Gå til innhold

IKM uke 48

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med billigstrimlene fra billigtester? Jeg vet det står at strekene må være like sterke for at det skal bety man har eggløsning, men opplever dere variasjon i fargen på teststreken? i dag og i går var streken mye sterkere enn tidligere, men fortsatt ikke like sterk som som den andre streken. Betyr det noe?

Hei, jeg har litt erfaring med de testene fra forrige gang jeg ble gravid. Da testet jeg i 4 mnd og har ganske lange sykluser så det ble mange tester for å finne el.

Uansett, det du sier er etter min erfaring helt riktig. Kontrollstreken blir ikke like mørk/sterk hver gang, jeg tror det har noe med konsentrasjonen av urin å gjøre, det virket i alle fall på meg som om hvis jeg hadde mørk urin (ikke hadde drukket så mye, og ikke gått på do på en stund) så ble streken mørkere.

Men, når el kommer så er det av og til at test-streken blir litt og litt sterkere, men noen ganger så ble den bare "poff" positiv en dag. Ofte syntes jeg det var lettere å se når den hadde ligget litt og ikke var så våt, men jeg er usikker på hvor for resultatet egentlig skal leses av?

Jeg vil tro at el er på vei for deg, men test-streken bør være sterkere enn kontrollstreken for at den skal være positiv!

Er visst best å teste på ettermiddagen for riktigst resultat :)

Lykke til!

Tusen takk for svar! godt å høre at det er andre som opplever fargeforskjeller.. her har det fortsatt ikke lyst noen strek mot meg så enten har jeg gått glipp av el (hørt man kan det hvis man bare tester hver 24 time) eller så er el sen.. igjen.. Smører meg med tålmodighet..

Ja, man kan gå glipp av den har jeg hørt.

Fortsetter under...

Haha, jeg må innrømme at jeg tok en test i går, men den var selvfølgelig helt knall hvit! Må også innrømme at jeg nok har funnet ut at hvis vi ikke får det til nå så kanskje vi venter noen mnd til over påske så vi ikke får barn midt i høstmørket/julestria. Har et august og et septemberbarn fra før og halve slekta har jo bursdag på denne tida, så hadde vært koselig med et vårbarn også. Kusinene til unga, fetteren på den andre sida, pappan, mormor, morfar, bestefar, to onkler og en tante har alle bursdag i området fra 31.07-25.11. Så det blir maaange bursdager.

Er vårbarn selv og det er stas, hihi :)

Ingenting skjer. Det har noen ganger vært litt korte drag av den følelsen av at "nå kommer melka" i puppene. Dere med barn skjønner hva jeg mener... ;-) I tillegg så er det litt ømt i nedre del av magen noen ganger. Men er for lite til at det betyr noe. Er 6-7 dpo. Lykke til med ventingen til dere andre! :-)

Jeg har og hatt det slik. Press nederst i magen rundt 5-6 dpo og prikkining i puppene... Presset er vekke i magen nå. Er 9 dpo i dag. I dag spotter jeg derimot... Har ikke gjort det med de andre to så kjenner jeg er redd det er tr som kommer litt tidlig...

Må si jeg føler meg gravid. Men det er sikkert bare kroppen som spiller meg et puss! Er vel for tidlig å kjenne noe 4 dpo uansett. Men kan jo ha hatt el tidligere også, slik at jeg egentlig er flere dpo enn hva jeg tror. Har veldig murring midt i nederst på korsryggen, kjenner det igjen fra da jeg gikk gravid med datteren min, og det er ulikt el smerter, som jeg hadde forrige uke. Samtidig var det med korsryggen faktisk det første 'graviditetstegnet' jeg hadde forrige svangerskap :) men, som sagt så aner jeg ikke altså, men er lov å håpe håpe!!!! Skal prøve å vente med å teste en uke, dvs neste onsdag - da er jeg 11 dpo. Er det sånn at hvis man er gravid så bør testen (stort sett) være positiv da? Åh..... Skal vi bare spole tiden fremover en uke, jenter?!? ;)

Hvis denne kroppen bare uttrykker pms-symptomer nå så blir jeg lei altså! Nå har jeg støvsugd barnas soverom og er helt utslitt av så lite... Akkurat som det trykker nedover mot magen og jeg blir anpusten og svimmel. Sist graviditet husker jeg at jeg hadde det sånn, men det var mye senere enn 3-4 uker, så kan egentlig ikke skjønne at dette er noe sikkert tegn...? I tillegg må jeg ofte tisse og det kjennes veldig akutt ut når jeg må på do.

