Gå til innhold

IKM uke 48


Ønskebarn73

Anbefalte innlegg

Ja, ventetida er lang. Med førstemann satt den på første forsøk og det hadde vi jo aldri trodd så det ble liksom ikke noe ventetid i den forstand (bortsett fra at jeg hadde venta flere år på at kjæresten skulle bli klar for barn da;). Med 2. mann hadde vi vel 4 sykluser. Det er jo ikke så lenge, men når de varer opp mot 45 dager og lutealfasen er 16 dager så virker det som om ting varer evig!

 

Nå er jeg 3 DPO og har jammenmeg begynt symptomjakta allerede, haha. Jeg fikk sånn rart vondt i korsryggen i dag og masse murringer i magen, men så er jeg litt dårlig i magen i dag også så tenker nok at det heller er det som er årsaken :P

 

Haha! Førstemann satt på første forsøk hos mg og! :-) Derimot, når vi nå prøver på nr to så har vi faktisk prøvd leeeeenge. Veldig leeenge. Ca 2 år faktisk! Men er evig optimist hver mnd. Fatter ingenting. Alt er normalt, ifølge utredningen. Er henvist videre men er ikke prioritert pga at alt er bra. Menmen... vi gir oss ikke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, henger meg på her jeg også. :)

 

 

**Mandag 26/11***

Ønskebarn73

Tobarnsmamma--

Lille blå fugl

Marolla

Lillegutt og meg

 

 

***Tirsdag 27/11***

Miix

 

 

***Onsdag 28/11***

Håpernestegang:)

Plass til en til!

Majka81

Frøkna. Prøver igjen.

awaaa

 

 

***Torsdag 29/11***

Heldiggrisen!!

 

 

***Fredag 30/11***

Lessismore

jeg har to prinser:)

FruTaraldsen

Sidney

Supersnusken

Tobarnsmamma - ønsker nr.3

ønsker*et*mirakel

 

 

***Lørdag 1/12***

verpesjuk86

Nemo_

Mari_83

GeekGirl81

 

 

***Søndag 2/12***

Riset<3<3 2pp

nagini

Mizfit

 

 

***Gravid:

 

 

***Ny pp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majka81:

 

Klaffet på første forsøk med nr 1 for oss også, men det tar lenger tid nå. Vi prøvde først på et januarbarn, men nå har vi kommet frem til august.. Men 2år? Det er merkelig at det skal ta så lang tid når man er frisk. Flott at du er optimist. Jeg prøver så godt jeg kan! :) Hvor gammel er din eldste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majka81:

 

Klaffet på første forsøk med nr 1 for oss også, men det tar lenger tid nå. Vi prøvde først på et januarbarn, men nå har vi kommet frem til august.. Men 2år? Det er merkelig at det skal ta så lang tid når man er frisk. Flott at du er optimist. Jeg prøver så godt jeg kan! :) Hvor gammel er din eldste?

 

Har bare ett barn enda og han er 3,5 år. Da vi begynte prøvingen hadde jg en tidlig SA. Etter dette så har d ikke skjedd noen ting. Kroppen har virket helt død liksom. Har regelmessig mens. MEN for 2 pp siden så fikk jeg mens 4 dager før, noe som aldri har skjedd mg! Så kanskje noe skjer snart? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett "Plass til en til!". Her i huset har vi sykdom på gang så ingen graviditetssymptomer å snakke om i alle fall, men er glad at el ikke er denne helga her for å si det sånn, da hadde vi bare måttet hoppe rett over i pp2 med en gang!

 

Når skal dere andre teste første gang? Klarer dere vente til IKM?

Jeg skal på julebord med jobben neste fredag og må nesten ta en test i forkant bare for å kunne drikke litt med god samvittighet... :)

Ellers kommer jeg til å vente til onsdag 28.11. Da er det fullmåne, kanskje det har noe å si, haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida. Da fikk jeg nettopp positiv el-test. Og jeg som ikke er hjemme hos mannen før imorgen ettermiddag. Hva tror dere? Kan det gå hvis vi får lagt inn noen aksjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida. Da fikk jeg nettopp positiv el-test. Og jeg som ikke er hjemme hos mannen før imorgen ettermiddag. Hva tror dere? Kan det gå hvis vi får lagt inn noen aksjer da?

