Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Vi fikk et 3D bilde idag, men det er fortsatt så tidlig da. Men bare et par uker til, så ser en mye mer :) Håper kvalmen gir seg snart, jeg er en av de heldige som ikke er dårlig. Nesten så jeg får dårlig samvittighet for det når jeg leser hvor dårlig dere er! Tenker på dere og håper formen kommer seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste en plass at alle kontroller/oppfølging av gravide er gratis... Vil det si at jeg ikke må betale egenandel når jeg skal på første kontroll på onsdag..?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en plass at alle kontroller/oppfølging av gravide er gratis... Vil det si at jeg ikke må betale egenandel når jeg skal på første kontroll på onsdag..?  :)

Stemmer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,nytt medlem.

Venter nå nr to med termindato 6 januar. Har gutt fra før, født 31.12.2007. Når mener dere det er klart for å dele hemmeligheten med de minste? Han har flere ganger kommet hjem fra barnehagen, og sagt at den og den har en lillebror eller lillesøster, men ikke han.han blir da lei seg, og jeg også.har vært igjennom tre aborter, den seneste i jul i fjor. Er 31år, og bor i øvre Telemark, opprinnelig bambling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. jeg var på ny ul forrige tirsdag og fikk da vite jeg var 11+1 istede fpr 10+3. . Så er da 12+1 idag... jippi.. 2 tri. Here l come:-D trodde det var den uka en gikk over på 13 jeg.. altså 12+6...:-P Gratulerer mef milepæen folkens ♡ Lykke til videre:-D

Er det ikke tom uke 13, altså tom 12+6 som er første trimester?? Jeg blir helt forvirra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Mamma bæ:-) Vi har bestilt en t-shorte til storesøster på 1,5 år hvor det står "Mamma har baby i magen". Håper den kommer i posten i dag el i morgen:-) Da tenker vi ta den på henne, så storesøster på 7 år kan se den og få bli med på Ultralyd, nr 2, etterpå:-) jeg er 10+4 i dag og har vært på en ul allerede hvor vi fikk se hjerte, så satser på at alt er bra:-) men er litt usikker på om det er tidlig... Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen Mamma bæ:-) Vi har bestilt en t-shorte til storesøster på 1,5 år hvor det står "Mamma har baby i magen". Håper den kommer i posten i dag el i morgen:-) Da tenker vi ta den på henne, så storesøster på 7 år kan se den og få bli med på Ultralyd, nr 2, etterpå:-) jeg er 10+4 i dag og har vært på en ul allerede hvor vi fikk se hjerte, så satser på at alt er bra:-) men er litt usikker på om det er tidlig... Hva synes dere?

vi fortalte det til storesøster på 6 år når jeg bare var 8 uker, hun har venta så lenge på dette, så syns det var greit å fortelle. Også har jeg vært så mye dårlig form, så da har hun liksom en forklaring på det også :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en plass at alle kontroller/oppfølging av gravide er gratis... Vil det si at jeg ikke må betale egenandel når jeg skal på første kontroll på onsdag..?

 På første kontroll betalte jeg Kr.400,- i egenandel, deretter er resten av kontrollene gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Leste en plass at alle kontroller/oppfølging av gravide er gratis... Vil det si at jeg ikke må betale egenandel når jeg skal på første kontroll på onsdag..?

 På første kontroll betalte jeg Kr.400,- i egenandel, deretter er resten av kontrollene gratis. 

 

 

Jeg betalte ingenting? Legen min sa at alle kontroller og UL var gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Leste en plass at alle kontroller/oppfølging av gravide er gratis... Vil det si at jeg ikke må betale egenandel når jeg skal på første kontroll på onsdag..?

 På første kontroll betalte jeg Kr.400,- i egenandel, deretter er resten av kontrollene gratis. 

 

Okei.. Da får jeg bare se hva legen min sier på onsdag.. Tydeligvis ulik praksis ved legekontorene..

Endret av rugemaskinen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at jeg ikke betaler noen ting for svangerskaps relaterte ting. Ingen egenandel eller noe. Får beskjed hver gang jeg har vært der om at jeg ikke skal betale noe. Rart at en må betale ett sted men ikke ett annet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapsomsorgen i Norge skal være gratis for alle - for å sørge for at flest mulig benytter seg av den. Hvis de tok betalt for den første timen, Anaira, kan det være at de ikke regnet den som en av svanegrskapskontrollene, kanskje? Hva ble gjort på den timen, når var det? Eller det kan ha vært en glipp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Avion:-) hva er PPg?

