Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

HJELP??

 

Vræææl, jeg har et lite "issue"!! Testet helt klart positivt onsdag 25.mars. Hadde planer om å fortelle familien den gode nyheten i dag. Men så i går kveld, kom jeg på den gode ideen å ta en gravitest til, for å bekrefte. DEN VAR NEGATIV!!!??? Skulle gått inn i uke 6 til uken, graviditetstegnene er mange og tydelige... Hvordan i all verden kunne den være negativ?? :S Tok etpar til i dag tidlig, hvor jeg kanskje kunne se en såkalt "skyggestrek".... Hva skal jeg tro?? Symptomene er fortsatt sterke på graviditet, og jeg har ikke hatt så mye som antydning til blødning på noe som helst tidspunkt.

 

Hva tror dere? hjelp! Skal ta en til om noen timer, for den positive tok jeg i 13-tiden. REDD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Er ny her:-))) Har testet positivt med noe svak (men dog tydelig) strek siden onsdag. Hadde ikm på fredag. Sååå utrolig glad, og det gikk på bare 3 forsøk! Det eneste rare er at jeg har så og si ingen symptomer annet enn ømme bryster og litt hetetokter innimellom... Synes å huske med de to andre at jeg ble uvell helt i starten. Hva med dere andre? Har to jenter på 5 og 7 år, så dette blir utrolig spennende.

 

Forresten!! Er det noen som vet hvorfor jeg ikke får lagt ut innlegg fra mobilen?? Iphone. Må jeg ha et spesielt program?

 

Setter meg opp på teminlisten:

 

1. Vilruge

2. eneleh_

3.

4. Anaira

5.

6. olebrum26_05&09-jan14

7.

8.

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy

11.

12. *Attpåklatten*

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP??

 

Vræææl, jeg har et lite "issue"!! Testet helt klart positivt onsdag 25.mars. Hadde planer om å fortelle familien den gode nyheten i dag. Men så i går kveld, kom jeg på den gode ideen å ta en gravitest til, for å bekrefte. DEN VAR NEGATIV!!!??? Skulle gått inn i uke 6 til uken, graviditetstegnene er mange og tydelige... Hvordan i all verden kunne den være negativ?? :S Tok etpar til i dag tidlig, hvor jeg kanskje kunne se en såkalt "skyggestrek".... Hva skal jeg tro?? Symptomene er fortsatt sterke på graviditet, og jeg har ikke hatt så mye som antydning til blødning på noe som helst tidspunkt.

 

Hva tror dere? hjelp! Skal ta en til om noen timer, for den positive tok jeg i 13-tiden. REDD!

 

Det er vanlig å få falsk negativ, enn falsk positiv. Og skyggestreker er positive streker! Så tror du kan slappe av, siden du også har symptomer på graviditet. Siden du tok den på kvelden er det nok pga at urinen din er utvannet. Er bare morgenurinen som er pålitelig. Tok selv en test i dag tidlig, og der ble streken rød fortere enn kontrollstreken( er 6+0 i dag). Men hvis du er fremdeles urolig burde du jo snakke med legen om å få tatt en hcg test der...

Endret av eneleh_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart ! Kjøp en digital cb test så trenger du ikke tolke skygge streker og sånn ... Be også om en hcg prøve hos legen ! Lykke til : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 5+3 og har min første dag med ekstrem kvalme. Jeg håper inderlig at det ikke kommer til å bli slik hver dag nå fremover :(

 

Jeg skal til fastlegen min nå på tirsdag (hun er også gynekolog og har en ultralydmaskin). Hun pleier som regel å være veldig behjelpelig så jeg skal spørre henne om ikke hun kan ta en ultralyd. Vet dere når man kan forvente å se babyens hjerteslag? På tirdag er jeg 5+5. Kanskje litt tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 5+3 og har min første dag med ekstrem kvalme. Jeg håper inderlig at det ikke kommer til å bli slik hver dag nå fremover :(

 

Jeg skal til fastlegen min nå på tirsdag (hun er også gynekolog og har en ultralydmaskin). Hun pleier som regel å være veldig behjelpelig så jeg skal spørre henne om ikke hun kan ta en ultralyd. Vet dere når man kan forvente å se babyens hjerteslag? På tirdag er jeg 5+5. Kanskje litt tidlig?

 

Mener jeg har lest at hjertet begynne å slå en gang mellom uke 6 og 7..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Vilruge

2. eneleh_

3.

4. Anaira

5.

