Gå til innhold

<3 oktober-magene <3


<3Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

Har dere begynt å få noe mage?

har så lyst til at den skal komme snart, så jeg kan føle meg litt gravid ;) hehe.. men er vel kanskje noen uker til ennå.. Er ca 11+3 nå :)

 

jeg å tenker å fortelle familie i påska, og offentligjøre etter påska - blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere begynt å få noe mage?

har så lyst til at den skal komme snart, så jeg kan føle meg litt gravid ;) hehe.. men er vel kanskje noen uker til ennå.. Er ca 11+3 nå :)

 

jeg å tenker å fortelle familie i påska, og offentligjøre etter påska - blir gøy!

 

Jeg har ikke begynt å få mage, men det kan ikke være så veldig lenge til. Kjenner det strekker og drar, og jeg har problemer med å få på meg dongeribuksene. Er 10+6 i dag.

 

Jeg tenker også å si det til familien i slutten av påsken, så skal venninnene få vite det etter UL 10 april. Jeg har forening den 11 og tenkte jeg skulle servere babygulerot, minipølser, babymais og minimuffins og se om de tar hintet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å få noe mage?

har så lyst til at den skal komme snart, så jeg kan føle meg litt gravid ;) hehe.. men er vel kanskje noen uker til ennå.. Er ca 11+3 nå :)

 

jeg å tenker å fortelle familie i påska, og offentligjøre etter påska - blir gøy!

 

Jeg har ikke begynt å få mage, men det kan ikke være så veldig lenge til. Kjenner det strekker og drar, og jeg har problemer med å få på meg dongeribuksene. Er 10+6 i dag.

 

Jeg tenker også å si det til familien i slutten av påsken, så skal venninnene få vite det etter UL 10 april. Jeg har forening den 11 og tenkte jeg skulle servere babygulerot, minipølser, babymais og minimuffins og se om de tar hintet :-)

 

hehe, god plan :) funderer litt for tida på hvordan jeg skal si det til folk... litt gøy å prøve å hinte litt først, å se om de tar den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å få noe mage?

har så lyst til at den skal komme snart, så jeg kan føle meg litt gravid ;) hehe.. men er vel kanskje noen uker til ennå.. Er ca 11+3 nå :)

 

jeg å tenker å fortelle familie i påska, og offentligjøre etter påska - blir gøy!

 

Jeg har ikke begynt å få mage, men det kan ikke være så veldig lenge til. Kjenner det strekker og drar, og jeg har problemer med å få på meg dongeribuksene. Er 10+6 i dag.

 

Jeg tenker også å si det til familien i slutten av påsken, så skal venninnene få vite det etter UL 10 april. Jeg har forening den 11 og tenkte jeg skulle servere babygulerot, minipølser, babymais og minimuffins og se om de tar hintet :-)

 

du mener vel forresten 11+6? ser du står på 1.okt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sa det til mine og hans foreldre og ei venninne av meg veldig fort (ca uke 5 tror jeg). Mest på grunn av at vi skal på to ukers utfluktsferie med min familie imorgen.. Så hvis jeg skulle vært i dårlig form måtte vi kanskje gjort om på noen av planene! Venninna mi viste at vi prøvde også, så klarte jo ikke å holde det for henne heller :P

Og deretter så fikk et par venninner til vite det, pluss en kompis av gubben (ei av venninnene jeg fortalte det til har mista 3-4 ganger før hun endelig fikk minstemann nå i januar.. Så hvis jeg skulle mista, så veit jeg at det er noen som forstår og som jeg kan prate med..)

Så vi har delt litt overalt, men resten skal få vite det når vi kommer hjem fra ferie i påska. 2 påskedag er jeg 12 uker, så da er det greit at resten av familiene får vite det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

1.okt

Ønske-spire

RosaHelikopter

Majka81

Lykkeliten88

Nr 2 på vei

 

2.okt

lillespiree

lulilu

Elefanten Skrukkeskinn

 

4. okt

Familiedrømmer <3

SnartMamma?

FrkSpent

 

5.okt

Lykkeliten90-oktoberspire

 

6.okt

Millamint

Mia Maria

Lille-trille90

 

7.okt

Torunpia

 

8.okt

dr@gen

 

10.okt

Idasecret

Hopfully3

kokosbolla:)

Frigg84

Amina88

Mamma'n til Snorre <3

 

11.okt

Emma27

LeneOkt

Janniche81

 

12.okt

Amalie87

Sicame

 

13.okt

Minu87

 

14.okt

Gartnerfrue

Vimsus

 

16.okt

Strikkelura

 

 

17.okt

haustmor

 

18.okt

lillemeg-er gravid!

4nøtter

 

20.oktober

Hønseføtter og gulerøtter

Moj29

 

21.oktober

Mamma med spire

 

23.okt

5 små hjerter <3

Nerdybirdy

 

24. okt

Beppa

 

25.okt

Adrielle

Bitteliten87

July88

 

26.okt

 

27. okt

5 små hjerter

 

28.okt

Bolla Piggsvin

Bambi-88

 

30.okt

AussieAnette

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle sammen?

