Gå til innhold

IKM uke 48


Ønskebarn73

Anbefalte innlegg

Jeg hører vel til på denne uka her, men orker ikke å være like aktiv lenger. Etter over to og et halvt år med prøving så er det vondt å aldri få positiv test når førstegangsprøvere får klaff med en gang. Vil bare gi et lite vink til de andre sliterne her inne og si at alt er bra hos meg. :) lykke til til resten av dere på uke 48 :-)

 

Uff, ja, føles til tider veldig urettferdig at det klaffer så lett for enkelte. Det som jeg synes er enda mer frustrerende er at det ofte ikke er en god forklaring på hvorfor det tar lang tid. Arrrgh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne ikke dy meg og tok en test i dag tidlig. Testa selvsagt alldeles blendahvitt så nå er jeg skikkelig sur på meg selv. Jeg har merka så å si ingenting av symptomer denne måneden, så fullstendig bortkasta å bruke en relativt dyr test (ikke digital da, men hakket mer fancy enn de billige stripsene man får tak i). Er 9dpo, men har lang lutealfase så IKM er ikke før neste lørdag.

 

Forresten, er det noen andre her med lang lutealfase? Jeg har til tider lurt på om det er noe surr med ELen min, men EL-testene slår ut samme tid hver måned (dag 12-13) og jeg kjenner de typiske stikningene ca. 12-24 timer senere etterfulgt av temperaturstigning. Eneste jeg har reagert på er at jeg synes temperaturen min stiger sent de første dagene, men vet ikke hvor mye det har å si da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke dy meg og tok en test i dag tidlig. Testa selvsagt alldeles blendahvitt så nå er jeg skikkelig sur på meg selv. Jeg har merka så å si ingenting av symptomer denne måneden, så fullstendig bortkasta å bruke en relativt dyr test (ikke digital da, men hakket mer fancy enn de billige stripsene man får tak i). Er 9dpo, men har lang lutealfase så IKM er ikke før neste lørdag.

 

Forresten, er det noen andre her med lang lutealfase? Jeg har til tider lurt på om det er noe surr med ELen min, men EL-testene slår ut samme tid hver måned (dag 12-13) og jeg kjenner de typiske stikningene ca. 12-24 timer senere etterfulgt av temperaturstigning. Eneste jeg har reagert på er at jeg synes temperaturen min stiger sent de første dagene, men vet ikke hvor mye det har å si da...

 

 

Uff, så frustrerende! Men ha litt is i magen, håpet er ikke ute før TR kommer og det er vell ikke før neste helg? :) Kjenner følelsen av at man ikke klarer å vente også blir man litt sur på seg selv etterpå..hehe.. Hold motet oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke dy meg og tok en test i dag tidlig. Testa selvsagt alldeles blendahvitt så nå er jeg skikkelig sur på meg selv. Jeg har merka så å si ingenting av symptomer denne måneden, så fullstendig bortkasta å bruke en relativt dyr test (ikke digital da, men hakket mer fancy enn de billige stripsene man får tak i). Er 9dpo, men har lang lutealfase så IKM er ikke før neste lørdag.

 

Forresten, er det noen andre her med lang lutealfase? Jeg har til tider lurt på om det er noe surr med ELen min, men EL-testene slår ut samme tid hver måned (dag 12-13) og jeg kjenner de typiske stikningene ca. 12-24 timer senere etterfulgt av temperaturstigning. Eneste jeg har reagert på er at jeg synes temperaturen min stiger sent de første dagene, men vet ikke hvor mye det har å si da...

 

Lang lutealfase er i hvert fall stort sett veldig bra, fordi egget da får lengre tid på å feste seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor lang syklus jeg har, hvor lang lutealfase, eller noen ting, hehe :P

 

Eneste nye jeg kan nevne er at jeg i går kveld (og egentlig litt i dag) hadde ganske mye utflod med gul-hvit-blank farge. Noen som har hatt det og vært gravid? Er sikkert ikke sånt dere husker likevel da, men prøver jo å tolke alle tegn :P

 

I tillegg har brystvortene vært ømme/såre ganske mange dager nå og synes området rundt ser mørkere ut og mer humpete enn vanlig. Men jeg har så små bryster at det ikke er så lett å se slikt :P

 

Tror jeg skal klare å drøye med testing til slutten av neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt en pakke med 10 billigstrimler, weee, spennende! Har mest lyst å tvinge meg selv til å ikke teste før noen dager etter IKM, men skal på julebord neste helg, så lurer på å teste fredagen for sikkerhetsskyld, selv om det er for tidlig. Hvis ikke tar jeg nok et glass vin, selv om jeg fint kan være gravid selv om en for tidlig test sier nei. Men tror ikke jeg er det. Blir så lei meg hvis jeg lurer meg selv til å tro det og så blir det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har merkelige murringer i magen i dag også... Og mensen kommer ikke. Er som veeeeldig svake mens-smerter på en måte, har aldri hatt det sånn før IKM. Syns ikke jeg har så mange andre symptomer, unntatt at jeg har en litt rar følelse i kroppen, litt tett i nesa og kanskje litt ekstra trøtt. Men det trenger jo ikke bety noe. Er 10 DPO. Neg test i dag tidlig.

