Gå til innhold

** IKM uke 10 **


Møøø

Anbefalte innlegg

Heia møøø! Testet selv istad, negativ. Men regner ikke med el før tirsdag/onsdag heller da... Rødvin i glasset, potetgull og hver gang vi møtes, livet smiler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La inn aksjer både i går kveld og i dag tidlig. Fredag også, så det bør virkelig være svømmere på tur nå altså!!

 

Jeg bør vel ta EL-test morgen og kveld fortsatt, inntil den er negativ? For egget trenger ikke slippe med en gang, stemmer ikke det?

 

Hadde heller ikke forventet positiv EL-test før mandag/tirsdag, men fikk aldri positiv EL-test forrige pp, så derfor startet jeg ekstra tidlig å teste denne mnd :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Holder meg til planen og kjører på hver dag :) Og to ganger om dagen denne helga siden vi har vært på weekendtur og hatt barnefri :) Mannen er superfornøyd om dagen! Føler på meg at dette er måneden hvor alt klaffer!! Men det følte jeg forsåvidt forrige måned også... :-p Jaja, satser på at det klaffer for alle mann her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i tvil her plutselig... Hadde jeg egentlig positiv EL-test i går... Synes den var like sterk som kontroll-streken da, men i dag tidlig og nå i kveld var helt klart svakere... Vi kjører uansett på med sex frem til IKM vi da, men hadde jo vært greit å vite når EL var... Positiv test i går kveld og negativ i går morges og i dag morges kan jo være helt normalt ;) Huff... All denne testingen... Hehe... Synes i grunn det burde være en enklere måte å få baby på... Jomfru Maria slapp jo alt dette her... Hehe, men så gikk hun glipp av deilig sex også da, så jeg vet ikke om det var noe bedre :P

 

Blir vel mye prøving på oss alle denne uka, så jeg ønsker alle en deilig uke med mange hyggelige kosestunder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde du nok el igår, evt idag, møøø. Er det ikke sånn at el kommer 24-48 timer etter siste positive el-test a? Mener å huske jeg har lest det et sted. Så hopp til køys og kos dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

 

Jeg tror jeg hører til i denne tråden :)

 

Jeg og sambo har endelig bestemt oss for å begynne å prøve. Har vært innom her litt før, men da bare på planleggingstadiet. Så ble det ny jobb på meg og vi bestemte vi oss så for å vente litt.. Men nå ble vi for utålmodige! Så nå er vi i gang med 1.pp!! :) Endelig!!

 

Jeg har ganske uregelmessige sykluser så jeg har kjøpt el-tester allerede for å se hvor landet ligger :) IKM er sannsynligvis søndag i uke 10 så jeg henger meg på dere her. Er på cd 12 og begynte å teste i går. Så får vi se om man finner noe el.

 

Hvem er dere da jenter? Ser noen av dere har barn fra før. Jeg er snart 26 og sambo 31 og dette er vår første. Håper det klaffer fort.. Jeg er så utålmodig av meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Småen :) Vi er begge 35 med 2 barn på 6 og 9 fra før :) Prøver på nr 3 nå, prøveperiode nr 5. Litt utålmodig da de 2 andre har klaffet på første forsøk:) Lykke til!!

 

Enda svakere EL-test her i kveld, så da er jeg vel i dpo-land da... Har fortsatt EL-slim, noen som vet hvor lenge man har EL-slim etterat egget har sluppet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg lurer på om eg har hatt EL i helga, for eg har litt slim, men bare såvidt der er strek på EL-testen frå billgtester :( Søren og! Sambo jobbar i nordsjøen og kjem heim på onsdag. Så eg lurer i grunnen på det samme som Møøø...?

 

Eg er 28 år og sambo er 32. Eg blei gravid i juni fjor,men fekk alvorleg preeklampsi og mista den vesle guten vår i veke 24, så eg er mamma til ein liten engel.

