Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Har den siste tiden vært litt små bekymret, pga smerter i hofte/korsrygg og bekkenet er 6+6 idag å ska på UL 25 juni. Er det andre som er plaget med smerter? Jeg har å sviing i operasjons arrene etter fjerning av v.eggleder i desember 2012 pga en exu. Men uansett er det de plagene/smertene som skremmer meg litt :-P

Ellers så er det:

Sykt kvalm når jeg står opp

Tisser utrolig mye.

Slapp og trøtt

Sulten men får ikke i meg så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest usababy

De kan se slikt på hjerteslag og ett par andre ting.. men ikke alle som tør å si noe om det... jeg skjønte selv pga hjerteslaga at det var jente.. men turte ikke garantere det...:-P leger og jordmødre regner 40+3 på termindag, mens kalkulatorer regner bare 40... derfor ble du forvirret:-D

Hvordan kan en vite om det er jente eller gutt på grunnlag av hjerteslag?

 

Det var nytt for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jenter visstnok skal ha flere slag i minuttet enn gutter, men det er ikke bevist at det stemmer. Tror ikke det er mange jordmødre/leger som baserer seg på hjerteslagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time til første kontroll 3. juli...jeg vil da være 11+3.. :)  Sekretæren sa at hun satte av en dobbeltime til det....så jeg lurer litt på hva man gjør på en slik kontroll..? Kan legen høre hjertelyden til babyen da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Jeg er 7+4 i dag, og kjenner mer og mer til tretthet og kvalme.

Er helt usannsynlig trett om dagene, både dagtid og spesielt mot kvelden. Føler jeg går rundt i en sovetablett-rus, det er ganske snodig.

Kvalmen kommer og går, men varer lengre og lengre for hver dag. Ikke så ille at jeg har spydd ennå, men den ligger tungt og ulmer og det hjelper ikke så mye med litt mat eller drikke lenger som det gjorde for en ukes tid siden.

 

Blir spennende med ny ultralyd på mandag! Gleder oss til å se de to små hjertene slå igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jenter visstnok skal ha flere slag i minuttet enn gutter, men det er ikke bevist at det stemmer. Tror ikke det er mange jordmødre/leger som baserer seg på hjerteslagene.

Jepp, men både lege og jordmor trudde me venta jente i fjor, men det viste seg jo å vera liten gut som blei så altfor tidleg født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å se så mye aktivitet her inne!:) det begynner å bli ganske mange her:)

Jeg skal på UL på torsdag, gleder meg, men samtidig gruer meg.. Tenk om tenk om.. Men jeg må bare være positiv!:) også driver jeg litt sånn tenk om tenk om det er to og?? Hehe.. Ikke mye i familien og ikke assistert så det er jo ingen grunn til det skulle være det, haha.. En tenker mye rart :) kvalmen min er værst om morran ogsæ kommer og går den i perioder på dagen.. Kommer sånn plutselig.. Er litt sykemeldt for jeg ble bare gående i minustimer på jobb hvis ikke. Det hjelper på og jeg stresser mindre, men samtidig vanskelig å skjule for kollegaer.. Jeg tror veldig mange har skjønt det:/ har sagt det til noen, litt flere enn jeg hadde tenkt.. Det har liksom plutselig bare blitt sånn. Skjønner meg ikke helt på meg selv, for jeg kan sitte å bli sånn super gira og få så lyst å fortelle det, også gjør jeg det, også angrer jeg etter på.. Bah.. *forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Hun tok faktisk ikke utgangspunkt i hjerterytmen (det gjorde legen min tidlig sist, og tok feil), men så noe "der" og mente at lengde og "retning" gjorde at hun mente det mest sannsynlig er ei jente. 

 

Rugemaskinen: det er litt ulikt man gjør på første kontroll, men man begynner på "Helsekort for gravide" med å skrive inn høyde og vekt, samt forventet termin og eventuelle sykdommer/ting å ta hensyn til. Det blir normalt tatt blodprøve og urinprøve også, og ofte også målt blodtrykk. Bor du feks i Oslo snakker dere om hvor du vil føde, og søker fødeplass. Denne gangen tok legen en GU også, men det gjorde hun ikke sist graviditet. Ellers er det litt prat... 

