Gå til innhold

** IKM uke 10 **


Møøø

Anbefalte innlegg

Her nærmer det seg el. Gått sykmeldt i noen mnd og prøvd meg nå på å jobbe 20% ei stund. Blir veldig fort sliten om dagen og tru denne pp blir uten noen suksess. Kose oss berre :)

Fysioterapeuten min mener at jeg bør tenke på meg sjøl og sykmelde meg fult. Sitter litt inne kjenner jeg siden jeg skulle jo egentlig ha økt litt. Ansvarsfølelse æ ei utfordring :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen vææææ. Har hatt det beintøft på jobben det siste halve året, og med babyprøving midt oppi det hele, har det blitt litt mye. Mistenker at det er derfor det ikke har klaffet for oss. Men nå går det mot lysere tider, både på jobben og i livet generelt, så håper spiren sitter snart. Vi er uansett i dpo-land nå, 1 eller 2 dager etter el, så her er det bare å vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Preeklampsi er det samme som svangerskapsforgiftning. Kjem av at morkaka ikkje fungerer skikkeleg, slik at barnet får for lite næring og gjerne blir veksthemma. Mor får høgt blodtrykk og ein er redd for indre organ, og det kan vere fare for mors liv også.

Å måtte gå gjennom ein dødfødsel som varer i 16-17(!!!) timar, er verkeleg noko eg ikkje unner nokon! Men me kan jo ikkje gi opp, må prøve igjen, og denne gongen vil eg ha skikkeleg oppfølging. Heldigvis har eg ein fastlege som er veldig kjekk og forståelsesfull!

 

Eg har fortalt det til eit par venniner, men ikkje til andre. Godt å ha nokon å snakka med om dette, for som du seier,Småen100, så går jo dette heilt til hovudet på oss! Eg tenker nesten ikkje på noko anna om dagane!

Det høres helt forferdelig ut å gå gjennom noe sånt som du har. Under min forrige graviditet var dette min aller største frykt. Du høres ut som en tøffing da! Lykke til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Er det bare meg som blir litt kokkeliko av stresset rundt EL? Føler det går helt rundt for meg, med telling av dager, skjekke slim og gudene vet hva. Ikke akkurat noe man vanligvis går rundt og tenker på. Mannen min har fått influensa og er ikke akkurat klar for stor akrobatikk i sengehalmen. Blir litt stresset siden det jo er NÅ vi må legge inn aksjer... ÆÆÆHHH, planen var og bare ha sex fordi det er digg og satse på at det klaffet, men nå er visst jeg også blitt fanget EL stresset :( Shame on me....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ikke greit. Tar el med ro denne gangen. I hus opppussing og meg sykmeldt æ målet anna hver dag, samt litt ekstra hvis e sku klare å kjenne el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som blir litt kokkeliko av stresset rundt EL? Føler det går helt rundt for meg, med telling av dager, skjekke slim og gudene vet hva. Ikke akkurat noe man vanligvis går rundt og tenker på. Mannen min har fått influensa og er ikke akkurat klar for stor akrobatikk i sengehalmen. Blir litt stresset siden det jo er NÅ vi må legge inn aksjer... ÆÆÆHHH, planen var og bare ha sex fordi det er digg og satse på at det klaffet, men nå er visst jeg også blitt fanget EL stresset :( Shame on me....

 

Hahahaha, samme her! Eg prøver med EL-testing for første gong, blir jo totalt opphengt i det, og trudde liksom EL skulle vere i dag, men teststreken er svakare enn kontrollstreken fremdeles. Får håpe det skjer noko fort for oss, slik at me ikkje stressar oss i hjel med dette kvar månad... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det høres helt forferdelig ut å gå gjennom noe sånt som du har. Under min forrige graviditet var dette min aller største frykt. Du høres ut som en tøffing da! Lykke til :)

 

Forferdeleg og grusomt, men samtidig så skjedde alt så fort. Eg er vel ikkje så veldig tøff, og har brukt maaaange timar til å jobbe meg gjennom dette. Men me har veldig lyst til å prøve igjen, og når fastlegen nå har gitt klarsignal, vel..då prøver me:) Me var jo liksom sååå klare også, så eg trur at dette er ein måte å arbeide seg vidare på for oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Er det bare meg som blir litt kokkeliko av stresset rundt EL? Føler det går helt rundt for meg, med telling av dager, skjekke slim og gudene vet hva. Ikke akkurat noe man vanligvis går rundt og tenker på. Mannen min har fått influensa og er ikke akkurat klar for stor akrobatikk i sengehalmen. Blir litt stresset siden det jo er NÅ vi må legge inn aksjer... ÆÆÆHHH, planen var og bare ha sex fordi det er digg og satse på at det klaffet, men nå er visst jeg også blitt fanget EL stresset :( Shame on me....