 

Har akkurat fått klarsignal frå fastlegen om at me kan prøve i gjen, så er litt blanda følelsar her, men eg trur dette er det rette og at me kan komme oss vidare på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett med denne testingen nei Møøø. Må man teste to ganger om dagen eller holder det med en? Jeg fikk veldig forskjell på testen nå i kveld og den i går kveld.. I går kunne jeg knapt se noen strek og i dag var den veldig tydelig. Hvis det blir like mye forskjell til i morgen vil jeg tro teststreken blir sterke enn den andre. Er det sånn at den plutselig forsvinner igjen når el er over? Så man kan risikere å gå glipp av positiv test om man bare tester om kvelden? Men hvis det er sånn som Lessismore sier så er det vel ikke så farlig hvis man har 24-48 timer på seg :)

 

El-slim har jeg ikke så mye peiling på Møø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer fra person til person hvor lang tid egget bruker på å slippe seg løs. Testen er vel positiv før egget slipper. Jeg testet også hver kveld, men sparte på morgenurin, så da jeg fikk positiv test lørdag kveld testet jeg også den fra morgenen. Den var negativ... Også negativ søndag morgen... Men si at egget var klart etterat jeg hadde vært på do lørdag morgen og hadde sluppet før søndag morgen, så vil vel kun testen lørdag kveld være positiv? Hvis jeg har forstått dette riktig? Korriger meg gjerne, jeg er ingen ekspert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har rett ja, møøøø. Ikke det at jeg er noen ekspert heller... ;)

 

Velkommen til småen100 forresten! Gøy med nye "ansikter!" Jeg er 31, samboer 32, og vi har ei lita jente på 2 år fra før. Prøver nå iherdig på nr 2, og er i vår 7. pp. Begynner å bli litt utålmodig, men med jenta vår tok det nesten 2 år, så må nok smøre meg med tålmodighet litt til... Håper det klaffer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da hadde jeg positiv EL-test også gitt.. Right on time :D

Flybilletter og time på klinikken fiksa, så da var det bare å slappe av resten av dagen og legge seg tidlig i kveld :)

 

Testa kl 8 i dag tidlig og da var den negativ, nå 10.30 var den positiv så :P Forrige gang var den negativ ved morgenurin og positiv ca ni timer etter (tok med en gang jeg kom hjem fra jobb)

 

Er forresten 26 år og har en sønn på 3 år, også unnfanget vha donor, vært singel i fem år.. Mannen i mitt liv får komme når han vil, drømmen har alltid vært barn så jeg tar den biten først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eggløsningsslim i dag, men negativ test. prøve igjen i morgen :) jeg er straks 28 år og har en samboer på 28. inne i pp 5 (aktiv prøving) og har aldri vært gravid før, så er ganske sikker på at det feiler meg noe siden jeg kun har brukt prevensjon i 2,5 år av 10!! så har satt i gang utredning på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre at du mistet så langt på vei Browneyes.. Hva er preklampsi? Håper du blir gravid igjen fort :) Bra at el venter til samboeren din er hjemme :)

 

Så spennende EM86! Drar du til Danmark for å bli inseminert da? Hvor lenge har du prøvd?

 

2 år hørtes lenge ut Lessismore.. Da må man jammen være tålmodig. Håper det ikke tar like lang tid denne gangen.

 

Fivelstad - skjønner godt det er kjipt å vente 5 pp ja.. Men har skjønt at det tydeligvis ofte kan ta litt tid. Det er jo mye som skal klaffe. Så det betyr jo ikke at noe er galt fordi om.. Hvordan utredning har du begynt da?

 

Her er det el i dag! Positiv test i morges og enda sterkere nå i kveld :) Så her er det action. Hihi :) 3 dager på rad her nå. Blir jo rent sliten!

 

Jeg synes dette er så spennende og har knapt tenkt på annet i dag jeg. Hvis jeg må holde på med dette lenge tror jeg jeg blir sprø. Er det noen som vet at dere prøver? Jeg har lyst å fortelle til et par venninner, men da vet jeg at kjærestene deres får vite det og så har man det gående.. Får prøve å holde meg. Kjekt at man kan prate litt her da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preeklampsi er det samme som svangerskapsforgiftning. Kjem av at morkaka ikkje fungerer skikkeleg, slik at barnet får for lite næring og gjerne blir veksthemma. Mor får høgt blodtrykk og ein er redd for indre organ, og det kan vere fare for mors liv også.

Å måtte gå gjennom ein dødfødsel som varer i 16-17(!!!) timar, er verkeleg noko eg ikkje unner nokon! Men me kan jo ikkje gi opp, må prøve igjen, og denne gongen vil eg ha skikkeleg oppfølging. Heldigvis har eg ein fastlege som er veldig kjekk og forståelsesfull!

