Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Da ligger den litt krummet bakover, men den retter seg opp når ungen blir større. Jeg har det samme. Kan ta litt lenger tid før magen viser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12+5 og er TRØTT! Kvalm, liten matlyst, tørst,ømme bryster og ikke minst GLAD! Jeg elsker å bære på den lille bavianen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker ikke det her, men var det sånn at man går over i 2 trimester i uke 13? jeg er 12+0 idag :) her har jeg ikke matlyst,gått ned flere kg. går bra med cola og trønderfår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker ikke det her, men var det sånn at man går over i 2 trimester i uke 13? jeg er 12+0 idag :) her har jeg ikke matlyst,gått ned flere kg. går bra med cola og trønderfår ;)

Konvensjonene varierer. På forumet her (øverst på siden) står det at 2.trimester starter på 13+0, men de fleste andre steder sier 12+0. Samme i andre enden også, 2.trim. slutter tidligere i følge BIM enn andre steder :) Men det ser jo ut til at de fleste forumbrukerne her opererer med 12+0 som overgangen da, selv om headeren sier noe annet. Håper du får igjen matlysten snart, det er så kjipt å gå og ikke ha lyst på mat... Hadde noen sånne dager i forrige uke selv, men nå er det visst i orden igjen (satte nettopp til livs en latterlig stor porsjon pasta, mmm :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :-) lurte på en ting, har mistet mange av mine g.symptomer :-(

Det jeg har nå er:

Ømme bryster/såre nippler

Tisse ofte

Stikking i v og h side og noe som minner om vekse smerter nede.

 

Det jeg mangler er;

Kvalme

Murringa i livmor den ha vært borte sia før UL men alt var bra på UL. Men er det en dårlig ting å ikke ha murring/rumling/bobling i livmor? Noen som har opplevd dette?

 

Er 10+1 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det akkurat likt, men det stikker og strekker sier du og det er jo tegn. Jeg tenker at når det nærmer seg andre trimester, så blir en "seg selv igjen" etter alt jeg har lest. Gleder meg bare til jeg ikke er så trøtt og MÅ sove på dagtid.. Så tenker vi bare må slappe av og snart begynne å nyte at det vokser en skatt i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spretter jeg avgårde til 2. trimester, er 13+0 i dag  :D  Håper jeg ser dere alle der inne om noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spretter jeg avgårde til 2. trimester, er 13+0 i dag  :D  Håper jeg ser dere alle der inne om noen uker!

 

Jeg kommer på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilja : jeg har ikke hatt murring i livmor . Kjent bittelitt en sjelden gang bare og sånn har det vært i alle 3 svangerskap : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjenner meg litt skuffet(?)!!!... :/

 

Var på første kontroll for en mnd siden idag, var da jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg fikk en vikar for min fastlege. Helt uviten om alt egentlig, virket kontroll timen helt grei, de tok blodprøve av meg, urinprøve og spurte om når jeg hadde sist mens osv. Jeg sa til han at det kan være vanskelig å regne på meg da jeg har PCOS og uregelmessig mens og fått beskjed av gynekolog at jeg har ikke eggløsning. Likevel regnet han seg frem til at jeg var 6 uker på vei da. Ble ikke tatt prøve av jern, hiv ++ (alt annet en skal sjekkes for)

Når jeg kom hjem den dagen meldte jeg meg inn her på dette forumet. Så at man kunne regne ut termin datoen sin her, så sett så gjort :P ifølge den var jeg 9(!!!!) uker på vei, altså 13 uker på vei nå. Hvem skal jeg stole på? Det må sies at etter å ha vært hos en annen lege idag ( som reagerte på alt forje lege hadde gjort ) virker han første som om han egentlig ikke helt viste hva han drev med. For legen idag tok all mulige prøver av meg, stilte en masse spm, lurte på om jeg hadde spm. Henviste meg til ul med engang.

 

Kanskje litt rart å føle seg skuffet, men symptomene mine tilsier mer til at jeg et i uke 13 enn uke 10 ihvertfall. Har ikke vært dårlig på over 2 uker. Føler jeg kjenner litt sånn leamus/bobling i magen. Buksene mine passer meg ikke lengere, magen har begynt å "forme" seg ( ingen synbar mage, men så er jeg LITT overvektig å ). Selvom familien min tror det er to der inne :P hehe

 

