Gå til innhold

<3 oktober-magene <3


<3Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

Syntes det var en fin ide ;) hehe...

 

Er så rart.. når jeg var på ul 7+2 menta han jeg bare var knappe 6 uker... 4 uker etter var jeg etter mine beregninger 11+3, han mente mellom 10-11 uker, nærmere 11 sa han.. men han klarte ikke å måle crl skikkelig .. å når jeg søker på crl 42 så er folk 11 uker :P så enten er jeg 11 uker og 4 dager i dag eller 12 uker :P eller noe mellom der :P

 

Innvikla greier ! Teller fra min menstermin frem til ordinær ja ! :P lettest !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var en tur på legevakta i går og der fikk jeg afipran.. Jeg er veldig skeptisk til å ta noe som helst av tabletter under svangerskapet.. Noen som har erfaring med disse? Det er kvalmestillende. Jeg er nå på min tredje dag uten mat og alt av drikke kommer opp igjen, føler meg utrolig svak og har en brennende følelse nedover halsen og rundt magesekken og hjertet. Skikkelig ekkelt og litt skremmende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur på legevakta i går og der fikk jeg afipran.. Jeg er veldig skeptisk til å ta noe som helst av tabletter under svangerskapet.. Noen som har erfaring med disse? Det er kvalmestillende. Jeg er nå på min tredje dag uten mat og alt av drikke kommer opp igjen, føler meg utrolig svak og har en brennende følelse nedover halsen og rundt magesekken og hjertet. Skikkelig ekkelt og litt skremmende :(

 

 

Jeg har ingen erfaring med afipran når man er gravid, men de virket bra når jeg brukte det utenom graviditet.

Hadde det vært farlig for gravide så hadde nok ikke legen gitt deg afipran i det hele tatt. Du har nok behov for det også for det er ikke bra når alt du drikker kommer opp igjen.

Jeg syns du skal gi det en sjanse når det er legen som har gitt deg det. Skal du følges opp mer av lege?

 

Ønsker deg lykke til videre! Og håper det blir bedre snart! Jeg hadde også ekstrem svangerskaps kvalme ene gangen jeg var gravid så jeg vet hvordan du har det! Hadde jeg ikke mistet når jeg gjorde så hadde jeg blitt lagt inn på sykehus.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skulle jo være trygt når en lege gir det ut :) jeg fikk beskjed om å kontakte fastlegen min for fler prøver på mandag. Han var redd jeg hadde påbegynt blærekatter også JEJ!!

Etter å ha lest mitt eget innlegg i sta så slo det meg plutselig at det kanskje er halsbrann som gir den brennende følelsen i halsen :P har aldri hatt det før, men det er vel ganske vanlig i svangerskap. Link hjalp litt i allefall :)

 

Trist å høre at du mistet :( jeg syns det er så vanskelig å vurdere selv når man skal kontakte sykehuset.. Jeg vil liksom ikke ringe å syte :P men blir jo litt redd når man er så slapp også.. Jaja.. Håpe det går fort over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å få noe mage?

har så lyst til at den skal komme snart, så jeg kan føle meg litt gravid ;) hehe.. men er vel kanskje noen uker til ennå.. Er ca 11+3 nå :)

 

jeg å tenker å fortelle familie i påska, og offentligjøre etter påska - blir gøy!

 

Jeg har ikke begynt å få mage, men det kan ikke være så veldig lenge til. Kjenner det strekker og drar, og jeg har problemer med å få på meg dongeribuksene. Er 10+6 i dag.

 

Jeg tenker også å si det til familien i slutten av påsken, så skal venninnene få vite det etter UL 10 april. Jeg har forening den 11 og tenkte jeg skulle servere babygulerot, minipølser, babymais og minimuffins og se om de tar hintet :-)

 

du mener vel forresten 11+6? ser du står på 1.okt...

 

Jeg ble satt tilbake 1 uke, så termin er vel egentlig flyttet til 7.okt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kunne jeg også ha passert 12 ukers grensa hadde det ikke vært for at jeg ble satt tilbake... Menmen.. Nå er det bare 5 dager igjen!!

 

Vi fortalte det i helgen. Først på fest på lørdag for jeg var så lei av å juksedrikke, og de fleste hadde ant ugler i mosen allerede. Så til familien på søndag. Ble litt feil rekkefølge, men nå vet vertfall de aller fleste det. Det tar vel ikke så lang tid før ryktene går tenker jeg. Den kommende onkelen på 7 år ble ikke spesielt glad. Han hadde aldri vært onkel før, så han var veldig i tvil på om dette ble så bra, hehe.. Men resten var fornøyde. Ble mye tårer i helgen. Så nå gjelder det bare å fortelle resten av de nærmeste før de får vite det av andre :-)

 

Ellers så er jeg lite kvalm, men har fått tilbake hodepinen jeg hadde i begynnelsen. Det kan ha noe med at jeg ikke klarer å drikke like mye vann i helgene som når jeg er på kontoret, så må nok bli flinkere med det. Ellers er jeg enda litt trøttere enn gjennomsnittet, og litt treig i magen. Ellers alt bra.

