Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt det ikke bare er meg som sutrer... Jeg føler jeg liksom ikke har lov å sutre.. Og jeg veit jo selv at jeg syns det er ganske masete med sutrete kvinnfolk.. Men jeg har visst en sutrete periode og syns det er greit å ha en plass å sutre litt.. Blæ...... Jeg er leeei av kvalme.. Klarer ikke skjønne helt at det faktisk er fordi jeg er gravid og ikke bare en forferdelig seig omgangssyke.. Kanskje det hjelper å se at alt er bra på UL i dag.. Håper det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syteinnlegg:

 

9+0 uker og fått halsbetennelse etterfulgt av kvalme med oppkast. Alt samtidig, føler meg helt utrolig elendig. Har fått i meg to pittesmå biter med ristet brød med banan på og feberen er på vei ned. I morgen skal jeg på første svangerskapskontroll og får da sjekket hva halsbetennelsen kommer av. Akkurat nå håper jeg at det er slik at jeg kan få penicilin, slik at jeg blir fort frisk. Men det beste hadde vel å sluppet unna penicilin, men jeg vil få slutt på elendigheta. Det er vel lov å synes litt synd på seg selv i slike tilfeller? 

Her har vi høy takhøyde for syting  ;) Alle har lov å syte hvor mye de vil!!! Herlig å få det ut en plass. Mistenker at han der hjemme har lukka ørene...  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja jeg tror min har, jeg får i allefall ikke noe mer respons enn "uff..ja.. Mm.. Uff.." Blææææ! Han får ta ut søpla.. OG lufte hunden.. ;p håper det kommer seg snart... Vil bare være happy gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_, Januarbaby2014

3.MeretheNordland,

4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones

5.sevilla

6. olebrum26_05&amp;09-jan14

7.Anaira, Anonym88

8. Klatrejenta, Camilla136

9. Når 3 blir 4 <3

10. Alleria,lady82

11. Paulita, Mej

12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3

13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN

14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11

15. Fruktig, Januars lykkeliten

16. Stinemor:)2,blonid

17. Koneogkone+litenjente

18.

19.

20. rugemaskinen, Power puff

21.browneyes, lilja90

22. LilleMy007,

23. Steinbukkpia

24.

25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy

26. Camillok, Ibris89

27. Prøverpånr1,bolla87

28. Stjerna2011, Minnimusa

29. Regina_George

30. Lmt1g

31. Lillepu86, Piu

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg inn her jeg. :) Har termin 15 januar. Jordmor på Rikshospitalet satt meg til 13 januar da. :) Dette er 3 svangerskap for meg, men yngste min er snart 6, så det føles som en evighet siden jeg var gravid sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som meg det da : ) yngste er 6 og eldste er 8.. Nå er jeg 10+ 5 med når 3. Termin 4 januar : ) veldig fornøyd med det men jeg må klage litt og si at jeg er drittlei av å spy !! Spydd så og si daglig i 6 uker nå . Følt meg ganske fin idag før jeg akkurat nå sto i dusjen og kjente at middag og alt kom rett i retur: (( men jeg syns jeg kjenner liv nå da,, !!!! Og da begynner det å bli gøy : )) uansett ...velkommen hit til oss i den fantastiske januarmageklubben : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei..... Jeg må klage litt jeg også. Jeg er konstant uvel og "fyllesyk"!! Kvalm, trøtt, varm, svimmel, rastløs og irritabel. Når jeg går ute føles det som jeg har influensa eller tidenes verste hangover! Hjelper litt å ligge stille, men føler meg veldig lat og tafat. Når blir det bedre? Jeg er jo bare 7+2:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er heldigvis litt bedre i dag :) Tror all spyinga ble litt for hard for viruset i halsen min, våknet med null klump i halsen. I dag føler jeg meg bare litt lettere forkjøla, magen er fortsatt litt skjør. Har vært påpasselig med å spise små måltider med kort mellomrom i hele dag, så i dag har det ikke vært antydning til noe oppkast på vei :) Det spøkte litt under middagen, spiste litt for fort, men det gikk bra. Så det kjenner jeg at jeg er veldig fornøyd med! Den forma jeg var i går unner jeg ingen! 

