Gå til innhold

IKM uke 48


Ønskebarn73

Anbefalte innlegg

Her er d ingen symptomer å melde. Forventer ikke d heller da jeg bare er 5 dpo. Men jeg kjenner etter allikevel! :-P Noen som har noe å melde? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke når jeg har EL jeg, bare det har vært denne helgen (eller evt neste), for mannen er kun hjemme i helgene. Nettopp derfor ser jeg ikke helt poenget med å teste det heller, for da blir jeg bare lei meg og stresset om det er midt i uken... Men krysser fingrene, og det kan jo gå om det er om et par dager også siden vi har øvd masse i helgen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesjuk86 samme her! Første pp for min del også :) og hadde el på lørdag tror jeg! Spennende ventetid nå da! Jeg skal prøve å vente med testing til ikm (1.des) men kjenner jeg meg selv rett så klarer jeg ikke det. Hva tenker du mht testing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det positiv EL test for meg på fredag, så håper det festet seg en spire nå! Er 4 pp :)

 

Krysser fingre for dere alle sammen og håper ikke ventetiden frem til IKM blir for lang (Jeg er helt sikkert på at de ukene er ekstra lange nemlig )

 

Ta gjerne en kikk innom bloggen min også er dere snille :)

www.lindakristine.com

 

Linda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse symptomene altså... Det er noe som foregår over skambenet... akkurat som om jeg er skikkelig støl... Men vet jo at det meste pleier å sitte i hodet!

 

Sist pp hadde jeg bekkenløsning, ligamentsmerter, trøtthet og ømme pupper.... hihi! Alt en kan lure seg selv med!

 

Men på onsdag starter testingen for min del! Har bestilt en haug med tester på billigtester, så jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for pengene som blir kastet i søppla:) Er da 9 dpo, så er jo veldig tidlig ennå, men jeg klarer ikke holde meg lenger da tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på når jeg hadde el, men tror det var på torsdag, så er evt 4 dpo nå, så er for tidlig å kjenne symptomer. Med mindre jeg ikke får noen symptomer jeg ikke har hatt de siste månedene, så venter jeg med testingen til Ikm. Jeg tror faktisk jeg kan klare det. Har sløst nok med tester de siste månedene.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen min er litt rar den, hehe.. Hadde noe som lignet eggehviteutflod i går formiddag og deretter lotionlignende på kvelden, men den varierer veldig mye nå for tiden! I tilllegg har jeg vært litt oppblåst siden i går og hatt en litt sånn støl følelse nederst i magen (ved skambenet og litt oppover). Det stikker også på begge sider i magen (bare av og til) og brystvortene er litt såre.

 

MEN det er da uansett altfor tidlig å skulle merke graviditetssymptomer synes jeg, og forventer ikke mens før i slutten av neste uke (til tross for at jeg hadde spotting sist syklus en hel uke før mensen tok til for fullt).

 

Skjønner ikke noe av denne kroppen her jeg, og blir egentlig bare mer forvirret av å lese om syklus og kjennetegn på nettet :P Mener å huske jeg hadde samme "symptomer" også forrige syklus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du vil vente... Er tredje mann jeg prøver på og vet det er siste..! Har pint meg til jeg har hatt sikre tegn de andre to gangene (før ikm). Og denne gangen har jeg lyst til å skeie litt ut;) men er jo kun andre pp... Så hvis det står på lenge så gidder jeg nok ikke så tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine symptomer da jeg faktisk var gravid (kanskje skrevet om dette før??) var med nr 1: Unormalt emosjonell og ekstremt bilsyk ca 1 uke før IKM. Rundt IKM var jeg trøtt og småfrøys hele tida, og masse masse murringer. Med nr 2: Bekkenløsningssymptomer ca 4 dager før IKM og et "press" over magen.