 

Gruer meg egentlig til onsdag og jeg skal teste, er ganske sikker på at jeg blir skuffa :( Vil ikke håpe for mye liksom. Men men, går det ikke denne mnd så prøver vi igjen neste mnd ;) Vi er jo bare 21 og 22, så har god tid sånn sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke dy meg og tok en test i dag tidlig. Testa selvsagt alldeles blendahvitt så nå er jeg skikkelig sur på meg selv. Jeg har merka så å si ingenting av symptomer denne måneden, så fullstendig bortkasta å bruke en relativt dyr test (ikke digital da, men hakket mer fancy enn de billige stripsene man får tak i). Er 9dpo, men har lang lutealfase så IKM er ikke før neste lørdag.

 

Forresten, er det noen andre her med lang lutealfase? Jeg har til tider lurt på om det er noe surr med ELen min, men EL-testene slår ut samme tid hver måned (dag 12-13) og jeg kjenner de typiske stikningene ca. 12-24 timer senere etterfulgt av temperaturstigning. Eneste jeg har reagert på er at jeg synes temperaturen min stiger sent de første dagene, men vet ikke hvor mye det har å si da...

 

Jeg har 15-16 dagers lutealfase. På en måte frustrerende fordi det tar så lang tid mellom el og IKM (og i tillegg har jeg lange sykluser generelt), men har hørt at jo lengre lutealfase jo bedre fordi egget da får tid til å feste seg skikkelig. Men - det må jo bli befrukta på veien ned også da, hehe, så det er vel der "problemet" sitter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-) jeg vil være med her, er første gangen min så jeg vet ikke helt hvordan jeg legger meg inn i "gruppen".

Vår første prøvemåned og har ikm onsdag 28 november:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-) jeg vil være med her, er første gangen min så jeg vet ikke helt hvordan jeg legger meg inn i "gruppen".

Vår første prøvemåned og har ikm onsdag 28 november:)

 

Kopier siste oversikt over IKM-datoene, skriv inn ditt eget navn og post :) Voila :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne riktig nå?? Er vel noen som er gravide? Lille Blå Fugl?

 

**Mandag 26/11***

Ønskebarn73

Tobarnsmamma--

Lille blå fugl

Marolla

Lillegutt og meg

 

 

***Tirsdag 27/11***

Miix

 

 

***Onsdag 28/11***

Håpernestegang:)

Plass til en til!

Majka81

Frøkna. Prøver igjen.

awaaa

 

 

***Torsdag 29/11***

Heldiggrisen!!

*Lucky-Baby*

Svirremirre

 

 

***Fredag 30/11***

Lessismore

jeg har to prinser:)

FruTaraldsen

Sidney

Supersnusken

Tobarnsmamma - ønsker nr.3

ønsker*et*mirakel

 

 

***Lørdag 1/12***

verpesjuk86

Nemo_

Mari_83

GeekGirl81

 

 

***Søndag 2/12***

Riset<3<3 2pp

nagini

Mizfit

 

 

***Gravid:

 

 

***Ny pp:

Lillegutt og meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner snart uken vår jenter!! Så spennende! Jeg har ikke IKM før lørdag, men hva med dere som har ikm tidlig i uken, noen som har fått positiv test i tillegg til lille blå fugl?

 

Krysser fingrene for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lovt meg selv å ikke teste før etter ikm, men jeg merker at ønsket er sterkere nå som uken straks er her! :)

 

De siste to kveldene har jeg hatt sterke murringer. Det er litt slitsomt, for jeg har opplevd det slik i flere pp uten at det har vært noe, men likevel tenker jeg: "Kan vi ha klart det nå?". Men det skal jeg få svar på denne uken.. Jeg står oppført på onsdag, men jeg vet ikke om onsdag eller torsdag er min dag.

 

Lykke til med testingen folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lovt meg selv å ikke teste før etter ikm, men jeg merker at ønsket er sterkere nå som uken straks er her! :)

 

De siste to kveldene har jeg hatt sterke murringer. Det er litt slitsomt, for jeg har opplevd det slik i flere pp uten at det har vært noe, men likevel tenker jeg: "Kan vi ha klart det nå?". Men det skal jeg få svar på denne uken.. Jeg står oppført på onsdag, men jeg vet ikke om onsdag eller torsdag er min dag.

 

Lykke til med testingen folkens! :)

 

Samme her, men er bedt bort på fredag og det er dagen før ikm så jeg tester ihvertfall da. Hvis jeg klarer å vente... Har egentlig satt onsdag som første 'lovlige' testdag, da er jeg 11 dpo. Men hvis jeg greier å vente litt lenger er jo det det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt gravid jeg! Men ser på tidligere innlegg at det er blitt litt kluss i lista! Her er jeg små kvalm og super trøtt!!! Mange som har ikm i morgen! Håper det blir mange fler på lista da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal den stemme tror jeg :)

 

 

**Mandag 26/11***

Ønskebarn73

Tobarnsmamma--

Lille blå fugl

Marolla

Lillegutt og meg

 

 

***Tirsdag 27/11***

Miix

Oslomor

 

 

***Onsdag 28/11***

Håpernestegang:)

Plass til en til!

