Gå til innhold

<3 oktober-magene <3


<3Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

To kontroller før uke 13? Heldig! :) Det virket ikke som de var keen på å gi meg flere. Fikke beskjed om å bestille time raskt, for det var stor pågang. Får vel bare smøre meg med masse tålmodighet. De sa også at det bare var å ta kontakt om noe skulle føles unormalt.

 

En ting til: Når du sier 5+4.. Er dette mors uker eller barnets? Hva pleier man å skrive?

Jeg regner mine uker, 6+2 idag, og det er mors uker :-) de fleste sier vell mors uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1.okt

Ønske-spire

RosaHelikopter

Majka81

Lykkeliten88

 

2.okt

lillespiree

lulilu

Elefanten Skrukkeskinn

 

4. okt

Familiedrømmer <3

 

5.okt

Lykkeliten90-oktoberspire

 

6.okt

Millamint

 

7.okt

Torunpia

 

8.okt

dr@gen

 

10.okt

Idasecret

Hopfully3

 

11.okt

Emma27

 

12.okt

Amalie87

 

 

13.okt

HH80

 

14.okt

Gartnerfrue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Eg slenger meg på i gjengen her. Har foreløpig termin 10.oktober, min første :-) Eg er veldig spent, og skal til GU om to veker. Eg har jo ikkje fått det bekrefta av ein lege enno, men eg velge å stole på tre positive testar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.okt

Ønske-spire

RosaHelikopter

Majka81

Lykkeliten88

 

2.okt

lillespiree

lulilu

Elefanten Skrukkeskinn

 

4. okt

Familiedrømmer <3

 

5.okt

Lykkeliten90-oktoberspire

 

6.okt

Millamint

 

7.okt

Torunpia

 

8.okt

dr@gen

 

10.okt

Idasecret

Hopfully3

Frigg84

 

11.okt

Emma27

 

12.okt

Amalie87

 

 

13.okt

HH80

 

14.okt

Gartnerfrue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+6 på vei etter mine beregninger, termin ca 11. oktober. Blir 24 i sommer og vårt første barn. Gleder meg så innmari, har lyst å fortelle det til alle, men velger å holde det hemmelig noen uker til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+6 på vei etter mine beregninger, termin ca 11. oktober. Blir 24 i sommer og vårt første barn. Gleder meg så innmari, har lyst å fortelle det til alle, men velger å holde det hemmelig noen uker til... :)

 

Det er så gøy å ha noen i akkurat samme situasjon. Jeg er også 24 og venter den første. Gleder meg til å dele erfaringer fremover ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det normalt å bekymre seg så mye? Herremin jeg har jo blitt et vrak på bare få dager! Griner av ingenting :P Tenker hele tiden på at kanskje jeg bare er innbildt gravid? Kanskje det er tom fostersekk? Uææ hater egentlig litt at jeg kun er 4+5 , tror jeg bestiller tidlig UL ved 6 uker altså..

 

Vet det er dumt men jeg driver å leser inne på de som har mista i 1.trimester og der leste jeg om ei som gikk 15 uker før de fant ut at det var tom fostersekk ! :-O Er det flere som allerede har begynt å bekymre seg? Skal dere ta tidlig UL? God morgen forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til 8-9 uker.. ellers kan du risikete inødvendig bekymring ! Er midt oppi det selv nå og er ei heil uke til neste ul og holder på p bli sprø :( er 6+4 var inne 6+1 så ingenting. . Så kan være kortere på vei, kan ha gått i dvale.. kan være MA.. har ingen plager så ja.. angrer på jeg dro så tidlig. Hvis ikke hadde jeg bare tenkt enda jeg var gravid og alt var fint. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også leser masse og blir bekymret!! Men for hver dag som går er vi mer trygg! :) Og det mest vanlige tegnet med abort et at en blør, så så lenge en ikke gjør det føler jeg meg ganske trygg.. Blødning kan være ufarlig også da .. Håper bare disse ukene går fort nå ! Jeg er 5+0 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:) Jeg er også Oktober-mage men tør ikke ha forhåpninger enda, har en datter født i 2010 (var egentlig gravid med tvillinger da, 1 blighted ovum), så spontanabort jula 2011, og så måtte jeg avbryte pga alvorlig kromosomfeil uforenlig med liv i fjerde måned i sommer....

