Gå til innhold

<3 oktober-magene <3


<3Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

Ja det var trist, så idag går jeg bare rundt og griner og griner og blør og blør mens jeg fortsatt har gravidsymptomer som store og ømme pupper!!! Men jeg klarer å se fremover og glede meg til å prøve på nytt.. Mannen kom inn til meg før han dro på jobbe og sa " jeg elsker deg, gleder meg til å få barn med deg" så det hjalp litt på en ellers grå dag... Sjef kommer snart tilbake... Satser på januar , februar eller mars barn 2014 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei å nei.. Så leit! Godt at du klarer å se fremover selvom dagen er så grå å trist! Krysser fingrene for deg HH80 :) sender gode tanker og et stort - Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen.. dagen idag har vært skikkelig grå og trist ja. Måtte ta meg sammen for å slutte å grine for å få henta to i barnehagen og en som kom hjem fra skolen! Alt er så uvirkelig lissom.... et sek er jeg gravid og neste så er jeg plutselig ikke det lenger lissom.....og må rykke tilbake til start : (( blææææ men neste gang så skal det gå bra og jeg hører om mange som raskt blir gravide etter sa/ma så håper det gjelder meg også! TRøsten er at jeg ikke har problemer med å bli gravid og at alt annet i livet mitt er fryd og gammen : ) verdens beste mann og huset fullt av unger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 8. oktober. Håper og håper at alt går bra, selv om blødningen ikke har gitt seg etter 2 uker. Så ett bankende hjerte senest på søndag, så krysser alt jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist å høre HH80 :-( Håper å se deg inne her igjen snart! Lykke til! *klem*

 

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. I dag er jeg 6+4, og den lille spiren har allerede blitt sjefen i kroppen min. Kvalmen har begynt å komme (syns det var veldig tidlig??) og jeg er så trøtt at man skulle nesten ikke tro det! Holder på å sovne foran pc'en på jobb.. Er det normalt å være så preget så tidlig i en graviditet?

 

Sliter også med at jeg begynner så lett å grine! Griner for alt! Synes det blir så trasig på jobb enkelte dager. Har ikke sagt noe på jobb enda, så da blir det vel litt rart om jeg skulle pluteslig sette meg ned å grine for ingenting :P

 

Flere som har det slik? Hvordan takler dere det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, grining driver jeg også med, mest fordi jeg er så kvalm og trøtt hele tiden :(

 

Jeg er 7+2 og vært uvel siden uke 5, kvalm siden uke 6, spying begynte i dag. Føler jeg gjør ikke annet enn sove og klage. Du får trøste deg med at svangerskapssymptomer betyr som regel at bønna har det bra og vokser :)

 

Takler det egentlig best ved å finne de små lyspunktene, for meg akkurat nå er det scweppes ingeførøl, som jeg elsker høyere enn livet selv :) og SOV, masse. Alt blir faktisk mye bedre av at du er uthvilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skulle så uendelig gjerne heller vært kvalm enn gjennom en MA.

svangerskapskvalme er INGENTING mot denne opplevelsen her.. og jeg har prøvd begge deler. Spydd meg gjennom mnd på mnd i to svangerskap tidligere..

Så neste gang jeg ender på sykehus så håper jeg det er pga ekstrem svangerskapskvalme eller fødsel ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg tror jeg griner fordi jeg er trøtt, sliten og kvalm jeg også! Det er slitsomt, men som HH80 sier, jeg ville ikke byttet det ut med noe annet!

 

Jeg er gravid for første gang, og man leser jo om alle plagene som følger med, men det kommer litt brått på likevel ;-)

 

Skal prøve å bli litt flinkere til å ta det med ro nå. Blir en liten powernap på sofaen når jeg er ferdi på jobb i dag :-)

 

Håper jeg slipper unna mest mulig oppkast. Vil ikke si noe på jobb enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan noe slette meg fra den 11.? Jeg var på sykehuset i går og fjernet en "blighted ovum". Veldig trist, men godt å endelig bli ferdig med denne slitsomme og vondt tiden. Nå starter vi på nytt :)

 

Trist å høre.. Jeg har og hatt det. Ble oppdaget i uke 12 da jeg begynte å blø. Håper det går bedre med deg snart :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hatt sa/ma/bo hvor lenge bør man blø etterpå?jeg blør nesten ikke i dag..(tok piller Ons og fre forrige uke) og tok en graviditetstest nå og fortsatt positiv,føler meg sår i underlivet..Noen andre som har det sånn etter ma/bo medisinsk fjernet?vil så gjerne starte å prøve igjen da svangerskapet bare var en tom fostersekk denne gangen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på sykehuset da de 1-2 uker .. noen blødde i 3...

hater det greiene her.. det murrer og gnager og stikker i underlivet som en konstant påminnelse om det som har skjedd!! blææææ.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det normalt å få litt synlig mage for førstegangsfødende? Noen som vet?