 

Jeg har kjøpt en test som nå ligger i jakkelomma mi. Huff, hvor lang tid tar det før jeg ikke klarer å la den ligge lengre? Har "lov" til å teste på fredag for da skal jeg på julebord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok må si dette er spennende. Mye creds til dere som har prøvd lenge og går igjennom denne ventetiden hver måned. Det er jo så nervepirrende at det kan ta knekken på hvem som helst :) noen som har noen symptomer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hører til her :) Vi har vært prøvere siden mars 2011, etter at vi mistet i svangerskapsuke 22 i februar i fjor. Jeg hadde positiv eltest på onsdagskvelden den 14.11. Og siden den dagen har jeg kjent slike merkelige murringer og svake smerter som jeg ikke har kjent før. Jeg blir helt tullete av at kroppen skal holde på sånn... Jeg vet jo at det er meget liten sannsynlighet for at jeg er gravid, og prøver å ikke tenke på det en gang, men så kommer disse smertene og minner meg hele tiden på om jeg kan være gravid. Har aldri hatt det slik før... Argh, skal ikke være enkelt nei :P

Min IKM er onsdag 28.11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har hatt x antall ulike symptomer siden vi begynte å prøve (5 pp nå), men mensen har kommet som planlagt hver eneste måned (omtrent på timen, arrrgh) så innser jo at jeg bare går og innbiller meg ting. Når det er sagt, jeg har aldri vært gravid før så jeg har egentlig ikke den fjerneste anelse om hvilke symptomer jeg kommer til å få. Spurte mor for mange år siden om hun var dårlig de gangene hun gikk gravid, og hun sa at hun hadde aldri i sitt liv følt seg så frisk og pigg før. o.O Krysser alt av fingre og tær for at jeg har arva akkurat det der fra henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg var også i knallform sist jeg var gravid. Ante ingenting før jeg etter 4 dager etter IKM kom på at jeg skulle jo hatt mensen. Det eneste jeg merket de første ukene var litt mensmurringer og at jeg var trøtt. Nå er jeg en av de som ikke merker noen antydninger til el heller. Gleder meg til å bli gravid igjen, jeg. Det er en kjempefin tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker _godt_ EL for å si det sånn. (Så til de grader at det kan gjøre vondt å ha sex. Men nå er strengt tatt han... eh... relativt stor så har nok litt å si...) Før vi for alvor begynte å prøve var jeg aldri helt sikker på om at det faktisk var EL jeg kjente, men har brukt CB sine EL-tester de siste tre månedene og det har ikke slått feil: 12-24 timer etter første positive test kjenner jeg kraftige stikninger på enten høyre eller venstre side. Veldig forutsigbart, men hadde vært fint om jeg faktisk ble gravid etterhvert da... (Ikke utålmodig i det hele tatt, neeeeeeeeeeeida.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lenge jeg kan huske alltid hatt vondt i forbindelse med menstruasjon også (har heldigvis ikke blitt verre med årene da), og nå som det har gått noen måneder uten antydning til noe som helst innbiller jeg meg at alt mulig er galt med oss. Hellå, hypokonder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vet det er kjedelig og gå sånn å vente. Og bli skuffet hver gang TR dukker opp. Vi er også i pp 5, og på rutinekontroll hos gynekolog forrige måned, ytret jeg bekymring for at ingenting hadde skjedd ennå. Heldigvis var alt i orden med meg, og siden vi allerede har ei lita tulle, håper jeg spiren sitter snart. Er det ikke opp mot et år som er vanlig å prøve før man blir gravid? Det hadde jo vært kjekt om det skjedde før da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er vanlig at det kan ta ei stund. Det som gjør meg urolig er at jeg er over 30, har aldri vært gravid før og har faktisk ikke brukt noe som helst form for prevensjon siden 2007. Eller, det er ikke sant, jeg har sykluser som jeg kan stille klokka etter så valgte å begynne med FAM istedenfor å gå på p-piller og har ganske enkelt bare unngått usikre perioder helt frem til nå. Men så har jeg selvsagt begynt å tenke og kverne på om det ikke er litt rart at vi ikke har hatt et eneste uhell i alle de årene. :( (Men innerst inne så vet jeg at det ikke er tilfelle. Vi har tatt veldig, veldig få om noen sjanser i det hele tatt alle disse årene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som samboern og meg, det du forteller. Vi var sammen i mer enn tre år før jeg ble gravid. Vi unngikk de samleie de "farligste" periodene, men likevel syntes jeg det var rart at vi ikke hadde noen uhell. Fra vi gikk inn for å få barn, tok det ett år og tre måneder før vi fikk klaff.