Også må jeg få skryte av kjæresten min <3 Han er flink til å stelle rundt meg og avlaste meg. Ordner det det skulle være, og minner meg på å ta det med ro. Jeg føler jeg skulle gjort mer i huset her for at det ikke skal bli for mye for han, men han stopper meg og ber meg om å ta det med ro til forma er bedre.  Jeg er heldig, og barnet vårt er heldig som får han til far :wub: . han er også flink til å spørre meg om hvordan jeg har det, så jeg tror ikke jeg har klaget så mye til han, mener på at jeg har vært positiv selv om kroppen har knirket og knaket av graviditeten. Men i går kom det en del syting og klaging fra meg mellom all spyinga og feberen. Det hadde han nok god forståelse for. Han holdt både bøtte og hår, og strøyk meg på ryggen i mellom slagene. Så jeg synes han fortjener skryt og ros :)

 

I dag hadde jeg første svangerskapskontroll! Legen mente at det stemte godt med at jeg var 9 uker på vei under GU´n :D Videre ble det tatt blodprøve for å finne blodprosenten og innholdet av jern. jeg må tilbake i uke 12 for å ta de andre blodprøvene, men hun fylte ut skjemaet i dag og ga det til laben. Så når jeg drar dit for å ta blodprøvene er det bare en tur innom laben og første time hos jordmor :) Det ble litt mer virkelig følte jeg nå, og artig at navnene våre ble fylt ut under "mor" og "far" på svangerskapsskjemaet. Thihi, for en spennende tid dette er :D

 

Beklager, dette ble et langt innlegg med sikkert enda flere skrivefeil  :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Tromsø :-)

Skal på UL 25JUNI håper de ser hjerte da :-D

Jeg er også fra tromsø :)

Skal på oppfølgings ul den 20 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er heldigvis litt bedre i dag :) Tror all spyinga ble litt for hard for viruset i halsen min, våknet med null klump i halsen. I dag føler jeg meg bare litt lettere forkjøla, magen er fortsatt litt skjør. Har vært påpasselig med å spise små måltider med kort mellomrom i hele dag, så i dag har det ikke vært antydning til noe oppkast på vei :) Det spøkte litt under middagen, spiste litt for fort, men det gikk bra. Så det kjenner jeg at jeg er veldig fornøyd med! Den forma jeg var i går unner jeg ingen! 

Også må jeg få skryte av kjæresten min <3 Han er flink til å stelle rundt meg og avlaste meg. Ordner det det skulle være, og minner meg på å ta det med ro. Jeg føler jeg skulle gjort mer i huset her for at det ikke skal bli for mye for han, men han stopper meg og ber meg om å ta det med ro til forma er bedre.  Jeg er heldig, og barnet vårt er heldig som får han til far :wub: . han er også flink til å spørre meg om hvordan jeg har det, så jeg tror ikke jeg har klaget så mye til han, mener på at jeg har vært positiv selv om kroppen har knirket og knaket av graviditeten. Men i går kom det en del syting og klaging fra meg mellom all spyinga og feberen. Det hadde han nok god forståelse for. Han holdt både bøtte og hår, og strøyk meg på ryggen i mellom slagene. Så jeg synes han fortjener skryt og ros :)

 

I dag hadde jeg første svangerskapskontroll! Legen mente at det stemte godt med at jeg var 9 uker på vei under GU´n :D Videre ble det tatt blodprøve for å finne blodprosenten og innholdet av jern. jeg må tilbake i uke 12 for å ta de andre blodprøvene, men hun fylte ut skjemaet i dag og ga det til laben. Så når jeg drar dit for å ta blodprøvene er det bare en tur innom laben og første time hos jordmor :) Det ble litt mer virkelig følte jeg nå, og artig at navnene våre ble fylt ut under "mor" og "far" på svangerskapsskjemaet. Thihi, for en spennende tid dette er :D

 

Beklager, dette ble et langt innlegg med sikkert enda flere skrivefeil  :ph34r:

Så kjekt å lese at kjæresten tar godt vare på deg når du ikke er helt på topp. Jeg er heldig og har ikke vært noe dårlig enda (uke 8 på lørdag), men samboer spør hver dag om det går bra, og steller i hus og lager middag når jeg sovner på sofa før jeg har fått satt meg ned etter en travel dag :) (noen dager er jeg helt unaturlig trøtt!)

