Gå til innhold

<3 oktober-magene <3


<3Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

Jeg har også lite symptomer, men får bare tenke at vi er heldige som slipper, det går nok bra. Jeg er også veldig trøtt og puppene er fortsatt ømme, men eller ingenting. 6+1 i dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 6+0 idag jeg, :-) symptomene mine er: trøtt, gått ned 2kg (faktisk) ømme hovne, harde bryst, litt små uggen innimellom, ellers så kjenner jeg lite :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har ikke så mye symptomer jeg heller. Er sliten og har større bryster, men som kun er vonde når jeg tar borti de. Så lenge jeg ikke blør så er jeg sikker på at alt er som d skal være... Dette blir nr 2 og jeg hadde mer typiske graviditetstegn med førstemann. Er 6+1. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så har jeg også gått ned ca 2kg og er småuggen innimellom...!!

Akkurat det samme til meg. Ikke direkte kvalm, men små uggen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er helt fersk her og er gravid for første gang! Ifølge terminkalkulator har jeg termin 4. Oktober :) Jeg har ømme pupper, småkvalm, litt murringer i magen og er utrolig trøtt på ettermiddagene og kveldene. Det er imidlertid verdt det, jeg gleder meg så utrolig masse til å bli mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.okt

Ønske-spire

RosaHelikopter

Majka81

Lykkeliten88

 

2.okt

lillespiree

lulilu

Elefanten Skrukkeskinn

 

4. okt

Familiedrømmer <3

 

5.okt

Lykkeliten90-oktoberspire

 

6.okt

Millamint

 

8.okt

dr@gen

 

10.okt

Idasecret

Hopfully3

 

11.okt

Emma27

 

12.okt

Amalie87

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Hvordan går det med dere?

 

Jeg begynner å bli litt bekymret, har ingen symptomer, bortsett fra at jeg er kronisk trøtt, 6+6 i dag!

 

Er du sikker på at du ikke mener 5+6? ser du har termin etter meg, og jeg er 6+1 i dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare en gestasjonssekk på ul i dag :( etter mens 6+1 men kan hende jeg er en uke kortere da.. ny ktr om 10 dager.. off.. leeenge til... blir gal.. tenker ikke på annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Gravid for første gang. Spennende!!

Kan noen sette meg på 7. okt.?

Ømme bryst, mensmurring (som bare blir sterkere?!), småkvalm og trøtt. Tar murringen med fatning, for det er jo bare en bekreftelse ikke sant?

Er 26, student og bor i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) jeg er 4+2 med foreløpig termin 14. Oktober! 24 år og aldri vært gravid før nå. Spiren satt på første forsøk og håper den blir der i ca 8mnd til:D kan noen sette meg opp 14 oktober? Skriver også fra mobilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.okt

Ønske-spire

RosaHelikopter

Majka81

Lykkeliten88

 

2.okt

lillespiree

lulilu

Elefanten Skrukkeskinn

 

4. okt

Familiedrømmer <3

 

5.okt

Lykkeliten90-oktoberspire

 

6.okt

Millamint

 

7.okt

Torunpia

 

8.okt

dr@gen

 

10.okt

Idasecret

Hopfully3

 

11.okt

Emma27

 

12.okt

Amalie87

 

14.okt

Gartnerfrue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare en gestasjonssekk på ul i dag :( etter mens 6+1 men kan hende jeg er en uke kortere da.. ny ktr om 10 dager.. off.. leeenge til... blir gal.. tenker ikke på annet...

Uff, kjedelig å bli satt tilbake en uke da, men ellers så alt bra ut? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+1 idag, fått legetime neste tirsdag, føles som en eeevighet til :-o har dere vært på legesjekk? Hva skjedde på første sjekk? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa ikke så mye.. iom han bare så en gestasjonssekk er det nok vanskwlig å si om alt er bra.. får se på ktr ! Men har ikke blødd så håper det bare er en uke mindre på vei eller at det er en dvaleperiode som jeg har lest om ; p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på legesjekk i går (er 4+3) , hadde den timen fra før så derfor litt tidlig:-) ho fortalte meg om alt som vil skje fremover og sjekka blodtrykk bare. Har noen av dere fortalt det til noen allerede? Vi har såå lyst til å glede foreldrene våre til morsdagen nå på søndag ! Men er da bare 5+1 .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er 4+3, men testet positivt allerede for 8 dager siden og har syklus på 26 dager, så tror kanskje jeg er to dager mer enn det terminkalkulator viser på nett:) Jeg har også veldig lyst å fortelle det til foreldre .. Samboeren min er mer på at vi venter til rundt 8 uker og jeg er forsåvidt enig men hver gang jeg treffer de så har jeg så lyst å fortelle. Dersom du synes det er greit at de vet om en eventuell spontanabort så går det fint å fortelle tidlig.. Jeg synes ikke det ville vært noe problem, dersom det skulle skje så ville jeg gjerne at de skulle vist og fått litt ekstra støtte :) Så hvis dere har veldig lyst synes jeg dere kan fortelle det på morsdag :) Eneste jeg tenker at jeg vil ikke mange skal vite, dersom noe skulle skje og det ville gått tid med å bli gravid igjen kunne det vært kjedelig om mange "forventet" at det skulle skje kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er liksom både postivt og negativt uansett hva man velger tror jeg! :) Når man ser på det sånn så ville jeg jo ha fortalt foreldra mine det om det skulle endt i abort uansett..