Men hvis du er bekymret for at noe kan være galt, anbefaler jeg en tur til gynekolog, hvis du ikke allerede har vært der. Veldig deilig å få bekymringen for at noe kan være galt, ut av verden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min første pp. IKT 2. Des. Har vært sammen med samboer i 10 år og endelig har han også lyst på barn:) håper det klaffer ganske fort, har ventet noen år på at han skal bli klar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lessismore: Jeg hadde tenkt å ta meg en tur til legen i begynnelsen av desember faktisk. Jeg er helt enig med deg - mye bedre å vite enn og gå rundt og tenke "kanskje ditt, kanskje datt". Og om noe er galt så vet vi i hvertfall hva vi har å forholde oss til og kan planlegge ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske vanlig at det tar litt tid, men fryktelig frustrerende. Er litt småsjalu på sånne som har sykluser man kan stille klokka etter og som er på de "vanlige" 28 dagene. Jo kortere sykluser, jo flere sjanser i løpet av et år! Var faktisk dette som fikk samboeren min litt på glid for 4 år siden da jeg gikk og venta på at han skulle bli klar for barn (hadde venta i 4 år da), da jeg fortalte at "du skjønner det, at syklusene mine de kan være opp til 45 dager lange, og da blir det jo ikke så veldig mange sjanser å bli gravid på, i forhold til de som har 28 dager i en syklus". Kjæresten min ble ganske paff, han trodde (som sikkert mange andre gutter) at alle sykluser er 28 dager (hvis de i det hele tatt har noen formening om sykluslengder;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, tiden går så sakte!!! Har så lyst til å bare ta en test nå, selv om jeg VET det er altfor tidlig :P Fikk en klatt med lysrosa utflod på papiret tidligere i dag, men kan jo godt være spotting også da, sånn som sist mnd... Noen som skal teste denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting skjer. Det har noen ganger vært litt korte drag av den følelsen av at "nå kommer melka" i puppene. Dere med barn skjønner hva jeg mener... ;-) I tillegg så er det litt ømt i nedre del av magen noen ganger. Men er for lite til at det betyr noe. Er 6-7 dpo. Lykke til med ventingen til dere andre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty83

Noen som har erfaring med billigstrimlene fra billigtester? Jeg vet det står at strekene må være like sterke for at det skal bety man har eggløsning, men opplever dere variasjon i fargen på teststreken? i dag og i går var streken mye sterkere enn tidligere, men fortsatt ikke like sterk som som den andre streken. Betyr det noe?

 

 

Hei, jeg har litt erfaring med de testene fra forrige gang jeg ble gravid. Da testet jeg i 4 mnd og har ganske lange sykluser så det ble mange tester for å finne el.

Uansett, det du sier er etter min erfaring helt riktig. Kontrollstreken blir ikke like mørk/sterk hver gang, jeg tror det har noe med konsentrasjonen av urin å gjøre, det virket i alle fall på meg som om hvis jeg hadde mørk urin (ikke hadde drukket så mye, og ikke gått på do på en stund) så ble streken mørkere.

Men, når el kommer så er det av og til at test-streken blir litt og litt sterkere, men noen ganger så ble den bare "poff" positiv en dag. Ofte syntes jeg det var lettere å se når den hadde ligget litt og ikke var så våt, men jeg er usikker på hvor for resultatet egentlig skal leses av?

Jeg vil tro at el er på vei for deg, men test-streken bør være sterkere enn kontrollstreken for at den skal være positiv!

Er visst best å teste på ettermiddagen for riktigst resultat :)

 

Lykke til!

 

Tusen takk for svar! godt å høre at det er andre som opplever fargeforskjeller.. her har det fortsatt ikke lyst noen strek mot meg så enten har jeg gått glipp av el (hørt man kan det hvis man bare tester hver 24 time) eller så er el sen.. igjen.. Smører meg med tålmodighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majka81: Akkurat sånn følelse har jeg også i puppene iblant, men mener jeg hadde det forrige mnd også, så trenger desverre ikke bety noe :P Men vi får selvsagt håpe det ;) Den følelsen får meg til å glede meg veldig! (Til tross for at amming har vært et styr med de første to, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...