Gå til innhold

<3 oktober-magene <3


<3Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

Oppdatering: har vært en kjip uke for oss ente opp på ullevåll sykehus på lørdag etter mistanke om svangerskap utenfor livmor, det var det heldigvis ikke fikk se det lille nurke på innvendig UL helt fantastisk, hjerte slo og slo <3 men har siden lørdag forsatt og blø og blø drit nervøs ny sjekk på fredag, håper det ikke er SA!

 

Håper dette går bra! Vi alle sammen her inne heier på deg og krysser fingrer og tær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk ultralydtimene deres ?? :-)

Ahh..ser nå at det er skrevet over her! :-) såå bra! Gleder meg til min time på tirsdagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint!!! :-D Fikk se et sterkt bankende hjerte!! Nurket var bare 9,8mm, så han trodde ikke jeg var så langt som 8+4, men han var veldig usikker, så jeg fikk ny ul om bare 13 dager, så det er digg! Så slipper jeg å vente så lenge til neste gang jeg får se liv. Men siden han ikke sa noe om hvor han antok jeg var fortsetter jeg å telle på min måte ;-)

 

Skal prøve å legge ul bilde i albumen min :-)

Såbra!! :-) gleder meg til jeg får se et bankende hjerte, godt å få den bekreftelsen :-) vanskelig med denne tellingen, alle sier forskjellig til meg, så gleder meg til ul, å håper jeg kan få litt mer konkret hvor langt jeg er på vei :-)

Hva så du av fosteret da? Lignet det på en mini baby eller bare en flekk ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: har vært en kjip uke for oss ente opp på ullevåll sykehus på lørdag etter mistanke om svangerskap utenfor livmor, det var det heldigvis ikke fikk se det lille nurke på innvendig UL helt fantastisk, hjerte slo og slo <3 men har siden lørdag forsatt og blø og blø drit nervøs ny sjekk på fredag, håper det ikke er SA!

 

Håper dette går bra! Vi alle sammen her inne heier på deg og krysser fingrer og tær :)

Krysser fingrene for deg !! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk ikke så bra på min ultralyd... Var ikke hjerteaktivitet, kunne dog være for tidlig, men litt rart siden jeg testet positivt for 3 uker siden...

Uansett så har jeg tatt hcg prøve og skal ta ny i morgen, og tilbake til ny UL neste uke. Etter å ha mistet to ganger på 1,5 år håpet jeg virkelig det skulle gå bra denne gangen.. Nå er det vel 50/50 hva som skjer videre... Ber om det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit, mørketid :( Krysser fingrene for at det går veien, og at spiren lever, bare litt for tidlig ultralyd....

 

Er henvist til tidlig ultralyd, men har ikke fått time av gynekologen enda :) Håper jeg får i uke 11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint!!! :-D Fikk se et sterkt bankende hjerte!! Nurket var bare 9,8mm, så han trodde ikke jeg var så langt som 8+4, men han var veldig usikker, så jeg fikk ny ul om bare 13 dager, så det er digg! Så slipper jeg å vente så lenge til neste gang jeg får se liv. Men siden han ikke sa noe om hvor han antok jeg var fortsetter jeg å telle på min måte ;-)

 

Skal prøve å legge ul bilde i albumen min :-)

Såbra!! :-) gleder meg til jeg får se et bankende hjerte, godt å få den bekreftelsen :-) vanskelig med denne tellingen, alle sier forskjellig til meg, så gleder meg til ul, å håper jeg kan få litt mer konkret hvor langt jeg er på vei :-)

Hva så du av fosteret da? Lignet det på en mini baby eller bare en flekk ? :-)

 

Det var mer en flekk enn en minibaby.. 9,8mm, så det var jo ikke store nurket.. Trodde jeg så hodet, men det var visst plommesekken, hehe.. Så ut som om hjerte dekket halve kroppen, bare en stor blinkende flekk... Gleder meg til neste gang, regner med at det blir tydeligere da :-) Klarte ikke å legge ut bilde via mobilen, men skal prøve ila helgen på pc. Bare 12 dager til neste gang. Godt skattepengene mine endelig kommer til nytte :-P

 

 

Mørketid: Det var veldig leit. Jeg krysser fingrene for deg, og håper på det beste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint!!! :-D Fikk se et sterkt bankende hjerte!! Nurket var bare 9,8mm, så han trodde ikke jeg var så langt som 8+4, men han var veldig usikker, så jeg fikk ny ul om bare 13 dager, så det er digg! Så slipper jeg å vente så lenge til neste gang jeg får se liv. Men siden han ikke sa noe om hvor han antok jeg var fortsetter jeg å telle på min måte ;-)

 

Skal prøve å legge ul bilde i albumen min :-)

Såbra!! :-) gleder meg til jeg får se et bankende hjerte, godt å få den bekreftelsen :-) vanskelig med denne tellingen, alle sier forskjellig til meg, så gleder meg til ul, å håper jeg kan få litt mer konkret hvor langt jeg er på vei :-)

Hva så du av fosteret da? Lignet det på en mini baby eller bare en flekk ? :-)

 

Det var mer en flekk enn en minibaby.. 9,8mm, så det var jo ikke store nurket.. Trodde jeg så hodet, men det var visst plommesekken, hehe.. Så ut som om hjerte dekket halve kroppen, bare en stor blinkende flekk... Gleder meg til neste gang, regner med at det blir tydeligere da :-) Klarte ikke å legge ut bilde via mobilen, men skal prøve ila helgen på pc. Bare 12 dager til neste gang. Godt skattepengene mine endelig kommer til nytte :-P

 

 

Mørketid: Det var veldig leit. Jeg krysser fingrene for deg, og håper på det beste!!!

