Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

På RH får man hormoner og eggløsningsprøyte for å få enda mer presisjon i forhold til timingen av eggløsningen, og hvor mye egg som blir sluppet. Det sies at det øker sannsynligheten for å bli gravid, mener nå at det kan diskuteres i forhold til oss som er friske kvinner men som ikke lever med menn. Uansett kan du sikkert be om å få resept på hormontilskudd, da du har holdt på såpass lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På RH får man hormoner og eggløsningsprøyte for å få enda mer presisjon i forhold til timingen av eggløsningen, og hvor mye egg som blir sluppet. Det sies at det øker sannsynligheten for å bli gravid, mener nå at det kan diskuteres i forhold til oss som er friske kvinner men som ikke lever med menn.

 

Enig. Hadde håpet et forsøk eller to i naturlig syklus, men det er visst ikke aktuelt på RH. Føler at hormonene klusser det skikkelig til for meg, både fysisk og psykisk.

Skal til samtale på ivf klinikken nå og håper at vi der kan prøve uten mye hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært til en veldig hyggelig samtale på ivf klinikken. Og håper at min mens dukker opp idag og at vi rekker å bestille noen strå som kommer fort. De har fri i påsken, så kan om alt klaffer kan vi rekke inseminering før, men det er vel helst lite sannsynlig.

Er så ufattelig lei av at mnd går og går uten at noe skjer altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt et bevisst valg i forhold til å benytte meg av RH. De tjener ikke penger på mitt ønske om barn, de er superstrenge i forhold til donorene. Sikkert flott å dra på privatklinikk, men dere som velger å gjøre dette skal være klar over en ting. Selv om RH prøver å prakke på en alt mulig av hormoner, og aller helst vil at du skal gå over på IVF med en gang for at prosessen skal gå fortere, er det faktisk vi som bestemmer hva vi velger å gjøre. EL er obligatorisk, den må en ta, men hormonkurene kan man argumentere for å ikke ta. Det gjorde jeg da min kone var i ilden, diskusjoner fram og tilbake førte til at hun kun måtte ta EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RH prøvde fem inseminasjoner før det ble IVF på oss, og da var det på tide å prøve noe nytt. Jeg måtte ikke ta alle hormonene (jeg er lettstimulert), og da vi startet med IVF, fikk jeg gå rett på antagonistregime (ingen spray, bare sprøyter i 8-10 dager), uten at jeg måtte argumentere for det, jeg bare foreslo det, og de sa ok. Så jeg har ikke den samlebåndopplevelsen som mange skriver om.

 

De sendte meg også til lapraskopi selv om de egentlig mente det var litt tidlig. Vi er veldig fornøyde med RH, ihvertfall, og i går så vi en liten sprellende jente på ordinær ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nå stopp i prøvingen :/ da jeg har fått celleforandring ... :'( æsj ... har gråti i hele dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke misfornøyd med RH i det hele tatt jeg, om noen har tolket mine innlegg sånn beklager jeg det. Men er lei av å vente hele tiden på et nytt forsøk og velger derfor å inseminere privat før start på prøverør. Eneste er at jeg blir fryktelig hormonell sv stimuleringen og har ikke prøvd å argumentere for å slippe, men når jeg får velge selv på ivf-klinikken blir det uten hormoner. Vi har fått en flott jente vha RH. så vi er dem evig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

hvordan går det med dere? Lenge siden det har vært noe aktivitet her.

Noen fler som har fått positiv test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang igjen :) Spray og sprøyter nå, satser alt på at forsøket ikke blir avbrutt igjen, og på uttak/innsett i uke 16!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Vi er i gang igjen,- jeg hoppet over forrige runde da jeg hadde størst folikkel på venstre side, og lap viste noe dårlig passasje der. Tar ingen sjanser siden dette er så kostbart, og inseminerer kun når det er høyre side som slipper:) Var på scanning i går og fikk se to store fine folikkler på "rett side", og ble ineminert i ettermiddag:) Krysser på nytt fingrene,- kanskje vi er like heldige som dere "Jentene på Haugen":) Håper formen din er fin og at jentene koser seg i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og i naturlig syklus denne gangen uten noen form for medisin:) Tok pergo forrige runde, og synes i etterkant at det var veldig unødvenig siden jeg ikke ble inseminert:/ Liker ikke klusse for mye med kroppen min når jeg egentlig ikke trenger det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i gang igjen,- jeg hoppet over forrige runde da jeg hadde størst folikkel på venstre side, og lap viste noe dårlig passasje der. Tar ingen sjanser siden dette er så kostbart, og inseminerer kun når det er høyre side som slipper:) Var på scanning i går og fikk se to store fine folikkler på "rett side", og ble ineminert i ettermiddag:) Krysser på nytt fingrene,- kanskje vi er like heldige som dere "Jentene på Haugen" :) Håper formen din er fin og at jentene koser seg i magen:)

 

så spennende med forsøk. Får håpe det sitter en spire fast nå :)

vet dere noe om begge folikler falt ned?

hehe, skal se om dere ikke sitter med tvillinger om 9 mnd ;)

 

her går det fint. er ca 8 uker til jentene forhåpentligvis er her. Begynner å bli rimlig tungt nå. Er i teorien høygravid nå og magne er svær. Alle tror jo jeg er dagsventene, men får hakeslepp når de hører at det er 8 uker igjen hehe

Men skal holde ut. Nå er det jo bare siste innspurt igjen.

