Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

I danmark får man velge donor selv, det syns jeg er ett sterk argument for å velge danmark ihvertfall :) Vi var på stork, og er veldig fornøyde (sitter jo her med verdens nydeligste barn nå, så skulle jo bare mangle ;) )



Anonymous poster hash: e6ad8...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så i Norge så får man bare skrive ønske t kass donoren ska se ut , å klinikken velge resten?

Vi også har tenkt å bruke stork:) så d heller nok mere mot Danmark, men tenkte kanskje d hadde vært en ide om å se litt etter muligheter i Norge. om kanskje d hadde vært noe :)

Men vi har liksom ikke hørt noe om norske klinikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i norge tar de kun hensyn til hår og øyefarge, mens jeg syns det var veldig kjekt å kunne velge en donor selv :) Men, det spørs jo hva man vil. Stork er en helt fantastisk klinikk, så den har mine varmeste anbefalinger. I Norge er de vel litt mer glad i å bruke hormoner også, noe som jeg ikke ønsket.. men bortsett fra det så er nok helt sikkert norske klinikker bra også! :)



Anonymous poster hash: e6ad8...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVF klinikken i Oslo får man også velge donor selv. Da kan man til og med se bilde av donoren som barn hvis man ønsker. Ikke alle som synes det er nødvendig, men det var veldig viktig for oss. Orket heller ikke tanken på å skulle reise og stresse ned til danmark på inseminasjonsdagen. For meg var det viktig å kunne ta det i ro og fred. Kjøre hjem og legge seg på sofaen etterpå, uten stress.



Anonymous poster hash: d6676...c51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var det helt irrelevant å få noe info om donoren, har en datter som er laget på RH hvor vi ikke trengte å forholde oss til donorvalg på noen måte. Nå har vi blitt gravide ved hjelp av IVF klinikken og måtte velge donor selv. Det var fryktelig vanskelig og jeg husker idag ingen av kriteriene jeg satt opp og valgte etter. Så får oss passer det faktisk best å få tildelt en tilfeldig donor, men det er klart at man er forskjellige sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syns det var veldig deilig å slippe flere Købenturer, og bare dra til Oslo, til IVF-klinikken der. Vi brukte en del tid på å velge donor pga vi ville luke bort dem som hadde samme sykdommer jeg har i familien osv. MEN om man ikke bryr seg så mye om hvem som blir donor, så er det jo bare å velge en ut fra de viktigste kriteriene som hårfarge o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke det var noe stress å dra til københavn, men så lar ikke jeg meg stresse av det heller da :) Så på det som en del av "opplevelsen", og visste at det ikke var noe som skulle pågå over lenger tid. Såklart, hvis jeg måtte hatt mange forsøk hadde det sikkert blitt annerledes, men de 3 turene jeg måtte ta syns jeg var HELT greit :) Men, det er jo såklart lettere når man bor i nærheten av fly/båt til køben, og ikke bor ett litt mer øde sted. Da blir det brått litt verre å rekke ned. 



Anonymous poster hash: e6ad8...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en super opplevelse på IVF-klinikken i Oslo. Vi valgte donor helt selv, de bruker sæd fra European sperm bank, og vi hadde vel rundt 100 å velge mellom. Vi slapp stresset med å kaste oss rundt når eggløsning fant sted, vi kunne dra til klinikken etter jobb og dra hjem i ro og fred etterpå. Dessuten er de utrolig dyktige og flinke de ansatte, så vi synes absolutt at Oslo kan anbefales. Prismessig tror jeg ikke det skiller så mye på Norge og Danmark, ettersom det fort kan koste litt å dra til Danmark på kort varsel med fly/hotell osv. Vi ble iallefall gravide på første forsøk og er i uke 17 nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar:)

Hvor lang tid i forveien må man kontakte ivf klinikken i Oslo ? Vi har tenkt at vi vil begynne prøvinga i oktober/november, bli D for snart/ for kort tid om man kontakte ivf klinikken i Oslo snarest? Med tanke på at D bare e 2-3 månda t vi vil begynne å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal gå fint :) Tror det tok tre uker fra vi kontaktet dem til vi fikk samtale, det tok i alle fall kort tid. Vi fikk starte opp så fort blodprøver var i boks og mensen hadde kommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi er et lesbisk par som er har begynt denne prosessen - vi skal på første møte på tirsdag, vi gleder og gruer oss;)

Et lite spørsmål til dere som har vært på riksen; Hva vil den første samtalen gå ut på? Vi er så spente og nervøse;)