 

Hahahaha, samme her! Eg prøver med EL-testing for første gong, blir jo totalt opphengt i det, og trudde liksom EL skulle vere i dag, men teststreken er svakare enn kontrollstreken fremdeles. Får håpe det skjer noko fort for oss, slik at me ikkje stressar oss i hjel med dette kvar månad... :)

 

Godt å høre at det ikke bare er meg i allefall :P Håper det klaffer for oss alle denne måneden, selv om det ser litt mørkt ut for meg... Elendige influensa! Har som sagt ikke giddet å teste for el før, men nå har jammen jeg også falt for fristelsen og bestilt i bøtter og lass. Får ta dem i bruk neste pp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, eg blir litt forvirra altså. Var sikker på at EL er i dag, men testen har bare ein svak strek, kaaaanskje litt sterkare enn tidlegare i veka, men ikkje mykje. Viser EL-testane utslag uansett, sjølv om EL har vore? Begynner å lure om EL enten har vore eller at den er seinare enn eg alltid har trudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Browneyes: jeg tror det er litt forskjellig fra person til person om streken blir helt borte etter el eller om den alltid viser svakt. Men ja jeg sluttet på p pillen i september kjøpte jeg el-tester bare for å teste at jeg fikk igjen eggløsning. Fikk sinnsykt vondt ved første eggløsning, svidde av en test for å sjekke at det var det. Knall positiv test. Sjekket igjen dagen etter for å se og da var den blendahvit. Siden har jeg ikke brukt de før nå disse dagene siden vi bestemte oss for å vente. Så det kan være du ikke har hatt eggløsning enda.. Håper det :)

 

Så kjipt at mannen er syk Flykræsj. Jeg tror ikke jeg hadde tatt nei for et nei da.. Hehe.. Kanskje litt for ivrig. :s

 

Her er el-testen fortsatt positiv. Nå har test streken vært sterkere enn kontrollstreken i to dager.. Og jeg som trodde den var positiv for tre dager siden da den var like sterk. Lagt inn myyyye aksjer nå da :) Begynner å bli lei allerede. Hehe.. Er ikke mange dråpene igjen å få ut av sambo nå *knis*..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen og er offisielt i rugemodus..

Tok EL-test i morges før jeg reiste og den var fortsatt sterk positiv, skal sjekke i morgen igjen bare for moro skyld..

 

Legen så enda større egg nå enn forrige gang og alt så supert ut, så da er det bare å krysse fingrene enda mer enn forrige måned og tenke at man får positiv test om to uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende EM86 :) Håper det funker! Krysser for deg!

 

Her ruges det også godt under pleddet i sofakroken :)

 

Gjør dere noe spesielt i tiden frem mot IKM? Drikker dere alkohol og kaffe og lever som vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Man må jo ruge godt nå fremover, kose seg masse :)

 

Jeg prøver å holde meg til en kopp kaffe om dagen, men det har jeg gjort helt siden nyttår.. Alkohol rører jeg veldig sjeldent uansett (og kun når jeg har barnevakt).. Prøver å få litt ekstra søvn og nå denne gangen skal jeg spandere på meg en kroppsmassasje også for å virkelig koble av og hente litt energi (er litt sliten om dagen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi, fikk høy på cbfm i dag...da tipper jeg den er på max i morgen eller fredag...maaasse eggløsninsslim også såååå, god natta jenter, her hopper vi til køys :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt synsing please! eggløsningsslim i går, negative digitale eggløsningstester både i går og i dag. ingen elslim i dag. strekene på testen i går var like sterke, mens i dag var teststreken mye svakere enn kontrollstreken. betyr strekene noe på digitale tester? i en 28 dagers syklus skal jeg ikke ha el før i morgen, så veldig rart om den var for 3 dager siden. hvis jeg ikke har el denne mnd, betyr det da at jeg heller ikke får mensen? det har isåfall aldri skjedd før og jeg har hatt regelmessig mens i 15 år. jeg skjønner ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIRSDAG 5:

Møøø (5.pp)

 

ONSDAG 6:

Lessismore

EM86

Browneyes

 

TORSDAG 7:

fivelstad

Topprisen

 

FREDAG 8:

Ønsker meg en til<3

Nemo_

 

LØRDAG 9:

Vææææ

 

SØNDAG 10:

<3 TeseMor! <3

 

 

 

GRAVIIIIIIID:

 

 