 

Jeg er 9+0 i dag, kvalm enda men har heldigvis ikke kastet opp på en uke og trøtt så jeg kunne sovet hele tiden. Bortsett fra dette er formen bra :) vi har fortalt om graviditeten til de kommende bestemødrene og til kommende oldemor. Resten får vite i uke 12 :)

Storebror vet ikke at han skal bli storebror enda, men så en baby på tv i går og fortalte meg at han ville ha en sånn lillebror :) han syns det er kjedelig at han er det eneste barnet i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig bra her, litt små kvalm før jeg får i meg frokost og litt trøttere enn vanlig. . Det som er mest irriterende er at jeg våkner så tidlig de dagene det er min tur å sove lenge.. fordi jeg må så syyyykt tisse :P 11+6 i dag ;)

 

Mange på jobb og familien vet det :) facebook får vente litt til ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig bra her, litt små kvalm før jeg får i meg frokost og litt trøttere enn vanlig. . Det som er mest irriterende er at jeg våkner så tidlig de dagene det er min tur å sove lenge.. fordi jeg må så syyyykt tisse :P 11+6 i dag ;)

 

Mange på jobb og familien vet det :) facebook får vente litt til ;p

 

Haha ;) kjenner til den!! Sto opp kl 05.30 i dag av samme grunn å fikk ikke sove mer :P men oppvaskmaskinen er tømt, klær brettet og hele huset støvsugd så noe godt kom med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 :) Jeg sover hele tiden. :/ Ikke mye kvalm, bare når det går lang tid uten mat. Ellers våkner jeg med ødemer i ansikt og hender, mest den høyre, hva det enn kan komme av? :/ Nå vet ganske mange at jeg er gravid. Ryktene på et lite sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine symptomer nå 12+1 er :

- litt ødem / hovne bein

- oppblåst, spess om kveldene

- urolig mage

- trøtt, men ikke såå trøtt som jeg var tidligere

- tisser i hvertfall 3-4 ganger hver natt, slitsomt

- syykt bra luktesans

- ømhet i brystene har kommet tilbake

- halsbrann, men bare om jeg spiser plommer :-)

 

Kvalmen har heldigvis hold seg unna siden ula 6-7 og hodepinen har vært borte i ca 14 dager, hurra for det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det ikke veldig bra :/ er 10+6 i dag og har vært plaget med ekstrem kvalme i snart tre uker. Kasteropp fler ganger om dagen og får ikke i meg mat :( har generelt vondt i magen heletiden, så sover dårlig om natta også. Hadde en skikkelig meltdown i går pga dårlig samvittighet ovenfor vår datter på 21 mnd. har 0 energi til å ta meg av henne :/ *surve surve* MEN fant hjertelyden med dopplern min, så da er det plutselig verdt all smerte :) utrolig glad for at sambo stepper opp og ordner alt i huset om dagen, hadde ikke klart meg uten <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte også oppblåst og forstoppet! I forrige uke så jeg ut som at jeg var 4 måneder på vei når kvelden kom, men nå er det hele dagen. Ikke så rart når jeg har vært forstoppet i nesten en uke :( håper ikke det blir værre lenger ut i svangerskapet.

 

Minu87 har du prøvd seaband? Akupressur armbånd som hjelper når man er sjøsyk. Det skal hjelpe på kvalmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det greit! Kvalmen kom som et brak 8+0.. I dag er jeg 8+5 og har kastet opp siste dagene.. Trodde ikke kvalmen kom så seint men :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortelle mine kolleger i påska (jeg jobber kun ferier) Min far klarte ikke å holde seg, så sjefen min vet. Og jeg kommer å få den tilrettelegging jeg trenger ^^

 

Ellers er jeg også sykt trøtt for tiden, Trenger opp til 15 timer søvn i døgnet. Svært lei av kvalme og oppkast, man jeg har fått noe fra legen som jeg kan ta de dagene jeg trenger det. 11+3 nå

 

Minu, jeg hørte et sted at du må trykke på dem, kan hjelpe mot akutt kvalme. Ellers hjelper det for meg å spike blodsukkeret. Hjelper ikke i lengden, men greit når du bare ikke kan kaste opp akkurat da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg over i 2.trimester <3 herlig! Har begynt å få litt mage, flere og flere vet nyheten og jeg er ikke like trøtt lengre - håper på en fin periode nå ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minu87 håper du blir bedre snart og at du klarer å holde på noe!

 

Ønske-spire gratulerer :D gleder meg til vi andre kan følge etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg også 12 uker iflg menstermin :) men vet jeg er noe kortere etter ul på onsdag :P

 

Vet ikke hva jeg skal gå etter, men iom han ikke fikk skikkelige mål så vil jeg holde meg til menstermin i grunn. . Hva tror dere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg også 12 uker iflg menstermin :) men vet jeg er noe kortere etter ul på onsdag :P

 

Vet ikke hva jeg skal gå etter, men iom han ikke fikk skikkelige mål så vil jeg holde meg til menstermin i grunn. . Hva tror dere?:)

 

Jeg ville holdt meg til mensterminen. Ihvertfall frem til ordinær ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...