Hilsen to spente jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart av gonal f på meg idag, så nå er vi virkelig igang!! Helt sykt spennende og skummelt :/ vil forøvrig bare si at du kan velge donor på Medicus også, det gjorde vi først, men det endte opp med at klinikken valgte pga tidspress, men selv om de valgte fikk vi se full profil og barnebilde. Ikke sett på det i ettertid men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi er et lesbisk par som er har begynt denne prosessen - vi skal på første møte på tirsdag, vi gleder og gruer oss;)

Et lite spørsmål til dere som har vært på riksen; Hva vil den første samtalen gå ut på? Vi er så spente og nervøse;)

Hilsen to spente jenter

Det er bare informasjon om prosessen videre, og en kjapp innvendig ultralyd av den som skal bli gravid. De noterer seg også høyde, vekt, hårfarge og øyenfarge på begge to. Helt ufarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvor mange donorer de har for tida. Første gang vi lagde barn tok det ett år, nå tok det under en måned :) Vil tro det går kjapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for svar:) Vi er så spente og nervøse... Var dere helt sikre på riksen eller vurderte dere Danmark eller andre alternativer? Vi tenkte lenge på stork i dk, men har bestemt oss for Rikshospitalet nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første spark her nå, veldig merkelig følelse. 17 + 3 idag, OUL til fredag. Magen har begynt å vokse også, det er igrunn også litt rart. Gleder meg til UL, tror det blir litt mer virkelig da :) Også skal kommende storesøster også få vite det etter det, det blir spennende å se reaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende alle sammen! :D Morro å høre om alle som prøver og de som har fått det til :)

 

Her er vi i ang med tredje forsøk, men første ivf. Gått litt over tre uker på nesespray. Og 5 dager på sprøyter.

Jeg tar også gonal f, mam&mam, har du reagert noe så langt? :)

 

Lykke til alle sammen! Spennende å følge med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom endelig jenta vår i går, ni dager over termin. Helt ubeskrivelig, rett og slett. Lykke til, alle prøvere, de fleste kommer i mål til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende alle sammen! :D Morro å høre om alle som prøver og de som har fått det til :)

 

Her er vi i ang med tredje forsøk, men første ivf. Gått litt over tre uker på nesespray. Og 5 dager på sprøyter.

Jeg tar også gonal f, mam&mam, har du reagert noe så langt? :)

 

Lykke til alle sammen! Spennende å følge med :D

 

Egentlig ikke, var litt dårlig form igår, kvalm og uggen, men aner ikke om det var pga migrena som kom senere eller migrene pga gonal :) haha, ikke så greit. Starta med orgalutran også idag :) spennende, ganske likt vi mammadrømmen :) hvor er du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme her! :P hehe.. Jeg var helt fin de første dagene men søndag hadde jeg migrene og kasta opp hele dagen. Fortsatt kvalm i går. Men fin ogjen idag :)

Ja virkelig spennende dette her!! :D

Jeg er fra Modum i Buskerud ;) Enn du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom endelig jenta vår i går, ni dager over termin. Helt ubeskrivelig, rett og slett. Lykke til, alle prøvere, de fleste kommer i mål til slutt.

 

Gratulerer så mye, det er en helt vanvittig følelse :) Kos dere og nyt den lille jenta. Gleder meg til vi får en sånn bitteliten igjen, bare noen ( les 5) mnd igjen. Snuppa vår er blitt så stor, men er selvfølgelig like god enda. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fint å høre - Gratulerer:)) Kos dere masse i tia framover!

Vi var på møte på riksen i går - var ikke no farlig;) Vi fikk info, skrev under et papir og foretok en innvendig ultralyd for å se at alt var bra:)

Så nå får vi bare vente på telefonbrev fra sykehuset om at doborsæden er på plass og vi kan begynne.

Jeg skal begynne på hormoner - først et par-tre dager med piller og så et par-tre dager med sprøyte, skal bruke menapu.

Er det noen som har brukt det? Er det greit å ta sprøyta selv?

Lykke til alle sammen, nybakte foreldre, gravide og prøverne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

 

Så hyggligt att fler uppdaterar om deras resa som är i liknande situation som oss.

Vi har gjort vårt andra försök igår (första insem i Juni blev det ingenting av), och denna gång känns det lite mindre nervöst.. Kanske för att vi vet att vi oavsett måste vänta 2 veckor på ev mens.. Eller helst utebliven sådan! Är väldigt spännande så klart, men vi försöker hålla förväntningarna nede. Speciellt eftersom det är försök nummer två, bara. Märker stor skillnad på att slippa ta ägglossningssprutan denna gång (som jag tog sist), nu känner jag i princip ingenting jämfört med sist.

Vill igen påpeka att vi är himla nöjda med IVF klinikken; sist hade vi Karin Hallman och hon är så duktig! Jag är glad vi valde Oslo framför DK.

 

4/9 får vi se om det blivit nåt.. ;)

 

Lycka till, allihopa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...