NY PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAG 4:

 

 

TIRSDAG 5:

Møøø (5.pp)

 

ONSDAG 6:

Lessismore

EM86

Browneyes

 

TORSDAG 7:

fivelstad

 

 

FREDAG 8:

Ønsker meg en til<3

Nemo_

 

LØRDAG 9:

Vææææ

 

SØNDAG 10:

<3 TeseMor! <3

 

 

 

GRAVIIIIIIID:

 

 

NY PP:


  •  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk heim ein influensasjuk mann i går, sukk og stønn! Som om det ikkje er nok med sjuk mann, MÅ han vere sjuk akkurat nå? Får nok satse på neste mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo-land her... Har en god følelse denne mnd, men samtidig har jeg liksom ikke helt trua... Er det dette som kalles håp? Hehe ;)

 

Kjipt med syke menn samtidig som EL da :( Kanskje han orker om du gjør det meste av jobben :P

 

Vet ikke helt jeg, Fivelstad, jeg testet første gang etter EL forrige pp. Begynte testing dag 12 i syklusen, fikk aldri positiv... Denne gangen testet jeg fra dag 8 og fikk positiv dag 10, 3-4 dager før forventet... Har sykluser på 27-28 dager. Så kanskje EL har vært? Vet ikke jeg...

 

Har et drøss med billig-graviditetstester her, gikk litt amok i testekjøp forrige mnd... Hehe... Hvor tidlig kan jeg teste? 9-10 dpo? Reiser på ferie når jeg er 12 dpo, hadde vært greit å vite da, sånn i forhold til vin-ikke vin på ferie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist fekk eg pos test 11 eller 12 dpo, så test den dagen du skal reise, du! Hehe, ja, eg fekk lurt meg til ein runde i går, men i dag ser det heller dårleg ut.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg møøø... sniuker litt her inne innimellom skjønner du : ))

 

selv er jeg stressa og hysterisk vil sikkert mange si fordi jeg IKKE er kvalm hahaha... jeg ler av meg selv, men jeg er faktisk det ; )

 

var kvalm med mine to andre og nå er jeg bare bittelitt snev av uggen innimellom... eneste symptomene jeg har er større og litt ømme pupper, litt såre brystvorter, litt trøttere, veldig sulten og treg mage i perioder... nestenså jeg savner kvalmen for den er så konkret og tydlig tegn på å være gravid !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fivelstad: digitale el-tester har jeg ikke greie på..

 

Så kjipt at mannen var syk da han endelig kom hjem til deg da browneyes! Du får prøve å lokke han med likevel.. =)

 

Her er el-testen endelig negativ igjen etter å ha hvert positiv mange dager. Så da er det dpo-land på meg og. :) Veldig spent! Jeg må vel kjøpe inn tester jeg og! :) Vet ikke når man kan begynne å teste jeg møøø.. Kjipt å svi de av for tidlig da. Hvor skal du på ferie forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen slenge meg inn på lista på søndag uke 10?? Vanskelig å vite hvilken dato som stemmer etter MA, men tar sjangsen på den datoen ;)

 

Tok tabletter for å abortere dødt embryo og fostersekk for 14 dager siden (embryoet var 2-3 uker bare, mens jeg var 9,5 uker). Hadde sex for første gang etter aborten i dag, så nå har vi vel begynt prøving igjen :P Har regnet aborten som første mensdag, så da blir søndag uke 10 ca. 31 dagers syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Fivelstad: digitale el-tester har jeg ikke greie på..

 

Så kjipt at mannen var syk da han endelig kom hjem til deg da browneyes! Du får prøve å lokke han med likevel.. =)

 

Her er el-testen endelig negativ igjen etter å ha hvert positiv mange dager. Så da er det dpo-land på meg og. :) Veldig spent! Jeg må vel kjøpe inn tester jeg og! :) Vet ikke når man kan begynne å teste jeg møøø.. Kjipt å svi de av for tidlig da. Hvor skal du på ferie forresten?

 

Fikk lokka ham med i går ;) Ikke akkurat noen stor opplevelse for noen av da... :P Forsøker mine forførerkunster i kveld igjen ;) MEN, har skikkelig dårlig feeling denne måneden! Forrige mnd og mnd hadde jeg godfølelsen "nå klaffer det lissom", men den gang ei... Men kanskje dårlig feeling er godt tegn?? Det er som jeg sier, man blir kokkeliko! Snart begynner jeg vel å lese horoskop og spå i kaffegrut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fekk lokka med han i går, men i dag trur eg berre ikkje eg får det til... han er heiilt kaputt! Så får satse på mars... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...