Skal på første kontroll på mandag, gleder meg litt til det blir "mer virkelig". Utrolig spennende tid dette og jeg er så takknemlig for at vi får oppleve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt hekta, går på repeat hele dagen...

Elsker: colbie caillat - capri

Elsker og hater(siste 30 sec): ed sheeran - small bump

 

Noen av dere som har fått noen nye favorittsanger etter dere ble preggers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi :-)

Kor gammel e du piu??

 

Å litt klaging meeeeen fy kor kvalm eg e.... den slo virkelig inn idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :-)

Kor gammel e du piu??

Å litt klaging meeeeen fy kor kvalm eg e.... den slo virkelig inn idag!!

Æ er 28 :)

Kor gammel er du ?

 

Og det e fulstendig lov til å klage på denne kvalmen. Den e ikke enkel :S Slit med den om kvelden. Bleh.

Endret av Piu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ e 23 år :-)

Ja den kvalmen blir bare værre å værre :-/ men man må jo bare tåle det ;-) i mine øya e d jo en bra ting.. og det e verdt det :-)

Har du noen små fra før av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent det litt innimellom, spes foran, hvis jeg gjør brå bevegelser:-/ hadde bekkenløsning der forrige gang også, så regner med det blir verre etterhvert... Er 8+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk usababy!!

Jeg håper jeg opplever den samme gleden når vi skal på ul senere idag;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes
2. eneleh_, Januarbaby2014
3.MeretheNordland,
4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones
5.sevilla, LilleMy+1<3
6. olebrum26_05&amp;09-jan14
7.Anaira, Anonym88
8. Klatrejenta, Camilla136
9. Når 3 blir 4 <3
10. Alleria,lady82
11. Paulita, Mej 
12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3
13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN
14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11
15. Fruktig, Januars lykkeliten
16. Stinemor:)2,blonid
17. Koneogkone+litenjente
18.
19.
20. rugemaskinen, Power puff
21.browneyes, lilja90
22. LilleMy007,
23. Steinbukkpia
24.
25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy
26. Camillok, Ibris89
27. Prøverpånr1,bolla87
28. Stjerna2011, Minnimusa
29. Regina_George
30. Lmt1g
31. Lillepu86, Piu

 

Prøver å skrive meg på igjen jeg da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge, Lizzy_77, HighHopes

2. eneleh_, Januarbaby2014

3.MeretheNordland,

4. HH80, Avion, Spire nr.2 <3, MissJones

5.sevilla, LilleMy+1<3

6. olebrum26_05&amp;09-jan14

7.Anaira, Anonym88

8. Klatrejenta, Camilla136

9. Når 3 blir 4 <3

10. Alleria,lady82

11. Paulita, Mej

12. *Attpåklatten*, Januar-spirer <3 (venter tvillinger), Mamsentil3

13. Prinsesse07, ØYENønskerLITEN

14. Junior&amp;vesl@, zelda83, eplekart11

15. Fruktig, Januars lykkeliten

16. Stinemor:)2,blonid

17. Koneogkone+litenjente

18.

19.

20. rugemaskinen, Power puff

21.browneyes, lilja90

22. LilleMy007,

23. Steinbukkpia

24.

25. CecilieMedNr2, Smet, My73, hupsi, Usababy, januarspire---2012+2014

26. Camillok, Ibris89

27. Prøverpånr1,bolla87

28. Stjerna2011, Minnimusa

29. Regina_George

30. Lmt1g

31. Lillepu86, Piu

 

Nå er du med januarspire---2012+2014 :-) og du er fortsatt med lillemy+1 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre dere her  :)

Er det noen her som har hatt ekstrem rumling i livmora?? det er ikke vondt eller noe, det bare rumler på en måte og det har det gjort i tre dager nå! hva er den rumlinga? (nesten som luftbobler man får i magen bare dette er i livmora) eller er det Murring det heter? hehe :lol:  ja eg vet ikke helt hvordan eg skal forklare den følelsen men det er noe som minner om rumlig (bare i livmor)

 

Har også idag hatt veldig tykk gul/gjennomsiktig slim som kom da jeg var på do! (sorry for ekkle detaljer) Men er dette normalt? blir bare litt små engstelig! :(

Endret av lillja90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...