Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Så moro å lese om dere som er gravide og dere som har født! Grattis igjen :D Her blir det egguttak onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår lille storkegutt kom 8 juni, og er såklart verdens nydeligste  :wub:

 

Lykke til til alle dere som er gravide eller er prøvere :) Snart er det deres tur også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi var også på UL i dag, 7+6 ble målt her også, termin 17.januar. Veldig spennende og rørende å se og ikke minst høre hjertelyden til den lille. Håper ventetiden går fort. :-)

Oi så hyggelig, helt likt i løpet :) Var fantastisk å høre hjertelyden, og fascinerende at det går ann å høre den så tydelig selv om fosteret kanskje bare er 15 mm.

Hvor har dere vært da? Vi var på IVF-klinikken.

 

 

Vi har også vært på IVF-klinikken. Har vært utrolig fornøyde med oppfølgingen på IVF! Det enetse minuset er at vi ikke har hatt samme lege hver gang, det er i og for seg helt greit, men det hadde jo vært ok å få vite det i forkant av avtalene. Vi likte jo den første legen vi var hos så utrolig godt. Men de har kanskje ulikt oppfølgingsansvar? Vi er i allefall 10+3 i dag og skal til første svangerskapskontroll på helsestasjon i morgen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig koselig å lese om alle voksende mager og masse lykke til dere som fortsatt jobber med saken. Jeg og kona fikk positiv test for kun litt over en uke siden og er i lykkerus :D For oss så gikk det på fjerde forsøk :) Vi tenker at det sikkert er lurt å komme i kontakt med andre lesbiske par som prøver eller venter, i og med at vi er først ute i vennekretsen vår, både for vår del og den lille når den kommer. Så er det andre her som syns det hadde vært kos å bli kjent med et nytt par så er det bare å gi en lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line&Liz, prøvde å sende en pm men fikk visst ikke til! Uansett, vi er også interessert i å bli kjent med andre som har/skal ha barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Line&Liz, prøvde å sende en pm men fikk visst ikke til! Uansett, vi er også interessert i å bli kjent med andre som har/skal ha barn :)

Da prøvde vi å sende en pm, så får vi se om dere får vår istedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det har vært kjempestas å følge dere alle (dog mer eller mindre i stillhet) de siste månedene. Gratulerer til alle det har klaffet for, og lykke til videre til alle andre.

 

Jeg har gledet meg til å få barn i flere år nå, og nå begynner jeg så smått å kjenne at det snaaart er vår tur til å sette igang. Jeg er ferdig utdannet veldig snart, og vi giftet oss i fjor. Mest sannsynlig begynner vi så smått med legetimer og prøver og søknader og kaos fra høsten av, så tar vi det derfra. Vi har ikke hastverk, så her tar vi et rolig steg av gangen.

 

Tusen, tusen takk for at dere snakker og diskuterer så mye, for det gjør det mye enklere for oss newbies å skjønne mer av hva vi kan forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To egg satt inn i går :) Flere gode ble det ikke ut av de tjue de tok ut....

Så spennende :) Håper det blir fullklaff! Masse lykke til, Kjærepære :):):)

 

Selv er jeg en skikkelig symptomjeger om dagen. Har nesten gitt opp denne runden, venter på TR på søndag. Har til og med drukket vin for jeg føltehele forsøket var sludder og vissvass. Shame on me ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er akkurat nå det slår til, da, Blir_det_noe :D når du halvveis har gitt opp. Litt vin er  bare bra for blodomløpet eller noe ;) Er kun fem dager siden innsett, så jeg kan liksom ikke lete etter symptomer enda, hehe, men legen sa at siden jeg ble litt vel stimulert nå sist, så ville smertene komme tilbake om jeg blir gravid. Så kjenner litt etter slike smerter, da, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er akkurat nå det slår til, da, Blir_det_noe :D når du halvveis har gitt opp. Litt vin er  bare bra for blodomløpet eller noe ;) Er kun fem dager siden innsett, så jeg kan liksom ikke lete etter symptomer enda, hehe, men legen sa at siden jeg ble litt vel stimulert nå sist, så ville smertene komme tilbake om jeg blir gravid. Så kjenner litt etter slike smerter, da, hehe. 