 

Det vil jeg tro ja. Fikk positiv el-test på torsdag og el kom fredag kveld (kjente det kjempe godt). Er det ikke sånn at el kommer 24 - 48 timer etter positiv test da? Og da burde dere ha en god sjans i morgen. Lykke til hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida. Da fikk jeg nettopp positiv el-test. Og jeg som ikke er hjemme hos mannen før imorgen ettermiddag. Hva tror dere? Kan det gå hvis vi får lagt inn noen aksjer da?

 

Det vil jeg tro ja. Fikk positiv el-test på torsdag og el kom fredag kveld (kjente det kjempe godt). Er det ikke sånn at el kommer 24 - 48 timer etter positiv test da? Og da burde dere ha en god sjans i morgen. Lykke til hvertfall :)

 

Jo, er det ikke sånn da? Ble så usikker... Men jeg håper selvfølgelig du har rett! Og gjett om mannen skal forføres imorgen! ;)

 

Lykke til du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty83

Hei, jeg er med igjen! pp2. Jeg prøvde bidronninggele forrige periode.. har vanligvis syklus på 28 dager, men denne gangen endte den på 36... har lest at bidronningeleen kan utsette eggløsning. Noen som har hørt det? Denne mnd tar jeg ikke noe ekstra, håper det er gode sjanser likevel. Noen som har erfaring med billigstrimlene fra billigtester? Jeg vet det står at strekene må være like sterke for at det skal bety man har eggløsning, men opplever dere variasjon i fargen på teststreken? i dag og i går var streken mye sterkere enn tidligere, men fortsatt ikke like sterk som som den andre streken. Betyr det noe?

 

**Mandag 26/11***

Ønskebarn73

Tobarnsmamma--

Lille blå fugl

Marolla

Lillegutt og meg

 

 

***Tirsdag 27/11***

Miix

 

 

***Onsdag 28/11***

Håpernestegang:)

Plass til en til!

Majka81

Frøkna. Prøver igjen.

awaaa

 

 

***Torsdag 29/11***

Heldiggrisen!!

 

 

***Fredag 30/11***

Lessismore

jeg har to prinser:)

FruTaraldsen

Sidney

Supersnusken

Tobarnsmamma - ønsker nr.3

ønsker*et*mirakel

 

 

***Lørdag 1/12***

verpesjuk86

Nemo_

Mari_83

GeekGirl81

 

 

***Søndag 2/12***

Riset<3<3 2pp

nagini

Mizfit

Sporty83

 

 

***Gravid:

 

 

***Ny pp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forsøke å vente med å teste til uke 48 faktisk, for jeg har mistet litt gløden etter at det ikke gikk forrige runde, haha :P Selv om det var første pp ;)

 

Neida, jeg har ikke mistet lysten på baby, men føler kanskje ikke at det klaffer denne mnd her. Vet ikke hvorfor..? Forrige syklus hadde jeg alle tegn på at jeg var gravid, helt frem til jeg fikk mensen, så det var skikkelig nedtur. Og denne mnd har jeg ikke hatt tegn til EL en gang. Men kanskje er det positivt å ikke kjenne noen tegn også, og KANSKJE jeg slapper mer av rundt dette hvis jeg ikke er så opptatt av å kjenne etter hele tiden? Vet jo ikke når jeg har EL (eller har hatt EL) og når jeg har IKM, så aner ikke hvor lenge jeg må vente med testing heller. Får bare se om jeg merker noen forandringer på kroppen i løpet av neste uke og uke 48 :)

 

Jauda, det høres ut som jeg er såååå tålmodig, men det er jeg IKKE ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida. Da fikk jeg nettopp positiv el-test. Og jeg som ikke er hjemme hos mannen før imorgen ettermiddag. Hva tror dere? Kan det gå hvis vi får lagt inn noen aksjer da?

 

Jeg fikk også positiv el-test mandag og sambo var ikke hjemme før tirsdag kveld så jeg håper det holder! Da jeg ble gravid med andremann hadde vi sex den dagen det var positiv el-test og dagen etter. Ikke så mye å gjøre noe med uansett, vi krysser fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med billigstrimlene fra billigtester? Jeg vet det står at strekene må være like sterke for at det skal bety man har eggløsning, men opplever dere variasjon i fargen på teststreken? i dag og i går var streken mye sterkere enn tidligere, men fortsatt ikke like sterk som som den andre streken. Betyr det noe?

 

 

Hei, jeg har litt erfaring med de testene fra forrige gang jeg ble gravid. Da testet jeg i 4 mnd og har ganske lange sykluser så det ble mange tester for å finne el.