Endret av Vilruge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes
2. eneleh_, Januarbaby2014
3.MeretheNordland,
4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones
5.sevilla
6. olebrum26_05&amp;09-jan14
7.Anaira, Anonym88
8. Klatrejenta, Camilla136
9. Når 3 blir 4 <3
10. Alleria,lady82
11. Paulita, Mej 
12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3
13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN
14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11
15. Fruktig
16. Stinemor:)2,blonid
17. Koneogkone+litenjente
18.
19.
20. rugemaskinen, Power puff
21.browneyes, lilja90
22. LilleMy007,
23.
24.
25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy
26. Camillok, Ibris89
27. Prøverpånr1,bolla87
28. Stjerna2011, Minnimusa
29. Regina_George
30. Lmt1g
31. Lillepu86, Piu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Så kjekt å se så mange vente barn i januar. :)

Jeg er 8+0 i dag, og på fredag som var hadde vi fått time til tidlig UL siden vi har benyttet prøverør. Og der fikk vi se ikke mindre enn to hjerter som dunket! Vi hadde aldri trodd begge ville slå seg til ro der inne, men sannelig tok vi feil. Og den siste uken har kvalmen eskalert betraktelig. :( så i tillegg til at fordøyelsessystemet er på tur, og ømme pupper så føler vi oss strålende:/ men allikavel glad! Fint om noen kunne satt meg opp på terminoversikten på 23. Januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_, Januarbaby2014

3.MeretheNordland,

4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones

5.sevilla

6. olebrum26_05&amp;09-jan14

7.Anaira, Anonym88

8. Klatrejenta, Camilla136

9. Når 3 blir 4 <3

10. Alleria,lady82

11. Paulita, Mej

12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3

13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN

14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11

15. Fruktig

16. Stinemor:)2,blonid

17. Koneogkone+litenjente

18.

19.

20. rugemaskinen, Power puff

21.browneyes, lilja90

22. LilleMy007,

23. Steinbukkpia

24.

25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy

26. Camillok, Ibris89

27. Prøverpånr1,bolla87

28. Stjerna2011, Minnimusa

29. Regina_George

30. Lmt1g

31. Lillepu86, Piu

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så uendelig glad for at kvalmen så og si har forsvunnet. Blir kun kvalm når jeg kjenner lukten av diverse matvarer, eller tenker på dem (som f.eks. kylling *spy*). Ellers har jeg lagt på meg 900 gram, og håper det er i tråd med hvor mye jeg bør legge på meg. Er tross alt overvektig og må passe litt på (har jeg ihvertfall lest overalt).

 

Jeg er 10+6 i dag, og har legetime (og trolig ny ultralyd) den 19.juni. Det skal bli utrolig gøy å se min lille peanutt igjen. Regner med at den ligner enda mer på en baby denne gangen, selv om jeg så en anelse til armer og ben ved forrige ultralyd (8+3).

 

Ting ser altså lysere ut enn på flere uker. Jeg håper det går bra med dere alle, og så må jeg få si gratulerer til alle nye og dobler gratulasjonen til de som venter to ;) Så utrolig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmen vil fremdeles ikke slippe taket. Den siste uken har vært helt ekstrem. Tror muligens jeg avler på en bavian  :blink: Banan er liksom det som er ok å spise, og kun det.. Bare tanken på kjøtt uansett om det er kylling eller biff, eller fisk, eller egg, får meg til å ville spy. Proteiner i kosten er et fremmedord. Lenge leve vegetarianer/banan dietten!!!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting... hva er forskjellen på svangerskapskvalme og ekstrem svangerskapskvalme. ..? ? Akkurat nå føler jeg at jeg ligger midt imellom de to...:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrem er vel hvis du ikke klarer å holde på verken mat eller drikke .. Kaster opp bare du tar en slurk lissom .. Dersom det pågår i over et døgn kan intravenøst på sykehus bli aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting... hva er forskjellen på svangerskapskvalme og ekstrem svangerskapskvalme. ..? ? Akkurat nå føler jeg at jeg ligger midt imellom de to...:-P