 

Krysser fingre for dere nå. Du må holde meg oppdatert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i gang igjen,- jeg hoppet over forrige runde da jeg hadde størst folikkel på venstre side, og lap viste noe dårlig passasje der. Tar ingen sjanser siden dette er så kostbart, og inseminerer kun når det er høyre side som slipper:) Var på scanning i går og fikk se to store fine folikkler på "rett side", og ble ineminert i ettermiddag:) Krysser på nytt fingrene,- kanskje vi er like heldige som dere "Jentene på Haugen" :) Håper formen din er fin og at jentene koser seg i magen:)

 

så spennende med forsøk. Får håpe det sitter en spire fast nå :)

vet dere noe om begge folikler falt ned?

hehe, skal se om dere ikke sitter med tvillinger om 9 mnd ;)

 

her går det fint. er ca 8 uker til jentene forhåpentligvis er her. Begynner å bli rimlig tungt nå. Er i teorien høygravid nå og magne er svær. Alle tror jo jeg er dagsventene, men får hakeslepp når de hører at det er 8 uker igjen hehe

Men skal holde ut. Nå er det jo bare siste innspurt igjen.

 

Krysser fingre for dere nå. Du må holde meg oppdatert. :)

 

Wow..er det bare 8 uker igjen? Så spennende!!!! Du merker det nok ekstra godt på slutten at det er to der inne;-) Ja begge foliklene var "sammenfalne" som hun skrev,- de hadde krympet i diameter også. Ja jeg har alltid ønsket meg 3 barn, så tvillinger nå hadde vært toppen:) Masse lykke til i de neste ukene,- hvor skal du føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ruger på et gullegg som ble innsatt 17 april :)

Ble vist overstimulert også for veldig vondt i magen etc...

Kjenner at det begynner å gi seg litt....

Uansett krysset alt jeg har for at det er positiv den 29 april...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i gang igjen,- jeg hoppet over forrige runde da jeg hadde størst folikkel på venstre side, og lap viste noe dårlig passasje der. Tar ingen sjanser siden dette er så kostbart, og inseminerer kun når det er høyre side som slipper:) Var på scanning i går og fikk se to store fine folikkler på "rett side", og ble ineminert i ettermiddag:) Krysser på nytt fingrene,- kanskje vi er like heldige som dere "Jentene på Haugen" :) Håper formen din er fin og at jentene koser seg i magen:)

 

så spennende med forsøk. Får håpe det sitter en spire fast nå :)

vet dere noe om begge folikler falt ned?

hehe, skal se om dere ikke sitter med tvillinger om 9 mnd ;)

 

her går det fint. er ca 8 uker til jentene forhåpentligvis er her. Begynner å bli rimlig tungt nå. Er i teorien høygravid nå og magne er svær. Alle tror jo jeg er dagsventene, men får hakeslepp når de hører at det er 8 uker igjen hehe

Men skal holde ut. Nå er det jo bare siste innspurt igjen.

 

Krysser fingre for dere nå. Du må holde meg oppdatert. :)

 

Wow..er det bare 8 uker igjen? Så spennende!!!! Du merker det nok ekstra godt på slutten at det er to der inne;-) Ja begge foliklene var "sammenfalne" som hun skrev,- de hadde krympet i diameter også. Ja jeg har alltid ønsket meg 3 barn, så tvillinger nå hadde vært toppen:) Masse lykke til i de neste ukene,- hvor skal du føde?

 

Så spennende om det kansje blir to på engang på deg da. Sjangsen er stor så lenge det var to sammenfalne. Blir en spennenden tid i møte for dere nå. Håper virkeling de sitter :)

 

Jeg skal føde på Ullevål, gleder meg masse til å se dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen turer innom ivf klinikken i det siste, og utrolig hyggelig å se hvor mange lesbiske par som er der. Håper det klaffer for mange nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå, er det blitt noen spirer i det siste? :D jeg krysser fingre og tær for dere alle her inne. Synes bare det er så moro å lese når folk skriver at det er positiv test. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo aldri noen tante på besøk, så det blir nok ikke IVF-forsøk før sommeren :( Noen andre det går litt bedre med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...