Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet spiren, men vi får bare prøve på nytt. Ble gravid med en gang etter uttak av hormonspiralen så regner med vi kommer inn igjen om ikke lenge.

Lykke til dere andre :)

 

Det var leit å høre Månefjes! Godt å høre at dere går rett på prøving igjen med godt mot. Lykke til, høres sikkert snart igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg testet positivt og har termin ca 12.Januar. Har to barn fra før på 4 og 6 år. Var absolutt ikke planlagt,så er litt i sjokk,men veldig glad :-) Bor i trøndelag og er 29 år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn her :)

 

 

 

1. Vilruge

2. eneleh_

3.MeretheNordland

4.

5.

6. olebrum26_05&09-jan14

7.Anaira

8. Klatrejenta

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy,lady82

11.

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07

14. Junior&vesl@

15. Fruktig

16. Helene7

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Vilruge

2. eneleh_

3.MeretheNordland

4.

5.

6. olebrum26_05&09-jan14

7.Anaira

8. Klatrejenta

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy,lady82

11.

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07

14. Junior&vesl@

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at det har blitt så mange her inne! :-) Og det øker vel bare, med tanke på alle de tomme termindatoene på slutten av listen ;-).

 

Nå er jeg 6+5 i følge menstermin. Har lagt merke til at de ulike terminkalkultorene gir ulike terminer... Så jeg ligger mellom 28. desember og 4. januar, alt etter hvilken kalkulator man bruker... Noen som har lagt merke til det samme?

 

Jeg skal ihvertfall til legen nå på mandag, så da regner jeg med at han kan gi meg en litt mer holdbar forløpig termin, så får vi se om jeg blir desembermamma eller januarmamma. Kommer vel uansett til å luske her inne! :-)

 

Ellers har jeg denne uken blitt litt kjent med svangerskapskvalmen. Har ikke kastet opp, men har kjent godt på kvalmen. Heldigvis har jeg klart og holde ut, og tilpasse meg den. Prøver å spise lite og ofte, og det er enkelte lukter og smaker jeg bare ikke kan fordra. Sjokolade for eksempel - er utrolig kvalmende. Men det er vel bare bra. ;-). Jordbær derimot, er skikkelig digg når jeg er kvalm. På jobb har jeg vært hele uken, da jeg har tilpasset meg kvalmen! Er stolt av meg selv, da jeg har som mål om å holde ut helt til den ordinære permisjonen skal starte en gang i desember. Men skal høre på kroppen min, altså, hvis den trenger hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til at det er store variasjoner alt etter hvilken kalkulator man benytter. Så jeg har regnet meg frem til menstermin på "gammelmåten" :P Første dag siste mens + 9 mnd + 7 dager, evt Første dag siste mens + 7 dager - 3 mnd. I forhold til det så stemmer kalkulatoren på mammanett.no.

 

Her er formen super. Litt småstikkinger i nedre del av magen og ganske trøtt eneste, men er bare 4+6 i dag, så det kommer vel mer etterhvert :P

Endret av Januar-spire :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del ulike datoer her også, men det varierer mellom 6. og 9. januar, Mammanett sa den 8. januar... Hmm.. men ungen kommer sikkert en eller annen gang i januar - krysser jeg alle fingrer for :)

 

Formen her er grei og jeg er glad for alle symptomer :) Kvalmen plager meg en del. Har ikke spydd så mye (kun mandag), men gulper opp maten en del ganger, brystene har blitt ømme (spesielt ute på sidene) og magen stikker en del. Ellers så er jeg TRØTT!!! Sovner på sofaen om kveldene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge

2. eneleh_

3.MeretheNordland, Spire nr.2 <3

4.

5.

6. olebrum26_05&09-jan14

7.Anaira

8. Klatrejenta

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy,lady82

11.

