Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Nå følte jeg meg plutselig gammelgravid  :lol: Nå er allerede mars-jentene kommet inn hit på 1 tri. Og 1 uke igjen, så rusler jeg over til 2. tri  :D Tiden har både gått fort og seint! Åååå, krysser fingrene for at formen blir bedre om en ukes tid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og tusler videre om en ukes tid. Helt enig med du, det har gått utroooolig tregt, men samtidig er det jo ikke mange ukene siden vi var på sjukehuset. Litt rart.

Formen min har kommet seg godt siste uken, sover lengre på morgenen, men er uthvilt når jeg våkner. Lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart over på neste jeg å, (med min første) men jeg har ikke vært noe spesielt dårlig i det heletatt. Trøtt er jeg, å det helt grusomt, men ikke så mye ubehag lengere. Jeg er jo ikke sikker på terminen min heller jeg da, for jeg har pcos og alltid hatt uregelmessig mens og ikke eggløsning, men fikk et tips om å kjøpe sånn test som kunne sjekke hvor langt jeg evt var på vei? Legen min ba meg faktisk om å ikke stresse med noe ultralyd før det var tid for å ta den...

 

Føler meg litt rådløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt inntrykk av at de fleste som ikke vet hvor langt dem er på vei har fått tidlig ul, syns det er litt rart av legen å si at du kan vente til ordinær ul når han ikke engang vet når det er tiden for den. Da hadde jeg nok tatt å bestilt meg en privat ul, er jo greit å vite hvor langt man er på vei og når en er over de "kritiske" 12 første ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk nettopp inn på diverse tråder for "2.trimester", og jammen meg er det flere der som er 12+... :lol:  

Så da stemmer det nok at jeg hører til der. Tusen takk Prinsesse07 <3

 

Wohoo... 2.trimester, here I come  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9 uker idag. Gleder meg plutselig mye til lørdager for tiden, ikke bare for at det er helg, men for at jeg er en uke lenger på vei, hihi. Skal på ul på fredag som kommer og grugleder meg. Kjenner jeg er litt nervøs, men aller mest spent :)

Gratulerer med 12 uker, jeg gleder meg til å følge etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+3 idag :-) og Tirsdag skal jeg på UL og jeg grugleder mer :-P

 

Formen er ikke bra da :( kvalmen er her helt for j*vlig! Kan ikke gå i kjøleskapet å hente noe for det lukter ekkelt, noe både min samboer og venner har sagt at det ikke gjør.

Halsbrann til tider og ja litt ømme nippler. Men det er alt. Er ikke så trøtt lenger å heller ikke like tissetrengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+3 idag :-) og Tirsdag skal jeg på UL og jeg grugleder mer :-P

 

Formen er ikke bra da :( kvalmen er her helt for j*vlig! Kan ikke gå i kjøleskapet å hente noe for det lukter ekkelt, noe både min samboer og venner har sagt at det ikke gjør.

Halsbrann til tider og ja litt ømme nippler. Men det er alt. Er ikke så trøtt lenger å heller ikke like tissetrengt.

Ser på terminlisten at vi har termin samme dag (jeg står en dag for tidlig).. :)  Du skriver at du er 8+3 i dag, men etter min beregning (og app fra babyverden :P ) er jeg 9+6 i dag... Er det en feil en eller annen plass..?  :P  Ikke for å være frekk, altså... Jeg er førstegangsgravid, så er egentlig ganske forvirret.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har ikke fått forandra det enda, etter legen sin beregninger etter siste mens så sku eg egentlig vært litt lenger på vei. Var 7+3 men på tidlug UL ble eg satt tilbake å ente på 5+5 da :-P å er nå 8+3...var kortere på vei enn legen min hadde regnet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, jeg fant for ca 8 uker siden at jeg er gravid med mitt første  :)  jeg er bikker snart 21 år, så blir jo en relativ ung mor, så jeg sitter med lite informasjon, og VELDIG mange spm. men da jeg var hos fastlegen for 14 dager siden kunne vi ikke fastsette termin, da jeg har gått uten mens en god stund , så vi regnet ut at jeg får et januarbarn. men jeg fikk ingen informasjon, annet enn at UL blir ved uke 17, og ved min neste legetime 9 juli skal jeg kun levere morgenurin slik at dette blir levert på legekontorets lab.
men utifra hva jeg har lest her har jo dere fått langt mer informasjon når det gjelder alt, og jeg sitter med en klump i halsen og føler jeg vet så lite om min egen graviditet. 