Så jeg har nesten mistet håpet, men bare nesten, er ca 5-6 uker i dag og er henvist til tidlig ultralyd for å få fastsatt nøyaktig lengde samt ny kontroll hos St.Olavs fostermedisin i uke 12,5. Huff, kryss fingrene for meg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja huff da tror jeg at jeg venter noen uker til med UL likevel altså. Det er jo så teit med disse bekymringene! Får bare ta det med ro og tenke at alt er bra , kommer jo ingen vei med å spekulere heller :) Fant forresten en fin film om hvordan fosteret ser ut i virkeligheten fra 4 uker - fødsel som dere bør se :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gynekolog ba meg komme inn til kontroll når eg var sju veker på veg, er det vanlig å ta innvendig UL då?

ja, det er det :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff da tror jeg at jeg venter noen uker til med UL likevel altså. Det er jo så teit med disse bekymringene! Får bare ta det med ro og tenke at alt er bra , kommer jo ingen vei med å spekulere heller :) Fant forresten en fin film om hvordan fosteret ser ut i virkeligheten fra 4 uker - fødsel som dere bør se :D

 

Stilig :-) dette er vell i barnets uke 4, mors uke 6 sant? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.okt

Ønske-spire

RosaHelikopter

Majka81

Lykkeliten88

 

2.okt

lillespiree

lulilu

Elefanten Skrukkeskinn

 

4. okt

Familiedrømmer <3

Frkspent2013

 

5.okt

Lykkeliten90-oktoberspire

 

6.okt

Millamint

 

7.okt

Torunpia

 

8.okt

dr@gen

 

10.okt

Idasecret

Hopfully3

Frigg84

 

11.okt

Emma27

 

12.okt

Amalie87

 

 

13.okt

HH80

 

14.okt

Gartnerfrue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

30 år og gravid med mitt første barn og er ca. 6 uker på vei.

Kjempe spent på hvordan dette kommer til å gå :)

Luft i magen og litt knipe, ellers ingen symptomer på noe som helst. Måtte ta 2 tester for å være på den sikre siden :)

Jeg og samboeren har bestemt oss for å ikke si det til noen enda.. Men har veldig lyst å si det til noen :)

Lurer også på når man evt. kontakter lege for undersøkelse? Er vel på tide snart?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff da tror jeg at jeg venter noen uker til med UL likevel altså. Det er jo så teit med disse bekymringene! Får bare ta det med ro og tenke at alt er bra , kommer jo ingen vei med å spekulere heller :) Fant forresten en fin film om hvordan fosteret ser ut i virkeligheten fra 4 uker - fødsel som dere bør se :D

 

Stilig :-) dette er vell i barnets uke 4, mors uke 6 sant? :-)

 

i begynnelsen på filmen litt ekkelt helt ærlig, ser ut som romvesener :P hehe jeg har en sønn fra før av og venter nr 2 nå.... Men jeg ble mer fasinert av med hva filma dem? eller tok ultralyd med? kan ikke være utvendig vanlig ul... er jo så nære fosteret/babyn de første ukene, 1 trimester..... Fasinert....

Endret av amina88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4 uker "from fertilization" som det stod så er nok fosterets uke 4 ja:-) Aner ikke hvordan de har fått det til men er nok mini mini kamera de har stikki inn der for å filme:-) Enig at det ser litt ekkelt ut , spesielt når den har så mye røde årer overalt og er gjennomsiktig :-p men ja.. Utrolig fasinerende:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oktobermage til her. :D

 

Fikk positiv test i morres, kalkulatoren sier 6+2 uker, og termin 4 Oktober. Skal tilfeldigvis til legen på mandag, så håper jeg får vite litt mer da :)

 

23 og student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

30 år og gravid med mitt første barn og er ca. 6 uker på vei.

Kjempe spent på hvordan dette kommer til å gå :)

Luft i magen og litt knipe, ellers ingen symptomer på noe som helst. Måtte ta 2 tester for å være på den sikre siden :)

Jeg og samboeren har bestemt oss for å ikke si det til noen enda.. Men har veldig lyst å si det til noen :)

Lurer også på når man evt. kontakter lege for undersøkelse? Er vel på tide snart?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Gratulere :-) jeg kontaktet lege denne uke, og har time på tirsdagen nå :-) er 6+5 idag jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

30 år og gravid med mitt første barn og er ca. 6 uker på vei.

Kjempe spent på hvordan dette kommer til å gå :)

Luft i magen og litt knipe, ellers ingen symptomer på noe som helst. Måtte ta 2 tester for å være på den sikre siden :)

Jeg og samboeren har bestemt oss for å ikke si det til noen enda.. Men har veldig lyst å si det til noen :)

Lurer også på når man evt. kontakter lege for undersøkelse? Er vel på tide snart?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Gratulere :-) jeg kontaktet lege denne uke, og har time på tirsdagen nå :-) er 6+5 idag jeg :-)

Hei :)

30 år og gravid med mitt første barn og er ca. 6 uker på vei.

Kjempe spent på hvordan dette kommer til å gå :)

Luft i magen og litt knipe, ellers ingen symptomer på noe som helst. Måtte ta 2 tester for å være på den sikre siden :)

Jeg og samboeren har bestemt oss for å ikke si det til noen enda.. Men har veldig lyst å si det til noen :)

Lurer også på når man evt. kontakter lege for undersøkelse? Er vel på tide snart?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Gratulere :-) jeg kontaktet lege denne uke, og har time på tirsdagen nå :-) er 6+5 idag jeg :-)

 

Takk for svar :)

Da satser jeg på å bestille time neste uke engang... Pleier man å ha med kjæresten? Eller går man bare alene? :) Har ikke sagt dette til noen av mine venninner, så da kommer "dumme" spørsmål her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...