Da kom t-shorte i posten og blir spennende å se hvor fort storesøster ser hva som står på lillesøster..hihi..;-)

Og så blir det ul igjen i morgen<3 er litt ultralydoman tror jeg.., men skal til syden onsdag og vil så gjerne vite at alt fortsatt er bra før vi reiser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Mamma bæ:-) Vi har bestilt en t-shorte til storesøster på 1,5 år hvor det står "Mamma har baby i magen". Håper den kommer i posten i dag el i morgen:-) Da tenker vi ta den på henne, så storesøster på 7 år kan se den og få bli med på Ultralyd, nr 2, etterpå:-) jeg er 10+4 i dag og har vært på en ul allerede hvor vi fikk se hjerte, så satser på at alt er bra:-) men er litt usikker på om det er tidlig... Hva synes dere?

vi fortalte det til storesøster på 6 år når jeg bare var 8 uker, hun har venta så lenge på dette, så syns det var greit å fortelle. Også har jeg vært så mye dårlig form, så da har hun liksom en forklaring

 

 

 

Leste en plass at alle kontroller/oppfølging av gravide er gratis... Vil det si at jeg ikke må betale egenandel når jeg skal på første kontroll på onsdag..?

 På første kontroll betalte jeg Kr.400,- i egenandel, deretter er resten av kontrollene gratis.

Okei.. Da får jeg bare se hva legen min sier på onsdag.. Tydeligvis ulik praksis ved legekontorene..

 

 

Velkommen Mamma bæ:-) Vi har bestilt en t-shorte til storesøster på 1,5 år hvor det står "Mamma har baby i magen". Håper den kommer i posten i dag el i morgen:-) Da tenker vi ta den på henne, så storesøster på 7 år kan se den og få bli med på Ultralyd, nr 2, etterpå:-) jeg er 10+4 i dag og har vært på en ul allerede hvor vi fikk se hjerte, så satser på at alt er bra:-) men er litt usikker på om det er tidlig... Hva synes dere?

vi fortalte det til storesøster på 6 år når jeg bare var 8 uker, hun har venta så lenge på dette, så syns det var greit å fortelle. Også har jeg vært så mye dårlig form, så da har hun liksom en forklaring på det også :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Mamma bæ:-) Vi har bestilt en t-shorte til storesøster på 1,5 år hvor det står "Mamma har baby i magen". Håper den kommer i posten i dag el i morgen:-) Da tenker vi ta den på henne, så storesøster på 7 år kan se den og få bli med på Ultralyd, nr 2, etterpå:-) jeg er 10+4 i dag og har vært på en ul allerede hvor vi fikk se hjerte, så satser på at alt er bra:-) men er litt usikker på om det er tidlig... Hva synes dere?

vi fortalte det til storesøster på 6 år når jeg bare var 8 uker, hun har venta så lenge på dette, så syns det var greit å fortelle. Også har jeg vært så mye dårlig form, så da har hun liksom en forklaring

 

 

 

Leste en plass at alle kontroller/oppfølging av gravide er gratis... Vil det si at jeg ikke må betale egenandel når jeg skal på første kontroll på onsdag..?

 På første kontroll betalte jeg Kr.400,- i egenandel, deretter er resten av kontrollene gratis.

Okei.. Da får jeg bare se hva legen min sier på onsdag.. Tydeligvis ulik praksis ved legekontorene..

 

 

Velkommen Mamma bæ:-) Vi har bestilt en t-shorte til storesøster på 1,5 år hvor det står "Mamma har baby i magen". Håper den kommer i posten i dag el i morgen:-) Da tenker vi ta den på henne, så storesøster på 7 år kan se den og få bli med på Ultralyd, nr 2, etterpå:-) jeg er 10+4 i dag og har vært på en ul allerede hvor vi fikk se hjerte, så satser på at alt er bra:-) men er litt usikker på om det er tidlig... Hva synes dere?