- sånn ellers er formen min bra. noen dager er jeg kvalm, men er for det meste veldig slapp og trøtt, og spiser som en hest. har vel gått opp 5 kg. men jeg veier normalt rundt 50 kg, så jeg koser meg bare! :) men er det normalt at legen gir så lite råd/ingen råd?

 

takk for eventuelle svar. har mange spørsmål som virrer i hodet mitt. men jeg gleder meg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Auroras lille: velkommen hit :)

Noen av oss får mye informasjon pga tett oppfølging, f eks pga ivf behandling. Jeg er i uke 10, og har hatt to ul allerede. Jeg harogså bestilt tid for privat ul i uke 14, det må jeg betale selv men syns det er verdt det. Koster pluss/minus tusen kr alt etter hvor du bestiller det.

Tar du tidlig ul får du vite mer, de kan måle lengden på fosteret så du finner ut hvor langt du er på vei f eks :)

Skjønner godt at det er litt rart og frustrereende at du har fått så lite informasjon av legen. Ikke alle leger er like flinke på den fronten heller, og da må man spørre og spørre, men det er ikke alltid like lett heller.

 

Du kan i hvert fall spørre her på sidene, så kan du få svar fra andre som gjerne deler erfaringer. :) Vi blir vel aldri utlærte, og det er alltid fint å kunne spørre noen om en lurer på noe! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar usababy :) jeg skal nok forberede meg med noen spørsmål som jeg skal ta med til legen min når jeg skal dit. Vurderer også en privat UL bare for å få forsikre meg at den lille har det fint. 
Kommer nok til å stille spørsmål her inne så det suser, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen kl 1430 skal jeg på UL og kjenner følelsene et blandet. :-/

Etter to graviditeter som ikke har gått bra er jeg vel veldig redd for at noe skal være galt denne gangen å... har jo fått vite at spira ligger på rett plass men uansett. Kjenner kroppen er veldig rolig men i hode mitt er det kaos! Tror ikke jeg kommer til å få sove i natt..

 

Hvordan går det med dere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går relativt greit.. :)  Kjenner at jeg trenger bekreftelse snart på at jeg faktisk er gravid (bortsett fra uteblitt mens, svært god luktesans og slik)... Ingen plass jeg kan få tatt privat UL her jeg bor... Så håper legen vil prøve å finne hjertelyden når jeg skal på første kontroll i neste uke..da er jeg 11+3... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :-) mine symptomer er:

Kvalm av å til

Ingen mens selvfølgelig :-P

Lukte sansen er dobblet.

Trøtt..

Litt små smerter i sidene.

 

Åh :-/ må du reise langt for å dra på UL da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er snakk om flere timers reise hver vei hvis jeg skal ha privat UL, og det er uaktuelt... :wacko: Jeg blir ikke å tro på at jeg er gravid før jeg får høre hjertelyden, sett på UL eller får babymage.. ;)  Siste kan vel ta litt tid, iom at det er mer enn nok "å ta av" på magen fra før.. :wacko:  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :-P ja da skjønne eg, her er det bare snakk om en busstur på 20 min.. eg er bare super redd for at noe skal være galt denne gangen.

Hihi har også litt mage å ta av ;-P så kunne sikkert holdt det skjult ei stund.

Eg hadde jo begynt å trene å sånt for å gå ned litt for min egen del å for å komme inni brudekjoln til neste sommer :-D for plan var å vente med unge til etter bryllupet men sånn gikk det ikke :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sprøtt at det koster så mye i Bergen:( det lønner seg jo nesten for dere å komme en tur til Stavanger. Jeg betalte 500,- i uke 7, måtte ha innvendig for hun så ikke så godt utvendig, men hadde det bare vært utvendig hadde det bare kostet 400,- Sigrids Ultra heter det og hun er kjempe flink!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går inn på termin beregneren så er jeg 11 uker på vei, idag. Men når jeg går inn på profilen min står det 12...... Hmmmm hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat sånn for meg også.. ;)  Var begynt å trene og legge om kosten for å gå ned litt i vekt... Ikke for å komme i brudekjolen, for den brukte jeg for 3 år siden.. :wub:  Men tenkte at det kanskje var lettere å bli gravid hvis jeg gikk ned litt i vekt..så var testen plutselig positiv.. ;)  Bare et par dager før jeg fikk positiv test, hadde jeg sagt ja til en større stilling i jobben fra høsten av..hhi.. Sånn kan det gå.. :D  Får bare håpe jeg må ut i permisjon i januar.. ;)  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...