 

Nå er det bare 3 uker til ny UL. Gleder meg!! Noen som vet om de kan se kjønnet midt i uke 14?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 9+6 dager i dag. Kvalm og trøtt.. Sagt det til sjefen og en annen kollega, ellers ingen. Samboer vil vente. Jeg vil fortelle det i påsken. Redd jeg mister da, har en venninne som hadde drømt at jeg mistet når jeg var 12 uker på vei.. Skal ikke til legen igjen før i uke 14 tror jeg, så får ikke hørt noe hjertelyd før det, så altså ingen bevis på at det virkelig er noe der.. Men magen viser, og pga kvalmen og trøttheten vil jeg si det før jeg har vært hos legen igjen..Misunner dere med tidlig ul. Termin er 16.oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svakere symptomer ca uke 9, eller det vil si at kvalmen avtok men blir fortsatt fort veldig uggen i forhold til enkelte type matvarer .. Men går ihvertfall ikke rundt å er kvalm liksom :) Var på UL og fikk høre hjertet midt i uke 9 så ble betrygga der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på ultralyd i dag?

 

Jeg har fått noen skikkelig ubehagelige stikninger i magen, spesielt på venstre side, rett over hoftebeinet. Det er sikkert helt normalt, men jeg blir så bekymret. Noen som føler det samme? Føler det stikker uavhengig om jeg er i bevegelse eller ei, men kjente det ekstra godt da jeg var ute og gikk tur i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svakere symptomer ca uke 9, eller det vil si at kvalmen avtok men blir fortsatt fort veldig uggen i forhold til enkelte type matvarer .. Men går ihvertfall ikke rundt å er kvalm liksom :) Var på UL og fikk høre hjertet midt i uke 9 så ble betrygga der :)

 

Har hatt det akkurat som deg. Helt grusomt fra uke 5 tom 8, og så har det avtatt i uke ni. Er likevel uggen, og utrolig trøtt :) Skal på ultralyd rett over påske. Hurra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på ultralyd i dag?

 

Jeg har fått noen skikkelig ubehagelige stikninger i magen, spesielt på venstre side, rett over hoftebeinet. Det er sikkert helt normalt, men jeg blir så bekymret. Noen som føler det samme? Føler det stikker uavhengig om jeg er i bevegelse eller ei, men kjente det ekstra godt da jeg var ute og gikk tur i går..

 

Jeg har både stikninger og skikkelige mensensmerter. Det er nok ikke unormalt :) livmoren vokser trossalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikkinger er ikke farlig så lenge de ikke gir smerter....da ville jeg hørt med en lege.

Her har symptomene også avtatt litt....puppene er ikke riktig så ømme hele tiden, trenger sjelden å sove om ettermiddagen (men tidlig kveld da...) og blir ikke like akutt sulten og kvalm :)

Er 12+2 idag, og har vært på 1.kontroll hos lege....så må er det bare å vente på OUL....er kjempespent! Da blir det liksom skikkelig virkelig!

Har forresten kjent noe rart igår og på fredag...kjennes ut som om en pekefinger stikkes forsiktig mot magen, bare at det kom innenfra......det går davel ikke an at det kan være ungen? Føltes helt utennomjordisk, og vet ikke hva annet som kunne gjøre det.....noen andre som har opplevd slik bevegelse tidlig? Kjenner ingen fiskehale eller sommerfuggel enda ellers.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på ultralyd i dag?

 

Jeg har fått noen skikkelig ubehagelige stikninger i magen, spesielt på venstre side, rett over hoftebeinet. Det er sikkert helt normalt, men jeg blir så bekymret. Noen som føler det samme? Føler det stikker uavhengig om jeg er i bevegelse eller ei, men kjente det ekstra godt da jeg var ute og gikk tur i går..

Det gikk kjempebra :-) alt så bra ut, og det var masse bevegelse :-D jeg har også hadd slik stikking, og det er visst helt normalt har jeg fått høre :-) har også hadd det på venstre side, over hoftbeinet, og det kommer nokk av at livmoren vokser og at store forandringer skjer i kroppen :-) jeg ville ikke uroet meg over det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kunne jeg også ha passert 12 ukers grensa hadde det ikke vært for at jeg ble satt tilbake... Menmen.. Nå er det bare 5 dager igjen!!