 

Eg har fortalt det til eit par venniner, men ikkje til andre. Godt å ha nokon å snakka med om dette, for som du seier,Småen100, så går jo dette heilt til hovudet på oss! Eg tenker nesten ikkje på noko anna om dagane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til Danmark ja :)

Er ikke kommet langt enda da, 2 pp nå så skal ikke si noe på det.. Men det er klart, det hadde jo ikke gjort no om spiren satt denne gangen eller neste ;)

 

Her vet de nærmeste det.. Altså mamma, pappa, brødrene mine og mine to nærmeste venninner.. Pluss ped.leder i barnehagen til guttungen faktisk, det er litt fordi de også vet at spørsmål ang far kan dukke opp ettersom barna mine blir eldre (og det er da greit for dem å være informert og vite hva de skal si og svare), og også siden det plutselig nå noen ganger er en annen enn meg som henter og leverer :P Men det er helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preeklampsi er det samme som svangerskapsforgiftning. Kjem av at morkaka ikkje fungerer skikkeleg, slik at barnet får for lite næring og gjerne blir veksthemma. Mor får høgt blodtrykk og ein er redd for indre organ, og det kan vere fare for mors liv også.

Å måtte gå gjennom ein dødfødsel som varer i 16-17(!!!) timar, er verkeleg noko eg ikkje unner nokon! Men me kan jo ikkje gi opp, må prøve igjen, og denne gongen vil eg ha skikkeleg oppfølging. Heldigvis har eg ein fastlege som er veldig kjekk og forståelsesfull!

 

Eg har fortalt det til eit par venniner, men ikkje til andre. Godt å ha nokon å snakka med om dette, for som du seier,Småen100, så går jo dette heilt til hovudet på oss! Eg tenker nesten ikkje på noko anna om dagane!

 

Huff det høres helt forferdelig ut å måtte føde et dødt barn. Herlighet, det kan jeg ikke forestille meg.. Du er jammen sterk som er så positiv etter noe sånt. Håper av hele mitt hjerte at du blir gravid igjen fort og klarer å komme deg videre. Men du vil jo alltid være mamma til en engel også selvfølgelig.

 

Tok det lang tid før du ble gravid forrige gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til Danmark ja :)

Er ikke kommet langt enda da, 2 pp nå så skal ikke si noe på det.. Men det er klart, det hadde jo ikke gjort no om spiren satt denne gangen eller neste ;)

 

Her vet de nærmeste det.. Altså mamma, pappa, brødrene mine og mine to nærmeste venninner.. Pluss ped.leder i barnehagen til guttungen faktisk, det er litt fordi de også vet at spørsmål ang far kan dukke opp ettersom barna mine blir eldre (og det er da greit for dem å være informert og vite hva de skal si og svare), og også siden det plutselig nå noen ganger er en annen enn meg som henter og leverer :P Men det er helt ok :)

 

Ja det blir jo litt ekstra slitsomt (og dyrt) når man gjør det på den måten, så jeg skjønner godt at du vil det skal gå fort. Tok det lang tid med gutten din?

 

Hva vil du si til han når han begynner å spørre om det da? Er du helt åpen om det til alle? Og er det sånn at du bruker samme donor nå som da? Beklager hvis du synes jeg spør for mye. Jeg er litt nysgjerrig. Synes det er tøft det du gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja, jeg har litt å drive med om dagen så klart det blir litt småstress ut av det, om man velger å bli stressa ;) Jeg prøver å ta det med ro.. Å sjonglerer skole, jobb, barnehage, familie og hjem går heeeelt fint så lenge man planlegger litt :)

 

Satt på første forsøk sist så jeg klager ikke, og tenkte nok egentlig at jeg måtte prøve litt nå siden jeg var så heldig sist..

 

Åpen om alt, til alle.. Og alle som spør :) Det er det beste og det rette å gjøre (synes hvertfall jeg da)

Reserverte sperm fra samme donor etter at guttungen var født, men trodde for et år siden at jeg ikke trengte det noe mer så solgte det til klinikken (trodde jeg var på vei inn i et forhold, litt kommunikasjonssvikt osv tydeligvis), så da bruker jeg ikke samme nå.. Men for meg er ikke det så farlig, barna mine blir søsken for det så lenge de har meg og hverandre :)

Og takk, tenker jo en gang i ny og ne om jeg gjør det rette, men den tanken forsvinner like fort som den kommer da jeg elsker det livet jeg har fått etter jeg bestemte meg for å få barn alene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preeklampsi er det samme som svangerskapsforgiftning. Kjem av at morkaka ikkje fungerer skikkeleg, slik at barnet får for lite næring og gjerne blir veksthemma. Mor får høgt blodtrykk og ein er redd for indre organ, og det kan vere fare for mors liv også.

