Gå til innhold

Maijenter:-)


Bambi14

Anbefalte innlegg

Lykke til Lovise83 :)

 

Nå er det bare 10 dager til spraystart for min del :)

Takk for det! Jeg begynte med progynova i dag og skal på ul 24/4! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest usababy

Lovise83: da er vi likt i løypa. Jeg startet på medisiner i dag etter å ha snakket med klinikken

Evopad patches, klexane og cyalis tabletter. Ul 25. eller 26.april.

Vi reiser antakelig til Barcelona 2.uken i mai :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende usababy:-)

Da kom TR i siste liten på søndag her, så jeg kan begynne med sprøytene i morgen og skal til UL 25.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise83: da er vi likt i løypa. Jeg startet på medisiner i dag etter å ha snakket med klinikken

Evopad patches, klexane og cyalis tabletter. Ul 25. eller 26.april.

Vi reiser antakelig til Barcelona 2.uken i mai :D

 

Så bra! :-) blir utrolig spennende og følge med på dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:-) Fikk mensen i dag og har startet på Progynova. UL man 29.april. Kanskje innsett mot slutten av uke 18?

 

For dere som er glade i et lite glass rødvin i ny og ne: er dere avholds etter oppstart av Progynova?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi nesten likt Nurse77:-) jeg får ant uttak i begynnelsen av uke 18:-)

Jeg er ikke avholds før uttaket, men begrenser det til litt vin i helgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det står at progynova kan gi synsforstyrrelse og problemer med linsebruk, men har noen av dere merket dette??

Jeg fikk nye ukeslinser for en måned siden, og har sett klarere enn på lenge med disse! Men etter jeg begynte på progynova ser jeg svært utydelig! Må nåk bare ta på brillene etter jobb i dag ja! Noen andre som har merket dette eller hørt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Lovise83: Jeg merket ikke forskjell på linsene, men ser at en bivirkning kan være synsforstyrrelser så det har nok med progynovaen å gjøre.

Jeg er ikke avholds under progynovabruk, kun etter innsett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei maijenter :-) Da kaster jeg meg inn her.. Er litt usikker på om det er riktig, men prøver.. Skal starte å spraye 30 april.. Er så utrolig spent på denne tiden framover,er helt ny her på IVF..

Sender dere alle babystøv og lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det spraystart for meg, kjenner det kribler i magen! Merker at jeg går og kjenner litt etter bivirkninger :P

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet om det er viktig at sprayen blir tatt til samme tid hver dag?

Jeg er lærer og underviser til ulike tidspunkt hver dag, og trenger nok å flytte på spraytidspunktet så mye som en time frem eller tilbake hver dag. Har dette noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Optatium :)

 

Jeg har fått klexane og menopur i hus, og skal starte i morgen. Jeg setter sprøytene på kvelden, så slipper jeg å måtte tilpasse tiden. Men i mine papirer står det: Injeksjonen settes en gang daglig på samme tidspunkt (innen 1 time). så da tolker jeg det som at det er greit å gå en halv time over/sette en halv time før ditt faste tidspunkt. Men det kan jo være greit å ringe for å høre :) Lykke til videre!

 

Jeg gleder meg til å sette sprøyter, og til å få bivirkninger. Synes dagene går litt fortere da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Og nå ser jeg at du snakker om SPRAYEN, ikke sprøytene... Haha. Jeg er et surrehue! Sprayen kan det da ikke være like strengt med tror jeg. Når man kan gå en time over med sprøytene, mener jag... Jeg glemte å ta spray en dag i forge uke da jeg hadde influensa. Og sykesøster sa at det gikk helt fint. Måtte ikke bekymre meg for det. Så regner med det går bra om du er en time tidlig/seint ute med den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig da! Denne teksten liker ikke å bli fortalt hvordan front den skal ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Da satser jeg på at det går greit å forskyve litt frem og tilbake så det lar seg gjøre i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mine papirer står det at man skal ta sprayen kl.8:00, kl.15:00 og 22:00.... men pga at jeg har en vanlig 8-4 jobb så har jeg endret tidspunktene selv til kl.07:45, kl.16:15 og kl.22:20. har ikke spurt om dette er "lov", men det må det bare være. har dessuten måtte forskyve flere ganger ila disse 4 ukene nå. har gått en halvtime over mange ganger. det er også en mulighet for at jeg glemte å ta sprayen i går ettermiddag....