Da sier vi det på morsdagen :D Svigers trenger ihvertfall sårt noen gode nyheter nå, begge er inn og ut av sykehus pga indre skader etter en motorsykkelulykke for 35 år siden og nå for tiden er de veldig dårlige :/ Gleder meg stort til å se reaksjonen dems , de har ønsket seg barnebarn så lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig fin oppmuntring! :)

 

Jeg har ikke fått 1. kontroll før i uke 12. Er ikke det litt sent? Da tenker jeg på om det skulle være noe galt med barnet.. Det måtte bli da, for da kunne de ta blodprøver som ikke kan gjøres før.

 

Sliter skikkelig med å konsentrere meg om studiene nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gartnerfrue: Ja, da må du fortelle! Kjekt med gode nyheter og andre tanker i hodet :) Ååå, gleder meg til å høre deg fortelle om reaksjonene :) Jeg har fortalt til tre venninner, og også til mormor .. Jeg ville fortelle henne litt for samme tanke som du sier .. Hun er over 80 og sliter med smerter i ledd osv og da jeg var hos henne tenkte jeg at jeg ville fortelle fordi da har hun litt andre ting å tenke på og glede seg over.. :)

 

 

Torunpia: Jeg har fått første kontroll 25.februar, da er jeg rundt 8 uker.. Jeg ba ikke om noe spesielt og da fikk jeg time da, jeg er glad det er litt tidlig for jeg vil vite at alt er fint.. Kan ikke du be om tidligere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+4 idag, vi har sakt det til de nærmeste og de vordene besteforeldrene:) greit og ha litt støtte hvis det skulle gå galt :( men venter så klart med og reklamere og si det til jobb osv. Skal på min første kontroll om 2 uker da er jeg 8uker og en 19 mars da er vi 12:) gleder oss kjempe masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kontroller før uke 13? Heldig! :) Det virket ikke som de var keen på å gi meg flere. Fikke beskjed om å bestille time raskt, for det var stor pågang. Får vel bare smøre meg med masse tålmodighet. De sa også at det bare var å ta kontakt om noe skulle føles unormalt.

 

En ting til: Når du sier 5+4.. Er dette mors uker eller barnets? Hva pleier man å skrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig fin oppmuntring! :)

 

Jeg har ikke fått 1. kontroll før i uke 12. Er ikke det litt sent? Da tenker jeg på om det skulle være noe galt med barnet.. Det måtte bli da, for da kunne de ta blodprøver som ikke kan gjøres før.

 

Sliter skikkelig med å konsentrere meg om studiene nå!!

 

Jeg var på kontroll da jeg var 5+5, og da tok de alle blodprøvene som jeg egentlig skulle ha på 1 kontroll. Så tror ikke det er en god begrunnelse for å vente til uke 12. Jeg også skal på ny kontroll i uke 8, bare for å få graviditeten skikkelig bekreftet.

 

Jeg har også lyst å fortelle det til morsdagen, men så tenker jeg det kan være greit å vente til kontrollen 20 feb. Leeenge å vente..

 

Har dere forresten sett denne bloggen: http://denvoksendemage.blogspot.co.uk/

 

Hun har fått barn nå, men har mye gode tips og beskrivelser under graviditet, og hun fikk også oktoberbarn. Så er sikkert mange gode tips til sommeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kontroller før uke 13? Heldig! :) Det virket ikke som de var keen på å gi meg flere. Fikke beskjed om å bestille time raskt, for det var stor pågang. Får vel bare smøre meg med masse tålmodighet. De sa også at det bare var å ta kontakt om noe skulle føles unormalt.

 

En ting til: Når du sier 5+4.. Er dette mors uker eller barnets? Hva pleier man å skrive?

5+4 er mors uker,den første kontrollen min er hos privat gyno, har hatt god oppfølgling av henne med andre ting så det var veldig naturlig og ringe henne med en gang, fikk derfor time i min 8 uke slik at det er murlig og se om alt er greit(regner med at hun tar innvendlig UL) den andre kontrollen er hos fastlegen min der sa de at det ikke var vits med kontroll før 12 uke men for vår egen del vil vi det, er min første graviditet så alt er nytt, derfor vil jeg ha flere kontroller i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på legesjekk i går (er 4+3) , hadde den timen fra før så derfor litt tidlig:-) ho fortalte meg om alt som vil skje fremover og sjekka blodtrykk bare. Har noen av dere fortalt det til noen allerede? Vi har såå lyst til å glede foreldrene våre til morsdagen nå på søndag ! Men er da bare 5+1 .. :)

Okei:-) jeg har sakt det til de 2 som visste at vi prøvde. Søsteren min og ei veninne :-) skal vente til uke 12 med å si det til resten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...