Uansett, det du sier er etter min erfaring helt riktig. Kontrollstreken blir ikke like mørk/sterk hver gang, jeg tror det har noe med konsentrasjonen av urin å gjøre, det virket i alle fall på meg som om hvis jeg hadde mørk urin (ikke hadde drukket så mye, og ikke gått på do på en stund) så ble streken mørkere.

Men, når el kommer så er det av og til at test-streken blir litt og litt sterkere, men noen ganger så ble den bare "poff" positiv en dag. Ofte syntes jeg det var lettere å se når den hadde ligget litt og ikke var så våt, men jeg er usikker på hvor for resultatet egentlig skal leses av?

Jeg vil tro at el er på vei for deg, men test-streken bør være sterkere enn kontrollstreken for at den skal være positiv!

Er visst best å teste på ettermiddagen for riktigst resultat :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Ofte syntes jeg det var lettere å se når den hadde ligget litt og ikke var så våt, men jeg er usikker på hvor for resultatet egentlig skal leses av?

 

 

Lykke til!

 

Hvor FORT resultatet skal leses av skal det stå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med el-tester og jeg opplever at test-streken vises før kontroll-streken rett før el, og den kommer frem med en gang el-testen er blii våt. Test-streken blir da klart mørkest, når den avleses med en gang og om en stund. Bruker å ha positiv el-test i to dager og på dag nr to så er test-streken mørkere enn forrige dag. Tester på kvelden mellom kl 17-19, alt etter når d passer. :-)

Endret av Majka81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få ut litt sutring... I dag er jeg bare drittlei og håper nesten det ikke ble full klaff denn runden likevel :( Har vært forkjøla og tett en uke nå, sovet dårlig hele uka og er skikkelig humørsyk og negativ i dag... OG hvis jeg skulle bli gravid nå så vil jeg være 7-8 uker på vei når jula kommer, altså den kvalmeste perioden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Det er lov å føle det slik. Jeg hadde det slik i forrige pp, men jeg ble jo skuffet da testen ikke ble positiv likevel.. Men, men.. Du får satse på et kvalme-fritt svangerskap! Men det blir jo lettere å stå imot alle fristelsene i julen da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 2 var jeg SÅ kvalm i jula, jeg hadde gått ned 5 kilo på 3 uker og fikk ikke i meg NOE. Så i stedet for å jobbe nattevakter i jula ble jeg sporenstreks sykemeldt av fastlegen min i 2 uker! Så det ble en ganske bra jul likevel siden kvalmen heldigvis begynte å dabbe litt av rundt romjulen.

 

Med førstemann var jeg så og si ikke kvalm i det hele tatt (jente), men med andremann (gutt) fikk jeg knapt i meg noen ting de første 12 ukene. Veldig spent på hvordan det blir denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er EL vel overstått, og det er bare å vente på resultatet :) Første forsøk for vår del, så skal ikke bli for skuffet. Føles rart å skulle holde seg unna alkohol i to uker. Ville uansett ikke drukket mer enn et par glass vin på de to ukene, men nå er det plutselig virkelig, vi er i gang! Veldig spennende :) Lykke til alle sammen, noen av dere begynner sikkert å teste snart? Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så optimistisk at jeg holder meg unna alkoholen jeg da, men drikker immari lite i utgangspunktet så det blir nok ikke store mengder, om noen. Skal på julebord da... men skal ta en test først sånn i tilfelle. På fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på julebord den dagen jeg har IKM jeg også, så skal i hvert fall teste den dagen ;) Men kjenner jeg meg selv rett så tester jeg vel i slutten av neste uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei, jeg har ikke IKM den dagen jeg skal på julebord, men ca 5 dager før... Så selv om testen blir negativ kan den jo bli positiv senere. Men, jeg orker ikke holde livet på vent selv om jeg er i prøvefasen. Jeg er uansett ikke den som drikker meg dritings så har ingen dårlig samvittighet for det. Det er min mening da, jeg skjønner jo at andre lar være å drikke. Jeg gjorde det i begynnelsen sist også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok drukket frem til positiv test for egen del, men samboeren min synes jeg bør være mer forsiktig, så ingen alkohol mellom EL og IKM her. Håper vi kan lempe på det i neste pp, for jeg har ikke lyst til å unnskylde meg selv hele jula uten å vite at det er noe der inne. Jeg kommer til å teste dagen før IKM fordi vi skal bort den helga, og det vil garantert bli nok av alkoholtilbud. Så da vil jeg gjerne finne det ut med en gang hvis jeg kan takke ja. Hadde gjort ting en del enklere, for vi har ikke lyst til at noen skal vite at vi prøver (evt at jeg er gravid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...