 

dette svaret hjalp nok ikke deg optatium! hehe. men ville bare støtte deg i å forskyve litt, og så kan du huske meg og tenke at du sikkert uansett ikke er så lite flink som meg i å ta denne sprayen :P :P

 

begynte på sprøyta i går her forresten. hetetoktene begynte også i går. merkelig siden det er bivirkning fra sprayen. i tillegg har jeg blødd masse de siste dagene. ringte sykehuset, og de sa det var normalt. irriterende at det da ikke står i pakningsvedlegget til synarelasprayen. ellers skallebank i ny og ne. MEN, bivirkningene må bare komme! for jeg skal bli gravid!!!!!!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en spray som skal tas 4 ganger om dagen til samme tid, f.eks 7, 12, 17 og 22, men har også måttet skyve på det innimellom (og glemt den), og tror ikke det gjør noe:-) Ang sprøytene fikk jeg beskjed om at jeg skulle bestemme meg for et klokkeslett som passet på kvelden og at jeg da hadde 2 t slingringsmonn; en time før el etter..

Har jo fullstendig teflonminne av denne sprayen og hadde litt hodepine før jeg begynte med sprøytene, men ellers veldig lite bivirkninger:-)

Gru/gleder meg til UL i morgen for å se om utviklingen går rette veien, og forhåpentlig få dato for uttak..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på ul for og sjekke slimhinna! Den må bære på minst 7 mm, men var på 6,1 mm! Så nå må jeg øke fra 3 tab. Daglig til 4! Då ny ul på mandag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på ul for og sjekke slimhinna! Den må bære på minst 7 mm, men var på 6,1 mm! Så nå må jeg øke fra 3 tab. Daglig til 4! Då ny ul på mandag! :-)

 

Får håpe at fire tabl gjør susen!

Har du noe bivirknigner av Progynovaen, Lovise? Jeg tror ikke jeg har noen bivirkninger. Har lest om mye ymse bivirkninger, som feks kvalme og svimmelhet, men heldigvis har ikke jeg kjent noe til det (bank i bordet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter! Da fortsetter jeg å skyve litt hit og dit :P Det står ingenting i papirene om at den MÅ tas til samme tid, det står bare at det ikke skal gå for lenge mellom hver gang.

Har forøvrig hatt min første hetetokt :blink: Kan jo bli spennende med flere uker og denne sprayen :P

 

Lykke til på ny UL Lovise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på ul for og sjekke slimhinna! Den må bære på minst 7 mm, men var på 6,1 mm! Så nå må jeg øke fra 3 tab. Daglig til 4! Då ny ul på mandag! :-)

 

Får håpe at fire tabl gjør susen!

Har du noe bivirknigner av Progynovaen, Lovise? Jeg tror ikke jeg har noen bivirkninger. Har lest om mye ymse bivirkninger, som feks kvalme og svimmelhet, men heldigvis har ikke jeg kjent noe til det (bank i bordet!)

 

Nei jeg skal ikke klage jeg heller! Hadde litt vont i hode de første dagene, men det kan liksågodt ha vert noe ant! Bruker kontaktlinser, og har hatt litt problemer med dem, det er det eneste!

 

Har også lest at mange får mye bivirkninger, så vi er vell av se heldige vi da! ;-) hvordan ligger du ann nå då? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:-) Fikk mensen i dag og har startet på Progynova. UL man 29.april. Kanskje innsett mot slutten av uke 18?

 

For dere som er glade i et lite glass rødvin i ny og ne: er dere avholds etter oppstart av Progynova?

 

Ser her hvordan fu ligger an! :-) da ligger vi kansje helt likt! :-) så spennende! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...