Hvilken termindato stemmer..? Ble mye nå, men føler meg bare litt frustrert og skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du på UL? Regner med at den nye legen ga deg henvisning nettopp fordi det er vanskelig å sihvor langt du er på vei bare ved hjelp av mensdato når du har hatt ustabil mens. Terminkalkulatorer og slikt på nett baserer seg bare på dato for siste mens, og går ut fra en syklus på 28 dager. Når du har ustabil syklus kan man ikke anslå slik når du ble befruktet, så du kan nok ikke stole på det terminkalkulatoren sa (selv om dét ikke betyr at den noe inkompetente legen nødvendigvis har rett). Kanskje det er noe midt i mellom? Du får nok vite det på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos det private må man betale ja, men all offentlig svangerskapskontroll skal være gratis. Veldig veldig spesielt om noen tar seg betalt for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter UL har jeg nå forrandret termindatoen fra 22. til 18. januar:)

 

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes
2. eneleh_, Januarbaby2014
3.MeretheNordland,
4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones
5.sevilla, LilleMy+1<3
6. olebrum26_05&amp;09-jan14
7.Anaira, Anonym88
8. Klatrejenta, Camilla136
9. Når 3 blir 4 <3
10. Alleria,lady82, ØYENønskerLITEN
11. Paulita, Mej 
12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3
13. Prinsesse07
14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11
15. Fruktig, Januars lykkeliten
16. Stinemor:)2,blonid, fr0zen84
17. Koneogkone+litenjente
18. LilleMy007, 
19.
20. rugemaskinen, Power puff
21.browneyes
22. 
23. Steinbukkpia, Ibris89
24.
25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy, januarspire---2012+2014
26. Camillok
27. Prøverpånr1,bolla87, preggy96
28. Stjerna2011, Minnimusa
29. Regina_George, Lillja90
30. Lmt1g
31. Lillepu86, Piu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være på 31.jan og, men blir sikkert flyttet igjen på ul så gjør ikke så mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flytter jeg meg over til 2.termin, håper vi "sees" snart der inne :) I følge mine beregninger er jeg først 13+0 i morgen, men hos jordmora i dag fikk jeg vite at jeg er 13+1 i dag. Også fikk vi høre et lite babyhjerte som slo

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen  :)  Hvordan er formen deres? mange igjen her eller er de fleste hoppet over til 2 trim?  :)

Jeg er i dag 11+0 og fått innkalling til OUL 4 september  :D  gleder meg skikkelig mye til det. Andre som har fått time til OUL? 

 

Kan vel si litt om min form: 

Kvalmen kommer og går

ømme/såre nipler

Hormonell

tisser mye

 

men det er alt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) vi er vel fortsatt noen få igjen her?:-) Jeg er 11+6 i dag og formen er fin:-)

Var litt kvalm em periode, men ikke vært det nå:-) ellers trøtt, tusser ofte og kjenner litt strekning i livmor innimellom:-)

Synes magen er blitt veldig stor allerede da og føler meg tykk.., men ser det er vanlig med nr 2..

Vært på 2 ul allerede, første pga at det er prøverør, og da tar de alltid tidlig ul ca uke 8, og nå siste forrige uke, 10+5. Så en sprellende baby og alt var fint:-) fantastisk å få bekreftelse på at alt er i orden og har nå et lite bilde på kjøleskapet<3

Skal på 3/4 D ul 22. juli for å sjekke sykdom++, og håper da også å få vite kjønnet:-)

Ps: vet jeg er ultralydoman;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+6 idag også, og tenker at jeg må ut og kjøpe mammabukse i morgen... Har bare en bukse jeg kan gå med, og har nettopp googlet "hvor tidlig bruke mammabukse" fordi jeg synes jo det er veldig tidlig, haha. Men får se om jeg finner noe som passer og ikke strammer så jeg blir kvalm når jeg sitter :)

Ellers er jeg usannsynlig trøtt enda, så sovner etter jobb hver dag. Gleder meg til ferie til helga, så kanskje jeg slipper sove bort hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen  :)  Hvordan er formen deres? mange igjen her eller er de fleste hoppet over til 2 trim?  :)

Jeg er i dag 11+0 og fått innkalling til OUL 4 september  :D  gleder meg skikkelig mye til det. Andre som har fått time til OUL? 

 

Kan vel si litt om min form: 

Kvalmen kommer og går

ømme/såre nipler

Hormonell

tisser mye

 

men det er alt  ;)

Jeg er 11+1 i dag og har også fått time til ordinær ultralyd 4. september, hihi ;-)

 

Har hatt en uke hvor jeg har vært småkvalm (samme som forrige graviditet) ellers helt utslitt og trøtt, tisser masse og fryktelig hormonell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har å lyst å dra på en privat UL før OUL :-P

Har den der kanskje,nei,ja tanken om det haha :-p men tor nok jeg blir å ta en privat ;-P har man lyst har man lov.

Når kan man egentlig ta 3D? Noen sir 24uke og noen enda tidligere enn det :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...