 

Da jeg var førstegangs kom sent, på ul i uke 19 var den ikke synlig. Kom vel noen uker senere. for de som ikke visste det holdt jeg den lett skjult til ca 5 mnd. i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over dette forumet nå, og hører visst hjemme her jeg å:)

termin 4.okt:)

 

Gøy å lese andres historier, og veldig trist å lese om dere det ikke går så bra med...

 

Selv var jeg på UL igår. Så bankende hjerte, armer og bein som sprella:) stort å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører til her inne jeg også :) er 7+1 på vei i dag og har termin 26 oktober. Skal til legen på mandag og spørre om å få komme til tidlig ul. Vil få bekreftet at alt er som det skal etter flere SA/MA.

 

1.okt

Ønske-spire

RosaHelikopter

Majka81

Lykkeliten88

Nr 2 på vei

 

2.okt

lillespiree

lulilu

Elefanten Skrukkeskinn

 

4. okt

Familiedrømmer <3

SnartMamma?

FrkSpent

 

5.okt

Lykkeliten90-oktoberspire

 

6.okt

Millamint

Mia Maria

Lille-trille90

 

7.okt

Torunpia

 

8.okt

dr@gen

 

10.okt

Idasecret

Hopfully3

kokosbolla:)

Frigg84

Amina88

Mamma'n til Snorre <3

 

11.okt

Emma27

LeneOkt

Janniche81

 

12.okt

Amalie87

Sicame

 

13.okt

Minu87

 

14.okt

Gartnerfrue

 

16.okt

Strikkelura

Vimsus

 

17.okt

haustmor

 

18.okt

lillemeg-er gravid!

4nøtter

 

20.oktober

Hønseføtter og gulerøtter

Moj29

 

23.okt

5 små hjerter <3

Nerdybirdy

 

24. okt

Beppa

 

25.okt

Adrielle

Bitteliten87

July88

 

26.okt

Mamma med spire

 

27. okt

5 små hjerter

 

28.okt

Bolla Piggsvin

Bambi-88

 

30.okt

AussieAnette

Endret av Mamma med spire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler alle å ta en privat ultralyd før den du får i uke 18..Hadde ikke jeg gjort det i uke 9 så hadde det vært enda verre å finne en bo i uke 18..Er sjeldent sånn skjer men da vet dere at alt er i orden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med så mange som mister eller som det ikke går bra med. Men vi andre hadde nok satt pris om dette ble delt og diskutert i en annen tråd, for her klamrer vi andre oss til håper om å nå den magiske 12 ukers grensa. Hjelper ikke på psyken når halve tråden går under...

 

Håper også at vi etterhvert som ting blir litt mer offentlig, at vi kan flytte tråden og lage en gruppe på Facebook hvor vi følger hverandre og deler erfaringer fremover. Er mange uker mellom 12 og 40 ;-) Tenkte vi kunne kalle den Oktober 2013, og selvfølgelig ha den helt lukket slik at ikke alle andre kan gå inn å se :-) Er jo på facebook allikevel, og det er enklere å bruke, dele og kommentere på innlegg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL :-D å der inne var det stoor beveglese, sprellet og klappet :-D regnet ut at jeg er 9+4 idag, så heg hører vell nå egentlig hjemme i september, men det er fremdeles litt usikkert når termin blir :-)

Var hærlig å se et bankende hjerte! :-D

gratulerer :-) godt å lese! Jeg har Ultralyd på onsdag , da er jeg 8 uker på vei. Og jeg har nesten ingen symptomer ennå. Var det slik med deg også ? Lite symptomer før ul?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket, skremt, redd, spent og glad på en gang!!