Tror også jeg er en plass midt mellom.. Klarer å beholde noe, men det er sannelig ikke mye! Forsøker å småspise og drikke nesten konstant, selv om det absolutt ikke frister!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på jobb og bare orker ikke gå ut i lunchen... Føler jeg bare er totalt tom for energi og forbaska slitsomt å holde fasaden.. Jeg er vanligvis en som gjerne "tar litt plass" så jeg syns det er så vanskelig å sitte å smile og le og samtidig være så kvalm, sløv og tom.. I dag er ikke dagen.. Måtte bare sutre litt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen er helt grusom...jeg er snart 11 fullgåtte ôg jeg føler den er bedre nå. Håper det fortsetter sånn for med førstemann spøy jeg til en mnd før termin og det var slitsomt : ( jeg bror som regel verst på ettermiddag og kveld jeg da, og da verst når jeg er sliten. Min verste uke dette svangerskap har vært uke 9/ 10. De første dagene av uke 10 lå jeg i fosterstilling på sofaen og bare sov !!! Så spøy jeg flere ganger hver kveld !! Nå er jeg uggen på dagen og så henger jeg over doen gang pr kveld ca : ) så jeg ser lyset i tunnelen : )). Og så tror meg kanskje at jeg kjenner liv nå!! Kjenner igjen følelsen fra når jeg var graid med gutta mine !! Kjenner det rett over skambenet... Hadde jeg ikke visst hvordan det kjentes hadde jeg aldri kjent det da... Nå begynner snart den hode gravid tiden !!! Hurra : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig HH80:-D Gleeeder meg:-D jeg er kvalm hele dagen.. klarer å holde på noe.. men da må jeg sove med en gang jeg har spist. . Vann klarer jeg kun om natta.. og desverre er det kun cola av veske som holder seg inne.. så da har jeg ikke ekstrem svangerskapskvalme...:-P går mot slutten av uke 9 nå.. så håper bare det blir litt bedre... sist hadde jeg noen uker i midten der jeg va fin.. så begynte jeg å bli dårlig på slutten igjenn. . Jaja.. nok syting for idag... godt vi har så mange å sammenligne oss med... er detfforresten noen fra Ålesunds sona her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to laaaange uker siden forrige ultralyd hvor legen kun så fostersekken har vi i dag vært å sett ett bittelite, bankende hjerte. <3 <3  Terminen er 26.01.2014 - og alt føles så uvirkelig!

 

Har ikke vært plaget av kvalme i det hele tatt, blir litt uggen om det er lenge siden jeg har spist, men det kan man jo bli til vanlig også :-S Ellers har jeg til tider ømme bryst, utenom det så er jeg i fin form. :-)

 

Har fått time til ordinær ultralyd 05.09, kan nesten ikke vente til å se hva det er! :D :D

 

Er det noen her fra Tromsø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Satellites!!! Jeg gleder meg også til OUL. Det er litt diskusjoner her i heimen om vi skal vite kjønnet. Men jeg tror jeg vinner  ;) Jeg vil vite. Er ALTFOR nysgjerrig. Kanskje får han viljen sin neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig HH80:-D Gleeeder meg:-D jeg er kvalm hele dagen.. klarer å holde på noe.. men da må jeg sove med en gang jeg har spist. . Vann klarer jeg kun om natta.. og desverre er det kun cola av veske som holder seg inne.. så da har jeg ikke ekstrem svangerskapskvalme...:-P går mot slutten av uke 9 nå.. så håper bare det blir litt bedre... sist hadde jeg noen uker i midten der jeg va fin.. så begynte jeg å bli dårlig på slutten igjenn. . Jaja.. nok syting for idag... godt vi har så mange å sammenligne oss med... er detfforresten noen fra Ålesunds sona her?

Det høres ut til å være i samme form  :huh:  Klarer ikke Cola jeg da.. men varierer mellom sunne ting som Sprite og Fanta.. Jeg er ca 9+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syteinnlegg:

 

9+0 uker og fått halsbetennelse etterfulgt av kvalme med oppkast. Alt samtidig, føler meg helt utrolig elendig. Har fått i meg to pittesmå biter med ristet brød med banan på og feberen er på vei ned. I morgen skal jeg på første svangerskapskontroll og får da sjekket hva halsbetennelsen kommer av. Akkurat nå håper jeg at det er slik at jeg kan få penicilin, slik at jeg blir fort frisk. Men det beste hadde vel å sluppet unna penicilin, men jeg vil få slutt på elendigheta. Det er vel lov å synes litt synd på seg selv i slike tilfeller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...