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07

14. Junior&vesl@

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet, så lurer jeg på hvorfor det er så mange som måler hcg allerede..?? Jeg har ikke vært hos legen enda og skal heller ikke før om 2-3 uker, er 6+1 nå...er det spesielle grunner til at dere har målt det, eller? Spørr for å lære ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ba om det fordi jeg mistet i mars . Hcg kan gi en pekepinn på om det går veien eller ikke : )) målte det aldri når jeg gikk gravid med gutta mine : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg på her, tok akkurat en positiv test:) har hatt en Exu for over et år siden, og føler vi egentlig har prøvd i to år totalt. Håper så inderlig at denne spiren sitter:):) vi skulle egentlig begynne IVF neste mnd:) har en ca termin på 11.januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

listar meg inn her, har eigentleg ikm på måndag, men fekk pos digitaltest i dag.... Går inn i dette svangerskapet med meir forbehold enn sist, blei gravid i juni i fjor, men fekk svangerskapsforgiftning i slutten av november og det heile endte med dødfødsel i veke 25... Så forferdelig trist og vondt, og merkar eg er nervøs denne gongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinger deres symptomer i løpet av døgnet. ?? Idag våknet jeg opp litt småunger og med veldig ømme og store pupper. Nå er jeg overhodet ikke uggen og puppene er ikke like ømme... Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HH80, her svinger symptomene veldig mye. I går og forigår hadde jeg faktisk ingen symptomer. Brystene mine var så og si helt normale også. Du kan tenke deg i hvilken retning tankene mine vandret, men så kom kvalmen og stikk i magen og alt det der i dag igjen, og jeg ønsker symptomene velkommen. Hmm.. Ikke vet jeg hva som skjer.

 

Velkommen browneyes og gratulerer med positiv test. Det gjør meg vondt å høre at det ikke gikk så bra i sist svangerskap, men ønsker deg masse lykke til denne gangen. Sender positive tanker din vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si jeg er kvalm .. Småuggen ... Sånn at mat byr imot lussomhar jeg vært et par morgener nå .. Er 6 fullgåtte uker imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+0 i morgen, og da har jeg vært småuggen hele uken. De 3 siste dagene har jeg vært ordentlig kvalm, og hatt lite energi. I går lå jeg hjemme på sofaen hele dagen, men har heldigvis presset meg opp og ut i dag, og det hjalp :-). Småspising er også redningen min. Men ikke kastet opp enda heldigvis. Håper det ikke blir verre en det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HH80, her svinger symptomene veldig mye. I går og forigår hadde jeg faktisk ingen symptomer. Brystene mine var så og si helt normale også. Du kan tenke deg i hvilken retning tankene mine vandret, men så kom kvalmen og stikk i magen og alt det der i dag igjen, og jeg ønsker symptomene velkommen. Hmm.. Ikke vet jeg hva som skjer.

 

Velkommen browneyes og gratulerer med positiv test. Det gjør meg vondt å høre at det ikke gikk så bra i sist svangerskap, men ønsker deg masse lykke til denne gangen. Sender positive tanker din vei ;)

Anaira, jeg har også svingende symptomer. senest i dag våknet helt uten. Men på kvelden kom (heldigvis???) småuggen følelse og stikkinger i magen tilbake. Det høres jo småhysterisk ut men dette er rett og slett første gang så jeg vet ikke hva jeg kan forvente. Derimot sitter humør svinginger ganske godt... :P stakkars mannen min må tåle mye irrasjonelt prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen anbefale en god(e) bok (er) om svangerskapet og / eller barseltid. Helst skrevet av jordmor, helsesøster e.l. og for "norske forhold" ? dvs. ikke en dårlig oversatt engelsk utgave ? :) på forhånd takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge

2. eneleh_

3.MeretheNordland, Spire nr.2 <3

4.

5.sevilla

6. olebrum26_05&09-jan14

7.Anaira

8. Klatrejenta

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy,lady82

11.

12. *Attpåklatten*, Januar-spire, Mamsentil3

13. Prinsesse07

14. Junior&vesl@

15. Fruktig

16. Helene7, Stinemor:)2

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...