Å måtte gå gjennom ein dødfødsel som varer i 16-17(!!!) timar, er verkeleg noko eg ikkje unner nokon! Men me kan jo ikkje gi opp, må prøve igjen, og denne gongen vil eg ha skikkeleg oppfølging. Heldigvis har eg ein fastlege som er veldig kjekk og forståelsesfull!

 

Eg har fortalt det til eit par venniner, men ikkje til andre. Godt å ha nokon å snakka med om dette, for som du seier,Småen100, så går jo dette heilt til hovudet på oss! Eg tenker nesten ikkje på noko anna om dagane!

 

Huff det høres helt forferdelig ut å måtte føde et dødt barn. Herlighet, det kan jeg ikke forestille meg.. Du er jammen sterk som er så positiv etter noe sånt. Håper av hele mitt hjerte at du blir gravid igjen fort og klarer å komme deg videre. Men du vil jo alltid være mamma til en engel også selvfølgelig.

 

Tok det lang tid før du ble gravid forrige gang?

 

Sterk og sterk, men alt går seg faktisk til. Var heilt forferdelig heile desember og store deler av januar. Nå kjem det i bølger. Noko av det som har vore tyngst, har faktisk vore det at eg har fleire venninner som skal ha baby akkurat nå rundt min eigen termin. Og at dei stadig legg ut bilder og statusar på facebook av voksande magar osv. På ein måte føler eg meg jo stygg som blir så såra, for eg vil jo at dei skal vere lukkelege, men det skulle jo ha vore meg... Jaja..

 

Tok ikkje så lang tid, slutta på pillen i slutten mars og blei gravid i juni. Håpar det går like fort denne gongen! Og så krysser eg jo fingrane for deg og alle andre her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EM86 - Drar du til Danmark i morgen da siden du fikk positiv test i dag? Fordel med regelmessige sykluser da så man har flybilletten klar :)

 

Jeg synes også det beste må være å være åpen i sånne situasjoner. Barnet har jo rett på å vite hvor det kommer fra. Barna blir selvfølgelig like mye søsken. Selv har jeg to søsken som egentlig er halvsøsken. Det tenker jeg egentlig aldri på. Jeg omtaler dem aldri som "halvsøsteren min" eller "halvbroren min".

 

Hvordan levere dere i tiden frem mot ikm? Lever dere som normalt frem til positiv test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preeklampsi er det samme som svangerskapsforgiftning. Kjem av at morkaka ikkje fungerer skikkeleg, slik at barnet får for lite næring og gjerne blir veksthemma. Mor får høgt blodtrykk og ein er redd for indre organ, og det kan vere fare for mors liv også.

Å måtte gå gjennom ein dødfødsel som varer i 16-17(!!!) timar, er verkeleg noko eg ikkje unner nokon! Men me kan jo ikkje gi opp, må prøve igjen, og denne gongen vil eg ha skikkeleg oppfølging. Heldigvis har eg ein fastlege som er veldig kjekk og forståelsesfull!

 

Eg har fortalt det til eit par venniner, men ikkje til andre. Godt å ha nokon å snakka med om dette, for som du seier,Småen100, så går jo dette heilt til hovudet på oss! Eg tenker nesten ikkje på noko anna om dagane!

 

Huff det høres helt forferdelig ut å måtte føde et dødt barn. Herlighet, det kan jeg ikke forestille meg.. Du er jammen sterk som er så positiv etter noe sånt. Håper av hele mitt hjerte at du blir gravid igjen fort og klarer å komme deg videre. Men du vil jo alltid være mamma til en engel også selvfølgelig.

 

Tok det lang tid før du ble gravid forrige gang?

 

Sterk og sterk, men alt går seg faktisk til. Var heilt forferdelig heile desember og store deler av januar. Nå kjem det i bølger. Noko av det som har vore tyngst, har faktisk vore det at eg har fleire venninner som skal ha baby akkurat nå rundt min eigen termin. Og at dei stadig legg ut bilder og statusar på facebook av voksande magar osv. På ein måte føler eg meg jo stygg som blir så såra, for eg vil jo at dei skal vere lukkelege, men det skulle jo ha vore meg... Jaja..

 

Tok ikkje så lang tid, slutta på pillen i slutten mars og blei gravid i juni. Håpar det går like fort denne gongen! Og så krysser eg jo fingrane for deg og alle andre her inne! :)

 

Ja det skjønner jeg godt at må være vanskelig for deg.. De skjønner det nok de også og er sikkert redde for å såre deg. Huff ikke lett det der. Det blir nok din tur snart. :) November-baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...