Gå til innhold

Maijenter:-)


Bambi14

Anbefalte innlegg

Åh, det var jo surt da, men godt å ha deg tilbake her uansett! :-) jeg hadde eggløsningssmerte i går, så venter mensen om to uker! Har fri i morgen så da blir det shoping på apoteket! :-D håper dere alle har hatt en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ringt massssse i dag til Haugesund uten å få svar..

 

Hmmm!! Det var rart! Har de tatt forlenget ferie de da! :-D du får prøve igjen i morgen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Har vært til 2.måling av livmorslimhinna i dummy-syklusen. Sist uke var den 4mm, nå var den 5mm. Må til ny måling på fredag. Håper det er siste nødvendige måling, de vil ha den på minst 6 mm før de setter opp den ordentlige medisineringssyklusen. Gynekologen fant også noe som kunne se ut som graviditet, så jeg måtte ta hcg-prøve. 99% sjans for at det kun er en blodansamling eller noe, men han ville sjekke for sikkerhets skyld. Det hadde nå vært veldig snålt om vi hadde greid å få til det når mannen er sterilisert... :-0 Håper snart å begynne på den skikkelige medisinrunden, så vi kan komme i gang med 5.forsøk!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger jeg meg med i denne gjengen :) Etter negativt fryseforsøk i januar og negativt fryseforsøk nå i mars krysser jeg fingrene for at et ferskforsøk i mai med innsett av to egg er tingen (hvis vi får flere enn et befruktet egg i denne omgangen å) :-)

Jeg skal ha kort regime med puregon og orgalutran - oppstart med puregon på mensdag 2 som kommer rundt andre eller tredje mai hvis den kommer som forventet :P

Endret av Hubro :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel.. Kom igjennom på tlf tilslutt, men fikk jo høre at uke 22 var fullt.. Så istedenfor starte spray nå i april, ble valget vente en til syklus eller gå et par-tre uker ekstra på spray.. Lett valg, da uttak blir så å si samme uke allikevel, så er booka inn uke 23/24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel alle dere søte jenter! Begynner dere å bli klare til neste måned? :-)

Jeg har handla inn progynova og lutinus, så er klar for besøk av tanta om en til halvannen uke! Håper så inderlig at det er frysforsøk som skal til hær i gården! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også handlet inn Progynova og Utrogestan. Er spent på hvordan jeg reagerer på denne Progynovaen. Leser om en del ymse bivirkninger (må slutte å lese om sånt!;-))

Regner med jeg får mensen om 2 uker, så da følger jeg deg hakk i hæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :-) men hvordan er det dette fungerer? Jeg har 4 på frys (1+1+2) tar de bare opp et og vist det ikke overlever blir forsøket avbrutt, eller tar de opp et til i samme forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det egget de tar opp ikke overleverer tar de opp et nytt (tror jeg).

Fire på frys, gitt! Det MÅ det jo bare bli en baby av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey! :-) det er jo bra! Ja vi hååper på det ja! Hvor manger har du på frys da? Blir spennende dette! Å helt nytt for oss! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tromsø tar de ihvertfall opp ett og ett egg til de har et levedyktig egg som kan settes inn, Lovise.

 

Ihvertfall er jeg klar for å komme igang. Nå blir det et nytt ferskforsøk for min del og håper vi får ut såpass egg at vi kan sette inn to. Vi fikk inn to egg på siste frys så ser ikke hvorfor vi ikke skal få det på ferskforsøket og.

Har lyst på tvillinger også hvis det er mulig, men det er vel å forlange for mye (?) Ihvertfall gleder vi oss nå til å komme igang igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Ultralyd for 3.gang i dummy-syklusen min, og jippi! I dag var slimhinna 7,5 mm, og jeg venter på protokollen fra klinikken for den virkelige syklusen. :D Nå nærmer vi oss mai, det blir en spennende måned for oss alle! Lykke til dere andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okey, det hørres bra ut! ;-)

 

Er sjikkelig klar jeg også! Måtte mai bli månen for oss alle! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, kjente og nye:-)

Blir med her jeg også, etter avbrutt forsøk i januar.

Satt på første forsøk sist, i 2011, så regnet med litt mere nå.. Siden det ble avbrutt sist, på kort regime, skal jeg for første gang på langt regime og nesespray:-/ Begynte med den påskeaften og får uttak/innsett i uke 18, tror jeg:-) Fryktet masse bivirkninger, men foreløpig ikke merket noe etter snart en uke.. Noen av dere som har erfaring med når event bivirkninger starter?

Ps: satser på 0 bivirkninger og at det sitter i mai!!:-)

Hubro: husker fra sist at de på Riksen sa at de satte inn 2 egg på fryseforsøk, men kun ett på ferskforsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der føk den avgårde..

Mulig de praktiserer litt forsjellige fra sykehus til sykehus Hubro, så krysser fingrene for deg:-)

Blir spennende å følge dere alle:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvordan går d med bivirkninger folkens? kanskje ikke alle som har begynt enda med hormonene?

 

her har jeg hodepine på fjerde dagen. regner med d er synarelaen. har vært kaotisk og stress på arbeid denne uka, men tror likevel dette her er sprayen. kan ikke leve på paracet i 4-5 uker heller. så dette kan bli en liten utfordring ja :/ forskjellen fra sist er at jeg enda ikke har hatt hetetokter. så jeg får være takknemlig for d da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei My73. Mai blir vår måned.

Legene i Tromsø har beklaget seg veldig mye pga feilmedisinering så de lovte oss etter siste avbrudde forsøk at hvis siste fryseforsøk ble negativt skulle vi få to egg inn. Håper de holder det de har lovt.

Krysser ihvertfall fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått resepten i posten, begynner den 24.april på Synarela. Både gleder meg og gruer meg :-P

Håper bare så inderlig vi lykkes!! Vet ikke helt hvordan jeg kommer til P takle et negativt forsøk.. Mannen skal til psykolog til uken (har vært et ønske fra meg lenge) og vi trenger virkelig ikke flere nedturer nå:-P

 

Er det noen som tar folsyre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Optatium. Jeg har tatt folsyre i mange år, både før, under og etter første gang vi brukte prøverørsmetoden.

Har dere hatt mange forsøk?

Lykke til med oppstart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My73: dette er vårt første IVF forsøk, så er litt ukjent med mye av dette :P

 

Sluttet med folsyre for over ett år siden da vi fikk beskjed om at mannen var steril, var liksom ikke så mye poeng i å bruker det da.. Får vel finne frem igjen boksen skjønner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt de noen år! Men på papirene står det at du skal ta folat fra dagen du begynner med lutinus! Så det er vist d viktigste! Men kan sikker ikke skade å bare ta den nei! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folsyre tar jeg hele tiden, så lenge jeg er i "systemet". Denne gangen har jeg slengt med på d-vit også. Håper på at det har en UTROLIG effekt på eggene mine ;) Må si jeg ble revet litt med av artikkelen om d-vit som var her inne. Det høres så fantastisk ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loyse: hvorfor skal man bruke d-vit?

Jeg fikk påvist d-vit mangel for to uker siden og knasker d-vit for harde livet her :P

 

Føler meg litt dum nå, jeg visste bare om folsyre.. hva er folat, og hvorfor tar man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...