vi fortalte det til storesøster på 6 år når jeg bare var 8 uker, hun har venta så lenge på dette, så syns det var greit å fortelle. Også har jeg vært så mye dårlig form, så da har hun liksom en forklaring på det også :)
vi har blitt enige om å vente til etter ultralyden, for være helt sikre. Uansett så blir det en super jul og bursdagspresang til storebror! Bare den kommende tobarnsfar ikke var så opptatt av at babyen må bli født i januar. Knip igjen denne gangen sier han, he he:) han har allerede fått utsatt skolestart med et år, han veslegutten vår, da han er nyttårsbarn på feil side:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapsomsorgen i Norge skal være gratis for alle - for å sørge for at flest mulig benytter seg av den. Hvis de tok betalt for den første timen, Anaira, kan det være at de ikke regnet den som en av svanegrskapskontrollene, kanskje? Hva ble gjort på den timen, når var det? Eller det kan ha vært en glipp. 

Så utrolig rart at jeg måtte betale og ingen andre har måttet gjøre det. Jeg fikk helsekort for gravide, fikk en bok, og tok blodprøve (for å teste for HIV, hepatitt A, B, C, Rubella antistoffer, osv.). På helsekortet står det at den første kontrollen var akkurat den gangen jeg betalte Kr.400,- i egenandel. Nå er jeg utrolig forvirret. Dette var 7.mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Svangerskapsomsorgen i Norge skal være gratis for alle - for å sørge for at flest mulig benytter seg av den. Hvis de tok betalt for den første timen, Anaira, kan det være at de ikke regnet den som en av svanegrskapskontrollene, kanskje? Hva ble gjort på den timen, når var det? Eller det kan ha vært en glipp. 

Så utrolig rart at jeg måtte betale og ingen andre har måttet gjøre det. Jeg fikk helsekort for gravide, fikk en bok, og tok blodprøve (for å teste for HIV, hepatitt A, B, C, Rubella antistoffer, osv.). På helsekortet står det at den første kontrollen var akkurat den gangen jeg betalte Kr.400,- i egenandel. Nå er jeg utrolig forvirret. Dette var 7.mai. 

 

Høres ut som en helt standard 1. svangerskapskontroll. Kanskje du kan ringe legekontoret og spørre hvorfor du måtte betale? Hvis du synes det er verdt bryet å følge opp, selvfølgelig. (Konfliktsky som jeg er hadde jeg nok latt det ligge...) Du har retten på din side her, det skal være gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette også dersom man velger å gå hos en privat gyn? Bare lurer siden jeg snart skal dit jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg endre termin etter UL i dag, fra 10. januar til 13. januar  :D

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes
2. eneleh_, Januarbaby2014
3.MeretheNordland,
4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones
5.sevilla, LilleMy+1<3
6. olebrum26_05&amp;09-jan14
7.Anaira, Anonym88
8. Klatrejenta, Camilla136
9. Når 3 blir 4 <3
10. Alleria,lady82, ØYENønskerLITEN
11. Paulita, Mej 
12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3
13. Prinsesse07
14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11
15. Fruktig, Januars lykkeliten
16. Stinemor:)2,blonid, fr0zen84
17. Koneogkone+litenjente
18.
19.
20. rugemaskinen, Power puff
21.browneyes
22. LilleMy007,
23. Steinbukkpia, Ibris89
24.
25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy, januarspire---2012+2014
26. Camillok
27. Prøverpånr1,bolla87, preggy96
28. Stjerna2011, Minnimusa
29. Regina_George, Lillja90
30. Lmt1g
31. Lillepu86, Piu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kontroll i dag.. :)  Termin 21. januar 2014.. Var en turnuskandidat som hadde timen, og nå kjenner jeg at jeg er glad for det...fordi jeg fikk se spiren på ultralyd.. :D  :wub:  Endelig fikk jeg bekreftelsen jeg trengte.. Et lite hjerte som slo, og sprellende baby.. :D  Og et bilde med hjem.. ;)  Hun tok også GU, men den hadde hun problemer med.. Hun fant ikke det hun skulle finne, men kom frem til at jeg mest sannsynlig har bakovervendt livmor... Noen som kan fortelle hva det vil si..?  :rolleyes:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra rugemaskinen:-D

Hvordan går det med dere andre?

Eg er 10+0 idag :-) og er super trøtt, svimmel, kvaaalm og tisser veeeldig ofte..

Litt ømme bryster mest bare nipplene!

Dilla på Vann, gullrøtter og epler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...