Okei :-) regner med jeg får se det samme jeg også på tiradagen :-) så har jeg ny ul 19mars, så da får jeg sikkert sett mer :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjuuh, nå har jeg nettopp fortalt nyheten til sjefen. Hun tok det veldig fint :-) Hun gratulerte og klemte meg, og ba meg ta vare på meg selv fremover og lytte til kroppens signaler. Hun sa også at hun fattet mistanke på tirsdag da jeg hadde gjespet mye i et møte, og generelt så sliten ut... Hun ville også forsikre meg at permisjon skulle aldri bli noe problem, eller hvis jeg hadde behov for redusert stilling når jeg kom tilbake til jobb. Hun fortalte også historier fra sine svangerskap, så tror hun ble litt gira. Jeg jobber i en bedrift med 600 faste ansatte, og sjefen min har ansvar for ca 70 personer. Så jeg er glad for at hun tar det så fint og blir så engasjert.

 

Når forteller dere det til sjefen?

 

Jeg har ikke fortalt det til vordende besteforeldre ennå, bare 2 gode venninner, så synes kanskje dette ble litt rar rekkefølge. Men jeg er jo på jobb over halve tiden jeg er våken ila en dag, og foreldre og svigers treffer vi 1-2 ganger i uken, så det er sjefen som vil oppfatte det først om jeg blir borte fra jobb et par timer en dag pga kvalmen el. Dessuten har jeg så mange arbeidsoppgaver, at jeg følte jeg måtte si i fra for at jeg ikke skulle få flere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når kan man gå på ultralyd og være sikker på å få sett spiren,høre hjerte banke og få vite at alt ser bra ut?

Vanligvis er det vell i uke 18 ca, men du kan høre om du får tidlig ultalyd eller kontakte en priv klinikk, men da må du betale :-) jeg skal på privatklinikk på tirsdagen, er 9+2 da, og betaler 950,- som jeg synes er verd det! Godt å få en bekreftelse på at alt er bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det normalt å få litt synlig mage for førstegangsfødende? Noen som vet?

Virker som det er veldig forskjellig fra person til person, noen sier uke 18, mens andre 20,21. Jeg er 8+4 nå å synes jeg har litt mage, men det kommer nokk bare pga at tarmene må flytte på seg for at livmoren utvider seg, og t magen blir litt oppblåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan man gå på ultralyd og være sikker på å få sett spiren,høre hjerte banke og få vite at alt ser bra ut?

 

Fra uke 7 bør man kunne se hjerteaktivitet. Fra uke 9 begynner fosteret å få litt mer fasong, noe mer enn ei bønne. Dersom man er på ul i uke 9 og alt ser bra ut da er sjansen for at graviditeten går bra veldig, veldig stor - 95 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg virkelig alt er bra når jeg skal på UL ved 9 fulllgåtte uker 8.mars!!! Er så spent jeg.... mest spent fordi kvalmen fra mine to andre svangerskap ikke har kommet ennå.... helt uvirkelig å være gravid uten den.. men puppene er store og ømme og det har de vært siden positiv test..... igår brakk jeg meg nesten etter middag og blir jo nesten superglad når det kommer noe symptomer selvom de ubehagelige : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Da har vi vært på UL igjen og der var det ikke noe liv, har hatt en spontan abort denne uken :( urtolig trist men samtidig må vi se fremmover og venter på tiden vi kan prøve på nytt..ønsker alle i oktober-klubben lykke til vidre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Da har vi vært på UL igjen og der var det ikke noe liv, har hatt en spontan abort denne uken :( urtolig trist men samtidig må vi se fremmover og venter på tiden vi kan prøve på nytt..ønsker alle i oktober-klubben lykke til vidre :-)

Uffda, så trist :-( !! Ble litt skremt jeg nå...

Bra du tenker positivt og ser fremover, ønsker deg så masse lykke til ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Da har vi vært på UL igjen og der var det ikke noe liv, har hatt en spontan abort denne uken :( urtolig trist men samtidig må vi se fremmover og venter på tiden vi kan prøve på nytt..ønsker alle i oktober-klubben lykke til vidre :-)

 

Nei så trist.. Håper det klaffer for dere snart! Godt å se at du er så positiv til tross for beskjeden :) masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen er stor og oppblåst....hjelp.....føler meg skikkelig gravid, men på en plagsom måte ja.......den lille i magen har det forhåpentligvis bra likevel! 8+6 i dag :)

 

Millamint, jeg er så lei meg på dine vegne.....du opplever det vi alle frykter aller mest..... Håper det går bra og at dere snart er gravide igjen med en frisk liten spire som klamrer seg fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 9+0 idag, og det er 2 dager til første ultralyd! Gleder meg masse, men gruer meg også litt. Føler meg liksom ikke gravid, for jeg har ikke hatt så mye plager så langt, eneste som jeg har nå er ømme bryst og litt oppblåst mage.

Hvordan er det med dere? Noen som har fortalt nyheten til fam/venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra her! merker ikke så mye jeg heller...

er 7+1. Har store og litt ømme pupper.

treeeeg mage! oppblåst mage.

brekker meg innimellom, er ikke kvalm bare brekker meg plutselig av ekle ting og noen ganger hvis jeg akkurat har spist.

 

har ul om 2 uker og er veldig spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...