 

Utfra clairblue testen jeg tok sist uke er jeg visst rundt 5-6 uker på vei? Vet ikke om det blir oktober eller november, har ingen dato å forholde meg til enda - stress! Fullammer og ikke fått mensen tilbake, så siden vesla er født i slutten av september, så kan man trygt si dette var uventa og at det blir to tette (og dobbel badehette fremover). hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

1.okt

Ønske-spire

RosaHelikopter

Majka81

Lykkeliten88

Nr 2 på vei

 

2.okt

lillespiree

lulilu

Elefanten Skrukkeskinn

 

4. okt

Familiedrømmer <3

SnartMamma?

FrkSpent

 

5.okt

Lykkeliten90-oktoberspire

 

6.okt

Millamint

Mia Maria

Lille-trille90

 

7.okt

Torunpia

 

8.okt

dr@gen

 

10.okt

Idasecret

Hopfully3

kokosbolla:)

Frigg84

Amina88

Mamma'n til Snorre <3

 

11.okt

Emma27

LeneOkt

Janniche81

 

12.okt

Amalie87

Sicame

 

13.okt

Minu87

 

14.okt

Gartnerfrue

Vimsus

 

16.okt

Strikkelura

 

 

17.okt

haustmor

 

18.okt

lillemeg-er gravid!

4nøtter

 

20.oktober

Hønseføtter og gulerøtter

Moj29

 

23.okt

5 små hjerter <3

Nerdybirdy

 

24. okt

Beppa

 

25.okt

Adrielle

Bitteliten87

July88

 

26.okt

Mamma med spire

 

27. okt

5 små hjerter

 

28.okt

Bolla Piggsvin

Bambi-88

 

30.okt

AussieAnette

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!

Jeg hopper inn i oktober-klubben :)

Var på tidlig ultralyd og fikk termindato 3.oktober. Mens termin var 3. september, så det var veldig kjedelig å bli satt 4 uker tilbake.

 

Skal tilbake på duo-test 21.mars, og gleder med til å få svar på testen så vi kan fortelle den stor nyheten til verden.

 

Det blir 20 år mellom den lille og storesøstra, så dette blir som å begynne på nytt :) Gleder oss veldig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL :-D å der inne var det stoor beveglese, sprellet og klappet :-D regnet ut at jeg er 9+4 idag, så heg hører vell nå egentlig hjemme i september, men det er fremdeles litt usikkert når termin blir :-)

Var hærlig å se et bankende hjerte! :-D

gratulerer :-) godt å lese! Jeg har Ultralyd på onsdag , da er jeg 8 uker på vei. Og jeg har nesten ingen symptomer ennå. Var det slik med deg også ? Lite symptomer før ul?

Ja, jeg har nesten ingen symptomer. Det er visst like vanlig som å ha mange sympt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 11+1 og har begynt på uke 12 :-) spennende! Gleder meg til neste fredag for da har jeg gått 12 fulle uker :-D den magiske grensen :-) har fremdeles lite symptomer, frisk og fin :-) luktesansen har blitt veldig forsterket og puppene er større og ømmere, men ellers ingen plager :-) er ganske så oppblåst da!! Flere som er det? Føler jeg må gå med store overdeler, hvis ikke så ser man at jeg har mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende lykkeliten88 :) gleder meg til jeg også kommer nærmere den magiske 12 ukers grensen! Jeg hadde forresten ingen symptomer i mitt første svangerskap, men alt gikk bra :)

 

Jeg har time hos lege på mandag og håper jeg får time til ul så jeg får se hvordan den lille har det. Jeg har nok med symptomer. Kvalme og til tiden oppkast, vondt i hodet og veldig ømme pupper. I tillegg er jeg så oppblåst og forstoppet nå allerede i uke 7 så jeg føler meg utilpass i trange klær.

 

Kvinne38 gratulerer med den lille :) kan tenke meg det er spennende når det er 20 år siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lage en facebookgruppe etter påske da ;-)

 

Idag har vi vært ute å gått tur i -4 og vind. Skulle utnytte finværet, så vi pakket primus og termos og fikk kokt pølser og egg. Men når jeg begynte å fryse fikk jeg så innmari vondt i puppene. Litt verk egentlig. jeg hadde på meg ullundertøy, men hadde syntetisk sportsbh. Måtte til slutt putte selbuvottene oppi bhen, men da var det allerede ganske vondt. Etter en lang, varm dusj sitter jeg nå i onepiece (varmeste plagget jeg eier) og ullteppe med fyr i peisen, men puppene og spesielt brystvortene er ennå ømme. Vurderer å skaffe meg ammeinnlegg i ull. Noen som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...