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kvalme/uggenhet kjenner jeg godt til allerede. Og jeg har dilla på cola når jeg er kvalm :( Ikke så lurt hvis man ikke vil legge på seg masse...? Drakk en del cola mener jeg å husker under min første graviditet, men gikk bare opp totalt 10 kg. Det var ikke så ille.

Mener at små, og hyppige måltider er det som best hjelper mot kvalme. Ha alltid et eple i veska, for å stilne småkvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her :)

 

Endelig har dagen kommet! 3 positive tester!!!

Måtte bare ta to til etter en positiv :) hehe

 

Vi har prøvd i over ett år, blitt henvist til fertilitetsklinikken, ventet på samtale der, og pang så satt det en liten spire :)

Den siste tiden har vi slått oss til ro med at vi skulle starte behandlingen til høsten, men fikk en følelse i dag at jeg var gravid, og det er jeg :)

 

 

Termin 7 januar etter mine beregninger :)

 

Er i lykkerus i dag!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Paulita og Anonym88

 

Jeg er begynt å bli litt "sur i halsen", noen som skjønner hva jeg mener? Ikke sure oppstøtt(enda) men litt småguffen følelse i magen og halsen. Noen andre som har det sånn? Hva gjør dere for å døyve det i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse alle nye : )) jeg er 6+3 idag og føler meg faktisk gravid !! Ikke spy kvalm men har en vag uggenhet som ulmer mye ! Med en gang jeg s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første legebesøk i dag :) Ble ingen hcg prøve men jeg prøvde heller ikke ikke å overtale legen. Har jo ingen medisinsk grunn til dette . Jeg ble helt satt ut når legen begynte å fylle ut helsekort og spurte: skal du føde i ....? "jeg tror det" skal de spørre om det på første time?? eller har det noe med kapasiteten på sykehusene å gjøre ? samme det. har ikke akkurat tenkt på hvor jeg skal føde ennå :D har mer enn nok til å vente på uke.12 :)

Også fikk jeg svangerskaps boken, skikkelig stolt. Endelig kan jeg gå til legen pga. noe positivt!e

Jeg har bestemt meg for å gå til fastlegen og jordmor ca annenhver gang. Stoler veldig på fastlegen min og tenker på event. sykemeldig senere når magen blir stor og det kan bli farlig å være på jobb. jeg er usikker om jobben kan tilrettelegge og da er det greit å ha en lege som skjønner hva jeg har med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter inn og sier Gratulerer til alle Januar-mager. Jeg er 6+5, termin 1.januar. Hadde en SA i januar i uke 6 etter Pergotimekur. Tidligere prøvd i laaang tid, men ikke bitt på pga PCO og Endometriose. Denne gangen skulle vi ta ny kur, men bestemte oss for å utsette pga sykdom. Og da ble jeg utrolig nok gravid uten å engang prøve. Moro! Fant ut først på 5+4, da jeg aldri trodde jeg skulle bli gravid på "egenhånd". Tok imidlertid HcG 5+1 hos lege for å være sikker på at jeg ikke var gravid (he he), denne var på 9000. På 5+6 var den 26000. Noen som vet om dette er normalt? Har også perioder med noe brun utflod. Noen som har erfaring med dette? Blir litt bekymret etter såpass lang prøvetid. Lykke til med alle spirene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_

3.MeretheNordland, Spire nr.2 <3

4.

5.sevilla

6. olebrum26_05&09-jan14

7.Anaira

8. Klatrejenta

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy,lady82

11.

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07

14. Junior&vesl@

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20.

21.

22. browneyes

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31


  •  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker må gjerne skrive seg på terminlisten nedenfor slik at vi får en viss oversikt over hvem som er med i gruppa samt når den foreløpige mensterminen er. Så får vi se hvor sikkert dette er og om noen faktisk treffer på datoen ;)

 

1.

2.

3.

4. Anaira

5.

6.

7.

8.

9. Når 3 blir 4 <3

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd : )) jobber jo 100 % turnus som sykepleier på et sykehus !! Snakket med avd leder Igår ang tilrettelegging og jeg slapp nattevakter : ))) hurra hurra !! Det er jo ikke gunstig som gravid å gå nattevakter men gravide har ikke krav på å slippe heller ... Så jeg er så glad for at jeg slapp : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper jeg hører til her inne.. :) Testet positivt to dager over forventet mens.... Har sjekket tre ulike terminkalkulatorer, og har fått tre ulike datoer 20. 21. og 22. januar.. ;) Det er min første gang, så jeg er egentlig helt grønn... Hva betyr ikm..? ;) Vet ikke helt hvordan jeg skal regne ut hvor langt jeg er.. Første dag i siste mens var 14. april...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen rugemaskinen! :)

IKM betyr innkommende mens, altså du testet positivt to dager etter IKM

Og du regner hvor langt du har kommer fra første dag i siste mens. Så... *regne*... da er du vel 4 uker + 2 dager på vei ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer denne her og bare setter den første datoen til dere som er usikre, så kan det heller endres på etterhvert.

 

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_

3.MeretheNordland, Spire nr.2 <3

4.

5.sevilla

6. olebrum26_05&09-jan14

7.Anaira, Anonym88

8. Klatrejenta

9. ØYENønskerLITEN, Når 3 blir 4 <3

10. Alleria, Plexy,lady82

11. Paulita

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07

14. Junior&vesl@

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20. rugemaskinen

21.

22. browneyes

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker på vei i morgen, 8 dager siden jeg fikk positiv(e) test(er). Tiden går så utrolig sakte, flere som opplever det sånn? Formen er for det meste fin, en god del trøtt og ekstremt vonde pupper til siden. I går ble det handlet inn bh´er uten spiler på cubus, de var utrolig behagelige! Har bare lyst at jeg skal være flere uker på vei nå, så sannsynligheten for at dette går bra øker. *ventevente*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...