Majka81

Frøkna. Prøver igjen.

awaaa

Methos

 

 

***Torsdag 29/11***

Heldiggrisen!!

*Lucky-Baby*

Svirremirre

 

 

***Fredag 30/11***

Lessismore

jeg har to prinser:)

FruTaraldsen

Sidney

Supersnusken

Tobarnsmamma - ønsker nr.3

ønsker*et*mirakel

 

 

***Lørdag 1/12***

verpesjuk86

Nemo_

Mari_83

GeekGirl81

 

 

***Søndag 2/12***

Riset<3<3 2pp

nagini

Mizfit

 

 

***Gravid:

Lille blå fugl

 

***Ny pp:

Lillegutt og meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Det er faktisk ganske morsomt! Jeg skal prøve meg på en test igjen i morgen, har masse symptomer. Men tror nok det fremdeles er for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lille blå fugl! :-)

 

Det er ingen symptomer å melde nå heller... Nok en gang forventer jeg tr. På onsdag. Vet ikke om jg skal le eller gråte. Jaja... må begynne å se fremover til neste pp. Lykke til i neste uke! Krysser fingrene for dere!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null symptomer her også utenom litt større pupper enn vanlig, men det får jeg alltid etter EL så legger ikke noe i det. Føler meg faktisk kjempepigg, hadde ei veldig bra treningsøkt tidligere i dag så tror nok det blir en ny pp for vår del også. Færre PMS-symptomer enn vanlig og det er jo i grunnen bare greit. :D

 

Jeg tror ikke jeg skal teste igjen før mensen eventuelt uteblir. Driver jo dessuten og måler temperaturen min hver morgen så jeg vet stor sett en dag i forveien at TR er på vei. Ironisk nok noe som har vært en STOR lettelse tidligere, men nå bare utrolig, utrolig irriterende.

Endret av GeekGirl81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke dy meg og tok en test i dag tidlig. Testa selvsagt alldeles blendahvitt så nå er jeg skikkelig sur på meg selv. Jeg har merka så å si ingenting av symptomer denne måneden, så fullstendig bortkasta å bruke en relativt dyr test (ikke digital da, men hakket mer fancy enn de billige stripsene man får tak i). Er 9dpo, men har lang lutealfase så IKM er ikke før neste lørdag.

 

Forresten, er det noen andre her med lang lutealfase? Jeg har til tider lurt på om det er noe surr med ELen min, men EL-testene slår ut samme tid hver måned (dag 12-13) og jeg kjenner de typiske stikningene ca. 12-24 timer senere etterfulgt av temperaturstigning. Eneste jeg har reagert på er at jeg synes temperaturen min stiger sent de første dagene, men vet ikke hvor mye det har å si da...

 

Jeg har 15-16 dagers lutealfase. På en måte frustrerende fordi det tar så lang tid mellom el og IKM (og i tillegg har jeg lange sykluser generelt), men har hørt at jo lengre lutealfase jo bedre fordi egget da får tid til å feste seg skikkelig. Men - det må jo bli befrukta på veien ned også da, hehe, så det er vel der "problemet" sitter :P

 

Haha, ja, er jo langt bedre enn å ha for kort lutealfase, men 15-16 dager er kjedelig når man bare går og venter. Det eneste jeg har lurt litt på er om kroppen min reagerer sent på økningen av progesteron og om det kan ha noe å si for hvorvidt ett egg greier å feste seg (ute av "sync" rett og slett). Men det er jo noe en blodprøve eventuelt kan gi svar på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, nå er uka vår her jenter! I går kveld var det sykt med mensmurringer igjen, men i dag nesten ingen ting, hvorfor kommer de alltid på kvelden? Var sånn med kynnere da jeg var gravid også, alltid på kvelden?? Jeg lå i går og lagde en liste over for og mot for at jeg var gravid nå, haha. Den går sånn ca som følger:

 

Grunner til at jeg er gravid:

1. Vi traff sånn ca på el

2. Mensen har ikke kommet ennå

3. Jeg har masse murringer

4. Innbilt vondt i rygg/bekken?

5. Jeg vet vi kan bli gravide, for har 2 barn fra før.

 

Grunner til at jeg ikke er gravid:

1. Vi bomma egentlig på el

2. Testa negativt på fredag

3. Jeg har mase mensmurringer og føles oppblåst ut som jeg gjør før mensen.

4. Jeg har akkurat slutta på pillen.

5. osv osv :)

 

Nei, alt man skal tenke på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! I dag fikk jeg mensen, så da blir det å prøve igjen neste mnd :) Skjønnte det egentlig allerede når jeg teste neg 9 dpo at det ikke klaffet denne mnd.

 

Men det som er bra er at det ser ut som syklusene mine stabiliserer seg, for nå hadde jeg en syklus på 30 dager, istedenfor 36 og 35 de forrige mnd ;) Så har større håp neste mnd!

 

Lykke til alle dere andre som ikke har fått mensen enda, håper det klaffer for dere! Hvis ikke, så ses vi i IKM uke 52(?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...