Gå til innhold

<3 oktober-magene <3


<3Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har ingen symptomer... Hadde ikke testen bekreftet graviditet, hadde jeg ikke vist bedre. 7 uker på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7+2 nå, det går sakte fremover :) har bestilt mammaklær på nett, så gleder meg til å bruke de etterhvert, er nok ikke lenge til buksene blir tatt i bruk iallefall! Har symptomer i fleng, noe som er både positivt og negativt, fokuserer mest på det positive -det betyr at lille gull i magen antakelig vokser og trives :) sulten oftere enn før, og spiser jeg ikke blir jeg kvalm....noen ganger får jeg brekninger også hvis jeg venter for lenge med å spise.....stekt løk lukter helt grusomt, sikker kilde til kvalme! Oppblåst i magen, begynnende babymage også tror jeg ;) halsbrann innimellom.....konstant trøtt, sover eller døser litt hver ettermiddag! Og ikke minst....opp hver morgen senest kl 6 for å tisse, for så å snuble i seng og slumpe litt til før alarmen ringer......er vel bare å venne seg til en ny tilværelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2 nå, det går sakte fremover :) har bestilt mammaklær på nett, så gleder meg til å bruke de etterhvert, er nok ikke lenge til buksene blir tatt i bruk iallefall! Har symptomer i fleng, noe som er både positivt og negativt, fokuserer mest på det positive -det betyr at lille gull i magen antakelig vokser og trives :) sulten oftere enn før, og spiser jeg ikke blir jeg kvalm....noen ganger får jeg brekninger også hvis jeg venter for lenge med å spise.....stekt løk lukter helt grusomt, sikker kilde til kvalme! Oppblåst i magen, begynnende babymage også tror jeg ;) halsbrann innimellom.....konstant trøtt, sover eller døser litt hver ettermiddag! Og ikke minst....opp hver morgen senest kl 6 for å tisse, for så å snuble i seng og slumpe litt til før alarmen ringer......er vel bare å venne seg til en ny tilværelse :)

 

Har det ganske likt som deg! ;-) Er 7+3 nå. Blir også kvalm dersom jeg ikke spiser regelmessig og faktisk kvalm etter at jeg har spist! Slitsomt! Spesielt på jobb. Er så trøtt så trøtt. Har fått en ordning med sjefen at jeg kommer når jeg kommer på jobb da jeg ikke greier å komme meg på jobb til kl 8 hver dag. Det er tilrettelegging det! :-) Magen blåser seg opp om kvelden men det vises litt uansett. Morsomt!

Lykke til videre! Om 4 uker er formen stigende ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4 i dag, og kontroll om 1 uke. Grugleder med litt. Håper selvsagt at alt står bra til, og håper jeg får høre et bankende hjerte. Jeg er så syyykt trøtt, i går måtte jeg gå halvtime tidligere fra jobb, og sov nesten hele ettermiddagen. Rydda litt på kvelden og fikk i meg middag, så var det rett i seng og sove til morgen. Ellers har jeg ennå veldig ømme pupper. Jeg er ofte sulten, og kjenner jeg blir uggen hvis jeg ikke spiser, men har ikke blitt direkte kvalm. Men kjenner også mange rare lukter. Orker ikke gi katten mat mer, det får mannen ta seg av. Jeg har allerede lagt på meg 2,5kg, men der på http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143913701-kjekk-liste-med-trimester-vekt%c3%b8kning-hcg/ at dette skal være helt normalt i uke 7. Litt synd, for jeg orker ikke lenger gå i mine favoritt slim jeans. Jeg er litt overvektig fra før, så håper ikke jeg legger på meg alt for mye. Men vero moda sine treggings med høyt liv og glidelås bak er helt geniale. Fungere nesten som mammabukser. Så tenker å kjøpe en slik i jeansstoff en størrelse større en normalt. Synes det var litt tidlig å hoppe inn i mammabukser. Føler også at magen vokser, men tror bare jeg kommer til å se tjukk ut før magen blir virkelig synlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skikkelige beibimagen måtte jeg vente leeeenge på de to andre gangene..!

Skjulte det glatt til jeg var 20 uker, da begynte jeg å si det rundtforbi, for tenkte alle hadde sett det!? men neida.. hehe..

men fikk fort sånn oppblåst mage da.. følte meg rimelig gravid fra begynnelsen ja :)

Er sååå spent denne gangen.. spesielt med vekten!

 

Til en forandring så har jeg IKKE vært kvalm idag!!

Spiste løksuppe igår.. satse på det er den som er så effektiv mot kvalme da :) har vært kvalm hver dag i 6 dager, så plutselig stopp! weee...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på min første legetime igår, er 7+3 idag :-)

Har bestillt tidlig ultralyd, så håper jeg får time snart :-)

Morgenkvalmen har kommet, og kastet opp rikelig idag !! :-( men kvalmer er vell bare et godt tegn har jeg hørt. :-)

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha med mannen på første time :)

Har to barn fra før, dette er vår første sammen, så tenker å involvere han akkurat så mye som han vil ;)

Sikkert ikk eså mye fornuftig som kommer frem da men.. :)

vekt,termin,generell info.. o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frkspent2013: jeg er heller ikke kvalm, men det er jo ikke alle som blir det da. Vi får vel bare være glad for at vi slipper lengst mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frkspent2013: jeg er heller ikke kvalm, men det er jo ikke alle som blir det da. Vi får vel bare være glad for at vi slipper lengst mulig :-)

Merket ikke noe spess kvalme før igår jeg..så det tror jeg bare plutselig kan komme, men greit å slippe :-) kastet opp i går jeg, men ingen tegn til det idag..pjoh! Er 7+4 idag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år :-) og venter en liten i slutten av oktober , så er veldig tidlig enda! Men kunne ikke vært mer lykkelig <3 vi ble gravid gjennom prøverørsmetoden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Er det noen her som sliter med matlyst?Som har noen tips(vært hjemme noen dager med kraftig forkjølelse så mulig det er den som slår ut på matlysten) ikke lyst på noe men blir kvalm når jeg blir sulten..Litt slitsomt..Koselig å se at det er så mange som har termin i oktober her..Er det mange her som skal søke i uke 8-9 om plass på Ullevål?

