Gå til innhold

Maijenter:-)


Bambi14

Anbefalte innlegg

Det er trist at mai mnd. skulle bli en sånn kjipa mnd. for dere Lovise og Nurse77 :( Håper virkelig det går bedre for deg til høsten Lovise! Og at du får et forsøk til visst det er det du ønsker Nurse77. Tenk en flokk på tre :wub: . Det er min drøm også...

 

Lykke til videre begge to. God klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med usababy? Skulle du ha uttaket dag?

Her snegler timene seg avgårde før jeg kan ringe sykehuset å høre hvordan det har gått med de 7 eggene jeg fikk ut i går.. Sist ble ingen av 10 befruktet, så er litt nervøs for at det samme skal skje nå:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi:-) 4 av eggene er befruktet og det blir innsett i morgen:-) så da er det bare å smøre seg med tålmodighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan velge... Men vet ikke om jeg tør å sette inn 2 og får nok ikke med meg mannen på det heller;-)

Noen av dere som vet hvor stor sjansen er for tvillinger v innsett av 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, My73!:-) Gratulerer!

Vet ikke hvor stor sjanse det er for å få tvillinger ved å sette inn to, men jeg vet at man øker sjansen for en graviditet bittelitt(5 % eller noe) ved å sette inn to istedet for ett. Man må dermed veie opp risikoen det er ved et tvillingsvangerskap contra den lille økte sjansen det er for å bli gravid...,, om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

My73: så bra! :) Vi har satt inn to hver gang, får vi tvillinger er vi glade for det. Sjansen øker visst bare litt om en setter inn to egg.

Jeg skal ikke ha uttak denne gang, men egg-donor har hatt i dag. Så har mannen hatt uthenting ved hjelp av TESA i dag, og nå er vi spente på resultatet.

Får vite alt på mandag, da er det info og innsett kl 13. :D Skal sette inn to egg.

Endret av usababy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-) Blir nok ett egg inn tenker jeg.. Satt på første forsøk sist og vil helst ha en av gangen;-)

Så spennende usababy!! Hvor er eggdonoren fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sniker litt her i påvente av forsøk.

 

Der kom endelig resultatet fra deg My 73. Gratulerer med 4 befruktede eggfollikler i dag! Denne gangen ble det befruktning og embryoer og det er helt supert! Nå blir det innsett i morgen og du har endelig en sjanse til å lykkes!

 

Det er riktig som Nurse77 skriver at ved å sette inn to embryoer økes graviditetssjansen med ca 5 ekstra prosent. Med hensyn til å velge hvor mange embryoer du vil sette inn ville jeg sett på kvaliteten på embryoene samt antallet som er igjen i morgen og i samråd med klinikken og partner valgt utifra det. Når jeg har satt inn to embryoer ved Riksen satte klinikken inn ett embryo med god kvalitet og ett annet med mindre god (godt nok til å bli barn av men embryoet hadde ikke frysekvalitet). De resterende havnet på frys.

 

Lykke til USAbaby! Blir spennende å høre hvordan det går med egg-donasjonen deres. Kos dere i fantastiske Barcelona!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Stjernemagnolia:-) tror sykepleieren snakket om det med ett bra og ett middels i dag.. Ble litt paff for trodde ikke jeg kunne velge det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende my73 og usababy!!! :) :)

da får vi testdato rundt samme tid, forutsatt at noen av mine egg overlever til innsett på onsdag.. iiiik! :P

 

jeg synes å huske at legen på sykehuset her sa at de kun satte inn 2 egg hvis det var 2 dårlige.. aner ikke om de vil sette inn 1 bra og 1 dårlig, men etter å ha lest d her at andre får gjøre det så skal jeg i spørre om de kan gjøre d. vet at d sikkert er vanvittig mye arbeid med tvillinger og d er større risiko for komplikasjoner under graviditeten, men jeg kan ikke fordra å være oppi dette her... tror jeg heller vil ha d travelt med tvillinger enn å måtte gå igjennom denne hormonkarusellen her flere ganger. hvis jeg får de 2 barna jeg ønsker meg med en gang, så kan livet fortsette og slippe å settes på vent flere ganger slik som d blir under denne prøvinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Takk :)

 

Vet ikke hvor donoren er fra, men de velger ei som ligner i farger, utseendemessig osv. Alt er helt anonymt, vi får kun vite litt om henne en gang ved innsett. Dette følger lovene i Spania mht at donasjon skal foregå anonymt. Alt foregår veldig ordentlig, det er vi glade for. :)

 

Er kjempefornøyd med klinikken her, de er så hyggelige og serviceminded! Vi føler at akkurat vi betyr noe, og det får de nok alle som kommer til dem til å føle seg. :)

 

Lykke til dere også! Nå begynner straks spenningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at ting er rydding usababy:-) Og skjønner deg godt mht to egg all i want is u. Hadde jeg ikke hatt lille jenta mi på snart 1,5 år allerede, fra forrige runde, så hadde jeg nok satt inn to;-) Tror de tilbyr dette nå pga alderen min. Fikk ikke tilbud om det sist..

Snakka m sykehuset nå, og ytterligere ett egg var befruktet, men kun ett av de fem er pr nå firedelt.