Det er vel nå det begynner å feste seg... Har du mye bivirkninger av medisinene? Krysser fingrene ( håper vi egentlig er 3 på ferie nå) for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer deg seg straks oppstart og prøving for oss også, kjenner at jeg nesten gruer meg litt til å ta ut medisinene for da er vi liksom igang, neste mens så er det full fart og forventer meg både tårer og hormonutbrudd. Kjenner jeg er skikkelig redd for at det ikke skal gå selv om alle prøvene er kjempefine.... Så kryss et par fingrer for meg og oss om dere kan :)

 

Ønsker alle dere andre lykke til med spirene, det er virkelig en helt fantastisk opplevelse å bli mamma :) selv er jeg medmor så dette blir eventuelt min første graviditet, alt nytt igjen!!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Massemasse lykke til, mam&mam!!! Skal krysse fingrene, jeg :)

 

Njææ...ikke så mye bivirkninger. Hormonell innimellom, og det murrer og kniper i tide og utide, men ellers merker jeg ikke så mye. Skal ta blodprøve i morgen, men tar den på sykehuset så får ikke vite noe resultat :P må vente til mens eller test søndag..sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til dere alle sammen! :) Her kom ringebrevet fra Riksen i posten i går!! Akkurat på den tida jeg ikke trodde det skulle skje noe. Så nå ligger det klart for at også vi blir prøvere på ordentlig! Vi har bestilt tur til USA i tre uker med avreise midt i september, så det blir ikke noe før vi kommer hjem, vil virkelig ikke risikere noe. Men likevel er dette superspennende nyheter (og litt skummelt...)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det noen av dere som har brukt Menopur i stedet for Puregon? Er det vanlige sprøyter eller sånn penn? Skal liksom gi bedre eggkvalitet, men færre egg.. vurderer å spørre om å bytte neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det himla lenge siden jeg brukte Menopur, men da var det sprøyter man måtte blande selv. Men lurer på om jeg har lest at de nå kommer ferdigblandet. Jeg holder uansett en knapp på at det fremdeles er sprøyter og ikke penn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang igjen med forsøk! Frys denne gangen, bregnet innsett midt i august. Det skal visst ikke være så lett å få til dette, men vi gir oss ikke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut! Det tok tid for oss også, hele seks inseminasjoner og fem innsett før det ble baby ut av det. Men nå er vi fryktelig nærme, bare ti dager igjen til termin. Masse lykke til, håper dette er forsøket hvor dere lykkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på det! Så fantastisk :) Gratulerer og lykke til med det forestående, og takk for oppmuntrende ord! Det hjelper godt på pågangsmotet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ti dager igjen til termin, det må føles herlig og spennende!! Ei venninne av meg som også har vært gjennom ivf har nettopp fått noe for å sette i gang fødsel, ca seks uker før termin, vannet gikk søndag. Ganske nervepirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et litt surrealistisk at det snart kommer en liten baby som skal passe inn i det bittelille tøyet. Vi hadde jo gitt opp, i grunn, så det føles smått utrolig å være så nærme. Håper det kommer masse regnbuebabyer fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med fødsel rett rundt hjørnet :) Nyt den første magiske tiden :) Her er lillegutt 6,5 uke nå, og vi blir mer og mer forelsket hver eneste dag!! Det er virkelig helt FANTASTISK å ha blitt mammaer <3 Håper det kommer mange 2014 regnbuebabyer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har brukt Menopur i stedet for Puregon? Er det vanlige sprøyter eller sånn penn? Skal liksom gi bedre eggkvalitet, men færre egg.. vurderer å spørre om å bytte neste gang.

Jeg brukte menopur, man må blande væske med en "tablett" og trekke det opp i sprøyta. Litt styrete, men det går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heia:) æ å kona mi har no bestemt oss får å begynne med inseminasjon , og har vært fast bestemt på at vi ska dra t Danmark. Men har no begynne å tenke at d kanskje ikke hadde vært så domt å gjennomføre d i Norge:) nånn som har for og mot argumenta? Villa dokker anbefalt å dra t Danmark eller Norge? Danmark har vell mere erfaring en Norge ? Bli så usikker :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...