Jeg blir sikkert å svi av en test fredag morgen, bare for moro skyld, selv om jeg VET den blir negativ og at jeg likevel blir litt skuffa, hehe :P

Annonse

**Mandag 26/11***

Ønskebarn73

Tobarnsmamma--

Lille blå fugl

Marolla

Lillegutt og meg

***Tirsdag 27/11***

Miix

***Onsdag 28/11***

Håpernestegang:)

Plass til en til!

Majka81

Frøkna. Prøver igjen.

awaaa

***Torsdag 29/11***

Heldiggrisen!!

*Lucky-Baby*

***Fredag 30/11***

Lessismore

jeg har to prinser:)

FruTaraldsen

Sidney

Supersnusken

Tobarnsmamma - ønsker nr.3

ønsker*et*mirakel

***Lørdag 1/12***

verpesjuk86

Nemo_

Mari_83

GeekGirl81

***Søndag 2/12***

Riset<3<3 2pp

nagini

Mizfit

***Gravid:

***Ny pp:

Jeg har kjent murringer hver mnd og hatt like mange symptomer hver gang, så jeg tør nesten ikke å si noe.. Idag har jeg kjent svake stikninger nederst i magen, jeg har kjent det slik før, men klarer likevel ikke la vær å ha et lite håp.. Jeg er bare 6 dpo idag, hvis el var forrige torsdag. Nå har jeg så lyst til å bli gravid, så jeg vil gjerne være kvalm i hele jula! *Håpe håpe*

Etter spotting i morres og formiddagen er det foreløpig stoppet... Forferdelig oppblåst og det føles som om mensen kan komme når som helst, for er liksom mensen hoven i livmora... Kviser har jeg og fått...Fryktelig å gå å vente slik da alt dette tyder på at tanta snart kommer... Eneste forskjellen til at jeg faktisk skal få mensen er humøret... Er ikke så sint foreløpig ;)

Godt vi alle sammen kan få "snakket ut" om alt som foregår oppi hodene våre her inne...!

Oppdatering fra meg igjen, hehe... Greit å få uttrykt seg her...

I dag har utfloden vært mer brunfarget, men veldig svakt brun og forsvinnende lite. Minner desverre altfor mye om spottingen før mensen sist pp, så har NULL forhåpninger nå lenger :( Irriterer meg sånn at det ikke klaffer når vi har sex gjennom hele perioden og ikke minst når de første to barna våre kom til så kjapt at vi ikke rakk tenke på det engang...

Humørsvinger har jeg i hvert fall til gangs, for akkurat nå føler jeg mest for å sette meg et sted alene og bare gråte! Neste måned MÅ det gå bra, for ellers må vi ha pause i 3 mnd.. Har så lite lyst på november/desemberbaby neste år. Har ett novemberbarn allerede og det er jo koselig når bursdagen skal feires, men å ha nyfødt baby på den tiden er helt grusomt (synes jeg). I hvert fall når babyen er maks urolig og skriker hele tiden. Kan jo hende vi slipper skriking med nr.3 da?

Er tung når man planlegger. Vi ønsket 2,5- max 3 år mellom barna, men vi har brukt ca 8mnd nå, så da er det løper kjørt. Vår første klaffet på første forsøk, så hadde ikke trodd ting skulle ta så lang tid. Men livet kan nok ikke alltid planlegges sånn til punkt og prikke! Sånn er det bare..

Nei, det er sikkert.. Har heldigvis to fra før med 2,5 års mellomrom, så sånn sett er det ingen krise om det tar litt tid, men minste blir 5 år nå til våren og hadde liksom sett for meg at 5 (maks 6) år blir fin aldersforskjell til nr.3. Kan jo hende vi orker nr.4 et par år etterpå også. MEN nå må vi da i hvert fall få til en liten nr.3 først da!! Æsj, for en deppedag :( Humøret går fra topp til bunn på et øyeblikk nå, men er nok pms.

Annonse

**Mandag 26/11***

Ønskebarn73

Tobarnsmamma--

Lille blå fugl

Marolla

Lillegutt og meg

***Tirsdag 27/11***

Miix

***Onsdag 28/11***

Håpernestegang:)

Plass til en til!