Så da blir det gullegget satt inn og ant ingen på frys.., men trenger kun det tror jeg:-)

Masse lykke til dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, får tårer i øynene her... ikke hormonell i d hele tatt! :P hehe

krysser alt jeg har for dere begge!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott du trives på klinikken i Barcelona usababy (nå blir det vel nytt nick, "barcelonababy"). Ja, det er viktig å føle seg ivaretatt når det er så mye som står på spill og hormoner fyker rundt og man er i en sårbar situasjon. Sikkert et fantastisk vakkert og godt menneske som har gått igjennom hele den hormonelle prosessen for å avlevere eggfollikler til dere, takk til henne sier nå jeg. Håper det ellers går bra med mannen din etter inngrepet og det har blitt befruktede embryoer i dag...

 

My73, det blir innsett i dag! Wow, det er helt fantastisk! Trenger bare ett gullegg for å lykkes i dette gamet. Heier videre på embryoene dine og håper noen kvalifiseres til frys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Krysser fingrene for dere også! :D

 

Ja, vi er kjempeglade for at muligheten for eggdoasjon fins. De som er donor er med på å gjøre andre lykkelige. En kjempefin ting å gjøre. :) De får en kompensasjon, men det er ikke snakk om at de tjener masse på det. Så det er en god gjerning de gjør. Klinikkene i Barcelona og Spania generelt fikk gode skussmål fra Hausken også. De sier de vet hva de gjør, og at de er dyktige her. Så vi får bare håpe nå. :)

Det går fint med mannen min, er glad han er ferdig med det inngrepet. Ikke så moro å bli stukket i sånn, men det gikk fint og det var en dyktig lege, så alt gikk kjempefint. Trengte heldigvis bare å stikke en gang, sist på Hausken måtte de stikke tre ganger før de fant noe de var fornøyd med...

Endret av usababy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går fint i Bacelona:-) jeg har bodd der, og elsker den byen:-) Enig m Stjernemagnolia, du burde kanskje bytte nic;-)

Jeg er nå ruger og fikk satt tilbake et perfekt egg i dag<3

Ingen av de andre hadde delt seg nok, så ble ingen på frys..:-/ som sist, og da trengte jeg jo bare det ene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om 10 minutter kjører vi til sykehuset... har ikke vært nervøs før nå. nå skjelver jeg litt. tullete! hehe. måtte d bare komme - smerter, oppkast, u name it! så lenge d funker denne gangen! *karatesparkutilufta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye spennende som skjer om dagen!

 

Så bra at du har fått inn gullegget My73 :) Gratulerer som ruger!

Og lykke til i dag All i want is u! Håper det går smertefritt og fort over :)

 

Jeg må si jeg synes det er ekstra spennende å høre i fra deg usababy :) Kjekt at du forteller oss hvordan det foregår ute i den store verden. Fantastisk at du kan få donoregg når du trenger det! Lykke til med innsett!

 

Jeg var på ul på fredag. Og ble ganske overrasket da eggene ikke hadde vokst så mye som de pleier. Før har eggene vert 16-20 ved ul, og uttak på mandagen. Men denne gangen var de 11-13! Så det ble to ekstra sprøyter, og uttak blir i morgen. Lurer på om all d-vit jeg pøser på med har noe si for dette? Eggene mine pleier jo ikke ha den aller beste kvalitet akkurat. Så håper på at sakte modning skal være trikset :D

 

Er litt spent på om det blir innsett på fredag. Er vel rød dag på torsdag, så regner med det ikke blir da. Blir en ekstra dag for eggene å dele seg da. Litt nervøs for det kjenner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse lykke til du også Loyse i morgen!! håper d betyr at eggene har fått xtra god tid på å bli av god kvalitet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i dag all i want is u?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke likt meg å glemme å fortelle d. må være all drøggsa :P

 

veldig mange eggposer, men kun 5 egg. har bestemt meg for å ikke deppe over d. får heller deppe i morgen hvis jeg får dårlige nyheter da.

uttaket gikk greit sånn ellers. tror legen kjørte på egguthentingsdingsebomsen altfor tidlig etter lokalbedøvelsen. han ble overraska over at jeg fikk vondt, og jeg visste jo ikke om det var noe galt. men etter at jeg rykket til da det gjorde vondt så stopte han litt opp, og så kjente jeg ingenting etter det. ble kjempe svimmel da og måtte ligge på pasientrommet i 1 time etter uttaket. ellers litt sår, men ingenting å klage over! kjenner d så vidt nå. d gikk myemye bedre enn fryktet sånn sett. d var atskillig verre første gang jeg tok hysteroskopi faktisk.

 

nå gjenstår å være tålmodig til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende all i want is u! Krysser fingrene for deg :-)

 

Jeg skal på kontroll på riksen imorra, satser på at det blir oppstart med sprøyter om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Optatium :)

hva er d du skal kontrollere før du får starte på sprøytene??? jeg fikk bare beskjed om hvilken dato jeg skulle spraye jeg, og hvilken dato jeg skulle starte sprøytene. d gikk 5 uker fra spraystart til første kontroll som var 4 dager før uttak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...