 

Vi fortalte det i helgen. Først på fest på lørdag for jeg var så lei av å juksedrikke, og de fleste hadde ant ugler i mosen allerede. Så til familien på søndag. Ble litt feil rekkefølge, men nå vet vertfall de aller fleste det. Det tar vel ikke så lang tid før ryktene går tenker jeg. Den kommende onkelen på 7 år ble ikke spesielt glad. Han hadde aldri vært onkel før, så han var veldig i tvil på om dette ble så bra, hehe.. Men resten var fornøyde. Ble mye tårer i helgen. Så nå gjelder det bare å fortelle resten av de nærmeste før de får vite det av andre :-)

 

Ellers så er jeg lite kvalm, men har fått tilbake hodepinen jeg hadde i begynnelsen. Det kan ha noe med at jeg ikke klarer å drikke like mye vann i helgene som når jeg er på kontoret, så må nok bli flinkere med det. Ellers er jeg enda litt trøttere enn gjennomsnittet, og litt treig i magen. Ellers alt bra.

 

Nå er det bare 3 uker til ny UL. Gleder meg!! Noen som vet om de kan se kjønnet midt i uke 14?

Jeg fikk beskjed om at de kunne se kjønnet allerede i uke 13 :-) min baby lå selvfølgelig me kryssede bein idag, så der var det umulig å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+6 dager i dag. Kvalm og trøtt.. Sagt det til sjefen og en annen kollega, ellers ingen. Samboer vil vente. Jeg vil fortelle det i påsken. Redd jeg mister da, har en venninne som hadde drømt at jeg mistet når jeg var 12 uker på vei.. Skal ikke til legen igjen før i uke 14 tror jeg, så får ikke hørt noe hjertelyd før det, så altså ingen bevis på at det virkelig er noe der.. Men magen viser, og pga kvalmen og trøttheten vil jeg si det før jeg har vært hos legen igjen..Misunner dere med tidlig ul. Termin er 16.oktober.

Uff, fælt at denne veninnen har informert deg om denne drømmen, kan ikke være noe hyggelig å tenke på!! :-/

Du kan bestille deg ul på privat klinikk da:-) det gjorde jeg, og det var VELDIG betryggende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er pålogga? Jeg tenkte å opprette en hemmelig facebook gruppe som alle kunne være med i, men da måtte jeg legge til minst 1 venn :-) Noen som vil være vennen min på facebook? Send pm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er pålogga? Jeg tenkte å opprette en hemmelig facebook gruppe som alle kunne være med i, men da måtte jeg legge til minst 1 venn :-) Noen som vil være vennen min på facebook? Send pm :-)

 

Hvordan er det med disse hemmelige gruppene? Kan venner se at jeg er medlem? Har ikke sagt det til noen andre enn familie så jeg vil ikke at de på vennelista skal kunne se det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er pålogga? Jeg tenkte å opprette en hemmelig facebook gruppe som alle kunne være med i, men da måtte jeg legge til minst 1 venn :-) Noen som vil være vennen min på facebook? Send pm :-)

 

Hvordan er det med disse hemmelige gruppene? Kan venner se at jeg er medlem? Har ikke sagt det til noen andre enn familie så jeg vil ikke at de på vennelista skal kunne se det..

 

Disse er helt hemmelig, i motsetning til lukkede grupper hvor folk kan se hvem som er medlem, men ikke lese innlegg.. Når man blir medlem av hemmelig gruppe er det ingen som kan se dette, hverken på profilen din eller veggen slik jeg har forstått det. Jeg er ikke heller klar til å dele nyheten med hele facebook, så derfor ble det hemmelig gruppe. Folk må vite akkurat navnet på gruppen for å finne den, og søke om medlemskap :-) For å godkjenne folk, må jeg derfor ha fullt navn på pm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er pålogga? Jeg tenkte å opprette en hemmelig facebook gruppe som alle kunne være med i, men da måtte jeg legge til minst 1 venn :-) Noen som vil være vennen min på facebook? Send pm :-)

 

Hvordan er det med disse hemmelige gruppene? Kan venner se at jeg er medlem? Har ikke sagt det til noen andre enn familie så jeg vil ikke at de på vennelista skal kunne se det..

 

Disse er helt hemmelig, i motsetning til lukkede grupper hvor folk kan se hvem som er medlem, men ikke lese innlegg.. Når man blir medlem av hemmelig gruppe er det ingen som kan se dette, hverken på profilen din eller veggen slik jeg har forstått det. Jeg er ikke heller klar til å dele nyheten med hele facebook, så derfor ble det hemmelig gruppe. Folk må vite akkurat navnet på gruppen for å finne den, og søke om medlemskap :-) For å godkjenne folk, må jeg derfor ha fullt navn på pm!

 

Ok, vi får prøve ;) sender deg pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vel på første UL!! :D nydelig, sprellende, levende liten sak! Skikkelig stas. Ble målt til 12+1 (imot 12+0 av lege). Må si jeg puster litt lettere etter dette :) Foreløpig termin er målt til 5 oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...