Majka81

Frøkna. Prøver igjen.

awaaa

***Torsdag 29/11***

Heldiggrisen!!

*Lucky-Baby*

Svirremirre

***Fredag 30/11***

Lessismore

jeg har to prinser:)

FruTaraldsen

Sidney

Supersnusken

Tobarnsmamma - ønsker nr.3

ønsker*et*mirakel

***Lørdag 1/12***

verpesjuk86

Nemo_

Mari_83

GeekGirl81

***Søndag 2/12***

Riset<3<3 2pp

nagini

Mizfit

***Gravid:

***Ny pp:

Joda, er vanlig at det kan ta ei stund. Det som gjør meg urolig er at jeg er over 30, har aldri vært gravid før og har faktisk ikke brukt noe som helst form for prevensjon siden 2007. Eller, det er ikke sant, jeg har sykluser som jeg kan stille klokka etter så valgte å begynne med FAM istedenfor å gå på p-piller og har ganske enkelt bare unngått usikre perioder helt frem til nå. Men så har jeg selvsagt begynt å tenke og kverne på om det ikke er litt rart at vi ikke har hatt et eneste uhell i alle de årene. :( (Men innerst inne så vet jeg at det ikke er tilfelle. Vi har tatt veldig, veldig få om noen sjanser i det hele tatt alle disse årene.)

Høres veldig kjent ut. Vi har holdt på med hoppe av i svingen i mange år nå før vi brått bestete oss for å prøve, og jeg tar meg i å tenke at det er da veldig rart vi ikke har hatt et uhell? Men mannen har vært så veldig i mot barn før, så han har vært superforsiktig...

Så spennende tid i vente jenter! Høres ut som om det er flere som har diverse symptomer slik som jeg. Men det er bare så utrolig irriterende å ha disse "symptomene" synes jeg... For jeg vet jo nesten 100% sikkert at det ikke har klaffet denne gangen heller, og da er det så forvirrende at kroppen spiller meg slikt puss!

Men nå er det ikke så lenge igjen til vi kan teste i neste uke :) Når skal dere teste? Jeg må teste på onsdag i neste uke, for jeg skal på tur med jobben på torsdag hvor det vil bli servert masse alkohol :) Så da kan jeg evt. drukne sorgene :P

Jeg har NULL symptomer og om jeg er gravid nå blir jeg veldig overrasket! Skal ta en test i morra tidlig siden jeg skal på julebord på kvelden, da er jeg vel 9-10 dpo så er litt tidlig, men for å ha samvittighet for å drikke litt så tar jeg en test. Neste test tar jeg hvis jeg enten plutselig får masse positive symptomer eller mensen ikke kommer innen neste onsdag eller torsdag.

Jeg er bare 4 DPO, og er allerede i full gang med symptomjakten. Heldige dere som er 10-11-12 dager!

Har vel egentlig ikke så mye trua på denne pp, ettersom jeg mistenker at jeg ikke har hatt el. Er det noen som har erfaring med positiv el-test, men bare moderat temp.stigning? (0,2-0,3 grader...) Er jammen ikke så sikker på at jeg har hatt el... :(

Symptomjakt her også - 5dpo :-P. Gleder meg til jeg kan teste!!! Når skal di teste lessismore?

Tja. Skal prøve å holde meg til IKM, men kjenner jeg meg selv rett, blir det vel noen dager før. Også litt fordi jeg skal igjennom en veldig stressende helg rundt IKM i forbindelse med jobb, og er jeg gravid vil jeg helst unngå det. (Jeg har en jobb der jeg ikke kan være hvis jeg er gravid...) Så vi får se, blir vel testing om en drøy uke. Enn du da? :)

Da har jeg fått en mini svak positiv grav test (billigtester). Har testet siden onsdag og de to forrige dagene har det vært blanda hvitt... Men i dag kom det en svak strek innen tre min:) på onsdag og i går spottet jeg... Og mensen følelsen har vært klart tilstede! Men vil vente på sole klar test før jeg blir jublende glad!!!

Lille blå fugl!! Så spennende!! Krysser fingrene for deg!!!

Jeg skal teste neste uke, har ikm lørdag så skal se om jeg klarer og holde meg til da, men blir ikke så lett nei!! Ligger dessuten en test i skapet så må holde meg unna den :) spennende spennende spennende!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...