 

Har termin 9 oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det "vanlig" å bli kvalm?

 

Første gangen jeg ble gravid var jeg ikke kvalm i det hele tatt, men nå........ Det startet 1 uke etter EL, og blir bare værre ;) Men,skal ikke klage :) Sist endte det i SA, så skal takle alt annet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi blir såååå mange i oktober! Personlig synes jeg det er litt vanskelig å holde oversikt, så hadde vært fint om dere nye kopierte lista vi har på gang her og skriver dere på :)

 

Gjesper meg gjennom ettermiddagen.....kvikner visst ikke til uten en lur i dag.......

Hvor tidlig var dere på første kontroll? Ser noen har vært allerede....begynner på uke 9 på søndag.....så burde kanskje ringe å bestille time snart.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi blir såååå mange i oktober! Personlig synes jeg det er litt vanskelig å holde oversikt, så hadde vært fint om dere nye kopierte lista vi har på gang her og skriver dere på :)

 

Gjesper meg gjennom ettermiddagen.....kvikner visst ikke til uten en lur i dag.......

Hvor tidlig var dere på første kontroll? Ser noen har vært allerede....begynner på uke 9 på søndag.....så burde kanskje ringe å bestille time snart.....?

 

Du mener vel uke 8? Vi har termin samme dag og jeg er 8+0 på lørdag... Jeg er også utrolig trøtt om dagen, gjeeesp. Første kontroll på onsdag 8+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig trøtt; veldig klar for å legge meg i åtte-tida og sover som en stein. Også er jeg kvaaaaalm!! Spesielt om morgenen når blodsukkeret er lavt, det er jo helt tortur og stå opp.. MEN nå er det heldigvis bare en dag igjen så har jeg en uke vinterferie :) Noen andre som også har det?

 

Har forresten kjøpt meg sånne seabands mot kvalme på apoteket. Tror det funker litt, men det er litt vanskeligå vite om jeg har dem på riktig sted. Noen andre som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi blir såååå mange i oktober! Personlig synes jeg det er litt vanskelig å holde oversikt, så hadde vært fint om dere nye kopierte lista vi har på gang her og skriver dere på :)

 

Gjesper meg gjennom ettermiddagen.....kvikner visst ikke til uten en lur i dag.......

Hvor tidlig var dere på første kontroll? Ser noen har vært allerede....begynner på uke 9 på søndag.....så burde kanskje ringe å bestille time snart.....?

 

Du mener vel uke 8? Vi har termin samme dag og jeg er 8+0 på lørdag... Jeg er også utrolig trøtt om dagen, gjeeesp. Første kontroll på onsdag 8+4

 

Joda stemmer det. Men det vil si vi er 8 fullgåtte uker og begynner på mors 9.uke, slik det ofte står henvist til på sider om fosterutvikling :)

Endret av Ønske-spire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner ikke hvorfor jeg har termin 1okt, å er 8+0 på søndag, mens dere andre men samme termin er 8fullgådde uker 1dag før meg :-/ .. Bli helt surrete denne tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg lykkeliten. Vi har termin samme dag og jeg er 7+6 i dag, 8+0 i morgen. Dette er mors uker. Jeg hadde siste mens 22des, og syklus 28dg. så med mindre du har en helt annen syklus, tror kanskje ønskespire har regnet feil..? Se på denne terminkalkulatoren: http://www.terminkalkulator.com/terminkalkulator/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg lykkeliten. Vi har termin samme dag og jeg er 7+6 i dag, 8+0 i morgen. Dette er mors uker. Jeg hadde siste mens 22des, og syklus 28dg. så med mindre du har en helt annen syklus, tror kanskje ønskespire har regnet feil..? Se på denne terminkalkulatoren: http://www.terminkalkulator.com/terminkalkulator/

Jeg har syklus på 34 dager og hadde sist mens 17desember, får vell prøve å regne ut på nytt :-) legen mener jeg har termin i september, den 25, men jeg tror hun regner ut fra 28dagers syklus, så jeg får ikke det til å stemme. Men det et kansje som du sier, jeg har ho litt lengre syklus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg lykkeliten. Vi har termin samme dag og jeg er 7+6 i dag, 8+0 i morgen. Dette er mors uker. Jeg hadde siste mens 22des, og syklus 28dg. så med mindre du har en helt annen syklus, tror kanskje ønskespire har regnet feil..? Se på denne terminkalkulatoren: http://www.terminkalkulator.com/terminkalkulator/

Jeg har syklus på 34 dager og hadde sist mens 17desember, får vell prøve å regne ut på nytt :-) legen mener jeg har termin i september, den 25, men jeg tror hun regner ut fra 28dagers syklus, så jeg får ikke det til å stemme. Men det et kansje som du sier, jeg har ho litt lengre syklus :-)

Hmmm..tok å regnet ut på den linken du la ut. Da kom jeg på 8+4 termin 1oktober, altså 6dager lengre frem enn hva jeg har regnet ut selv. Hmmmm forvirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...