6. olebrum26_05&09-jan14, Elizan

7.

8.

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

 

Da har jeg også skrevet meg på :) Det blir spennende å se om lille bebisen kommer akkurat da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk eneleh :)

Det er godt jeg har dere å spørre. Dette er helt nytt for meg, og jeg har så mange spørsmål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge

2. eneleh_

3. MeretheNordland

4. Anaira

5.

6. olebrum26_05&09-jan14, Elizan

7.

8.

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge

2. eneleh_

3. MeretheNordland

4. Anaira

5.

6. olebrum26_05&09-jan14, Elizan

7.

8.

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy

11.

12. Januar-spire

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen januardamer !! Hvordan er formen om dagen ? Jeg er 5+ 3 idag og det jeg kjenner mest er at jeg er sliten og trøtt !! Puppene vokste er hakk i helgen og ble mye fastere : )) skikkelig bonus !! Ikke kvalm ennå,men kjenner snev av uggenhet innimellom. ... Venter på innkalling til tidlig ul og er veldig spent på det : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi... våkna halv fem i morges av at jeg var kvalmen og nå måtte jeg akkurat springe ut på badet.. Blir en spennende dag på jobb! Hørtes mye kjekkere ut med større og fastere pupper, HH80 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja men så er det sånn for meg at jeg gjerne vil ha litt kvalme da jeg tar den som et godt tegn på at svangerskapet går bra : )) men dersom den kommer for fullt som jeg hadde den med gutta mine så kommer jeg sikkert til å ønske den bort igjen : )))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha ja, er det ikke sånn at vi alltid ønsker oss det vi ikke har? Tok en eggløsningstest (har en del liggende, for jeg gadd aldri bruke dem) i dag, bare for å se om den slo ut - og jammen meg ble teststreken mørkerød med en gang - morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir de positive når man er gravid ja ? Det visste jeg ikke . EL

Tester har jeg aldri prøvd , men graviditetstester har jeg tatt nok av : ) får håpe resten av dagen din forløper uten oppkast ! Da kan heller jeg spy litt : ) jeg skal på nattevakt idag og er redd jeg kommer til å sovne på jobb !! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen/dag... :-) formen er hel fin, ingen symptomer utenom støl i magen og føler mensen kommer hele tiden.. Hehe.. Hatt litt tegn til ømme bryster igår så får se når disse symptomene ramler over meg.. Jobb messig passer det upperlig med lite symptomer, men får nå se.. Tar snart turen ned til legekontoret for ny hcg prøve å håper de har fått svar på fredagsprøven :)

 

Ha en fortsatt fin dag folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også til legen å få svar på hcg og ta ny idag : ) sitter bare her ig venter på bilen på verksted som må bli ferdig først !! Kjeeedelig ! Satser på fine prøver på oss begge to : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første hcg prøven var 1182*.. Stjerna viste visst stigning og høy hcg.. Ikke vet jeg.. Gleder meg til onsdg for å se hvordan den er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi nesten likt ! Min var 1348 .. Tatt ny prøve nå og svar imorgen : )) heia oss : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 4+6 da jeg tok denne og er 5+2 idag :-) er på jobb imorgen så får svaret onsdags morgen.. :) virker sååå lenge til :) hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger likt i løypa vi da... Har termin 4 januar dersom syklusen er lik som før aborten i mars....jeg syns det er en evighet å vente til imorgen. Ses siden jeg skal jobbe i natt og vet at jeg kan finne svaret på Elin egen blodprøve på sykehusets datasystem inatt Hehehehe.... Men det er vel ikke lov å se i egen journal så jeg må vel vente til imorgen tidlig !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye skrivefeil... Ikke lett på Pad : )) skulle stå vet jeg kan finne svaret på min egen blodprøve på sykehusets datasystem i natt : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 6 jan jeg :) Hehe det hadde vært lettvint :) Jobber også på sykehuset :-) apotektekniker da så får ikke sjekket så mye av prøveresultater så blir nok onsdags morgen på meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt min første skikkelige "kvalmedag"!! Har hatt ekstremkvalme i alle mine 3 svangerskap, så håper inderlig ikke det blir sånn denne gangen! Noen som har tips mot kvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merethe, dette er min andre dag med kvalme. Av en eller annen grunn så fikk jeg lyst til å fryse appelsinjuice slik at det blir "slush", og det hjelper meg faktisk mot kvalmen. Kanskje det vil funke for deg også? Andre råd og tips har jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...